Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe hulphond is onderweg!

De hulphond is onderweg!

416 antwoorden
45 weergaven
18-5-2026
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
QueerMan zei:
Dat is natuurlijk mogelijk. Aangezien Tasja een getrainde PTSS hulphond is, lijkt me het in dit geval onwaarschijnlijk dat zij begon of vals zou zijn.
Klik om te vergroten...
Alles is mogelijk, een hulphond kan ook in distress anders handelen. Mijn hulphond, als ik last van mijn PTSS had reageerde ook extreem fel naar mensen die een potentiële dreiging konden vormen.

enfin. Laten we het in het midden houden, we zijn er niet bij geweest.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoop dat Tasja er geen trauma aan overhoudt.

Mijn hond heeft dat wel door loslopende aanvallers namelijk. Echt geen pretje.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Blyatman zei:
Alles is mogelijk, een hulphond kan ook in distress anders handelen. Mijn hulphond, als ik last van mijn PTSS had reageerde ook extreem fel naar mensen die een potentiële dreiging konden vormen.

enfin. Laten we het in het midden houden, we zijn er niet bij geweest.
Klik om te vergroten...
Alle gebedjes, goede wensen en positieve energie voor Tasja nu.
:heartsuit:
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
QueerMan zei:
Alle gebedjes, goede wensen en positieve energie voor Tasja nu.
:heartsuit:
Klik om te vergroten...
Precies!! Ik snap de woede zeker wel. Maar hopelijk komt het snel goed. 🙏🏻
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
QueerMan zei:
Alle gebedjes, goede wensen en positieve energie voor Tasja nu.
:heartsuit:
Klik om te vergroten...
Sowieso gaan alle gebedjes uit naar een spoedig herstel en hopelijk houd zij er niks aan over 🥰
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Die andere hond schijnt ik zeg schijnt zich losgeraakt te hebben, hij sleepte de lijn nog met zich mee.
Tasja valt niet aan. In geen geval waarom die andere hond dit deed, ik zal het nooit weten vrees ik.
Anyway nu maar hopen dat het goed afloopt en als er nu iemand het recht heeft om kwaad te zijn?!?
Ik had het hier allemaal niet moeten neerzetten. Nee. De reacties zijn soms zeeeer kort door de bocht.
Wie kraamt er nou onzin uit Goddomme meneer Blyatman.
Juist u zou kunne weten hoe dit voelt want het is niet gezegd of ze herstelt.
Maar, ik had het hier niet moeten neerzetten.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Die andere hond schijnt ik zeg schijnt zich losgeraakt te hebben, hij sleepte de lijn nog met zich mee.
Tasja valt niet aan. In geen geval waarom die andere hond dit deed, ik zal het nooit weten vrees ik.
Anyway nu maar hopen dat het goed afloopt en als er nu iemand het recht heeft om kwaad te zijn?!?
Ik had het hier allemaal niet moeten neerzetten. Nee. De reacties zijn soms zeeeer kort door de bocht.
Wie kraamt er nou onzin uit Goddomme meneer Blyatman.
Juist u zou kunne weten hoe dit voelt want het is niet gezegd of ze herstelt.
Maar, ik had het hier niet moeten neerzetten.
Klik om te vergroten...
We duimen voor je. Is ze wel thuis bij je?
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Die andere hond schijnt ik zeg schijnt zich losgeraakt te hebben, hij sleepte de lijn nog met zich mee.
Tasja valt niet aan. In geen geval waarom die andere hond dit deed, ik zal het nooit weten vrees ik.
Anyway nu maar hopen dat het goed afloopt en als er nu iemand het recht heeft om kwaad te zijn?!?
Ik had het hier allemaal niet moeten neerzetten. Nee. De reacties zijn soms zeeeer kort door de bocht.
Wie kraamt er nou onzin uit Goddomme meneer Blyatman.
Juist u zou kunne weten hoe dit voelt want het is niet gezegd of ze herstelt.
Maar, ik had het hier niet moeten neerzetten.
Klik om te vergroten...

