Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe hulphond is onderweg!

De hulphond is onderweg!

416 antwoorden
49 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk, dat het niet die Stafford was, die de schuld zou moeten krijgen. Nee.
Het is de baas, die treft alle blaam!
Honden worden niet vals geboren, nee, die worden vals gemaakt!
Maar nu die Staffords en/of pitbulls.
Dat is vaak een mix van kruisingen van 4 tot 6 andere hondenrassen en men zegt, dat dit gegeven de problemen zou kunnen doen ontstaan.
Als er echte vechthonden in zijn gekruist , dan is het in theorie mogelijk, dat ze onberekenbaar kunnen zijn.
Dat zegt men, ik weet niet, of dit waar is....
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Ik denk, dat het niet die Stafford was, die de schuld zou moeten krijgen. Nee.
Het is de baas, die treft alle blaam!
Honden worden niet vals geboren, nee, die worden vals gemaakt!
Maar nu die Staffords en/of pitbulls.
Dat is vaak een mix van kruisingen van 4 tot 6 andere hondenrassen en men zegt, dat dit gegeven de problemen zou kunnen doen ontstaan.
Als er echte vechthonden in zijn gekruist , dan is het in theorie mogelijk, dat ze onberekenbaar kunnen zijn.
Dat zegt men, ik weet niet, of dit waar is....
Klik om te vergroten...
Het is wel zo, dat in vele gevallen, een Stafford, een pitbull, een bully al die soort kruisingen van vroeger gefokt zijn om te vechten. Het blijven HR honden. (Hoog risico) en het baasje dient daar ten alle tijden rekening mee te houden dat deze soort honden TEN ALLE tijden kunnen omslaan naar andere honden. Dat zit nu eenmaal ver ver ver in hun genen. Dit wil niet zeggen dat dit bij elke “pitbull achtige” naar voren komt, maar als baas moet je er altijd rekening mee houden dat er een dag gaat komen dat je hond wel degelijk hond intolerant gaat worden en daar moet je gewoon op voorbereid zijn. Dit zit er nu eenmaal in. Naar mensen toe zijn het de beste honden die je je kunt wensen, naar honden toe niet altijd. Ze laten na een greep ook niet zomaar los, nee ze scheuren. Die kaken zijn zo ontzettend sterk.

Als ik naar een plek ga, waar ik weet dat ik mijn hond moet beschermen. Dan doe ik haar een korf om. Dat heb ik al vroeg aangeleerd, ze heeft er totaal heen problemen mee, geen last van en kan gewoon ermee drinken.

Ik wil nooit in een situatie terecht komen dat mijn hond een andere hond wat aandoet. Nooit.

Je moet gewoon weten wat je in huis haalt… Maar veel mensen vinden het gewoon stoer om zo’n krachtig beest te hebben, maar denken niet na.

Het zijn echte clowns binnen, maar buiten heel beschermend. Ik had alleen gewild dat baasjes meer hun verantwoordelijkheid namen. Dan hadden ze ook niet zo’n slechte naam.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Spyro zei:
Hier ben ik het totaal niet mee eens. Mijn hond ligt gewoon altijd bij me op de bank, slaapt in hetzelfde bed en we eten tegelijk. Niets aan de hand hoor… Mijn hond weet heel goed dat ik de baas ben, en niet andersom.

Een lijn maakt een hond niet agressief. Beter loop je gewoon een straatje om als je een andere hond tegenkomt.

