Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe hulphond is onderweg!

De hulphond is onderweg!

416 antwoorden
58 weergaven
18-5-2026
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Blyatman zei:
Alles is mogelijk, een hulphond kan ook in distress anders handelen. Mijn hulphond, als ik last van mijn PTSS had reageerde ook extreem fel naar mensen die een potentiële dreiging konden vormen.

enfin. Laten we het in het midden houden, we zijn er niet bij geweest.
Klik om te vergroten...
Alle gebedjes, goede wensen en positieve energie voor Tasja nu.
:heartsuit:
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
QueerMan zei:
Alle gebedjes, goede wensen en positieve energie voor Tasja nu.
:heartsuit:
Klik om te vergroten...
Precies!! Ik snap de woede zeker wel. Maar hopelijk komt het snel goed. 🙏🏻
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
QueerMan zei:
Alle gebedjes, goede wensen en positieve energie voor Tasja nu.
:heartsuit:
Klik om te vergroten...
Sowieso gaan alle gebedjes uit naar een spoedig herstel en hopelijk houd zij er niks aan over 🥰
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Die andere hond schijnt ik zeg schijnt zich losgeraakt te hebben, hij sleepte de lijn nog met zich mee.
Tasja valt niet aan. In geen geval waarom die andere hond dit deed, ik zal het nooit weten vrees ik.
Anyway nu maar hopen dat het goed afloopt en als er nu iemand het recht heeft om kwaad te zijn?!?
Ik had het hier allemaal niet moeten neerzetten. Nee. De reacties zijn soms zeeeer kort door de bocht.
Wie kraamt er nou onzin uit Goddomme meneer Blyatman.
Juist u zou kunne weten hoe dit voelt want het is niet gezegd of ze herstelt.
Maar, ik had het hier niet moeten neerzetten.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Die andere hond schijnt ik zeg schijnt zich losgeraakt te hebben, hij sleepte de lijn nog met zich mee.
Tasja valt niet aan. In geen geval waarom die andere hond dit deed, ik zal het nooit weten vrees ik.
Anyway nu maar hopen dat het goed afloopt en als er nu iemand het recht heeft om kwaad te zijn?!?
Ik had het hier allemaal niet moeten neerzetten. Nee. De reacties zijn soms zeeeer kort door de bocht.
Wie kraamt er nou onzin uit Goddomme meneer Blyatman.
Juist u zou kunne weten hoe dit voelt want het is niet gezegd of ze herstelt.
Maar, ik had het hier niet moeten neerzetten.
Klik om te vergroten...
We duimen voor je. Is ze wel thuis bij je?
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Die andere hond schijnt ik zeg schijnt zich losgeraakt te hebben, hij sleepte de lijn nog met zich mee.
Tasja valt niet aan. In geen geval waarom die andere hond dit deed, ik zal het nooit weten vrees ik.
Anyway nu maar hopen dat het goed afloopt en als er nu iemand het recht heeft om kwaad te zijn?!?
Ik had het hier allemaal niet moeten neerzetten. Nee. De reacties zijn soms zeeeer kort door de bocht.
Wie kraamt er nou onzin uit Goddomme meneer Blyatman.
Juist u zou kunne weten hoe dit voelt want het is niet gezegd of ze herstelt.
Maar, ik had het hier niet moeten neerzetten.
Klik om te vergroten...

Ik ben toch blij dat je 't deelde kerel.

