Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe hulphond is onderweg!

De hulphond is onderweg!

416 antwoorden
42 weergaven
18-5-2026
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Tasja is terug in de dierenkliniek bij de dierenarts.
Ze heeft hoge koorts gekregen en ik vertrouw het niet.
Na overleg, heb ik haar vanmiddag ter observatie en zonodig hulp naar de dierenarts gebracht....
Klik om te vergroten...
Zo ontzettend triest is dit. Ik hoop dat je de moed niet verliest :praying: veel sterkte en voor Tasja veel beterschap gewenst
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sterkte!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Verdomme! Ik weet niet wat ik moet zeggen. Wat een klotezooi. Sterkte man.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jullie maken, dat ik er niet alleen voor sta a.h.w . Daarom deel ik deze misère hier...
Ze ligt aan een infuus met antibiotica nu.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn dank voor je steun!
Zometeen ga ik op bezoek bij haar.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Goedemorgen De Zandman!

Heb je van de dierenarts al wat over Tasja gehoord? Hopelijk slaat de antibiotica snel aan, vaak zie je ze dan ook in snel tempo opknappen. Ik duim voor je!
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat een klote situatie. Hopelijk komt Tasja er weer helemaal bovenop
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Waar heb jij steun @De Zandman ? Ook jij hebt hier een knauw aan. Je loopt al met zoveel klachten en trauma's door het leven. Dit is een behoorlijk aangrijpende gebeurtenis. Juist omdat je al zoveel hebt mee gemaakt. Heb je ook al contact gehad met de stichting waar Tasja vandaan komt. Heeft de dierenarts tips voor je. Heb je gevolgd hier op het forum en gun je zo graag wat meer rust. Dan nu dit dat het ondenkbare uitgerekend jou treft maakt dat ik vaak aan jullie denk door de dag heen. Hier brandt een kaarsje voor jullie non-stop
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja, ik heb contact met de stichting waar tasja vandaan komt, zij volgen de ontwikkelingen op de voet!
Zij zijn ook in contact met verzekeraars, en er gaat zeer waarschijnlijk een hele stevige schadeclaim volgen, maar dat is hun pakkie an, mij interesseert dat geen flikker ik wil mijn hond ( nou ja, ze is van de stichting) gezond terug!
Ik heb doe gozer die zijn hond tot de aanval liet gaan nog 1 x gezien, hij zei geen woord, zodat mijn bloed weer begon te koken, hij had op zijn minst zijn excuses aan mogen bieden vind ik...maar ja, het is nou eenmaal een patser van de bovenste plank en daar doe je weinig aan.
Wel weet ik dat zijn stafford al eerder andere honden lastig gevallen heeft. Want al deze toestanden zijn als een lopend vuurtje door alle hondenbezitters in de buurt rondgegaan en dan hoor je weleens wat...
Ik zet iig de aangifte bij de politie door!
( vernieling van andermans eigendom of zoiets dergelijks)
De koorts bij tasja is iets ge,altijd nu, maar ik laat haar nog daar in de ziekenboeg van de dierenarts rustig bijkomen, maar ik ga er 2 x per dag naartoe. Jazeker!
Ik heb hier steun op df, omdat er mensen zijn, die ahw " meeleven"..en een kaarsje opgestoken voor tasja, wie weet, of dit helpt? Baat het niet, schaden doet dit zeer zeker niet!
Wordt vervolgd.
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Ja, ik heb contact met de stichting waar tasja vandaan komt, zij volgen de ontwikkelingen op de voet!
Zij zijn ook in contact met verzekeraars, en er gaat zeer waarschijnlijk een hele stevige schadeclaim volgen, maar dat is hun pakkie an, mij interesseert dat geen flikker ik wil mijn hond ( nou ja, ze is van de stichting) gezond terug!
Ik heb doe gozer die zijn hond tot de aanval liet gaan nog 1 x gezien, hij zei geen woord, zodat mijn bloed weer begon te koken, hij had op zijn minst zijn excuses aan mogen bieden vind ik...maar ja, het is nou eenmaal een patser van de bovenste plank en daar doe je weinig aan.
Wel weet ik dat zijn stafford al eerder andere honden lastig gevallen heeft. Want al deze toestanden zijn als een lopend vuurtje door alle hondenbezitters in de buurt rondgegaan en dan hoor je weleens wat...
Ik zet iig de aangifte bij de politie door!
( vernieling van andermans eigendom of zoiets dergelijks)
De koorts bij tasja is iets ge,altijd nu, maar ik laat haar nog daar in de ziekenboeg van de dierenarts rustig bijkomen, maar ik ga er 2 x per dag naartoe. Jazeker!
Ik heb hier steun op df, omdat er mensen zijn, die ahw " meeleven"..en een kaarsje opgestoken voor tasja, wie weet, of dit helpt? Baat het niet, schaden doet dit zeer zeker niet!
Wordt vervolgd.
Klik om te vergroten...
Ik heb een kaarsje voor jou en tasja opgestoken, heel veel sterkte komende tijd 💋🙏
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Tasja is alweer bijna de oude!
Tijmsiroop is een goedwerkende vloeistof en het werkt echt snel!
Vanaf gisterenavond heeft ze een nieuwe slaapplaats, namelijk op mijn voeteneinde op mijn bed.
Daar ligt haar hondenkleding, ze weet dit al precies.
Dat vindt ze fijn, en het is praktisch.
Ze is er meteen bij, als dit nodig is!
Hoe komt zo'n hond erachter dat het bij mij slecht gaat, zo vraag ik me af...hoe leert zo'n hond dit, en weet precies hoe je wakker gemaakt moet worden?
Dat zijn toch wel prestaties die je niet van de ene dag op de andere eventjes aanleert!
Klik om te vergroten...
Dit voelen ze aan je spanning waarmee je lichaamsgeur veranderd volgens mij, ook ga je tijdens nachtmerries anders ademen, geluiden maken en bewegen daar zijn ze ook op getraind.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben net even naar Tasja wezen kijken.
Ze " oogt" al wat beter.
Ze herkende mij weer iig
Maar we zijn er nog niet. Nee...
Ik moet zeggen dat het me zwaar valt als ik die hond daar zo zie liggen.
Jazeker.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben blij om te horen dat de koorts van Tasja snel omlaag gaat. Het is nu te hopen dat Tasja met training weer de oude gaat worden. Ik kan heel goed begrijpen dat je geen andere hulphond wilt maar dat je eerst wilt wachten of Tasja weer de oude gaat worden. Dat ligt helemaal aan de hond zelf. Niet getreurd! Uiteindelijk is Tasja bij jou om werk te verrichten. Mocht ze daar niet meer toe in staat zijn dan komen honden zoals Tasja meestal bij geweldige gezinnen met kinderen terecht die er een geweldige hond aan hebben en krijgen ze een heerlijk leven waarin ze nooit meer hoeven werken. Het belangrijkste is dat Tasja weer gezond gaat worden. Ik hoop dat ze snel weer bij je terug is en dat ze haar werk kan hervatten. Nogmaals, nu is het afwachten wat de trainers voor haar kunnen betekenen en laten we hopen dat ze zich mentaal over dit incident kan zetten. Sterkte!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
De onzekerheid over het weer kunnen "werken" van mijn maatje, dat is fnuikend!
Daar heb ik nogal wat last van.
Het niet weten of ik haar in goeden doen terugkrijg, en wat te doen, als ze " afgekeurd" zou moeten worden.
Ook al gaat ze naar een goed gezin, de gedachte, alleen al...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Morgen gaat Tasja terug naar de stichting.
Revalideren en observeren, her training voorzover nodig.
Nu kan ik er na vanmiddag niet meer naartoe, ik moet nu afwachten wat er gebeurt.
Behoorlijk spannend allemaal....
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Laten we van het beste uitgaan. Ik heb geen bal verstand van hulphonden maar om haar werk te doen is ze in huis. Het is geen blindengeleide hond die buiten zijn werk moet doen. Ik denk dat dat wel wat schelen gaat. Laten we van het beste uitgaan en hopen dat ze binnen al te niet lange periode weer bij je terug is. Ik weet zeker dat haar trainers zich voor 100% zullen inzetten om dit te bewerkstelligen. Tijd is wat Tasja nu nodig heeft. Nogmaals sterkte.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik kan niets meer doen, dan afwachten.
Zolang ze bij de dierenarts verblijft, ga ik iig elke dag kijken.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoop ook echt voor je dat ze de oude wordt. Als ze straks weer de oude is, hebben jullie gelijk wel een NOG hechtere band door dit denk ik zo. Ook al zou je dit natuurlijk liever nooit meemaken. Sterkte de aankomende tijd kerel!


