Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
189 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
WhySoSerious?! zei:
Haha, ik vermoed dat jij een van de weinigen bent die me beterschap gaat wensen (dank!). Ik zal nu vanuit huis moeten werken en een tijdje in quarantaine gaan, wat ik eigenlijk toch al deed. Ik ben vorig jaar ook besmet, was toen 3 dagen een beetje schor, voor de rest niets noemenswaardigs, dus verwacht geen verschil t.o.v. toen.
Klik om te vergroten...
Nou... Ik denk toch echt wel dat de meesten jou hier geen corona toewensen hoor. En als dat wel zo is, dan zou ik dat wel heel laag vinden. Maar geloof er niets van dat dat zo is.

Ja, hopelijk snel weer beter. :)

Toch benieuwd, was jij nou wel of niet gevaccineerd?
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#2
Paddestoel zei:
Waar baseer je dat op? Het is voor alle mensen die dachten dat de overheid voor altijd met een paspoort zou werken, of vaccinatie verplicht maken,

toch juist iets wat bewezen is dat dit allemaal niet waar blijkt te zijn, nu alles opengegooid(bijna) is.
Klik om te vergroten...
Dat is niet helemaal waar. Want op de achtergrond hebben alle landen, ook NL, getekend voor de Europese coronapas. Deze is geldig tot juli 2023.
Heel fijn dat we in NL de pas afgeschaald hebben, maar Europees gezien doen ze er alles aan dit te verlengen en uit te breiden.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kabinet schaft verplichte coronaregels af, meeste adviezen blijven - https://nos.nl/l/2421273
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
WhySoSerious?! zei:
Ik ben het er persoonlijk mee oneens dat het erger is dan een griepje. En dat blijkt ook wel gezien de meeste mensen er amper last van hebben.
Klik om te vergroten...
Gelukkig maar. Het zwakkere gedeelte van de samenleving (zoals reeds gezien in de afgelopen jaren) sterft bij bosjes namelijk.


Ik dacht ook dat het wel mee zou vallen, over het algemeen heb ik een prima weerstand. Maar 2 nachtjes doorhalen kan veel met je weerstand doen en als je dan COVID kopt is het dus wel meer dan een griepje.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
Maar 2 nachtjes doorhalen kan veel met je weerstand doen en als je dan COVID kopt is het dus wel meer dan een griepje.
Klik om te vergroten...
En zelfs dan is het nog van veel factoren afhankelijk natuurlijk. Ik heb alle vaccins gehad en heb twee weken geleden covid opgelopen, ook in een periode van mindere weerstand, maar heb op 1 dag koortsig na, weinig hinder ondervonden van de infectie. Wel merk ik dat ik iets vermoeider ben dan voorheen, maar ook dat lijkt zich langzaamaan te herstellen.
T
True NorthLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hele interessante discussie over een hypothese die zou verklaren waarom gevaccineerde mensen na verloop van korte tijd juist vatbaarder zijn voor covid. En daarbij ook de enigszins zorgwekkende voorspelling dat de blijvende circulatie van het virus, onder gevaccineerden mensen, het virus weer muteert om zieker te maken.
Als iets uit de video niet begrepen wordt wil ik het graag proberen uit te leggen, het is nogal een diepe duik in de wetenschap.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gekke Kuipers wil een permanente "coronanoodwet".

Wanneer houdt dit nou 'ns op?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Aangezien corona nooit meer weg zal gaan, zal deze onzin qua wetgeving etc etc nooit meer ophouden vrees ik.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9

Voorpagina

Stadsblog Sikkom - nieuws, uitgaan, zin en onzin in Groningen
www.sikkom.nl www.sikkom.nl

Dit was echt een aanfluiting, wat een clownerij.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gaan jullie de najaarsbooster nemen?

Ik twijfel. Liefst zou ik het voor een keer weer skippen. Beetje klaar ermee.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Don Draper zei:
Gaan jullie de najaarsbooster nemen?

Ik twijfel. Liefst zou ik het voor een keer weer skippen. Beetje klaar ermee.
Klik om te vergroten...

De 1ste booster niet genomen en de volgende ook niet. Experten raden deze booster zelfs niet meer aan onder 50/60 jaar.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Don Draper zei:
Gaan jullie de najaarsbooster nemen?