Wat zei de dierenarts, was die positief, somber of is 't nu eerst afwachten?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Die andere hond schijnt ik zeg schijnt zich losgeraakt te hebben, hij sleepte de lijn nog met zich mee.
Tasja valt niet aan. In geen geval waarom die andere hond dit deed, ik zal het nooit weten vrees ik.
Anyway nu maar hopen dat het goed afloopt en als er nu iemand het recht heeft om kwaad te zijn?!?
Ik had het hier allemaal niet moeten neerzetten. Nee. De reacties zijn soms zeeeer kort door de bocht.
Wie kraamt er nou onzin uit Goddomme meneer Blyatman.
Juist u zou kunne weten hoe dit voelt want het is niet gezegd of ze herstelt.
Maar, ik had het hier niet moeten neerzetten.
Klik om te vergroten...
Jawel, je wilt het toch uiten. Dat is jou recht. We leven allemaal met je mee!, ook al lijken reacties kort door de bocht
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nee, ze is bij de dierenarts. Morgen hoor ik meer.
Ik moet afwachten en van slaap zal niet veel komen.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Die andere hond schijnt ik zeg schijnt zich losgeraakt te hebben, hij sleepte de lijn nog met zich mee.
Tasja valt niet aan. In geen geval waarom die andere hond dit deed, ik zal het nooit weten vrees ik.
Anyway nu maar hopen dat het goed afloopt en als er nu iemand het recht heeft om kwaad te zijn?!?
Ik had het hier allemaal niet moeten neerzetten. Nee. De reacties zijn soms zeeeer kort door de bocht.
Wie kraamt er nou onzin uit Goddomme meneer Blyatman.
Juist u zou kunne weten hoe dit voelt want het is niet gezegd of ze herstelt.
Maar, ik had het hier niet moeten neerzetten.
Klik om te vergroten...
Laten we allemaal hopen op een goede afloop en een goed herstel. Kaarsje aan 🕯 🙏 ❤️
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Nee, ze is bij de dierenarts. Morgen hoor ik meer.
Klik om te vergroten...
🍀 voor Tasj.

Heb jij een hulp-lijntje of een plan klaar liggen voor de nacht, kerel?
Heftige dag, en Tasj en jij vanavond effe niet samen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
En nou zijn godverdomme de rapen gaar.
Mijn Tasja is godverdomme aangevallen door zo'n grote pitbull en is zwaargewond
Ze is geopereerd en is nog bij de dierenarts
Ik heb altijd gezegd WAAROM VERBIEDEN ZE DIE PITBULL HONDEN NIET?
Nou moet ik maar afwachten hoe dit gaat aflopen
Ik ben WOEST
En de eigenaar die zei: dat deed hij nog nooit!
Wat heb ik hier nou aan!!!
Ik had zoals altijd Tasja aan de lijn bij me
Komt die kut pitbull eraangestormd en pakte Tasja die zich niet kon verdedigen
Ik heb uiteraard aangifte gedaan
Maar wat heb ik aan deze shitzooi
Ik kan wel zeggen, dat die eigenaar van die driewerf vervloekte rothond nog een aap zal zien neuken op glad ijs zonder schaatsen, dat zal hij gewaar worden!!!
Kut pitbulls
Klik om te vergroten...
Arme Tasja… Sterkte voor haar! 🙏🏼🙏🏼🤗

En jij sterkte zonder je steun en liefje vannacht! 🤗🥰
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Blyatman zei:
Mijn trouwe hulphond waarmee ik 4 jaar Afghanistan diende werd doodgeschoten door vijandelijk vuur.
Zo, denk hier maar over na voordat je onzinu.
Klik om te vergroten...
Heb je ook meegemaakt, dat bij een militaire actie enkele kameraden/ collega's naast je bij vijandelijk vuur neervallen, en nooit meer konden opstaan, omdat deze mannen gesneuveld waren?!
Dat is pas echt heftig!
Ik heb toen enkele weken het echt slecht gehad!
Maar mijn Tasja is ook een zeer goede kameraad... !

Vannacht weer een heel slechte nacht gehad, bijna niet geslapen. .

