Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe hulphond is onderweg!

De hulphond is onderweg!

416 antwoorden
53 weergaven
18-5-2026
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Laten we van het beste uitgaan. Ik heb geen bal verstand van hulphonden maar om haar werk te doen is ze in huis. Het is geen blindengeleide hond die buiten zijn werk moet doen. Ik denk dat dat wel wat schelen gaat. Laten we van het beste uitgaan en hopen dat ze binnen al te niet lange periode weer bij je terug is. Ik weet zeker dat haar trainers zich voor 100% zullen inzetten om dit te bewerkstelligen. Tijd is wat Tasja nu nodig heeft. Nogmaals sterkte.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik kan niets meer doen, dan afwachten.
Zolang ze bij de dierenarts verblijft, ga ik iig elke dag kijken.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoop ook echt voor je dat ze de oude wordt. Als ze straks weer de oude is, hebben jullie gelijk wel een NOG hechtere band door dit denk ik zo. Ook al zou je dit natuurlijk liever nooit meemaken. Sterkte de aankomende tijd kerel!


Bij mij sprong een half jaar geleden mijn kitten van 2 hoog naar beneden nadat ik thuis was gekomen met die twee uit het asiel. Ik was gewend alles open te zetten en toen ik lekker een welkomstlunch voor ze aan het bereiden was, rende eentje gelijk het balkon op. Hierop schrok ik mij natuurlijk rot en riep "nee! hierblijven" waardoor het beestje schrok en naar de rand toerende en gewoon als een ervaren parachutist naar beneden sprong. Vol in paniek aangeklopt bij de benendenbuurvrouw en ik zag hem nog op de schutting lopen op dat moment. Probeerde hem te pakken maar sprong toen een andere tuin in. Allemaal schuttingen overgeklommen om hem te vinden, maar die zat ergens verstopt.

Nog een hele dag bij iedereen in de buurt aangeklopt of ze op wilde letten, geflyerd, maar zonder succes. Huil niet zo snel, maar die nacht heb ik mijzelf in slaap gehuild terwijl ik samen met zijn broertje in bed lag. Heb toen echt maar een uurtje of 2-3 onderbroken geslapen. Die volgende dag werd hij gelukkig gevonden, maar man ik was door dit hele avontuur gelijk helemaal hooked aan dit beestje.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Update Tasja
De verwachting is dat Tasja komende week naar de stichting gaat, ter verdere revalidatie en beoordelen van de toestand qua functioneren.
Ze is al aardig aan het opknappen iig.
Ik heb zojuist gebeld met de dierenarts, ook al is het zondag, ik w i l en
m o e t weten hoe het met haar gaat. Dus heb ik de afspraak gemaakt met de dierenarts, dat ik bellen kan in het weekend om op de hoogte te kunnen blijven.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nog vergeten te zeggen dat de man die hem gevonden had echt helemaal opengehaald was door dat kleine monstertje :tilttearlaugh:

Toen ik hem op kwam halen, zei die "deze kat helemaal gek!"
Joh dat had ik al gemerkt toen hij ging bungeejumpen zonder touwtje...

