Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe hulphond is onderweg!

De hulphond is onderweg!

416 antwoorden
50 weergaven
18-5-2026
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Ja, dit kost me geld.
Klik om te vergroten...

Je kunt de hond verzekeren. Net als wij mensen een ziektekosten verzekering hebben. Dit is iets om over na te denken! Een grote operatie kost je bij een dierenziekenhuis al snel zo'n 1000 euro. De kosten voor een bezoek aan de dierenarts kunnen behoorlijk oplopen. Het mooie is dat er voor ieder budget wel een verzekering te vinden is. Je kunt je hond voor 20% tot 100% verzekeren, is je hond voor 100% verzekerd dan worden alle kosten gedekt maar is de verzekering wel prijzig. Kun je dat niet betalen is het helemaal niet zo'n gek idee om je hond voor een minder percentage te verzekeren, zeg 50%
De kosten voor een operatie die normaal zo'n 1000 euro is, worden dan gedeeld en je betaalt 500 euro. De verzekering betaalt dan de rest.

En geloof me, het is het waard. Als je hond en jijzelf na een tijdje een relatie hebben opgebouwd en er gebeurt iets dan kan je jezelf wel voor je kop slaan als je een behandeling, die de hond nodig heeft, niet kan betalen omdat je niet verzekerd bent. Ik heb het zelf meegemaakt en het geeft een werkelijk een vreselijk gevoel als je hond hulp nodig hebt en je kan het hem of haar niet geven. je krijgt het gevoel dat je je hond in de steek laat terwijl het beestje alles voor jouw over heeft. Niet leuk.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Geficiteerd man! Ik hoop dat Tasja je een hoop liefde en gezelschap gaat geven. Geniet ervan!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oehoeboeroe zei:
Dat is goed nieuws! Je krijgt er een vriend bij die je onvoorwaardelijke liefde geven zal. Het zal je beste vriend worden. Waarom? Honden kijken enorm op tegen hun baasje. Je bent alles voor ze. Geef je hond aandacht en liefde en je kunt je geen betere vriend wensen.
Klik om te vergroten...
Absoluut! En....een hond liegt nooit en is voor mensen zoals ik een uitkomst!
Trouwens dat filmpje, wat je meestuurde, is helemaal waar en geeft mij een super indruk van hoe goed deze honden zijn.
Ik heb meer dan genoeg van flash backs over allerlei krijgshandelingen....
Van wat je op de tv ziet, met name dus verzonnen situaties, wel, daar klopt in de praktijk geen flikker van.
zo zag ik op een film dat er iemand zich in een tank verborg, en werden er 2 Stielhangranaten M24 in gegooid.
En dan zie je, dat na de klap van die m24 ers een vent een beetje dizzy uit die tank klimmen
En nou komt er een nachtmerrie aan bod, dienik heel vaak terug zie. ( meer vertel ik er niet)
Namelijk deze.
Ooit keek ik in een wrak van zo een tank en de drie mannen, die er nog in zaten, die waren enigzins van postuur veranderd.
ze waren nu 2 cm dik, tegen de wanden geplakt. Die moesten er dus vanaf gekrabd worden! ( gelukkig niet door mij)
Dit wrak was door een pantserdoorborende granaat getroffen en dan is dit beeld wat er in werkelijkheid van de bemanning overblijft na zo'n inslag
Nu kan ik er niets verder meer over zeggen want dan word ik slecht van humeur.
Dit is één van mijn trauma's uit die tijd...
kun je je voorstellen wat er dan door je heengaat?
Dit beeld staat in mijn hersenpan gebrand...
Bah. Wat een toestand was dat.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
kun je je voorstellen wat er dan door je heengaat?
Klik om te vergroten...

Sorry, dat kan ik niet! Ik kan geen voorstelling maken van iemand die de verschrikkingen van oorlog heeft meegemaakt. Ik kan er alleen maar naar raden en luisteren naar wat veteranen hebben meegemaakt. Ik weet wel wat ik zie. Totaal gebroken mannen die nooit meer dezelfde zullen zijn omdat ze verschrikkingen hebben meegemaakt waaraan ik niet eens durf te denken, zoals je hierboven beschrijft.

Als dat soort trauma's zich aandienen is het goed om een vriend te hebben die de trauma's ziet aankomen en je kan waarschuwen nog voordat je het zelf door hebt. Een hond kan dat beter als een mens. Je hoeft niet bang te zijn dat de hond je zal beoordelen of veroordelen. Een goed opgeleide hond zal een rustpunt worden in je omgeving en zal je waarschuwen voor naderend "onheil".