Ik hoef haar maar met 1 blik aan te kijken en ze is onderdanig. Ze heeft nog nóóit de baas over mij geprobeerd te spelen.
Klik om te vergroten...
Dat heeft echt met het type hond te maken honden blijven dieren en daarin speelt de hierarchie van de roedel dat is gewoon een feit. Des te dichter bij de wolf des te strenger je dat miet hanteren dat het jou niet bevalt omdat je het zelf doet maakt nog niet weg dat het wel gewoon zo werkt. Daar is genoeg onderzoek naar gedaan.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Brakka Mang zei:
Je kletst uit je nek en hebt totaal geen verstand van honden…wacht maar tot er een baby komt
Klik om te vergroten...
Pardon?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#5
Spyro zei:
Het is wel zo, dat in vele gevallen, een Stafford, een pitbull, een bully al die soort kruisingen van vroeger gefokt zijn om te vechten. Het blijven HR honden. (Hoog risico) en het baasje dient daar ten alle tijden rekening mee te houden dat deze soort honden TEN ALLE tijden kunnen omslaan naar andere honden. Dat zit nu eenmaal ver ver ver in hun genen. Dit wil niet zeggen dat dit bij elke “pitbull achtige” naar voren komt, maar als baas moet je er altijd rekening mee houden dat er een dag gaat komen dat je hond wel degelijk hond intolerant gaat worden en daar moet je gewoon op voorbereid zijn. Dit zit er nu eenmaal in. Naar mensen toe zijn het de beste honden die je je kunt wensen, naar honden toe niet altijd. Ze laten na een greep ook niet zomaar los, nee ze scheuren. Die kaken zijn zo ontzettend sterk.

Als ik naar een plek ga, waar ik weet dat ik mijn hond moet beschermen. Dan doe ik haar een korf om. Dat heb ik al vroeg aangeleerd, ze heeft er totaal heen problemen mee, geen last van en kan gewoon ermee drinken.

Ik wil nooit in een situatie terecht komen dat mijn hond een andere hond wat aandoet. Nooit.

Je moet gewoon weten wat je in huis haalt… Maar veel mensen vinden het gewoon stoer om zo’n krachtig beest te hebben, maar denken niet na.

Het zijn echte clowns binnen, maar buiten heel beschermend. Ik had alleen gewild dat baasjes meer hun verantwoordelijkheid namen. Dan hadden ze ook niet zo’n slechte naam.


Bekijk bijlage 32192
Klik om te vergroten...
En dat bully’s High risk honden zijn is nog meer van dezelfde onzin. Maar dat begrijp ik van iemand die zijn hond op het bed, de bank en gelijktijdig laat eten. Heeft ie ik een stoel aan de tafel zeker?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#6
Brakka Mang zei:
En dat bully’s High risk honden zijn is nog meer van dezelfde onzin. Maar dat begrijp ik van iemand die zijn hond op het bed, de bank en gelijktijdig laat eten. Heeft ie ik een stoel aan de tafel zeker?
Klik om te vergroten...
Je kletst uit je nek en hebt totaal geen verstand van honden…wacht maar tot er een baby komt
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Brakka Mang zei:
En dat bully’s High risk honden zijn is nog meer van dezelfde onzin. Maar dat begrijp ik van iemand die zijn hond op het bed, de bank en gelijktijdig laat eten. Heeft ie ik een stoel aan de tafel zeker?
Klik om te vergroten...
Ik ga niet langer in discussie joh. Mijn hond krijgt eten, daarna ga ik op mijn gemak eten. Zijn we tegelijkertijd klaar. Ze eet op commando als ik “ga maar” zeg.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spyro zei:
Pardon?
Klik om te vergroten...
Honden moeten hun plek kennen anders kunnen ze onverwachts verdrag gaan tonen om hun plek in de roedel te beschermen of te bevechten. Als jij later een kindje krijgt en die kruipt rond en gaat aan zijn eten duren dan weet je niet wat je kan verwachten. In jou geval heeft hij nu een licht ondergeschikte rang. Als er een baby komt die in zijn of haar ogen ondergeschikt is dan kunnen daar ongelukken uit voortkomen. Wat vaak ook gebeurt is dat e baby belangrijker wordt, de hond minder. De hond merkt dit en gaat zijn plek in de roedel verdedigen. Hoevaak hoor je niet hond moet weg want is aggressief tegenover kind baby etc. Maarja ik ja hier ook niet hoeven overtuigen je weet goed genoeg hoe het internet werkt. Btw dit is ook zo met kleine keffers, of schoothondjes die zijn vaak zonaggresief als de tering ik dezelfde reden. Die van ons heeft mij zonaal gebeten vroeger Maarja kleine hond das leuk…een pitbull of Stafford of Billy gelijk een kindermoordenaar terwijl het allemaal honden zijn en hun gedrag voortkomt uit het roedel principe
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Brakka Mang zei:
Honden moeten hun plek kennen anders kunnen ze onverwachts verdrag gaan tonen om hun plek in de roedel te beschermen of te bevechten. Als jij later een kindje krijgt en die kruipt rond en gaat aan zijn eten duren dan weet je niet wat je kan verwachten. In jou geval heeft hij nu een licht ondergeschikte rang. Als er een baby komt die in zijn of haar ogen ondergeschikt is dan kunnen daar ongelukken uit voortkomen. Wat vaak ook gebeurt is dat e baby belangrijker wordt, de hond minder. De hond merkt dit en gaat zijn plek in de roedel verdedigen. Hoevaak hoor je niet hond moet weg want is aggressief tegenover kind baby etc. Maarja ik ja hier ook niet hoeven overtuigen je weet goed genoeg hoe het internet werkt. Btw dit is ook zo met kleine keffers, of schoothondjes die zijn vaak zonaggresief als de tering ik dezelfde reden. Die van ons heeft mij zonaal gebeten vroeger Maarja kleine hond das leuk…een pitbull of Stafford of Billy gelijk een kindermoordenaar terwijl het allemaal honden zijn en hun gedrag voortkomt uit het roedel principe
Klik om te vergroten...
Maar mijn hond kent juist haar plek heel goed. Ik hoef niet eens een woord te zeggen, een blik zegt al genoeg wanneer ze een grens overgaat.

