Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZijn er hier mensen die voor altijd zouden willen leven? (Het kan!)

Zijn er hier mensen die voor altijd zouden willen leven? (Het kan!)

34 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee.
Leven is lijden. Uiteindelijk ontkom je daar niet aan.
Iedereen die ja.antwoord gaan er waarschijnlijk vanuit dat zo lang leven een mooi leven is.

Wel heb ik altijd de gedachte gehad dat het goed zou zijn als iedereen even terminaal is, beter gezegd..echt gaat beseffen dat elke dag telt. Nu zeggen we dat wel.mooi. maar doen en echt voelen is een 2e..

Als ik oud zou worden maar nu toch al mijn sterfdatum weet, zou ik al anders gaan leven. Ik vind het jammer dat ik die bewustheid en dankbaarheid te vaak niet voel. Aan de andere kant..Life is what happens to you while you're making other plans.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#2
Flualhamdulillam zei:
Zouden jullie, als het kon, de keuze maken voor altijd te leven?
Klik om te vergroten...
Dat klinkt leuk maar als je op een gegeven moment iedereen verliest en als enige overblijft is dat erg depresief.
Moet me denken aan die film met Justin Timberlake dat die gast als zijn tijd weggeeft omdat hij het zat was om te leven zo.
Echt een aanrader, een hele goede film..
Dat stukje met zijn moeder dat doet echt pijn.
Ken je deze?

M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
De natuur toont zo'n enorme wijsheid door ons niet voor altijd te laten leven, zodat we ook plaats maken voor nieuw leven. En dan heb je mensen, die denken het beter te weten door de ene helft van het bestaan (de dood) proberen te overkomen. Niet begrijpende dat er een balans tussen leven en dood moet zijn voor een harmonieus bestaan waar ieder wezen hier op aarde baat bij heeft.

De pracht van het bestaan zit hem juist óók in de vergankelijkheid.

Dus nee, ik zou zeker niet voor altijd willen leven.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Flualhamdulillam zei:
Dat denk ik persoonlijk niet! Er is altijd wel iets te beleven of iets nieuws te ontdekken in het universum, denk je niet?

Mij ook, maar voornamelijk omdat het een doodszonde is voor de mensheid om evolutionaire groei stop te zetten door vast te blijven in 1 generatie van de mensheid.
Hoe zou de wereld ervoor staan als Keizer Nero dit techniekje ontdekt had?
Laten we gewoon de mensheid blijven verversen please!
Klik om te vergroten...
Ja, er is zeker genoeg te ontdekken voor meer dan 80 jaar aan een mensenleven! Alleen al alle landen die je zou kunnen bezoeken.

Het is goed dat mensen evolueren idd. Zo krijg je sterke genen. Alles wat bestaat en leeft is net een patroon bedacht ik me laatst. Generaties mensen ook. Ik had een filmpje gezien over de mandelbrot set. Gewoon wauw! Ik ben helemaal niet van de wiskunde, maar dit heeft me echt geraakt! Die formule lijkt wel de formule van alles dat leeft. Het deed me denken aan de gulden snede, wat je veel terugziet in de natuur, het deed me denken aan trippen, en aan de oneindigheid van het universum.

T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Natozlato zei:
Te weten dat er geen uitweg is uit dit leven, dat lijkt me vreselijk. Het leven gaat snel en het leven is heel mooi! Eeuwigheid moet toch een hel zijn?
Klik om te vergroten...
Precies lijkt me echt niets. Over 30 jaar is er vast geen Nederland meer aangezien de mens zo goed is om de wereld te verpesten. Dan (misschien) kan je met de boot naar de coffeeshop
A
AcousticLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nee totaal geen behoefte aan 😐 als ik nog een 15 mooie jaartjes heb is het voor mij wel goed geweest
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als iedereen onsterfelijk zou zijn dan heb je wel world peace.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Als iedereen onsterfelijk zou zijn dan heb je wel world peace.
Klik om te vergroten...
Nee dan heb je nog steeds 7,9 miljard materialistische ego's op aarde - waarvan een hele hoop conflict- en machtsgeil - maar nu zijn ze onsterfelijk.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Nee dan heb je nog steeds 7,9 miljard ego's op aarde - waarvan een hele hoop conflict- en machtsgeil - maar nu zijn ze onsterfelijk.
Klik om te vergroten...
Soortvan godzilla reactie maar dan kleinschalig met de mens
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hmm volgens mij is het nu wel te laat om oneindig te leven, met de overload aan drugs die er al in gegaan en de zware arbeid loop ik wrs al aan 70j met een rolator 10 keer roepen om mijn hond die al 20j dood is.
Nee zou sws niet het eeuwig leven willen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dopemonster zei:
Soortvan godzilla reactie maar dan kleinschalig met de mens
Klik om te vergroten...
Ik denk aan het Griekse pantheon. Zogenaamd goden, maar eigenlijk gewoon ego's met superpowers. Dat is wat mensen dan worden, als ze bovennatuurlijke krachten krijgen.

