Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan negatief naar positief

Van negatief naar positief

39 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
N
NouksterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mediteren helpt echt goed! En ga eens kijken of je misschien vitamine tekorten hebt o.e.a. Veel wandelen helpt ook. Of miss met iemand gaan praten die je kan helpen om dingen in een beter daglicht te zien. Sterkte!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Blauweaap zei:
Ga je mij aan een ketting leggen? Ik wist niet dat je mocht dreigen op dit forum, of mogen mods de regels wel verbreken?
Klik om te vergroten...
Lees: dit is je laatste waarschuwing, de volgende is een ban.

Druktemaker zei:
Als je graag een ban wilt kan je het natuurlijk ook gewoon aanvragen hè, zoveel moeite is écht niet nodig. Nu wordt een topic vervuild met nog meer onzin.
Klik om te vergroten...
En dit.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Herkenning want ik zit ook vaak te veel in mijn hoofd te piekeren, zo ben ik nou eenmaal en dat proberen te veranderen helpt je niet verder, leren om ermee omwel
Buiten zijn helpt mij goed, focus op dingen die je ziet en hoort om uit je hoofd te gaan, negatieve gedachten bestrijden met positieve werkt niet echt, zo blijf je rond malen 🤯
Goed opletten : merk je dat je weer die nare gedachten krijgt ga dan iets fysiek doen en richt je focus naar buiten ipv binnen. Geef die negatieve gedachten een schop en kick ze gewoon weg ! En sla jezelf niet voor je kop als t toch weer gebeurt en je in pieker modus blijft hangen, kan gebeuren!
Doe iets constructiefs met je zorgen over mogelijke depressie en praat met hulpverlening
Zoek hulp om te praten over je dip 😊

Sterkte !
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#4
Noukster zei:
Mediteren helpt echt goed! En ga eens kijken of je misschien vitamine tekorten hebt o.e.a. Veel wandelen helpt ook. Of miss met iemand gaan praten die je kan helpen om dingen in een beter daglicht te zien. Sterkte!
Klik om te vergroten...
Ik heb een afspraak gemaakt bij de psych. Mediteren zou ik niet goed weten hoe… bedankt!!
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Hmmmmmm we hebben het er al een beetje over gehad, maar ik vind je verhaal sick herkenbaar, beetje confrontend zelfs.

Ik heb zelf het idee dat mijn cyclus hier ook van grote invloed op is... Ik ben van plan om dit binnenkort te gaan bespreken met mij HA want ik ben ook super bang in een te donkere hoek te komen. Wellicht is het het waard om hier ook eens naar te kijken/over te lezen, want je hormoonhuishouding verandert enorm naar mate je ouder wordt, waar je ook gewoon wel negatieve emoties van kunt krijgen. Van je anticonceptie al helemaal.

Verder heb ik een agenda met boven elke dag de vraag "wat zou vandaag geweldig maken?" Het is het idee om hier iets in te vullen waar je zelf invloed op hebt en het kan zo klein en groot zijn als je wilt. Onderaan staat dan vaak een vraag die reflecteert op de dag. Dit kan kei goed helpen bij de mooie dingen zien, ook als dagen wat donkerder zijn, zoals @PsyTekz zegt eigenlijk. Kan best lastig zijn zulke dingen zelf in te zien en hulpvragen als deze helpen dan. Of het
https://drugsforum.nl/threads/waar-ben-je-blij-om-vandaag.60853/page-74#post-1733749 topic natuurlijk 😏

Mediteren kan ik ook niet goed, juist door dat overthinking waar jij het over hebt hahaha. Maar sinds ik gewoon iets vaker rustmomenten pak en denk "fuck it" in plaats van altijd maar doorgaan en naar feestjes gaan terwijl ik eigenlijk zit te balen, voel ik me daar ook een stuk beter over. Niet echt mediteren, maar wel iets meer rust gunnen en ook negatieve gedachten zn loop laten gaan ipv negeren of wegdrukken ofzoiets?

