Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe hulphond is onderweg!

De hulphond is onderweg!

416 antwoorden
54 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zoraa zei:
Mag je wel telefonisch informeren naar haar?
Klik om te vergroten...
Dat ga ik iig wel proberen. Ikzelf heb nog geen verder direct contact met de stichting gehad na mijn weigering op een andere hulphond...
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Dat ga ik iig wel proberen. Ikzelf heb nog geen verder direct contact met de stichting gehad na mijn weigering op een andere hulphond...
Klik om te vergroten...
Hopelijk staan ze er voor open. Hun zouden toch ook wel snappen dat jullie een diepe band voorelkaar koesteren. Als je een hond als gezelschap dier hebt is de band al zo diep. Kun je na gaan wat die band met een hulp hond is. Kan me voorstellen dat dat nog dieper gaat.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb al wel besloten dat als Tasja geen hulphond meer kan zijn, dat ik ga proberen om haar te adopteren.
Dat staat vast. Jazeker!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Ik heb al wel besloten dat als Tasja geen hulphond meer kan zijn, dat ik ga proberen om haar te adopteren.
Dat staat vast. Jazeker!
Klik om te vergroten...
Je bent een held! Honden zijn vrienden voor het leven! Dank daarvoor. 🙌🏻🕯💜
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik reageer misschien te laat zie ik nu. Ik heb niet alles gelezen. Sorry
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
No problem. Alles op zijn tijd!
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik snap die organisatie hun redenering niet hoor, hoofdzaak is toch dat baasje én hulphond gelukkig zijn ?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
De strijd is pas voorbij, als deze helemaal over is. Niet eerder! Maar, het ziet er donker uit.
Zulk een stichting ziet zo'n hond als een zaak. Als een goed, zogezegd.
Daarom kunnen ze keihard zijn.
Maar ik geef nog niet op.
Ik ben ermee bezig!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoe is het nu? Is er al meer bekend? Als mijn hond afgepakt zou worden, vrachtwagen door het pand, inpakken en wegwezen. Ik begrijp je gevoel en andersom is het voor haar ook traumtiserend, honden raken snel gehecht maar als ze eenmaal een baasje hebben en die wordt 'afgepakt' beschadigd ze dat. Ik heb er meerdere gehad die dat hebben meegemaakt en vaak gaan ze bepaald gedrag vertonen richting mensen. Van 1 heb ik de littekens nog in me arm zitten maar is daarna bijna 10 jaar me beste vriend geweest. 2 handen op 1 buik. Na 2 jaar mis ik hem nog steeds verschrikkelijk.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat jammer om te horen dat je Tasja waarschijnlijk niet terug kan krijgen, maar ik duim ervoor..
Ik kan me niet inbeelden hoe je je nu moet voelen, ik heb al schrik wat er met mij gaat gebeuren wanneer ik afscheid zou moeten nemen van mijn maatje. Heel veel sterkte met deze situatie!

Ik ben ook van mening dat niet iedereen zomaar een Pitbull achtige hond mag nemen. Het zijn inderdaad honden die destijds gefokt werden om te vechten, superlief naar hun baasjes maar zo vaak in verkeerde handen..Zie ook nog vaak Mechelse Herders die mensen puur nemen als waakhond en er verder nooit mee bezig zijn, zelfs niet gaan wandelen. Terwijl die honden wel echt uitdaging nodig hebben, het zijn werkhonden en het is een schitterend ras maar je moet ze kunnen bieden wat ze nodig hebben.

Moet toegeven dat mijn hond aan de leiband ook wel te beschermend is, een probleem waar ik aan het werken was en enorm veel vooruitgang had geboekt maar omdat ik lang ziek ben geworden was ik weer wat minder consequent / overspannen en begin ik weer van af.
Wel is mijn hond (duitse herder) niet agressief, hij kan luid naar andere honden blaffen uit bescherming/angst maar echt uithalen is nog nooit gebeurd en zonder leiband laat hij zich altijd door andere honden domineren.
Heb bv. ook al een conflict gehad toen we kennis maakten met andere honden op vakantie op de camping nadat ik zag dat het ok was voor mijn hond en de andere eigenaar zijn honden sociaal leken te zijn. Hij liet zich helemaal doen en begon te janken/huilen.
De andere hond die hem aanviel was een Mechelse herder en die zijn eens zo pittig.