Bij mij sprong een half jaar geleden mijn kitten van 2 hoog naar beneden nadat ik thuis was gekomen met die twee uit het asiel. Ik was gewend alles open te zetten en toen ik lekker een welkomstlunch voor ze aan het bereiden was, rende eentje gelijk het balkon op. Hierop schrok ik mij natuurlijk rot en riep "nee! hierblijven" waardoor het beestje schrok en naar de rand toerende en gewoon als een ervaren parachutist naar beneden sprong. Vol in paniek aangeklopt bij de benendenbuurvrouw en ik zag hem nog op de schutting lopen op dat moment. Probeerde hem te pakken maar sprong toen een andere tuin in. Allemaal schuttingen overgeklommen om hem te vinden, maar die zat ergens verstopt.

Nog een hele dag bij iedereen in de buurt aangeklopt of ze op wilde letten, geflyerd, maar zonder succes. Huil niet zo snel, maar die nacht heb ik mijzelf in slaap gehuild terwijl ik samen met zijn broertje in bed lag. Heb toen echt maar een uurtje of 2-3 onderbroken geslapen. Die volgende dag werd hij gelukkig gevonden, maar man ik was door dit hele avontuur gelijk helemaal hooked aan dit beestje.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Update Tasja
De verwachting is dat Tasja komende week naar de stichting gaat, ter verdere revalidatie en beoordelen van de toestand qua functioneren.
Ze is al aardig aan het opknappen iig.
Ik heb zojuist gebeld met de dierenarts, ook al is het zondag, ik w i l en
m o e t weten hoe het met haar gaat. Dus heb ik de afspraak gemaakt met de dierenarts, dat ik bellen kan in het weekend om op de hoogte te kunnen blijven.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nog vergeten te zeggen dat de man die hem gevonden had echt helemaal opengehaald was door dat kleine monstertje :tilttearlaugh:

Toen ik hem op kwam halen, zei die "deze kat helemaal gek!"
Joh dat had ik al gemerkt toen hij ging bungeejumpen zonder touwtje...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."