Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe hulphond is onderweg!

De hulphond is onderweg!

416 antwoorden
46 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wauw dat is echt super goed nieuws!!!.
Ben onwijs blij voor je!!.
Houd ons op de hoogte hoe het gaat, ben erg benieuwd!! 🥰😊
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuk man, het is je gegund.

Ik als komediant moest bij hond meteen denken aan dit kolderieke filmpje.

D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat is het fijn dat er zoveel mensen op DF meeleven met deze gebeurtenis!
Nogmaals dank voor de positieve reacties!
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Eindelijk,,eindelijk mijn nieuwe metgezel komt morgen mijn positie verbeteren!
Morgenmiddag is hij nee het is een zij hier, en ze is welkom!
Nu ben ik straks minder alleen en de nachtelijke ellende gaat hopelijk flink verminderen omdat de hond getraind is om mensen zoals ik uit de nachtmerries te halen. Ik ben zooo benieuwd hoe e.e.a. gaat verlopen....!
Voor mensen die geïnteresseerd zijn hoe het verloopt, wil ik indien gewenst wel af en toe een sit rep geven...
Ik ga ervan uit dat er veeeel meer mensen zijn voor wie een hulphond heel veel positiviteit kan leveren...
Hij moet buiten een dekje dragen waarop staat :
Hulphond n i e t aanhalen
want zeker in het begin moet ze leren op mij gefocust te zijn, en dit te blijven.
C' est ca!
Klik om te vergroten...
Geweldig nieuws man! Ben wel benieuwd hoe je dit gaat ervaren. En naast het feit dat ze hulp biedt, heb je met de tijd hoogstwaarschijnlijk je kameraadje voor het leven. ❤️
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Geweldig man! Een hond is super en zeker als die je kan helpen met dit soort problemen. Veel succes met de bonding, zal wel geen probleem worden met een hond.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat is goed nieuws! Je krijgt er een vriend bij die je onvoorwaardelijke liefde geven zal. Het zal je beste vriend worden. Waarom? Honden kijken enorm op tegen hun baasje. Je bent alles voor ze. Geef je hond aandacht en liefde en je kunt je geen betere vriend wensen. Een hond houdt je in de gaten, dag en nacht, daar bedoel ik mee dat het beest op je gaat letten. Dat doet het zoveel dat ie je leert kennen, beter dan dat jij jezelf kent! Vervul jij de wensen van je hond, beweging en uitlaten en zo, dan zal de hond jou wensen vervullen.

Naar alle waarschijnlijkheid zal ie, als je 's nachts "problemen" hebt, bovenop je gaan liggen en je gezicht likken totdat je wakker wordt. Ook overdag als het "mis" blijkt te gaan, je aandacht geven en dicht tegen je aan kruipen. Na een tijdje als je een relatie met de hond hebt opgebouwd, zal ie je waarschuwen al voordat het "mis" gaat. Een wonderlijke eigenschap die te wijten is aan het feit dat een hond je zo goed leert kennen, beter dan jezelf. Een hond merkt de kleinste verandering aan je op na een tijdje en als ie dan goed getraind is heb je een vriend voor het leven en doet ie zijn ding al nog voordat er ook maar iets aan de hand is. Een echte vriend! Zorg goed voor het dier en het zal goed voor jou zorgen. Onvoorwaardelijk!

Enne, kijk wel uit dat je geen drugshond krijgt, anders geeft ie je aan als je ook maar iets gebruikt. Haha.

V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben blij voor je. Gaat je zeker helpen.

Kost jou dit geld? Heb je oppas?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vanavond rond 18.00 uur zou de hulphond hier aangekomen moeten zijn
Nou sliep ik vannacht dus niet....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
PsychedelicMagic zei:
Ben blij voor je. Gaat je zeker helpen.

Kost jou dit geld? Heb je oppas?
Klik om te vergroten...
Opm
Ja, dit kost me geld. De voeding natuurlijk, en eventueel kosten voor de dierenarts indien nodig, en een " eigen bijdrage. Maar dat is me het dubbel en dwars waard!
Ik ben nu wel een beetje gespannen hoe alles vanavond gaat verlopen....
Een oppas heb ik ( nog) niet.
Maar de eerste maanden neem ik haar overal waar ik ga of sta, mee naar toe.
Is de hond ergens niet welkom, dan is de zaak of plaats ook voor mij een no go area.
Samen uit, en samen weer thuis!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oehoeboeroe zei:
Dat is goed nieuws! Je krijgt er een vriend bij die je onvoorwaardelijke liefde geven zal. Het zal je beste vriend worden. Waarom? Honden kijken enorm op tegen hun baasje. Je bent alles voor ze. Geef je hond aandacht en liefde en je kunt je geen betere vriend wensen. Een hond houdt je in de gaten, dag en nacht, daar bedoel ik mee dat het beest op je gaat letten. Dat doet het zoveel dat ie je leert kennen, beter dan dat jij jezelf kent! Vervul jij de wensen van je hond, beweging en uitlaten en zo, dan zal de hond jou wensen vervullen.