Nadat ik de vooruitgang had geboekt deze zomer konden we opeens wel andere honden aan de leiband passeren maar met Staffords en Mechelse Herders lijkt het nooit te gaan.. En je kan zeggen dat het aan mij ligt dat ik angstig word omdat ik een Stafford of Mechelaar zie maar was onlangs met hem naar de hondenschool om aan dit probleem te werken en wanneer hij verder op het plein een Stafford ziet gebeurt het weer nog maar voor ik hem had opgemerkt.
Hij kreeg ook veel stress op de hondenschool dus ik ga gewoon verder zelf eraan werken adhv instructievideo's op youtube en vooral ook aan mijn eigen energie werken.

Nogmaals veel sterkte, ik wijkte hier misschien een beetje te veel uit over mijn eigen situatie..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Welnee, jouw situatie is voor mij interessant om te lezen!

Tasja ben ik kwijt. Zij schijnt al in een ander adoptie gezin te zijn, nu hoop ik maar dat het goed met haar gaat en dus dat ze goede baasjes heeft.
Ik sta toch weer op de wachtlijst voor een andere hulphond.
Ik heb vrijwel geen nacht rust meer en een hond die me helpt om op tijd uit een nachtmerrie te halen is echt broodnodig.
Toppunt van de hele kwestie is wel dat de eigenaar van de Stafford niet verder vervolgd gaat worden.
Ik heb moeten horen dat de zaak een zogenaamd beleidssepot is geworden.
Dat kwam ook even rauw op mijn dak vallen.
Mocht zijn hond ooit ook nog maar één aanval mijnerzijds verrichten, dan ziet het er toch niet zo best uit voor die eigenaar want dan speel ik eigen rechter hetgeen een pijnlijke zaak voor dat parvenue gaat worden.
Meer valt er niet over te zeggen.
Wat een toestand allemaal.
Je staat in je recht maar je krijgt dit niet.
Droevig allemaal.
Jazeker!

Mijn humeur is op zijn zachtst gezegd:. Not amused....
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Welnee, jouw situatie is voor mij interessant om te lezen!

Tasja ben ik kwijt. Zij schijnt al in een ander adoptie gezin te zijn, nu hoop ik maar dat het goed met haar gaat en dus dat ze goede baasjes heeft.
Ik sta toch weer op de wachtlijst voor een andere hulphond.
Ik heb vrijwel geen nacht rust meer en een hond die me helpt om op tijd uit een nachtmerrie te halen is echt broodnodig.
Toppunt van de hele kwestie is wel dat de eigenaar van de Stafford niet verder vervolgd gaat worden.
Ik heb moeten horen dat de zaak een zogenaamd beleidssepot is geworden.
Dat kwam ook even rauw op mijn dak vallen.
Mocht zijn hond ooit ook nog maar één aanval mijnerzijds verrichten, dan ziet het er toch niet zo best uit voor die eigenaar want dan speel ik eigen rechter hetgeen een pijnlijke zaak voor dat parvenue gaat worden.
Meer valt er niet over te zeggen.
Wat een toestand allemaal.
Je staat in je recht maar je krijgt dit niet.
Droevig allemaal.
Jazeker!