Wereldvrede kan denk ik nooit middels externe omstandigheden bewerkstelligd worden. We weten het toch altijd weer te verkloten, hoe goed we het ook hebben.

Door de wetenschap in de toekomst geen ziektes en geboorteafwijkingen meer... Denk je dat mensen dan tevreden zullen zijn? Natuurlijk niet, het zal nooit genoeg zijn. Bovendien, ik wil wel net iets beter zijn dan mijn buurman. En hem dat ook kunnen tonen. I live for that shit. :tonguewink:
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Ik denk aan het Griekse pantheon. Zogenaamd goden, maar eigenlijk gewoon ego's met superpowers. Dat is wat mensen dan worden, als ze bovennatuurlijke krachten krijgen.

Wereldvrede kan denk ik nooit middels externe omstandigheden bewerkstelligd worden. We weten het toch altijd weer te verkloten, hoe goed we het ook hebben.

Door de wetenschap in de toekomst geen ziektes en geboorteafwijkingen meer... Denk je dat mensen dan tevreden zullen zijn? Natuurlijk niet, het zal nooit genoeg zijn. Bovendien, ik wil wel net iets beter zijn dan mijn buurman. En hem dat ook kunnen tonen. I live for that shit. :tonguewink:
Klik om te vergroten...
De keerzijde daarvan is dat als de goeie mensen die voor beter zorgen ontsterfelijk zouden zijn, de wereld er misschien alleen maar beter op zou worden omdat die mensen dan wel de tijd hebben om dingen te veranderen!
Het slechte van de mens zal eeuwig voortleven, maar ook het goeie dat moet je niet vergeten! :tilttearlaugh: :grin:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flualhamdulillam zei:
Ik kwam een video tegen die uitlegde hoe het proces van veroudering geremd, gestopt en zelfs teruggedraaid kan worden. De uitleg is vrij compleet, maar naar mijn idee goed te volgen en begrijpen voor mensen die geen genetica of biologie gestudeerd hebben. Als je wilt kun je hem kijken, daarna stel ik graag een vraag.

Zouden jullie, als het kon, de keuze maken voor altijd te leven? Zou je hem alleen verlengen tot een bepaalde leeftijd? Waarom?

Ik zelf beslist niet, maar ik ga heel graag de discussie aan om mijn standpunt duidelijk te maken 🙂
Klik om te vergroten...
Hallo meneer de uil, waar brengt u ons naar toe :musicalnote::musicalnotes:

Fabeltjeskrant.png
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Hallo meneer de uil, waar brengt u ons naar toe :musicalnote::musicalnotes:

Bekijk bijlage 29709
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je hiermee?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flualhamdulillam zei:
Wat bedoel je hiermee?
Klik om te vergroten...
Nouja, als iemand het over onsterfelijkheid heeft ruik ik altijd vis. Heel gek is dat, alsof iemand vissticks staat te bakken.

maar ik doel natuurlijk op de geur van verse kul.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Nouja, als iemand het over onsterfelijkheid heeft ruik ik altijd vis. Heel gek is dat, alsof iemand vissticks staat te bakken.

maar ik doel natuurlijk op de geur van verse kul.
Klik om te vergroten...
Onderbouw dan ff 🙂 Ben benieuwd!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flualhamdulillam zei:
Onderbouw dan ff 🙂 Ben benieuwd!
Klik om te vergroten...
Die houd je zeker van me tegoed. Maar ik doe het morgen, ik ga zo hw maken en slapen want ik ben helemaal gesloopt.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Nouja, als iemand het over onsterfelijkheid heeft ruik ik altijd vis. Heel gek is dat, alsof iemand vissticks staat te bakken.

maar ik doel natuurlijk op de geur van verse kul.
Klik om te vergroten...
Als je vis ruikt moet je jezelf wassen.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rivalrie zei:
Als je vis ruikt moet je jezelf wassen.
Klik om te vergroten...
Hij is gewoon ongesteld, dat is iets natuurlijks!! Dare to be yourself, @Dirkjan
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vis — ongesteld

hier zit geen correlatie
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."