Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
517 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
PsyTekz zei:
Word er hier niet wat teveel gebant omdat mensen zich verbaal laten gaan in een discussiepunt die heel de wereld beroerd. Wie dan vooral vliegt zijn volgens mij toch de antivaxxers, laat ik ze zo even noemen. Begrijp hun wel want ze krijgen van een grote groep tegenkanting. Waar is dat gezellige DF gevoel gebleven? Ik zie bv mensen, ook uit het moderator team, enkel nog reageren als het over covid gaat. Allemaal niet vergeten, het blijft Drugsforum. Niet het covid21forum...
Klik om te vergroten...
Daarom moeten we het hier ook vooral niet meer over gaan hebben. Overmorgen case closed wmb.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Eik zei:
Mensen worden niet buitengesloten maar sluiten zichzelf uit door te weigeren te doen wat logisch, goed voor henzelf en de rest van de maatschappij is.

De vergelijking met Duitsland jaren ‘30 is zowel stuitend als ironisch omdat er juist onder de niet gevaccineerden veel aanhang is voor de politieke partij met de meeste fascistische trekjes…
Klik om te vergroten...
Echter als ik bv cijfers Antwerpen bekijk…merk ik dat ook grotendeels de joodse gemeenschap én de moslim gemeenschap tegen vaccinatie zijn, niet alleen de uiterst rechtsen . Spreken we nog niet van Brussel dat helemaal achter blijft…..🥺
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
God jongens allejezus... Moet corona hier nou echt nog meer verdeeldheid zaaien!? Moeten we nou echt netzo lang doorgaan tot er weer iemand het forum verlaat of van het forum afgetyft wordt!? Want dat zou ik echt heul jammer vinden, eigenlijk. Ik meen het oprecht als ik zeg dat ik het gisteren best een leuke en relatief constructieve discussie vond. Heb ook gewoon vrede met het met elkaar oneens zijn... Heeft nog kunnen leiden tot dit ook!
Roze Olifant zei:
Ik heb volgens mij een record aantal likejes (en lovejes) uitgedeeld 💓 wie had gedacht dat dit nog zou gebeuren in een Coronatopic.
Klik om te vergroten...
Dus verneuk dat nou niet met allerlei verwijten over zogenaamd discriminerend gedrag... We did so well together.

Rivalrie zei:
Elke keer (sinds de start van dit topic) vraag ik mij af of je dit soort dingen zegt om te shockeren of dat je daadwerkelijk deze gedachten hebt. Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat een gezond persoon dit daadwerkelijk vindt.
Klik om te vergroten...
Ik snap echt niet waar dit vermoeden vandaan komt ook dan... Juist na gisterenavond. Als voorstander van het vaccinatieprogramma heb ik hier van jou en anderen ook dingen gelezen waar ik me een ongeluk van schrok, waarvan ik me echt heb afgevraagd waarom je zoiets zou zeggen... Waarvan ik ook wel is heb gedacht HOE WORDT DIT TOEGELATEN. Waaronder ook gisteren weer. Maar het is toch duidelijk dat het hier om meningen gaat!? En daarom is het mij ook duidelijk waarom zulke dingen niet verbannen kunnen worden; wat door jou of door mij als shockerend wordt ervaren is nu eenmaal compleet tegenovergesteld (in dit topic dan, verder hebben we wel wat overeenkomsten ook😇).

Ik vind het eigenlijk wel vet dat @Eik eindelijk zijn mening heeft gegeven, na lang langs de zijlijn te hebben meegekeken. Zeker gezien de mening waar nu het meest over gevallen wordt nog niet voorbij is gekomen op het forum, en er vast lezers zijn die eindelijk herkenning vinden.

Ik weet dat je niet blij wordt van QueerManquotes Rivalrie, maar toch:
aardig zijn kost niets... Gewoon een beetje respectvol blijven allemaal💕
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
PsyTekz zei:
Word er hier niet wat teveel gebant omdat mensen zich verbaal laten gaan in een discussiepunt die heel de wereld beroerd. Wie dan vooral vliegt zijn volgens mij toch de antivaxxers, laat ik ze zo even noemen. Begrijp hun wel want ze krijgen van een grote groep tegenkanting. Waar is dat gezellige DF gevoel gebleven? Ik zie bv mensen, ook uit het moderator team, enkel nog reageren als het over covid gaat. Allemaal niet vergeten, het blijft Drugsforum. Niet het covid21forum...
Klik om te vergroten...