Ze weet heel goed wat haar plaats hier in huis is. Als ik haar van de bank af wil hebben, of het bed, is ze direct dezelfde seconde nog daarvan af.

Ik en mijn partner zijn nu haar “roedel” en ze kent haar plek héél goed. Maar ik heb ook een vrij makkelijke hond, al vanaf pups af aan is alles perfect verlopen.

Maar goed, we kunnen eindeloos discussiëren.

Het allerbelangrijkste is dat alles goed komt met Tasja en @De Zandman.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Brakka Mang zei:
Je kletst uit je nek en hebt totaal geen verstand van honden…wacht maar tot er een baby komt
Klik om te vergroten...
Wat onzin bij ons honden ALTIJD op de bank en in bed. Toen mijn dochter geboren werd was het zo vertederend de hond was zo ontzettend trots op de baby. Ze was haar alles. Haar maatje. Toen ze leerde lopen liep de hond met haar mee. Handje in de nek als ondersteuning. Mijn dochter en de hond waren vriendjes for life. Toen ze uiteindelijk oud werd en stierf heeft ze gewacht met haar laatste adem tot mijn dochter thuis kwam uit school. De laatste blik die ze gooide was naar mijn dochter
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spyro zei:
Maar mijn hond kent juist haar plek heel goed. Ik hoef niet eens een woord te zeggen, een blik zegt al genoeg wanneer ze een grens overgaat.

Ze weet heel goed wat haar plaats hier in huis is. Als ik haar van de bank af wil hebben, of het bed, is ze direct dezelfde seconde nog daarvan af.

Ik en mijn partner zijn nu haar “roedel” en ze kent haar plek héél goed. Maar ik heb ook een vrij makkelijke hond, al vanaf pups af aan is alles perfect verlopen.

Maar goed, we kunnen eindeloos discussiëren.