Ik ben toch blij dat je 't deelde kerel.

Wat zei de dierenarts, was die positief, somber of is 't nu eerst afwachten?
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Vreemd dan! Moest je wel meer premie betalen door de hoge leeftijd?
Idd raar en helaas hoor ik het vaker…
Kijk maar:

petplan.nl

Bereken je premie in 2 stappen! | Figopet.nl

Bereken de premie van je hond, kat, konijn of papegaai in 2 stappen. Verzeker je huisdier vandaag nog!
petplan.nl petplan.nl

verzekerdbijhema.nl

Uw HEMA Schadeverzekeringen zijn over naar InShared

Alle HEMA schadeverzekeringen voor op de weg, thuis en uw gezin vindt u vanaf nu bij InShared. Geen zorgen: u blijft top verzekerd tegen een scherpe prijs.
verzekerdbijhema.nl verzekerdbijhema.nl

www.verzekerjehuisdier.nl

Tot welke leeftijd kan ik mijn huisdier verzekeren? - Verzeker je huisdier

Verzeker je oudere kat of hond! Ontdek de leeftijdsgrenzen per verzekeraar en vergelijk eenvoudig. Lees of verzekeren nog zinvol is.
www.verzekerjehuisdier.nl www.verzekerjehuisdier.nl
Klik om te vergroten...
Ik weet het niet precies wij hebben alle dieren die we hebben ondergebracht in de verzekering en betalen ongv 65 euro per maand voor ze allemaal. Vind wel dat op z'n minst jou die optie geboden had kunnen worden ipv een volstrekte NEE
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Ik ben blij, dat ze iig bij me is.
Vanavond gooi ik mezelf enigzins plat met wat benzo's.
Anders doe ik geen oog dicht.
Tasja blijft beneden in haar bench.
Om een uur of drie in de nacht laat ik haar even buiten, ik til haar even op en zet haar op het gras.
Is ze klaar, dan draag ik haar weer terug naar de bench.
Het moet maar even zo....
Klik om te vergroten...

Tasja en jij hebben een ding gemeen.
Jullie zijn allebei verdomd sterk in het zorgen voor de ander. :thumbsup:
Da's een beetje de rode draad die ik hoor in jouw verhalen en van haar rol in jouw leven.

Hopelijk valt 't straks voor jullie allebei mee. Bon courage, mon ami.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
QueerMan zei:
Tasja en jij hebben een ding gemeen.
Jullie zijn allebei verdomd sterk in het zorgen voor de ander. :thumbsup:
Da's een beetje de rode draad die ik hoor in jouw verhalen en van haar rol in jouw leven.

Hopelijk valt 't straks voor jullie allebei mee. Bon courage, mon ami.
Klik om te vergroten...
Merci beaucoup! Aussi dit la Tasja
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zoraa zei:
Ik weet het niet precies wij hebben alle dieren die we hebben ondergebracht in de verzekering en betalen ongv 65 euro per maand voor ze allemaal. Vind wel dat op z'n minst jou die optie geboden had kunnen worden ipv een volstrekte NEE
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zeg liever niets maar ik kan me verschrikkelijk kwaad maken op mensen die hun hond niet onder controle hebben, al denken ze van wel. "Dat doet ie anders nooit." Standaard zinnetje van iemand die van niets weet. Geloof me, je mag nog van geluk spreken dat je de eigenaar aansprakelijk kan houden. De meesten maken dat ze wegkomen, hebben geen greintje fucking moraal.

Wat een fucking narigheid. Ik zit hier te koken... Tasja heeft een flinke knauw gehad en dat zal voor haar, mentaal gezien, zwaar zijn. Ik denk niet dat het kwaad kan de opleiders van Tasja te bellen, uitleggen wat er is gebeurt en of er eventuele extra training nodig is om haar weer op het juiste pad te krijgen. Misschien dat je dat zelf kan doen. Ze zou hier misschien iets aan over kunnen houden wat haar werk bemoeilijkt. Ze kan er ook gewoon overheen stappen en over enkele dagen is ze weer de oude. Houdt haar goed in de gaten maar ik denk dat je versteld gaat staan van de snelheid waarmee honden herstellen.

