#1
Ja ik woon (helaas) nog thuis ja
Ik doe precies hetzelfde. Breng mijn kids naar school, zorg dat ik voor 10 uur boodschappen heb gedaan, het huishouden heb gedaan en heb gekookt. Daarna duik ik mijn bed weer in. Als ik veel pijn heb dan gaan de kinderen na school naar oma en lig ik in bed tot etenstijd. In de avond ga ik om 19 uur mijn bed weer in. Zonder benzo’s slaap ik overdag niet. Ik luister wat potcasts of kijk tv. In de avond slaap ik wel slecht. Alleen met veel benzo’s maar dat probleem heb ik al 11 jaar lang inmiddels.Ik spendeer sinds een paar maanden heel veel van mijn tijd in bed. Maar ik heb geen depressieve klachten.
Veel naar de radio luisteren en ergens in de avond word ik weer actief om wat te doen. Vervolgens slaap ik prima als ik mijn caffeine cravings in kan houden.
Als je gaat Googlen zeggen ze dat dit super slecht is en dat je hulp moet zoeken. Maar ik vind het wel prima, ook dat ik mezelf niet meer overprikkel omdat ik vroeger juist kostte wat kost juist buitenshuis wil zijn.
Wat vinden jullie?
Ik vind het moeilijk om activiteiten die je zelf op kan pikken ten alle tijden ook te doen. Maar bijvoorbeeld dit weekend:Je voelt je niet depressief, maar voel je dan wel wanneer je wakker wordt: yes, ik ga vandaag dit en dat doen! Of is het zoals je zegt, ik vind het wel prima, in de zin van: ik lijd tenminste niet erg.
Dat kan (imo) alsnog een subtiele depressie zijn. Omdat het vergeleken met eerder heel erg meevalt, kun je er content mee zijn. Maar is dat alles wat je uit het leven wilt halen? Imo is het leven bedoeld om 's ochtends wakker te worden en zin te hebben aan dingen. Nieuwe dingen proberen, dingen leren, dingen maken.
Ik heb het zelf ook lang zo ervaren dat ik dacht oké te zijn, maar pas achteraf zag dat ik in een subtiele depressie zat. De wolk was niet pikzwart meer, maar meer lichtgrijs...
Dat kan natuurlijk! Soms is het makkelijk om jezelf te projecten op iemand.Nee zo zit het niet voor mij.Denk dat je jezelf veel in het zinnetje zag dan dat er is.
Ik vind het voor mezelf belangrijk om dingen te doen. Wil ik het niet, doe ik het niet. Verplichtingen daargelaten.
Lang op bed liggen omdat ik veel gedaan heb en moe ben vind ik anders dan in bed liggen om het leven te ontwijken. Want het leven ontwijken is zeker niet mijn bedoeling.
Misschien moet ik het maar meer zo zien.Lekker heel de dag niks doen is heerlijk 😇
Niks lekker niks. Wat ben je aan doen. Nikssssss
En niksssss moet!!!! 🤫 Of je moet niks 🤣
Wou ik gewoon ff kwijt.
Ik vind het moeilijk om activiteiten die je zelf op kan pikken ten alle tijden ook te doen. Maar bijvoorbeeld dit weekend:
Ik ben een sportfanaat die het leuk vind om klokje rond te kijken wat er op TV is. Ik bloei op dit moment helemaal op dat er vrije training is met Formule 1 (terwijl ik het gerust kan skippen normaal!) en zo meteen is er weer voetbal. Lig nu niet in bed maar zit achter de computer. Dat vind ik prima om het gevoel te hebben dat ik wat heb gedaan.
Doordeweeks vind ik het wel moeilijker. Sommige dagen zijn er dingen waar er dingen te kijken of te doen valt. Maar afgelopen weken was het wat minder omdat de dingen die gepland waren minder leuk voor me zijn. Maar deze week wel paar keer wakker geworden met zin in de dag. Overdag wel op bed geweest en wanneer ik voelde dat ik het aankan dan deed ik de dingen die ik wou.
Het is ook niet dat ik helemaal niks doe. Ik neem af en toe een loopje naar de supermarkt en afgelopen zomer af en toe een terrasje lokaal gedaan. Afgelopen week met het zonnige maar koudere weer een ijsje gedaan en op het plein gegeten.
Werk gaat op dit moment wel moeilijker en ik heb een feestje waar ik nu eigenlijk naartoe zou gaan geskipt. Maar ik denk dat ik daaraan nu geen conclusies aan moet trekken. Ik denk dat ik in mijn fase zit dat ik mezelf zit te beschermen voor overprikkeling. Wel is dat nu mijn doel om werk te kunnen oppakken. De rest komt later wel.
Ik vermoed dat de psycholoog bij mij daarom denkt dat ik depressief ben. Soms twijfel ik er zelf ook over. Heb geen doel, nergens zin in, wil gewoon alleen zijn, en heb nergens echt plezier aan. Ik ben alleen de beste in een masker opzetten als ik wel mensen tegen kom of zie, ook bij artsen, dus het valt niemand eigenlijk op normaal gesproken.Dat kan (imo) alsnog een subtiele depressie zijn. Omdat het vergeleken met eerder heel erg meevalt, kun je er content mee zijn. Maar is dat alles wat je uit het leven wilt halen? Imo is het leven bedoeld om 's ochtends wakker te worden en zin te hebben aan dingen. Nieuwe dingen proberen, dingen leren, dingen maken.
Ik denk dat heel veel mensen zo rondlopen hoor. Ik weet het wel zeker als ik veel gezichten van mensen op straat zie... En ik herken het ook, want ik heb het zelf zo lang gedaan.Ik vermoed dat de psycholoog bij mij daarom denkt dat ik depressief ben. Soms twijfel ik er zelf ook over. Heb geen doel, nergens zin in, wil gewoon alleen zijn, en heb nergens echt plezier aan. Ik ben alleen de beste in een masker opzetten als ik wel mensen tegen kom of zie, ook bij artsen, dus het valt niemand eigenlijk op normaal gesproken.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."