Naar alle waarschijnlijkheid zal ie, als je 's nachts "problemen" hebt, bovenop je gaan liggen en je gezicht likken totdat je wakker wordt.
Klik om te vergroten...
opm
idd, zo is het mij ook duidelijk aangegeven!
Oehoeboeroe zei:
Na een tijdje als je een relatie met de hond hebt opgebouwd, zal ie je waarschuwen al voordat het "mis" gaat.
Klik om te vergroten...
Opm
al haalt ze maar de helft al weg, dan ben ik al ontzettend blij!
Oehoeboeroe zei:
Een echte vriend! Zorg goed voor het dier en het zal goed voor jou zorgen. Onvoorwaardelijk!

Enne, kijk wel uit dat je geen drugshond krijgt, anders geeft ie je aan als je ook maar iets gebruikt. Haha.

Klik om te vergroten...
Opm:
Hahahah een drugshond?
Die zal bij mij niet zo heel erg veel bij mij opsporen...maar stel je voor!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Ja, dit kost me geld.
Klik om te vergroten...

Je kunt de hond verzekeren. Net als wij mensen een ziektekosten verzekering hebben. Dit is iets om over na te denken! Een grote operatie kost je bij een dierenziekenhuis al snel zo'n 1000 euro. De kosten voor een bezoek aan de dierenarts kunnen behoorlijk oplopen. Het mooie is dat er voor ieder budget wel een verzekering te vinden is. Je kunt je hond voor 20% tot 100% verzekeren, is je hond voor 100% verzekerd dan worden alle kosten gedekt maar is de verzekering wel prijzig. Kun je dat niet betalen is het helemaal niet zo'n gek idee om je hond voor een minder percentage te verzekeren, zeg 50%
De kosten voor een operatie die normaal zo'n 1000 euro is, worden dan gedeeld en je betaalt 500 euro. De verzekering betaalt dan de rest.

En geloof me, het is het waard. Als je hond en jijzelf na een tijdje een relatie hebben opgebouwd en er gebeurt iets dan kan je jezelf wel voor je kop slaan als je een behandeling, die de hond nodig heeft, niet kan betalen omdat je niet verzekerd bent. Ik heb het zelf meegemaakt en het geeft een werkelijk een vreselijk gevoel als je hond hulp nodig hebt en je kan het hem of haar niet geven. je krijgt het gevoel dat je je hond in de steek laat terwijl het beestje alles voor jouw over heeft. Niet leuk.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Geficiteerd man! Ik hoop dat Tasja je een hoop liefde en gezelschap gaat geven. Geniet ervan!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oehoeboeroe zei:
Dat is goed nieuws! Je krijgt er een vriend bij die je onvoorwaardelijke liefde geven zal. Het zal je beste vriend worden. Waarom? Honden kijken enorm op tegen hun baasje. Je bent alles voor ze. Geef je hond aandacht en liefde en je kunt je geen betere vriend wensen.
Klik om te vergroten...
Absoluut! En....een hond liegt nooit en is voor mensen zoals ik een uitkomst!
Trouwens dat filmpje, wat je meestuurde, is helemaal waar en geeft mij een super indruk van hoe goed deze honden zijn.
Ik heb meer dan genoeg van flash backs over allerlei krijgshandelingen....
Van wat je op de tv ziet, met name dus verzonnen situaties, wel, daar klopt in de praktijk geen flikker van.
zo zag ik op een film dat er iemand zich in een tank verborg, en werden er 2 Stielhangranaten M24 in gegooid.
En dan zie je, dat na de klap van die m24 ers een vent een beetje dizzy uit die tank klimmen
En nou komt er een nachtmerrie aan bod, dienik heel vaak terug zie. ( meer vertel ik er niet)
Namelijk deze.
Ooit keek ik in een wrak van zo een tank en de drie mannen, die er nog in zaten, die waren enigzins van postuur veranderd.
ze waren nu 2 cm dik, tegen de wanden geplakt. Die moesten er dus vanaf gekrabd worden! ( gelukkig niet door mij)
Dit wrak was door een pantserdoorborende granaat getroffen en dan is dit beeld wat er in werkelijkheid van de bemanning overblijft na zo'n inslag
Nu kan ik er niets verder meer over zeggen want dan word ik slecht van humeur.
Dit is één van mijn trauma's uit die tijd...
kun je je voorstellen wat er dan door je heengaat?
Dit beeld staat in mijn hersenpan gebrand...
Bah. Wat een toestand was dat.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
kun je je voorstellen wat er dan door je heengaat?
Klik om te vergroten...

