Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe hulphond is onderweg!

De hulphond is onderweg!

416 antwoorden
40 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Blij voor jou :blush:

Een maatje die er altijd voor je is :blush:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dank, vannacht heb ik weinig slaap gehad, alle nieuwigheden waren iets teveel om tot rust te komen, ik ga ervan uit dat het vannacht beter gaat en dat, zo nodig, Tasja haar hulp verleent.
We hebben twee keer een eind gewandeld.
En zojuist weer. Het gaat goed!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
We hebben twee keer een eind gewandeld.
En zojuist weer. Het gaat goed!
Klik om te vergroten...
Geweldig man. Ik ben zo blij voor je. Vergeet niet te spelen met Tasja! Het is eigenlijk nog maar een kind en ook spelen met je hond zal zorgen voor een sterke band.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thnx! Komt goed! Vannacht zou het al eens tot een testje kunnen komen...alhoewel ze er nog maar zo kort is, neem ik haar niets kwalijk als het nog niet lukt...
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Fantastisch allemaal om te lezen.. Ik had vorige week nog een intake gesprek met kngf maar dan als pleeggezin voor het 1e jaar.

Ik weet niet of ik het doe, maar als ik dan jouw verhaal zo lees, dan besef ik weer hoe bijzonder het is en waar je het voor doet.

Heb er alle vertrouwen in dat die band goed zit en blijft, wat je schrijft. Samen uit, samen thuis.

Als het goed is mag je overal in met haar werkhesje aan. Misschien loopt dat in de praktijk anders.

Ik wens jullie een goede nacht!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
En zoals te verwachten was, vannacht was het zover
Ik begon te dromen, en ineens lag er iets zwaars op me
Tasja heeft haar neus in mijn gezicht geduwd, dat voelde ik, waardoor de droom ineens stopte en ik wel wat tijd nodig had om te beseffen, wat er gebeurd was en die droom " niet echt" was, maar dit was veel beter te verwerken, dan eerst als de nachtmerrie veel verder gaat
Het is niet te beschrijven, hoe dit onderbreken precies gaat maar deze keer heeft het me goed geholpen!
Er gaat veel minder energie in zitten zo
Dus: ZE MAG BLIJVEN!!
Nu gaan we samen een wandeling maken van minstens een half uur

Groeten aan iedereen hier die dit volgt!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
En zoals te verwachten was, vannacht was het zover
Ik begon te dromen, en ineens lag er iets zwaars op me
Tasja heeft haar neus in mijn gezicht geduwd, dat voelde ik,
Klik om te vergroten...

Geweldig man! Ze doet precies waarvoor ze is opgeleid. Ik neem aan dat de Bench binnenkort uit de slaapkamer verdwenen is en dat ze voorgoed bij je op bed slaapt.

De Zandman zei:
Nu gaan we samen een wandeling maken van minstens een half uur
Klik om te vergroten...

Prachtig. Lekker samen buiten wandelen. Dat zal jou ook ten goede komen. Je conditie zal er zienderogen op vooruitgaan. Geef haar van mij een aai over de bol. Zoals ik het zie zitten er geen negatieve kanten aan het hebben van een hond. En dan ook nog een goed opgeleide hond die je kan helpen je trauma's te verminderen. Gefeliciteerd, ondanks dat we in de herfst zitten, is voor jou de lente aangebroken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja, dat zou heel goed kunnen.
Tasja blijft oplettend!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
YAAAAA
Ze is er! Een grote zwarte flatcoated retriever en ze is iets meer dan een jaar oud.
Ze is nog wat ",unheimlich" maar dat komt goed
Ze is heel vriendelijk i.i.g
Ze heeft een bench naast mijn bed de deur daarvan blijft natuurlijk open!
Ze moet wennen natuurlijk en met mijn poezen geeft geen enkel probleem!
Klik om te vergroten...
Oh wat heerlijk en ik ben zo blij voor je!
Erg fijn om te lezen hoe je de eerste dagen met elkaar ervaart.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Ik begon te dromen, en ineens lag er iets zwaars op me
Tasja heeft haar neus in mijn gezicht geduwd, dat voelde ik, waardoor de droom ineens stopte en ik wel wat tijd nodig had om te beseffen, wat er gebeurd was en die droom " niet echt" was, maar dit was veel beter te verwerken, dan eerst als de nachtmerrie veel verder gaat
Het is niet te beschrijven, hoe dit onderbreken precies gaat maar deze keer heeft het me goed geholpen!
Klik om te vergroten...
Wat ongelofelijk vet om dit te lezen zeg! Enorm fijn. En lange wandelingen doen mensen ook alleenmaar goed natuurlijk.
Hopelijk een eerste stap naar een super fijne band tussen jullie en een eerste stap naar een oplossing (???, verkeerde woord maar kom niet op een betere) voor je slaapproblemen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vannacht bleef het rustig, in de ochtend kreeg ik een " gewone" droom, en...ja hoor, ze was er weer!Ze gaat bovenop mijn borst liggen, en duwt haar neus tegen mijn gezicht en herhaalt dat, totdat ik echt wakker ben.
Onderscheid maken tussen gewoon dromen en een flashback of nachtmerrie, dat is natuurlijk heel erg moeilijk voor haar en ik vind het prima zoals het gaat!
Hoe zo'n hond merkt, dat je aan het dromen gaat, of bent, ik weet het niet maar totnogtoe, al binnen die paar dagen ben ik al helemaal " om",!!!
een waar wonder, dit.
Als het zo blijft gaan, dan heb ik spijt dat ik niet veel eerder aan dit traject begonnen ben.
Jazeker!
Ik hoop dat ze nog vele jaren bij mij blijft!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Vannacht bleef het rustig, in de ochtend kreeg ik een " gewone" droom, en...ja hoor, ze was er weer!Ze gaat bovenop mijn borst liggen, en duwt haar neus tegen mijn gezicht en herhaalt dat, totdat ik echt wakker ben.
Onderscheid maken tussen gewoon dromen en een flashback of nachtmerrie, dat is natuurlijk heel erg moeilijk voor haar en ik vind het prima zoals het gaat!
Hoe zo'n hond merkt, dat je aan het dromen gaat, of bent, ik weet het niet maar totnogtoe, al binnen die paar dagen ben ik al helemaal " om",!!!
een waar wonder, dit.
Als het zo blijft gaan, dan heb ik spijt dat ik niet veel eerder aan dit traject begonnen ben.
Jazeker!
Ik hoop dat ze nog vele jaren bij mij blijft!
Klik om te vergroten...
Wat geweldig om te lezen!! 🥰
Blijft inderdaad iets heel bijzonders dit.!! 🙏
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is opmerkelijk om te kunnen zeggen dat de katten en Tasja na een dag van " even wennen" nu al, heel rustig met elkaar omgaan.
2 katten zetten een hoge rug en een dikke staart op, maar nu, vandaag, er is geen sprake van enige ruzie of intimiderend gedrag.
Typisch, zo snel al!
Ik heb er nogal wat, katten, en allemaal zijn ze rustig, net of ze elkaar al jaren kennen...ik sta er versteld van!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
al binnen die paar dagen ben ik al helemaal " om",!!!
een waar wonder, dit.
Klik om te vergroten...