Het allerbelangrijkste is dat alles goed komt met Tasja en @De Zandman.
Klik om te vergroten...
Eens🙏🏼
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zoraa zei:
Wat onzin bij ons honden ALTIJD op de bank en in bed. Toen mijn dochter geboren werd was het zo vertederend de hond was zo ontzettend trots op de baby. Ze was haar alles. Haar maatje. Toen ze leerde lopen liep de hond met haar mee. Handje in de nek als ondersteuning. Mijn dochter en de hond waren vriendjes for life. Toen ze uiteindelijk oud werd en stierf heeft ze gewacht met haar laatste adem tot mijn dochter thuis kwam uit school. De laatste blik die ze gooide was naar mijn dochter
Klik om te vergroten...
Ik zei ook al eerder dat dat heel erg afhangt van het type maar daar zijn genoeg onderzoeken naar geweest. Verder vind ik jou situatie prachtig en typerend dat honden man’s best friend zijn, mijn hart ligt meer bij honden dan bij mensen. De loyaliteit van een hond is uniek in het dierenrijk,waar ik onszelf ik ook toereken
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Brakka Mang zei:
Ik zei ook al eerder dat dat heel erg afhangt van het type maar daar zijn genoeg onderzoeken naar geweest. Verder vind ik jou situatie prachtig en typerend dat honden man’s best friend zijn, mijn hart ligt meer bij honden dan bij mensen. De loyaliteit van een hond is uniek in het dierenrijk,waar ik onszelf ik ook toereken
Klik om te vergroten...
Als je dat maar weet imo is het mooiste in het aardse leven het geschenk ( want zo zie ik het) aan de mensheid honden. Het leven is vaak zwaar en moeilijk. Als er idd een creatie aan ons leven is vooraf gegaan dan zie ik de honden Als geschenk van die creatie aan ons mensen.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zoraa zei:
Als je dat maar weet imo is het mooiste in het aardse leven het geschenk ( want zo zie ik het) aan de mensheid honden. Het leven is vaak zwaar en moeilijk. Als er idd een creatie aan ons leven is vooraf gegaan dan zie ik de honden Als geschenk van die creatie aan ons mensen.
Klik om te vergroten...
They changed my life….en me lever🤣
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Update Tasja, voor diegenen die geïnteresseerd zijn:
De koorts van tasja daalt flink, de verwachting is dat Tasja over een dag of twee teruggaat naar haar leerschool, om te bezien of zij inzetbaar is, of met begeleiding en instructie weer inzetbaar kan worden.
Hoe lang dat gaat duren is onbekend op dit moment.
Er zou een andere hond mijn kant uit kunnen komen, een andere hulphond van de stichting in casu, maar dit aanbod heb ik afgeslagen voorlopig.
Ik wil Tasja terug, in goeden doen. Niet zomaar even een andere hond...
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Update Tasja, voor diegenen die geïnteresseerd zijn:
De koorts van tasja daalt flink, de verwachting is dat Tasja over een dag of twee teruggaat naar haar leerschool, om te bezien of zij inzetbaar is, of met begeleiding en instructie weer inzetbaar kan worden.
Hoe lang dat gaat duren is onbekend op dit moment.
Er zou een andere hond mijn kant uit kunnen komen, een andere hulphond van de stichting in casu, maar dit aanbod heb ik afgeslagen voorlopig.
Ik wil Tasja terug, in goeden doen. Niet zomaar even een andere hond...
Klik om te vergroten...
Kan me niet inbeelden hoe kut jij je op dit moment moet voelen. Ik leef (en lees) met je mee.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Logisch je bent aan haar gehecht geraakt. Stuur jullie alle positive vibes die ik in me heb :redrose:🍀❤️
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dappere keuze. We duimen voor je dat Tas en jij snel herenigd zullen worden. 😘
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
En met Tasja had ik net zo'n band, als dat er op het filmpje hierboven te zien is.
Daarom moet ik straks met zoveel mogelijk mensen naar het Malieveld in den Haag.
Een demonstratie gaan houden.
Deze moet dan wel verstoken blijven van alle geweld, er zijn alleen vlaggen en borden toegelaten met de tekst:

TASJA MOET TERUG! TASJA MOET TERUG!

Op deze manier zie ik het wel gebeuren.
Met, of zonder certificaat.
Binnen korte tijd ga ik de aanvraag indienen. Ik wil haar terug!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
En met Tasja had ik net zo'n band, als dat er op het filmpje hierboven te zien is.
Daarom moet ik straks met zoveel mogelijk mensen naar het Malieveld in den Haag.
Een demonstratie gaan houden.
Deze moet dan wel verstoken blijven van alle geweld, er zijn alleen vlaggen en borden toegelaten met de tekst:

TASJA MOET TERUG! TASJA MOET TERUG!

Op deze manier zie ik het wel gebeuren.
Met, of zonder certificaat.
Binnen korte tijd ga ik de aanvraag indienen. Ik wil haar terug!
Klik om te vergroten...
Ik ben heeeeelemaal bai Zandman! Heb nog wel een bordje of 2 liggen, alleen "kut VVD sukkels" even vervangen voor "KOM TERUG TASJA". Jammer van het geweld, maar begrijpelijk.

Even spannend nog dus? Blijf voor je duimen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...161718192021
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."