Volgende keer als je Tasja uitlaat en je ziet iemand die zijn hond uitlaat, loopt de hond niet naast of achter zijn baasje maar loopt ie voorop en aan de riem te trekken bijv, loop jij dan maar een rondje om. Die hond is zijn baasje aan het uitlaten...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zoraa zei:
Ik weet het niet precies wij hebben alle dieren die we hebben ondergebracht in de verzekering en betalen ongv 65 euro per maand voor ze allemaal. Vind wel dat op z'n minst jou die optie geboden had kunnen worden ipv een volstrekte NEE
Klik om te vergroten...
Vroeger was het met alle paardenverzekeringen zo dat je pony/paard vanaf 23 jaar automatisch uit de verzekering werd gegooid. Je kreeg dan de “dagwaarde” (slachtprijs plus een paar %…) uitgekeerd maar alle verdere zorgkosten werden nooit meer vergoed. Wel kon je nog voor “brand, diefstal en transport” verzekeren. Ik kende vroeger zat paarden en vooral pony’s die veel ouder werden. 30+.
Volgens mij is dat nu vaak zelfs al bij 18 jaar. Dat is aangepast omdat (wedstrijd)paarden tegenwoordig veel minder oud worden als vroeger.
Tegenwoordig schijnt het een godsvermogen te kosten om je paard voor volledige dierenartskosten te verzekeren. Als dat überhaupt nog mogelijk is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Tasja is bij mij thuis. Ze heeft tal van medicijnen meegekregen, w.o. veel pijnstillers.
Ze slaapt nu en het is allemaal geen leuk gezicht.
Op geregelde tijden moet ik haar even in mijn tuin die ik gelukkig heb, even haar behoefte laten doen en ze moet zoveel mogelijk rust hebben.
Over een week ( als er niks gebeurt anders direct) moet ik met haar terug naar de dierenarts.
Dat is een zeer goeie overigens, gelukkig
Nou maar hopen dat ze volledig herstelt.
Klik om te vergroten...

Met jouw liefde en zorg heb ik er alle vertrouwen in dat het helemaal goed komt met Tasja!
Sterkte voor haar, geef der maar een kroeltje van mij. 🥰🤗🙏🏼
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oehoeboeroe zei:
Ik denk niet dat het kwaad kan de opleiders van Tasja te bellen, uitleggen wat er is gebeurt en of er eventuele extra training nodig is om haar weer op het juiste pad te krijgen. Misschien dat je dat zelf kan doen.