D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Update Tasja
De verwachting is dat Tasja komende week naar de stichting gaat, ter verdere revalidatie en beoordelen van de toestand qua functioneren.
Ze is al aardig aan het opknappen iig.
Ik heb zojuist gebeld met de dierenarts, ook al is het zondag, ik w i l en
m o e t weten hoe het met haar gaat. Dus heb ik de afspraak gemaakt met de dierenarts, dat ik bellen kan in het weekend om op de hoogte te kunnen blijven.
Klik om te vergroten...
Fijn dat het iets beter gaat met haar! Mag je haar ook bezoeken?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Komende week wel. Zolang als ze bij de dierenarts aanwezig is, dan ga ik elke dag. Maar straks als ze terug is bij de stichting niet meer...
Dat willen ze niet, waar ik wel begrip voor heb. Ik zou haar herstel vwb haar werk, in de weg staan.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Tsjaaaaaa ik hoop dat Tasja niet afgekeurd wordt...het is een heel fijn beest en ik wil haar dus niet kwijtraken...
Er zal wel wat tijd overheen gaan, voordat ze weer "inzetbaar" wordt, als ze dat al weer wordt Goddomme
Klik om te vergroten...
In het slechtste geval ….kan je haar dan niet zelf adopteren ? Ik denk dit gewoon even , weet niet hoe de regels zijn, maar vind het echt schande hoe dergelijke vechthonden telkens andere honden aanvallen. Ook hier zal ik even straks als ik kaarsjes brand mijn gedachten sturen naar jou en Tasja. Blijf hopen man ❤️👍
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Blyatman zei:
Ik had je al voorzichtig gewaarschuwd laatst in de hoop dat deze klap hopelijk minder hard zou aankomen. Want ik weet vanuit hulpontvangende instanties zo eenmaal werken met afkeuring en herplaatsing. Heb dit teveel gezien bij oud collega’s en vrienden. En kopen is tegen alle restricties in van een vooraf afkeuring. Helaas heeft dit met allerlei regels te maken vanuit de bond en financiering en begeleiding en wetgeving. Ik snap dat je Tasja terug wilt. Maar shoot the messenger (me): zij gaat hoogstwaarschijnlijk terug naar de normale adoptie lijst en herplaatsing krijgen.. Spijt me om te zeggen maar zo werken ze eenmaal.
Klik om te vergroten...
Ik hield er na jouw eerdere post al rekening mee.
Waar ik me zo kwaad om maak is het gelul van " het is volgens de procedure" en: de bureaucratie dienaangaande.
Ik ga er nu van uit dat ik idd Tasja niet meer terug zal zien, kopen van zo'n hond is idd haast onmogelijk. Ik heb het aangeboden, maar ik loop tegen een muur op.
In principe kan ik een andere hond gaan aanvragen, maar ik moet zeggen dat mijn hoofd daar niet naar staat op dit moment.
En nou moet ik me inhouden om geen extra verhaal te gaan halen bij de eigenaar van de Stafford. Want ik ben razend!
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Ik hield er na jouw eerdere post al rekening mee.
Waar ik me zo kwaad om maak is het gelul van " het is volgens de procedure" en: de bureaucratie dienaangaande.
Ik ga er nu van uit dat ik idd Tasja niet meer terug zal zien, kopen van zo'n hond is idd haast onmogelijk. Ik heb het aangeboden, maar ik loop tegen een muur op.
In principe kan ik een andere hond gaan aanvragen, maar ik moet zeggen dat mijn hoofd daar niet naar staat op dit moment.
En nou moet ik me inhouden om geen extra verhaal te gaan halen bij de eigenaar van de Stafford. Want ik ben razend!
Klik om te vergroten...
Had graag gezien dat die klootzakken in het bestuur eens hun beleid met afkeuring en alsnog adopteren zouden aanpassen! Want die regels slaan vaak nog kant noch wal wanneer mens met dier een band opgebouwd heeft.

Je kan proberen of FNV/CNV iets voor je kan betekenen?
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Msloverdj zei:
Juridische gratis vaak, intake met een jurist of dergelijke een afspraak mee maken? Zijn er nogal kansen ..etc..
Klik om te vergroten...
Juristen kunnen hier niks mee, hulpverlening met hulphonden zijn juridisch onschendbaar. Vakbond maakt een kleine kans.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
Oh shit wat heb je gedaan
ziekenhuis?
Klik om te vergroten...
Ook uitgegleden over jouw humor?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik moet eerst even kalmeren.
Daarna ga ik naar mijn advocaat.
Of dat zinvol is, ik betwijfel het...
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Ik moet eerst even kalmeren.
Daarna ga ik naar mijn advocaat.
Of dat zinvol is, ik betwijfel het...
Klik om te vergroten...
Zinvol of niet, het kan voor jezelf alleen al fijn zijn om te weten dat je er alles aan gedaan hebt!
Ik hoop van harte dat het (ondanks alles wat ik lees hierover) wat gaat opleveren. 😘
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dit topic ging toch over zand man die een hond kreeg? Waarom is die hond weg?
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gebeten door een andere hond @Dirkjan


Kunieuws dit zeg :disrelieved:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ohhhhh wtf joh Zandman, wat vreeeeeselijk kut. Laat weten als wij iets kunnen betekenen!
P
PhallicPhillLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hija de la luna 1 zei:
Ik snap die organisatie hun redenering niet hoor, hoofdzaak is toch dat baasje én hulphond gelukkig zijn ?
Klik om te vergroten...
Ik vind het ook ronduit inhumaan om een hond en een liefdevolle eigenaar van elkaar te scheiden. Alsof het zo gezond is voor dat beestje om steeds een nieuw baasje te krijgen.

Het ging er dus om dat de organisatie denkt dat de hond getraumatiseerd is en niet meer haar 'werk' optimaal kan uitvoeren, zover ik heb begrepen. Juist na een traumatische ervaring moet je zo'n hond niet gaan scheiden met haar vertrouwde omgeving en vertrouwde baasje. Ik krijg bijna het gevoel dat de organisatie deze 'kwaliteitscontrole' toepassen op een object/product en niet op een trouwe viervoeter. Wat een vieze situatie

Houd vol, Zandman! :redheart:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben stevig depri op dit moment....
Als ik er nou eens achter kon komen waar Tasja straks naartoe gaat.....maar ja. De privacy wetgeving verbiedt dit.
Ik moet voorlopig de eigenaar van de Stafford niet tegenkomen...
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Ik moet eerst even kalmeren.
Daarna ga ik naar mijn advocaat.
Of dat zinvol is, ik betwijfel het...
Klik om te vergroten...
Ja, zeker zinvol.
Zoek een advocaat die dit snapt.
Een advocaat die de regels kan gebruiken om jou te helpen.

Voor jou is alleen tasja van belang.
Je advocaat ziet hoe tasja wettelijk bij je past

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."