Ik weet tut ook niet precies hoor, want alles praktiseren vind ik ook wel vet moeilijk alsnog. Je kunt in elk geval altijd met me praten! Beetje lopen schelden op de wereld of onzekerheid eruit gooien scheelt ook nog wel eens de helft.

Liefs en knuffels❤️
Klik om te vergroten...
Was wel deze 😁
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zeemeerman zei:
Herkenning want ik zit ook vaak te veel in mijn hoofd te piekeren
Buiten zijn helpt mij goed, focus op dingen die je ziet en hoort om uit je hoofd te gaan
Zoek hulp om te praten over je dip 😊
Klik om te vergroten...
Oh ja, ga ik eens proberen. Want vaak als ik wandel zit ik nog in mijn koppie. Ik ga die tip om zaken te observeren zeker meepakken bij mn volgende wandeling!😍
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#7
Druktemaker zei:
Zoek iets waardoor je afleiding hebt en wat je voldoening geeft. Werk je? Anders kan je iets zoeken in de vorm van vrijwilligerswerk oid. Zoek inderdaad zoals eerder vernoemd het zonnetje op voor wat vitamine D.

Maak jezelf trots, daag jezelf uit. Met iets creatiefs waar je, je op kan storten of lekker tuinieren!
Klik om te vergroten...
Ja ik werk. Ik help jongeren met problemen 😅 Bedankt voor de tips!❤️
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dick_van_Leeuwen zei:
Lekker naar buiten in de zon. Sport. Gezond eten. Op tijd naar bed. Seks.
Natuurlijk alles in balans en lekker af toe wat van bovenstaande laten varen. Zolang de basis maar goed is.
Klik om te vergroten...
Seks is voor mij zeker iets wat me helpt ontspannen en is 1 van de weinige dingen die me laat genieten. Maar helaas kan ik niet hele dagen door seks hebben 😄 en veel seks lukt ook niet aangezien ik een partner heb met een laag libido. Sporten en gezond eten doe ik zoveel mogelijk.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hiyou zei:
Oh ja, ga ik eens proberen. Want vaak als ik wandel zit ik nog in mijn koppie. Ik ga die tip om zaken te observeren zeker meepakken bij mn volgende wandeling!😍
Klik om te vergroten...
Aha dit herken ik ook weer hoor !
Hè verdorie ik zit in gedachten ergens anders hup eruit en focus naar buiten verleggen !
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hiyou zei:
Ja ik werk. Ik help jongeren met problemen 😅 Bedankt voor de tips!❤️
Klik om te vergroten...
Wat doe je dan als ik vragen mag? Dit wekt mijn interesse
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oef "wat doen jullie".. ja.. microdoseren (paddo's).. toevallig net een dubbele dosering genomen. Werkdag voorbij dus ga de rest van de middag en avond beetje trippy doorbrengen en niemand die t aan je ziet hehehe.

Verder luister is heel graag van de Jiddu krishnamurti (filosofie). Ook zijn boek "Het laatste dagboek" is enorm confronterend en zet je aan het denken.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mediteren. Kalmte creeeren in je gedachten. Leren positief te denken in plaats van doem denken.

Voorral tijdens het mediteren wat ik soms gwn diep nadenken noem realiseer ik me vaak dat het altijd erger kan en dat een hoop dingen er uiteindelijk niet toe doen maar je wel van slag kunnen maken.

Leren loslaten en leren dingen te laten zijn zoals het is. ✌🏼 Soms voel ik me net Yoda uit Star Wars 🤓
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindset omgooien. Elke dag opstaan met de gedachte dat je de dag op zijn minste met 1 positieve noot wil vullen. Dat kan een klein gebaar zijn of een groot iets.

Dit is een goeie quote.
"Every day may not be good but there's something good in every day!"