Ik neem mijn woorden over de pitbull zijn reputatie terug.
Niet alle pitbull honden zijn slecht....het is de opvoeder van die, en ook andere honden, waar het aan schort.
Daarin heeft @Blyatman gelijk.
On wezen is de hond vaak een afspiegeling van zijn of haar baasje in dit geval iemand die overal schijnt aan heeft.
Deze man heeft niet bepaald een goede reputatie in onze buurt omgeving....
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Morning @De Zandman

Hoe is 't met Tasja? En jij beetje ok de nacht door gekomen?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Heb je ook meegemaakt, dat bij een militaire actie enkele kameraden/ collega's naast je bij vijandelijk vuur neervallen, en nooit meer konden opstaan, omdat deze mannen gesneuveld waren?!
Dat is pas echt heftig!
Ik heb toen enkele weken het echt slecht gehad!
Maar mijn Tasja is ook een zeer goede kameraad... !

Vannacht weer een heel slechte nacht gehad, bijna niet geslapen. .

Ik neem mijn woorden over de pitbull zijn reputatie terug.
Niet alle pitbull honden zijn slecht....het is de opvoeder van die, en ook andere honden, waar het aan schort.
Daarin heeft @Blyatman gelijk.
On wezen is de hond vaak een afspiegeling van zijn of haar baasje in dit geval iemand die overal schijnt aan rdrcyyyyýþtyy.
Maar deze man heeft niet bepaald een goede reputatie in onze buurt omgeving . Dmzo
Klik om te vergroten...
Jongens, het is allemaal heftig wat jullie hebben meegemaakt.

Ik snap je frustratie echt enorm goed, Zandman.

Hoe is het met Tasja?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tasja is op zich de nacht goed doorgekomen!
Ik in dit geval helaas niet maar dat lijkt me wel logisch...
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Tasja is op zich de nacht goed doorgekomen!
Klik om te vergroten...
Al een idee wanneer je haar mag bezoeken? Ik leef echt met je mee.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vanmiddag ga ik ook bij de man langs om eea te bespreken.
Het moge duidelijk zijn dat hij ( of zijn verzekering ) voor a l l e kosten gaat opdraaien.en ik wil weten hoe die hond zich losgerukt kan hebben, en ik heb nog wel wat meer vragen. Jazeker!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Tasja is alweer bijna de oude!
Tijmsiroop is een goedwerkende vloeistof en het werkt echt snel!
Vanaf gisterenavond heeft ze een nieuwe slaapplaats, namelijk op mijn voeteneinde op mijn bed.
Daar ligt haar hondenkleding, ze weet dit al precies.
Dat vindt ze fijn, en het is praktisch.
Ze is er meteen bij, als dit nodig is!
Hoe komt zo'n hond erachter dat het bij mij slecht gaat, zo vraag ik me af...hoe leert zo'n hond dit, en weet precies hoe je wakker gemaakt moet worden?
Dat zijn toch wel prestaties die je niet van de ene dag op de andere eventjes aanleert!
Klik om te vergroten...
Dit voelen ze aan je spanning waarmee je lichaamsgeur veranderd volgens mij, ook ga je tijdens nachtmerries anders ademen, geluiden maken en bewegen daar zijn ze ook op getraind.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#19
Blyatman zei:
“WAAROM VERBIEDEN ZE DIE PITBULL HONDEN NIET?”

Het was waarschijnlijk niet eens een pitbull… hoe weet je dat het een Pitbull was? Want Pitbulls zijn niet eens groot. Zijn amper middelgrote honden en vallen nog onder de knie qua bouw. Deze term wordt altijd on te pas gebruikt en dit ras vals beschuldigd
En wat geef je de hond de schuld, terwijl de schuld altijd bij de eigenaren liggen!?