En dan te bedenken dat ze nu nog maar "gewoon" haar werk doet. Wacht maar tot jullie elkaar goed kennen. Hoe is de relatie tussen Tasja en je katten? Grote kans dat de katten even 'de kat uit de boom kijken' maar dat ze straks naar elkaar toe trekken en de beste vriendjes worden. Zeker bij een rustige, goed opgeleide hond als Tasja. Nogmaals gefeliciteerd met deze aanwinst in je leven!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
2 katten zetten een hoge rug en een dikke staart op
Klik om te vergroten...

Haha, ze moeten even wennen aan dat kwispelende gevaarte wat hun koninkrijk is binnengedrongen. Komt goed. Strakjes komen ze er achter dat in de winter Tasja lekker warm is om tegen aan te liggen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Er is wederzijds respect i.i.g!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zal proberen om de beste wensen voor haar over te brengen!
Daar heb ik ook.a. hondesnoepjes voor.
En nee, ze wil van geen vrijstelling van praktische dienst weten...
Wat een geweldig dier is dit toch..ook vannacht weer in actie geweest.
Hoe ze weet, dat ze nodig is, daarover verbaas ik me nog steeds!
Maar verder gaat het uitstekend!
Ik heb het idee dat ze alweer aan de betere hand is gelukkig
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Er is één klein nadeeltje te noemen.
Dat is: Ik kan nu met Tasja in de nabijheid niet meer trippen....maar dit heb ik er wel voor over natuurlijk.
Drugs zijn nu voorlopig " e x i t"
Een echt nadeel is dit niet, integendeel!
Opmerkelijk is dat er nu al zoveel rust heerst...ze is uiterst kalm. Zo, straks weer een uur " en route"!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Drugs zijn nu voorlopig " e x i t"
Klik om te vergroten...

Voorlopig? Dat kan beter!

De Zandman zei:
Opmerkelijk is dat er nu al zoveel rust heerst...ze is uiterst kalm.
Klik om te vergroten...

Top. Gewel... Holy Shit! Nu zie ik het pas! We zijn hier een tweede John Wick aan het kweken. Kijk je uit? Geintje :grin::grin::grin::grin:
Ik ben erg blij voor je, ik heb mijn leven lang honden gehad en ik weet wat voor een band je kan opbouwen met een hond. Ik ben er bijna zeker van dat Tasja de nodige stabiliteit in je leven gaat brengen. Een regelmaat. En je gaat haar verschrikkelijk dankbaar zijn.

Nu we het hier toch over honden hebben en zo. Ik zou me kunnen voorstellen dat je deze honden wel eens bent tegengekomen.
Een echte werkhond. Absoluut geen hond voor het gemiddelde gezin. Wereldwijd worden deze honden ingezet door politie, leger, brandweer enz.
Deze honden hebben een enorme 'drive'. Nederlands trots. De Hollandse Herder:

D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik mis Tasja ook verschrikkelijk. Jazeker.
Ik heb tot nu toe niets meer gehoord, maar ik weet inmiddels wél dat de kans, dat ik haar terug krijg, wegens de gestelde regels haast niet mogelijk is....
Dus sta ik er niet zo goed voor op dit moment.
Maar definitief weet ik het nog steeds niet...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."