Even voor mezelf sprekend, ik ben de laatste tijd minder actief op het forum geweest, en zal dat nog even moeten zijn ook, vanwege het neerleggen van een PhD, wat heel veel van mijn tijd en ook het nodige van mijn mental health heeft gevraagd/vraagt (dus ik zou het ook niet direct iemand aanraden! understatement). :tongueout: Zeker in combinatie met een struggle met depressie en angst. Het kan dus wel kloppen dat het misschien kan overkomen alsof ik momenteel vooral op het forum kom om moderator-moetjes te doen en niet echt veel gezelligheid uitstraal. Dat staat echter voor mij totaal los van (mijn plezier in) het forum en al helemaal los van Corona als onderwerp ansich of anti-vaxxers of wat dan ook. Ik heb gewoon echt feitelijk een periode minder ruimte in mijn leven om een vrolijk mee-discussiërend forumlid te zijn los van mod, en dat komt met de tijd vanzelf wel weer goed. :blush: Ik ga alle gezelligheid inhalen! Ook hier. :cheerpompom:

Bans delen we echt niet uit op basis van de kant die mensen kiezen in het Corona-gebeuren, vind het spijtig dat het daar blijkbaar voor sommigen op lijkt. Zoals Eik zegt, wij praten ook liever over drugs! En we zien dat dit topic geen goede sfeer brengt, vandaar ons voorstel het onderwerp in te dammen.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
God jongens allejezus... Moet corona hier nou echt nog meer verdeeldheid zaaien!? Moeten we nou echt netzo lang doorgaan tot er weer iemand het forum verlaat of van het forum afgetyft wordt!? Want dat zou ik echt heul jammer vinden, eigenlijk. Ik meen het oprecht als ik zeg dat ik het gisteren best een leuke en relatief constructieve discussie vond. Heb ook gewoon vrede met het met elkaar oneens zijn... Heeft nog kunnen leiden tot dit ook!
Klik om te vergroten...
Eens! En dat dan liever in één topic dan dat het onderwerp verspreid over het forum terug komt. Op deze manier kan men in ieder geval kiezen om gewoon het hele topic te negeren. En nog steeds hoop ik dat men ook gewoon nieuws met elkaar kan delen of als iemand er door maatregelen even doorheen zit, zonder dat het meteen in een laaiende discussie ontaard.

ljuv zei:
Dus verneuk dat nou niet met allerlei verwijten over zogenaamd discriminerend gedrag... We did so well together.


Ik snap echt niet waar dit vermoeden vandaan komt ook dan... Juist na gisterenavond. Als voorstander van het vaccinatieprogramma heb ik hier van jou en anderen ook dingen gelezen waar ik me een ongeluk van schrok, waarvan ik me echt heb afgevraagd waarom je zoiets zou zeggen... Waarvan ik ook wel is heb gedacht HOE WORDT DIT TOEGELATEN. Waaronder ook gisteren weer. Maar het is toch duidelijk dat het hier om meningen gaat!? En daarom is het mij ook duidelijk waarom zulke dingen niet verbannen kunnen worden; wat door jou of door mij als shockerend wordt ervaren is nu eenmaal compleet tegenovergesteld (in dit topic dan, verder hebben we wel wat overeenkomsten ook😇).

Ik vind het eigenlijk wel vet dat @Eik eindelijk zijn mening heeft gegeven, na lang langs de zijlijn te hebben meegekeken. Zeker gezien de mening waar nu het meest over gevallen wordt nog niet voorbij is gekomen op het forum, en er vast lezers zijn die eindelijk herkenning vinden.
Klik om te vergroten...
Ook eens!