Hou deze in gedachte en zoek de positieve puntjes elke dag. Omarm niet dat negatieve want dan neig je in een negatieve spiraal te draaien waar elk negatief puntje word uitvergroot. Omarm het positieve. Je boterham die vandaag lekker smaakt, iemand die je voorlaat in het verkeer zwaait netjes bedankt,... het zit hem in de kleine dingen. Laat de positiviteit groeien uit het kleine. Zoek gezellige bezigheden, start conversaties waar jij denkt een positieve noot uit te halen,...
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dopemonster zei:
Wat doe je dan als ik vragen mag? Dit wekt mijn interesse
Klik om te vergroten...
Ik ben opvoeder op een school. Als ze verdrietig zijn en ze kunnen hierdoor niet in de les, komen ze bij mij een babbeltje slaan. Of thuissituaties bespreken. Mentaal welzijn bespreken. Ik ben een grote steun voor hun. Ntrlk ook de stouterikken straffen en inzichttaakjes geven etc :tongueout:
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hiyou zei:
Ik ben opvoeder op een school. Als ze verdrietig zijn en ze kunnen hierdoor niet in de les, komen ze bij mij een babbeltje slaan. Of thuissituaties bespreken. Mentaal welzijn bespreken. Ik ben een grote steun voor hun. Ntrlk ook de stouterikken straffen en inzichttaakjes geven etc :tongueout:
Klik om te vergroten...
Respect daarvoor! Zal niet altijd even makkelijk zijn. Maar het lijkt mij wel dat het een goed gevoel geeft om kinderen bij hun problemen te kunnen helpen. De wereld heeft meer mensen nodig zoals jou 😍
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Blauweaap zei:
Ga je mij aan een ketting leggen? Ik wist niet dat je mocht dreigen op dit forum, of mogen mods de regels wel verbreken?
Klik om te vergroten...
Dreigen? Noem dit al dreigen? 😳 Goh wat zul jij je dan vaak bedreigt voelen…
Nee net als ik bedreigd @Mevrouw Pløp niemand maar maakt ze beloftes.

Dat is mijn motto: i don’t make threats, i make promises.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Dreigen? Noem dit al dreigen? 😳 Goh wat zul jij je dan vaak bedreigt voelen…
Nee net als ik bedreigd @Mevrouw Pløp niemand maar maakt ze beloftes.
Klik om te vergroten...
WiL JIj dIT ToPiC nIE vERvuIlEn?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Blauweaap zei:
WiL JIj dIT ToPiC nIE vERvuIlEn?
Klik om te vergroten...
Je blijft bezig he?
regel 5:

Voorwaarden en regels

Je dient akkoord te gaan met deze voorwaarden en regels voordat je de site gebruikt.
drugsforum.nl drugsforum.nl
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
PsyTekz zei:
"Every day may not be good but there's something good in every day!"
Klik om te vergroten...

Goeie!
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#20
PsyTekz zei:
Mindset omgooien. Elke dag opstaan met de gedachte dat je de dag op zijn minste met 1 positieve noot wil vullen. Dat kan een klein gebaar zijn of een groot iets.

Dit is een goeie quote.
"Every day may not be good but there's something good in every day!"

Hou deze in gedachte en zoek de positieve puntjes elke dag. Omarm niet dat negatieve want dan neig je in een negatieve spiraal te draaien waar elk negatief puntje word uitvergroot. Omarm het positieve. Je boterham die vandaag lekker smaakt, iemand die je voorlaat in het verkeer zwaait netjes bedankt,... het zit hem in de kleine dingen. Laat de positiviteit groeien uit het kleine. Zoek gezellige bezigheden, start conversaties waar jij denkt een positieve noot uit te halen,...
Klik om te vergroten...

Dit!
En misschien beetje een dooddoener maarrr: achterhalen wat maakt dat de negatieve gedachten automatisch geloofwaardiger is dan een positieve.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."