Mijn humeur is op zijn zachtst gezegd:. Not amused....
Klik om te vergroten...
Ik vind het heel erg voor jou . Hoop nu dat Tasja een goeie nieuwe baas heeft en dat ze daar gelukkig zal zijn. Dat moge voor jou dan ook een troost zijn, al is het een kleine. 🥺 kop omhoog man.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vanmiddag heeft de Stafford die mijn tasja gebeten had, een andere hond aangevallen.
Dat liep ook niet goed af, zo hoorde ik.
En dan ben ik nu benieuwd, wat daar verder gaat gebeuren!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat ik van de hele situatie vind, is dit navolgende in drie woorden beschreven.
Namelijk: kut met peren.
Nou is er nog iemand de klos. Tenminste zijn hond, dan. Hoe die eraan toe is heb ik nog niet verder gehoord.
Het geeft wel te denken allemaal...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Wat ik van de hele situatie vind, is dit navolgende in drie woorden beschreven.
Namelijk: kut met peren.
Nou is er nog iemand de klos. Tenminste zijn hond, dan. Hoe die eraan toe is heb ik nog niet verder gehoord.
Het geeft wel te denken allemaal...
Klik om te vergroten...

🥰
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Er gaat weer een nieuwe hulphond mijn kant op komen!
Geen Tasja, maar een dame genaamd Tanja.
Niet te geloven, bijna dezelfde naam alleen het ras is anders....het is een teefje Duitse herder!
Over ongeveer een week komt ze me helpen tegen de nachtmerries... gelukkig maar, want het is een slechte tijd geweest.
Tasja is opgenomen in een goede familie naar het schijnt.
Ik moet verder,. Daar helpt niets aan en nu komt er een Tanja mij gezelschap houden.
Ik ben benieuwd hoe zij zich gedraagt!

Wordt vervolgd
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Er gaat weer een nieuwe hulphond mijn kant op komen!
Geen Tasja, maar een dame genaamd Tanja.
Niet te geloven, bijna dezelfde naam alleen het ras is anders....het is een teefje Duitse herder!
Over ongeveer een week komt ze me helpen tegen de nachtmerries... gelukkig maar, want het is een slechte tijd geweest.
Tasja is opgenomen in een goede familie naar het schijnt.
Ik moet verder,. Daar helpt niets aan en nu komt er een Tanja mij gezelschap houden.
Ik ben benieuwd hoe zij zich gedraagt!

Wordt vervolgd
Klik om te vergroten...
Op welke manier kan een hulphond dan jouw nachtmerries stoppen ? ben ik indiscreet met deze vraag, sorry dan . Post je dan ook een foto van je nieuw maatje ? 🙂
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Er gaat weer een nieuwe hulphond mijn kant op komen!
Geen Tasja, maar een dame genaamd Tanja.
Niet te geloven, bijna dezelfde naam alleen het ras is anders....het is een teefje Duitse herder!
Over ongeveer een week komt ze me helpen tegen de nachtmerries... gelukkig maar, want het is een slechte tijd geweest.
Tasja is opgenomen in een goede familie naar het schijnt.
Ik moet verder,. Daar helpt niets aan en nu komt er een Tanja mij gezelschap houden.
Ik ben benieuwd hoe zij zich gedraagt!

Wordt vervolgd
Klik om te vergroten...
Ah super dit!

Wel jammer wat betreft Tasja, mja dan is dit nu wel goed nieuws. Cheers. Op Tanja
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hija de la luna 1 zei:
Op welke manier kan een hulphond dan jouw nachtmerries stoppen ? ben ik indiscreet met deze vraag, sorry dan . Post je dan ook een foto van je nieuw maatje ? 🙂
Klik om te vergroten...
De hulphond is geleerd om op te merken, wanneer de slapende persoon een nachtmerrie krijgt. Hoe dit precies gaat, weet ik niet, wellicht ga je onrustig bewegen o.i.d.
Dan maakt de hond je wakker, althans deze hond gaat tegen je gezicht duwen of je gezicht likken zodat de nachtmerrie niet doorzet.
Tasja kon dit supergoed, nu wordt het dus Tanja die de taken op zich neemt.
Ik moet nog eventjes geduld hebben, dan komt ze mij bijstaan!
Een foto hier plaatsen die ik wss niet, om de anonimiteit te waarborgen...
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat fijn, gefeliciteerd! Zal natuurlijk ook een beetje gek voelen... Jullie gaan vast een goede tijd tegemoed en ik ben blij dat je weer geholpen wordt in de nacht!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."