En heel eerlijk gezegd was die mening een stuk anders dan ik hem had verwacht!
ljuv zei:
Ik weet dat je niet blij wordt van QueerManquotes Rivalrie, maar toch:
aardig zijn kost niets... Gewoon een beetje respectvol blijven allemaal💕
Klik om te vergroten...
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
PsyTekz zei:
Word er hier niet wat teveel geband omdat mensen zich verbaal laten gaan in een discussiepunt die heel de wereld beroerd. Wie dan vooral vliegt zijn volgens mij toch de antivaxxers, laat ik ze zo even noemen. Begrijp hun wel want ze krijgen van een grote groep tegenkanting. Waar is dat gezellige DF gevoel gebleven? Ik zie bv mensen, ook uit het moderator team, enkel nog reageren als het over covid gaat. Allemaal niet vergeten, het blijft Drugsforum. Niet het covid21forum...
Klik om te vergroten...
Hm, ik zie zowel Eik als Roze Olifant ook wel op andere plekken? Vooral op andere plekken eigenlijk, want tot nu toe had ik ze beiden nog niet in het coronatopic gezien anders dan als een enkele keer als mod als het uit de hand liep.

Maar ik kan me voorstellen dat Eik het wat drukker heeft met Mod zijn, als Roze Olifant druk is met haar PhD :)

Also, personen die hier een waarschuwing of een ban krijgen gaan misschien in dit topic wel een stukje sneller of verder over de schreef, maar vaak is het wel gedrag wat ook elders op het forum terug te zien is. Niet helemaal op het onderwerp af te schuiven dus.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb mijn stem in de poll veranderd. Alles van Corona mag hier weg!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Ik heb mijn stem in de poll veranderd. Alles van Corona mag hier weg!
Klik om te vergroten...
Dan hebben we daar alvast wel dezelfde mening over :sweatsmile:
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
IMG_20211115_160128.jpgIMG_20211115_160105.jpg
Tot nu toe blijft het aantal sterfgevallen behoorlijk achter bij de besmettingscijfers
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flualhamdulillam zei:
Wat een ongelofelijke hoop stront… Wie doet hier nou zielig, vult allerlei zaken zelf in?
‘keuze die je zelf maakt’ op basis van persoonlijke overweging, een mening, worden allerlei vrijheden afgenomen. Niet meer naar de Praxis kunnen omdat je een auto-immuunziekte hebt, of de betrouwbaarheid en intenties van bedriegende, oplichtende farmaceutische giganten in twijfel trekt. Jij hebt lekker makkelijk praten, en dat straal je ook uit. Iedereen met een andere mening dan jij… moet maar gewoon van mening veranderen 🤷🏻‍♂️ of in quarantaine.
Ongevaccineerden mogen dan wel niet vermoord worden voor hun keuze, maar ze mogen straks niet meer naar een boel winkels en zelfs niet naar werk? ‘Laat je gewoon vaccineren’, zou jij vast zeggen? Simpele ziel ben je dan!

Niemand heeft beweerd dat de holocaust opnieuw staat te gebeuren, er is alleen een opvallende overeenkomst te vinden tussen wat er destijds gebeurde en nu. Dat mensen die waarschijnlijk totaal geen gevaar voor de volksgezondheid zijn worden buitengesloten terwijl mensen onder invloed van een half-functionerend vaccin elkaar overal mogen besmetten. Hoe je het wend of keert: dat is OOK oneerlijk. Compleet onrechtvaardig. Maar jij denkt daar anders over, dat kan. Wees alleen niet zo op je kut getrapt joh, vrouw…

Okee… Liever als ‘enige voordeel’ dwang en schijnveiligheid dan zekerheid en daadwerkelijke veiligheid.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij, maar ik ben dan ook heel anders dan jullie. Daar laat ik het bij 😋
Klik om te vergroten...
Behalve dat stukje van op ne kut getrapt, want dat had er niet tussen gehoeven. Ben ik het wel deels met hem eens. We beginnen steeds meer op joden te lijken als het zo doorgaat, we dragen nog net geen ster..
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
whitesugar zei:
Behalve dat stukje van op ne kut getrapt, want dat had er niet tussen gehoeven. Ben ik het wel deels met hem eens. We beginnen steeds meer op joden te lijken als het zo doorgaat, we dragen nog net geen ster..
Klik om te vergroten...
Ongevaccineerden worden niet als üntermensch gezien, niet afgevoerd, niet afgemaakt.