Sorry, dat kan ik niet! Ik kan geen voorstelling maken van iemand die de verschrikkingen van oorlog heeft meegemaakt. Ik kan er alleen maar naar raden en luisteren naar wat veteranen hebben meegemaakt. Ik weet wel wat ik zie. Totaal gebroken mannen die nooit meer dezelfde zullen zijn omdat ze verschrikkingen hebben meegemaakt waaraan ik niet eens durf te denken, zoals je hierboven beschrijft.

Als dat soort trauma's zich aandienen is het goed om een vriend te hebben die de trauma's ziet aankomen en je kan waarschuwen nog voordat je het zelf door hebt. Een hond kan dat beter als een mens. Je hoeft niet bang te zijn dat de hond je zal beoordelen of veroordelen. Een goed opgeleide hond zal een rustpunt worden in je omgeving en zal je waarschuwen voor naderend "onheil".

D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oehoeboeroe zei:
Je kunt de hond verzekeren. Net als wij mensen een ziektekosten verzekering hebben. Dit is iets om over na te denken! Een grote operatie kost je bij een dierenziekenhuis al snel zo'n 1000 euro. De kosten voor een bezoek aan de dierenarts kunnen behoorlijk oplopen. Het mooie is dat er voor ieder budget wel een verzekering te vinden is. Je kunt je hond voor 20% tot 100% verzekeren, is je hond voor 100% verzekerd dan worden alle kosten gedekt maar is de verzekering wel prijzig. Kun je dat niet betalen is het helemaal niet zo'n gek idee om je hond voor een minder percentage te verzekeren, zeg 50%
De kosten voor een operatie die normaal zo'n 1000 euro is, worden dan gedeeld en je betaalt 500 euro. De verzekering betaalt dan de rest.

En geloof me, het is het waard. Als je hond en jijzelf na een tijdje een relatie hebben opgebouwd en er gebeurt iets dan kan je jezelf wel voor je kop slaan als je een behandeling, die de hond nodig heeft, niet kan betalen omdat je niet verzekerd bent. Ik heb het zelf meegemaakt en het geeft een werkelijk een vreselijk gevoel als je hond hulp nodig hebt en je kan het hem of haar niet geven. je krijgt het gevoel dat je je hond in de steek laat terwijl het beestje alles voor jouw over heeft. Niet leuk.
Klik om te vergroten...
De hond wordt op en top verzorgd e n verzekerd! Thnx voor de tip!
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Knuffelpanda zei:
Heb ik gezien op nat geo denk ik maar daar hadden ze cacausische ovcharkas als waakhonden
Wat een bakbeesten ! Bekijk bijlage 30083
Klik om te vergroten...

oooooh. wa een knuffelbeer!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Met die Russische Siberië herders zou ik maar niet zomaar meer gaan knuffelen!
Die honden vreten je binn ik de kortste keren binnen een paar minuten op!
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Met die Russische Siberië herders zou ik maar niet zomaar meer gaan knuffelen!
Die honden vreten je binn ik de kortste keren binnen een paar minuten op!
Klik om te vergroten...
Ja wat een beesten. Die vechten (of vochten, weet niet of het nog gebeurd) tegen beren om de kudde te beschermen. Dan ben je echt bad-ass
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als je daar alleen al moet werken als bewaker bij temperaturen van min 60....
Siberië is mooi, ongerept, maar ooooo zo koud...
Daar zijn, nou, dan heb je het pas echt goed voor elkaar!
Zelfs de meest gevaarlijke misdadiger ontsnapt daar niet, want je bent daar in die streek binnen enkele uren doodgevroren....er is in de verre omtrek niets dan sneeuw, bossen en ijs te vinden.
Dat zou een mooie omgeving zijn voor onze EBI te bouwen.
Niemand ontsnapt hier!
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Met die Russische Siberië herders zou ik maar niet zomaar meer gaan knuffelen!
Die honden vreten je binn ik de kortste keren binnen een paar minuten op!
Klik om te vergroten...

Dat zeggen ze van mij ook en dat valt best mee. :upsidedown:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."