Volgende keer als je Tasja uitlaat en je ziet iemand die zijn hond uitlaat, loopt de hond niet naast of achter zijn baasje maar loopt ie voorop en aan de riem te trekken bijv, loop jij dan maar een rondje om. Die hond is zijn baasje aan het uitlaten...
Klik om te vergroten...
Dat zijn goede adviezen @oeroeboeroe ik had hier niet eens aan gedacht!
Ik zal de stichting waar tasja vandaan is gekomen, as maandag op de hoogte brengen!
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Vroeger was het met alle paardenverzekeringen zo dat je pony/paard vanaf 23 jaar automatisch uit de verzekering werd gegooid. Je kreeg dan de “dagwaarde” (slachtprijs plus een paar %…) uitgekeerd maar alle verdere zorgkosten werden nooit meer vergoed. Wel kon je nog voor “brand, diefstal en transport” verzekeren. Ik kende vroeger zat paarden en vooral pony’s die veel ouder werden. 30+.
Volgens mij is dat nu vaak zelfs al bij 18 jaar. Dat is aangepast omdat (wedstrijd)paarden tegenwoordig veel minder oud worden als vroeger.
Tegenwoordig schijnt het een godsvermogen te kosten om je paard voor volledige dierenartskosten te verzekeren. Als dat überhaupt nog mogelijk is.
Klik om te vergroten...
Dat is gewoon heel triest en dan te bedenken al die jaren premie betalen zonder een beroep te doen op de verzekering dan zouden ze toch een buffer moeten hebben opgebouwd. Maar nee die beleggen vaak met onze premies en dat kan ook verkeerd gaan.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zoraa zei:
Dat is gewoon heel triest en dan te bedenken al die jaren premie betalen zonder een beroep te doen op de verzekering dan zouden ze toch een buffer moeten hebben opgebouwd. Maar nee die beleggen vaak met onze premies en dat kan ook verkeerd gaan.
Klik om te vergroten...
Precies! Ik heb vroeger enkele pony’s gehad en en aantal paarden. Met een paar had ik “pecht” en veel aanspraak op de verzekering moeten maken.
De meesten keren betaalde je jaaaaaren dik
Premie en dan mankeerde ze helemaal nooit iets.
Mijn laatste paard was alleen verzekerd voor brand, diefstal, transport en plotselinge dood (door derden of ongeluk).
Die mankeerde op latere leeftijd best regelmatig wat en ook wel ernstig. Keer een rekening van maar 1 dag in de kliniek met onderzoeken etc: €1100! Kassa!
Toen baalde ik wel ff dat m ik niet volledig verzekerd had.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lijstje van de 5 grootste boeven in ons land:
1.politici.
2. Verzekeraars.
3. Banken.
4. Makelaars.
5. Intermediairs.

We zien dus, dat de verzekeraars hoog scoren in de schijf van 5, nietwaar....
Als je schade hebt, dan komt er al gauw een schade expert om de hoek kijken.
Deze mensen zijn a.h.w. de slagers, die hun eigen vlees keuren.
Ik heb laatst een schadegeval gehad door een gesprongen waterleiding, ik heb in meer dan 30 jaar noooooit iets geclaimd, en dan nog probeert zo'n expert je in de schoenen te zeiken.
En dan denk je dat je een goede verzekering hebt, Goddomme...
Niets is wat het lijkt. Ik hoop maar dat de kwestie met Tasja goed geregeld wordt....

Tasja begint zowaar al wat beter om zich heen te kijken overigens! Maar, ze kan uiteraard nog niks.
Ik til haar naar buiten, op vaste tijden, ze doet vrijwel direct haar behoefte, en dan til ik haar weer op, terug naar haar bench. Dat doet pijn, bij haar en bij mij, met mijn rug, maar het gaat wel. Dat moet gewoon!

Vannacht heb ik een uurtje meer slaap mogen krijgen. Maar wel weer met onrust.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Lijstje van de 5 grootste boeven in ons land:
1.politici.
2. Verzekeraars.
3. Banken.
4. Makelaars.
5. Intermediairs.

We zien dus, dat de verzekeraars hoog scoren in de schijf van 5, nietwaar....
Als je schade hebt, dan komt er al gauw een schade expert om de hoek kijken.
Deze mensen zijn a.h.w. de slagers, die hun eigen vlees keuren.
Ik heb laatst een schadegeval gehad door een gesprongen waterleiding, ik heb meer dan 30 jaar noooooit iets geclaimd, en dan nog probeert zo'n expert je in de schoenen te zeiken.
En dan denk je dat je een goede verzekering hebt, Goddomme...
Niets is wat het lijkt. Ik hoop maar dat de kwestie met Tasja goed geregeld wordt....

Tasja begint zowaar al wat beter om zich heen te kijken overigens! Maar, ze kan uiteraard nog niks.
Ik til haar naar buiten, op vaste tijden, ze doet vrijwel direct haar behoefte, en dan til ik haar weer op, terug naar haar bench. Dat doet pijn, bij haar en bij mij, met mijn rug, maar het gaat wel. Dat moet gewoon!

Vannacht heb ik een uurtje meer slaap mogen krijgen. Maar wel weer met onrust.
Klik om te vergroten...
🥰🥰

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."