Hmmmmmm we hebben het er al een beetje over gehad, maar ik vind je verhaal sick herkenbaar, beetje confrontend zelfs.
Ik heb zelf het idee dat mijn cyclus hier ook van grote invloed op is... Ik ben van plan om dit binnenkort te gaan bespreken met mij HA want ik ben ook super bang in een te donkere hoek te komen. Wellicht is het het waard om hier ook eens naar te kijken/over te lezen, want je hormoonhuishouding verandert enorm naar mate je ouder wordt, waar je ook gewoon wel negatieve emoties van kunt krijgen. Van je anticonceptie al helemaal.
Verder heb ik een agenda met boven elke dag de vraag "wat zou vandaag geweldig maken?" Het is het idee om hier iets in te vullen waar je zelf invloed op hebt en het kan zo klein en groot zijn als je wilt. Onderaan staat dan vaak een vraag die reflecteert op de dag. Dit kan kei goed helpen bij de mooie dingen zien, ook als dagen wat donkerder zijn, zoals
@PsyTekz zegt eigenlijk. Kan best lastig zijn zulke dingen zelf in te zien en hulpvragen als deze helpen dan. Of het
https://drugsforum.nl/threads/waar-ben-je-blij-om-vandaag.60853/page-74#post-1733749 topic natuurlijk 😏
Mediteren kan ik ook niet goed, juist door dat overthinking waar jij het over hebt hahaha. Maar sinds ik gewoon iets vaker rustmomenten pak en denk "fuck it" in plaats van altijd maar doorgaan en naar feestjes gaan terwijl ik eigenlijk zit te balen, voel ik me daar ook een stuk beter over. Niet echt mediteren, maar wel iets meer rust gunnen en ook negatieve gedachten zn loop laten gaan ipv negeren of wegdrukken ofzoiets?
Ik weet tut ook niet precies hoor, want alles praktiseren vind ik ook wel vet moeilijk alsnog. Je kunt in elk geval altijd met me praten! Beetje lopen schelden op de wereld of onzekerheid eruit gooien scheelt ook nog wel eens de helft.
Liefs en knuffels❤️