Maatregelen worden niet getroffen met als doel een ras uit te roeien maar met als doel een pandemie in te dammen.

En vooral, maatregelen worden niet getroffen op groene van iets waar je niets aan kunt doen (afkomst).

Vergelijking slaat kant nog wal en is misselijkmakend.

Zowel ongevaccineerden als veel gevaccineerden zijn het het niet met de 2G maatregel eens, maar er is niet voor niets door moderators verzocht te stoppen met de vergelijking met WOII.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Elke keer (sinds de start van dit topic) vraag ik mij af of je dit soort dingen zegt om te shockeren of dat je daadwerkelijk deze gedachten hebt. Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat een gezond persoon dit daadwerkelijk vindt.
Klik om te vergroten...
Nee echt he, dit soort reacties maakt mij ook gewoon echt boos! Hoe kan je nou vinden dat mensen verplicht iets in hun lichaam moeten spuiten om ergens naartoe te gaan? In feite gun je dan niemand hun vrijheid en heb je geen respect voor de mensheid.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
whitesugar zei:
Nee echt he, dit soort reacties maakt mij ook gewoon echt boos! Hoe kan je nou vinden dat mensen verplicht iets in hun lichaam moeten spuiten om ergens naartoe te gaan? In feite gun je dan niemand hun vrijheid en heb je geen respect voor de mensheid.
Klik om te vergroten...
Ja dit is exact hoe ik mij hierbij voel. Dat mensen mijn gezin in ons eigen willen opsluiten is onmenselijk.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mevrouw Pløp zei:
Ongevaccineerden worden niet als üntermensch gezien, niet afgevoerd, niet afgemaakt.

Maatregelen worden niet getroffen met als doel een ras uit te roeien maar met als doel een pandemie in te dammen.

En vooral, maatregelen worden niet getroffen op groene van iets waar je niets aan kunt doen (afkomst).

Vergelijking slaat kant nog wal en is misselijkmakend.

Zowel ongevaccineerden als veel gevaccineerden zijn het het niet met de 2G maatregel eens, maar er is niet voor niets door moderators verzocht te stoppen met de vergelijking met WOII.
Klik om te vergroten...
Nouja in het geval als het zo is, dan word ik maar gebanned. Het is toch echt zo dat het steeds meer die kant op gaat. En we kunnen allemaal wel onze ogen sluiten en doen alsof het niet zo is zodat het minder pijnlijkt lijkt, maar het is toch echt zo.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat ik nog even wou zeggen, en ik denk dat dit iedereen wel aan gaat. We leven nu allemaal in een onzekere tijd. De maatregelen (en dan bedoel ik natuurlijk de qr codes regel) worden steeds erger. Om ons heen zien we steeds meer landen die met de 2g regel beginnen. En ik denk dat we bijna allemaal wel bang zijn dat dat hier ook heen komt.en ik denk dat we allemaal stiekem bang zijn dat het nog erger word in de wereld.

Ik hoop serireus dat het goed komt in de wereld en ik hoop ook dat mensen die hoop blijven houden!

En wat het allerbelangrijkst is: blijf staan bij jezelf en bij je mening en laat niemand je iets inpraten! Ook al lachen mensen je uit dat jr geen vaccin hebt of je de schuld geven van de besmettingen, het is jou lichaam! En trouw aan jezelf blijven is het allervelangrijkste in het leven.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
whitesugar zei:
Nouja in het geval als het zo is, dan word ik maar gebanned. Het is toch echt zo dat het steeds meer die kant op gaat. En we kunnen allemaal wel onze ogen sluiten en doen alsof het niet zo is zodat het minder pijnlijkt lijkt, maar het is toch echt zo.
Klik om te vergroten...
Ik snap dat het moeilijk is het anders te zien als je je zo buitengesloten voelt, maar we gaan échte niet die kant op. Ongeacht wat populistische politici en andere lui je proberen duidelijk te maken. Je wordt niet vervolgd en niet vermoord omdat je je niet wil laten vaccineren.