Heel rot dat dit gebeurd is, maar deze uitlatingen zijn ongepast voor liefhebbers van Bully/pitbull en staffords en hen eigenaren hier.

plus we lezen hier maar een eenzijdig verhaal. Honden vallen trouwens nooit zonder aanleiding aan. Dat ligt niet in het dierlijke instinct van een hond. Wie zegt niet dat er een hele andere kant van het verhaal ontbreekt?
Klik om te vergroten...
Slecht afgericht, spanning bij de eigenaar etc. Ik heb er 2 gehad, kreeg ze allebei als onbehandelbaar en aggressief. Allebei waren ze binnen 3 maanden lieve loyale honden. Helemaal mannetjes, niet op het bed, niet op de bank, consistent, naast je lopen of achter je en dan komt het vanzelf goed. Vaak zie je de eigenaren van dergelijke ongeleide projectielen die voortgesleept worden door de hond spanning op de riem etc. Sommige doen het bewust.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Vanmiddag ben ik bij Tasja geweest.
Flink kaalgeschoren, en 2 zeer diepe wonden. De operatie is geslaagd en ze overleeft het zeer waarschijnlijk wel.
Of ze helemaal herstelt, dat weten we nu nog niet..

Ze was nog zwaar verdoofd maar ze reageerde wél een beetje.
Ze blijft nog een nachtje daar, om er zeker van te zijn dat er geen verborgen verwondingen zijn.
Ik hoop dat ze morgen weer mee kan, al mag ze voorlopig niet werken. Logisch!
Ik heb alvast de bench in ere hersteld dwz weer klaargezet, daar zal ze veelal in moeten verblijven de eerste tijd en nu maar hopen dat ze er niets aan overhoudt...

De hond in kwestie is een mix stafford en ziet er pitbull achtig uit, alleen is deze hond groter dan een ras pitbull zogezegd. Alhoewel een pitbull ook een mix schijnt te zijn, maar dat doet er verder niet zoveel toe nu.

De wijkagent ging vanmiddag mee naar de eigenaar, het is verder gebleken dat deze hond eerder gevochten heeft overigens.
Er is een proces-verbaal van bevindingen opgemaakt en de hond in kwestie had zich inderdaad losgerukt en mijn Tasja aangevallen. Ik heb zelfs enkele getuigen!

De eigenaar is verzekerd, naar het zich laat aanzien nu wordt alle schade betaald door die w.a verzekering.
Mijn eigen verzekerings agent neemt de verdere financiële afwikkeling nu over.
Maar gaat dit niet goed, dan wordt het erg, erg nasty voor die eigenaar...

Ik ben vrij kalm gebleven bij het gesprek vanmiddag, ook al omdat de wijkagent erbij was. ( dit leek mij beter nav verschillende omstandigheden)
Maar nu gaat het om tasja. Morgen ga ik weer verder in dit nare proces. Ja.
Heel naar allemaal. Bah.
Klik om te vergroten...
Ik had dit allemaal nog niet gelezen toen ik eergisteren reageerde…maar hoop echt van harte dat ze bij je kan blijven en dat ze niet teruggehaald wordt omdat ze ‘getraumatiseerd’ is. Honden zijn heel flexibel maar 1 van mijn honden is op jonge leeftijd vaak door een kat aangevallen tot hij oud en snel genoeg werd om zich te verdedigen. Wat resulteerde in massa moord naar katten toe op latere leeftijd. Volgens mij heeft hij er 6 verscheurd, waarvan 1 keer in een speeltuin vol jonge kinderen. Hij was toen nog niet van mij toen ik hem kreeg heb ik hem dat af kunnen leren. Hij heeft daarna nog 1 keer een zeer groot dier aangevallen die te dicht bij een kleine dierbare van mij kwam wat hij als bedreigend ervoer terwijl het iets daarvoor beste vrienden waren. Ik was hier overigens niet bij maar mijn vriendin. Wat ik ermee bedoel te zeggen dat mijn hond op jonge leeftijd redelijk getraumatiseerd is wat zich in bepaald gedrag heeft geuit. Daarmee zeggende kan zijn dat jouw hulphond hier misschien ook last van gaat krijgen en dat ze haar terughalen in die rol.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1516171819...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."