Ik twijfel. Liefst zou ik het voor een keer weer skippen. Beetje klaar ermee.
Klik om te vergroten...
Mits het helpt. Ben afgelopen zomer goed ziek geweest van de omikron variant en dat wil ik niet weer.
B
Big DipperLid
01-01-2024, 00:00
#13
PCR test rechtzaak.

T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Roze Olifant Hier ook maar dan alleen voor familie en collega's en mocht ik het zelf toch nog krijgen scheelt het vast genoeg. Had toch zo goed als geen bijwerkingen ervan.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Don Draper zei:
Gaan jullie de najaarsbooster nemen?

Ik twijfel. Liefst zou ik het voor een keer weer skippen. Beetje klaar ermee.
Klik om te vergroten...

Zeker weten. Ik werk met grote aantallen studenten momenteel, gegarandeerd dat ik vroeg of laat (waarschijnlijk eerder vroeg...) Corona krijg, en/of er iemand mee besmet. Ik ben er tot nu toe altijd door gespaard weten te blijven, maar dat gaat me met m'n huidige werk denk ik niet meer lukken.

Voor mij is de laatste vaccinatie al een tijd geleden, omdat ik in België woonde. Dus ik wil hem zo snel mogelijk.
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
Ik neem hem wel. Ook ivm kwetsbare vader en oma: ik wil er alles aan gedaan hebben. Daarbij: ik ben van corona goed ziek geweest, ik weet niet of dat zonder vaccinatie erger was geweest (en nee, minder erg geloof ik niet in).
Klik om te vergroten...

Ik neem hem niet, ondanks ouders op inmiddels bejaarde leeftijd. Gek genoeg hebben zij nergens last van gehad. Daarbij: ik heb corona gehad en ben 3 dagen een beetje verkouden geweest. Ik weet niet of dat met vaccinatie ook zo was geweest.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
WhySoSerious?! zei:
Ik neem hem niet, ondanks ouders op inmiddels bejaarde leeftijd. Gek genoeg hebben zij nergens last van gehad. Daarbij: ik heb corona gehad en ben 3 dagen een beetje verkouden geweest. Ik weet niet of dat met vaccinatie ook zo was geweest.
Klik om te vergroten...
Anekdotisch geleuter.
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#18
FredKroket zei:
Anekdotisch geleuter.
Klik om te vergroten...
Ja vriend, N=1

Ik ken overigens een hele hoop mensen die niet gevaccineerd zijn. Allemaal jong, aantrekkelijk (wat doet dit er toe?), een goede weerstand etc. Wel mooi dat zelfs artsen in mijn familie er tegenwoordig openlijk vooruit durven komen dat ze zich niet laten vaccineren. Allemaal anekdotisch geleuterden waarschijnlijk. Maar er zijn natuurlijk ook wappie artsen, voor het geval dat dit niet binnen je convictie past.

Op mij komen al die pro vaccies een beetje over als mensen die ook heel erg graag geld aan het goede doel schenken, en vervolgens pontificaal op hun socials plaatsen: “aan mij heeft het in ieder geval niet gelegen.“

Ach... een beetje weerstand kan geen kwaad.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
WhySoSerious?! zei:
Ja vriend, N=1

Ik ken overigens een hele hoop mensen die niet gevaccineerd zijn. Allemaal jong, aantrekkelijk (wat doet dit er toe?), een goede weerstand etc. Wel mooi dat zelfs artsen in mijn familie er tegenwoordig openlijk vooruit durven komen dat ze zich niet laten vaccineren. Allemaal anekdotisch geleuterden waarschijnlijk. Maar er zijn natuurlijk ook wappie artsen, voor het geval dat dit niet binnen je convictie past.

Op mij komen al die pro vaccies een beetje over als mensen die ook heel erg graag geld aan het goede doel schenken, en vervolgens pontificaal op hun socials plaatsen: “aan mij heeft het in ieder geval niet gelegen.“

Ach... een beetje weerstand kan geen kwaad.
Klik om te vergroten...
Wederom: anekdotisch geleuter.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Grappig dat jullie alleen uit de krochten van het internet komen als iemand reageert op het corona topic hier. Zijn er geen betere fora voor dat blackbox gewauwel?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3132333435...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."