D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Dat is me bekend.
In Rusland worden deze super herders ( en dat zijn het, deze honden!) ingezet bij de bewaking van gevangenen, die zware misdrijven gepleegd hebben.
Er is ooit een documentaire over geweest en als je ziet, hoe deze mensen behandeld worden daar in Siberië, nou, dat gaat er wel wat anders aan toe, dan hier....
Klik om te vergroten...
Heb ik gezien op nat geo denk ik maar daar hadden ze cacausische ovcharkas als waakhonden
Wat een bakbeesten ! A8026D00-6C5C-4ED8-BDC8-DA71EA1B842B.jpeg
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Knuffelpanda zei:
Heb ik gezien op nat geo denk ik maar daar hadden ze cacausische ovcharkas als waakhonden
Wat een bakbeesten ! Bekijk bijlage 30083
Klik om te vergroten...

oooooh. wa een knuffelbeer!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Met die Russische Siberië herders zou ik maar niet zomaar meer gaan knuffelen!
Die honden vreten je binn ik de kortste keren binnen een paar minuten op!
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Met die Russische Siberië herders zou ik maar niet zomaar meer gaan knuffelen!
Die honden vreten je binn ik de kortste keren binnen een paar minuten op!
Klik om te vergroten...
Ja wat een beesten. Die vechten (of vochten, weet niet of het nog gebeurd) tegen beren om de kudde te beschermen. Dan ben je echt bad-ass
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als je daar alleen al moet werken als bewaker bij temperaturen van min 60....
Siberië is mooi, ongerept, maar ooooo zo koud...
Daar zijn, nou, dan heb je het pas echt goed voor elkaar!
Zelfs de meest gevaarlijke misdadiger ontsnapt daar niet, want je bent daar in die streek binnen enkele uren doodgevroren....er is in de verre omtrek niets dan sneeuw, bossen en ijs te vinden.
Dat zou een mooie omgeving zijn voor onze EBI te bouwen.
Niemand ontsnapt hier!
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Met die Russische Siberië herders zou ik maar niet zomaar meer gaan knuffelen!
Die honden vreten je binn ik de kortste keren binnen een paar minuten op!
Klik om te vergroten...

Dat zeggen ze van mij ook en dat valt best mee. :upsidedown:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Godverdomme nog aan toe, Tasja is ziek geworden!
Het lijkt op kennelhoest, maar ik zit zodirect bij de dierenarts...vreselijk om te zien hoe mijn Tasja zit te hoesten en kokhalzen...dus,
En route!!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tasja waakt overigens ook heel goed...
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Beterschap aan Tasja. Hopelijk is 't nix heel ernstigs.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Godverdomme nog aan toe, Tasja is ziek geworden!
Het lijkt op kennelhoest, maar ik zit zodirect bij de dierenarts...vreselijk om te zien hoe mijn Tasja zit te hoesten en kokhalzen...dus,
En route!!
Klik om te vergroten...
Ach arm beestje.. dikke knuffel voor Tasja 😘 hopelijk knapt ze gauw op!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
YAAAAA
Ze is er! Een grote zwarte flatcoated retriever en ze is iets meer dan een jaar oud.
Ze is nog wat ",unheimlich" maar dat komt goed
Ze is heel vriendelijk i.i.g
Ze heeft een bench naast mijn bed de deur daarvan blijft natuurlijk open!
Ze moet wennen natuurlijk en met mijn poezen geeft geen enkel probleem!
Klik om te vergroten...

Dit is zo mooi!

Het is je van harte gegund! Best friends for life!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tasja heeft inderdaad kennelhoest.
Wat een rotziekte is dit!
Ik heb een siroop voor haar meegekregen, tijmsiroop, gisteren, en zowaar, het lijkt al minder te worden.
Normaal gaat dit vanzelf weer over, na ongeveer een week, naar het is ellendig om te zien en te horen...
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Beterschap en knuffel voor Tasja.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Beterschap voor Tasja. Komt vast wel goed. Sterkte.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ze heeft een weekje " vrij van praktische dienst " gekregen van me...maar ze werkt nog altijd gewoon door!
Ongelooflijk, deze hond.. na zo'n korte tijd al een enorm doorzettingsvermogen en plichtsbesef!
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Ze heeft een weekje " vrij van praktische dienst " gekregen van me...maar ze werkt nog altijd gewoon door!
Ongelooflijk, deze hond.. na zo'n korte tijd al een enorm doorzettingsvermogen en plichtsbesef!
Klik om te vergroten...
Deze honden kennen geen vrij. Ze staan altijd paraat. Ze zijn gewend om te werken en worden er blij van. Maar dat kan snel
Anders worden wanneer je haar gaat aanhalen, knuffelen en traktaties geeft.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1415161718...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."