Als dat er wel achter had gezeten waren er afgelopen zomer ook geen versoepelingen geweest :)

whitesugar zei:
Wat ik nog even wou zeggen, en ik denk dat dit iedereen wel aan gaat. We leven nu allemaal in een onzekere tijd. De maatregelen (en dan bedoel ik natuurlijk de qr codes regel) worden steeds erger. Om ons heen zien we steeds meer landen die met de 2g regel beginnen. En ik denk dat we bijna allemaal wel bang zijn dat dat hier ook heen komt.en ik denk dat we allemaal stiekem bang zijn dat het nog erger word in de wereld.

Ik hoop serireus dat het goed komt in de wereld en ik hoop ook dat mensen die hoop blijven houden!
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het zeker mee eens, er schuilt bij iedereen angst, ongeacht vaccinatiestatus. En in plaats van ons zo te laten verdelen (deels door beleid, en voor een heel veel groter deel door populistisch geroep) zouden we elkaar in de emotie die een pandemie oproept moeten verenigen.

Het is allemaal voor iedereen kut, het is allemaal eng, en het duurt vooral ook veel te lang. Maar de enige manier om er wat aan te doen is door, juist ja, er wat aan te doen. Aan de pandemie dus :)
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Komt er nog een 89e pagina van dit topic? Spannend!
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mevrouw Pløp zei:
Ik snap dat het moeilijk is het anders te zien als je je zo buitengesloten voelt, maar we gaan échte niet die kant op. Ongeacht wat populistische politici en andere lui je proberen duidelijk te maken. Je wordt niet vervolgd en niet vermoord omdat je je niet wil laten vaccineren.
Klik om te vergroten...
Ow begrijp me niet verkeerd hoor. Ik bedoelde alleen het joden gedeelte waar ze een ster moesten dragen en ze nergens naar binnen mochten. Het andere van de oorlog was inderdaad veeeel erger, daar kunnen we dit niet mee vergelijken.
Mevrouw Pløp zei:
Als dat er wel achter had gezeten waren er afgelopen zomer ook geen versoepelingen geweest :)


Hier ben ik het zeker mee eens, er schuilt bij iedereen angst, ongeacht vaccinatiestatus. En in plaats van ons zo te laten verdelen (deels door beleid, en voor een heel veel groter deel door populistisch geroep) zouden we elkaar in de emotie die een pandemie oproept moeten verenigen.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, samen sterk staan. Maar dit word ons inderdaad wel heel moeilijk gemaakt op dit moment.
Mevrouw Pløp zei:
Het is allemaal voor iedereen kut, het is allemaal eng, en het duurt vooral ook veel te lang. Maar de enige manier om er wat aan te doen is door, juist ja, er wat aan te doen. Aan de pandemie dus :)
Klik om te vergroten...
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Waar is @blue eyes als je hem nodig hebt.ik
Klik om te vergroten...
ik was even de weg kwijt naar het forum , zo meteen geef ik hier duiding over, want er valt wel een woordje over te zeggen .
zal straks eventjes keurig , op de gepaste topicplaats. alles neerzetten , bv , in de ''wat gaat er nu door je hoofd topic''
of zou ik grilliger zijn en het in een daarvoor niet gepast topic plaatsen.
maar goed eerst even mijn meldingen lezen, een mens is potverdorie 48 uur vermist, en 38 meldingen ,
had toch wel verwacht dat er al over mijn al dood ging gespeculeerd zijn

maar ik ben tevreden inmiddels zag ik dat het speelveld uitgebreid is ... mijn uitleg staat in het taal onzinnige topic

ik voelde dat ik moest terugkomen , mijn taak was nog niet voltooid,
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Waar is @blue eyes als je hem nodig hebt...
Klik om te vergroten...
hoe meer ik er over nadenk , denk ik dat @Zanza @ljuv en @Mevrouw Pløp het gedaan hebben

drie tags daarmee roep je een blauwoog wel terug uit een mijnenveld waarin ik terecht gekomen was, bedankt vrienden om me terug te leiden naar het licht , genaamd het drugsforum.nl waar alles verlicht , verklaard en verhelderd wordt die door de menselijke fantasie te bedenken valt.


Guess who's back
Back again
blue eyes back
Tell a friend
Guess who's back, guess who's back
Guess who's back, guess who's back
Guess who's back, guess who's back
Guess who's back

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...117118119120121...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."