Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVrienden

Vrienden

76 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Vind ik niet, dat het daar compleet afhankelijk van is. Je kunt soms goed begrijpen dat iemand anders het anders ziet dan jezelf maar dan alsnog problemen hebben met dat diegene doorgaat met die dingen.

Vind het persoonlijk ook respectloos van haar om ermee door te gaan als ze weet dat dit haar partner flink dwarszit. Maar misschien heeft ze dit ook wel niet goed door omdat zij het dus anders ziet en dat er te weinig communicatie over is geweest dus (zoals gezegd).
Klik om te vergroten...

We kunnen ons dan ook afvragen: IS er in deze relatie wel voldoende communicatie?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Vind ik niet, dat het daar compleet afhankelijk van is. Je kunt soms goed begrijpen dat iemand anders het anders ziet dan jezelf maar dan alsnog problemen hebben met dat diegene doorgaat met die dingen.
Klik om te vergroten...
Voor mij is dat het zelfde als elkaar niet in je waarde kunnen laten. Immers: je verschilt en kan daar niet overheen komen. En daarom dus ook een reden om niet verder te gaan inderdaad.

Mindless zei:
Vind het persoonlijk ook respectloos van haar om ermee door te gaan als ze weet dat dit haar partner flink dwarszit. Maar misschien heeft ze dit ook wel niet goed door omdat zij het dus anders ziet en dat er te weinig communicatie over is geweest dus (zoals gezegd).
Klik om te vergroten...
Ja, dan moet daar inderdaad eerst goed over gepraat zijn. Iemand hoeft niet te voldoen aan iedere eis van een partner. Dat zou respectloos zijn naar jezelf. Maar, elke relatie is geven en nemen. Vriendschappen en romantische beiden.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#3
FredKroket zei:
Als je dit niet trekt dan moet je 'm smeren. Je partner is niet je eigendom.
Klik om te vergroten...
🙌 Amen 😃👍💪

Beter voor je toekomstige ex. Als iets jou onzeker maakt, dan kun je dat ook bespreken en jezelf een spiegel voorhouden waarom je onzeker bent. Op een forum hierover te gaan klagen snijdt geen hout en is niet respectvol naar je vrouw.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
StraffeNeel zei:
Beter voor je toekomstige ex. Als iets jou onzeker maakt, dan kun je dat ook bespreken en jezelf een spiegel voorhouden waarom je onzeker bent. Op een forum hierover te gaan klagen snijdt geen hout en is niet respectvol naar je vrouw.
Klik om te vergroten...
Niet mee eens.

Er is hier een groepje op het forum die van mening is dat het maar normaal moet zijn als je partner flirterig zit te doen met een ander van hetzelfde geslacht als jij en dat wanneer je hier problemen mee hebt dat je zelf "onzeker" bent.

Jullie zijn volgens mij echt ver in de minderheid. Veruit de meeste mensen IRL kunnen het niet waarderen als hun partner meer tijd en aandacht geeft aan een ander en koosnaampjes voor elkaar heeft en dergelijke (ook al is dat grappig bedoeld). Dat betekent niet dat deze mensen onzeker zijn, maar gewoon dat het hun voorkeur is om exclusief te zijn met hun partner.

Ik vind dit zo absurd om te lezen dat je het allemaal maar om moet keren en concluderen dat er iets mis met je is als je het niet fijn vindt dat je partner zulke dingen doet. Dit is hartstikke normaal @Timember. Er is niets mis met je als je dit niet prettig vindt.

Ben het er overigens wel mee eens dat communicatie altijd goed is. Zit iets je dwars, dan is het goed dat te bespreken. Kom je er dan achter dat je kernwaarden te verschillend zijn, dan is het misschien beter om iemand te zoeken waar je meer mee op 1 lijn zit.

Voor de duidelijkheid: er is ook niets mis met als je geen probleem hebt met dat je partner veel tijd doorbrengt met anderen en/of flirterig met hen is. Maar je kunt niet een ander erom veroordelen dat deze er niet zo instaat als jijzelf.
T
TimemberLid
01-01-2024, 00:00
#5
StraffeNeel zei:
🙌 Amen 😃👍💪

Beter voor je toekomstige ex. Als iets jou onzeker maakt, dan kun je dat ook bespreken en jezelf een spiegel voorhouden waarom je onzeker bent. Op een forum hierover te gaan klagen snijdt geen hout en is niet respectvol naar je vrouw.
Klik om te vergroten...
Volgens mij snappen sommige mensen nog steeds de reden niet helemaal waarom dit tot stand is gekomen. Is dit niet iets waar een forum voor bedoeld is? Als je met een vraag zit om er dan vervolgens over te kunnen praten? Klagen lijkt me het verkeerde woord. En ja ik heb het hierover gehad, meerdere keren. Gevraagd waarom de berichten bijvoorbeeld zo flirterig moeten, maar dat leid vaak tot onenigheid.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
als je partner flirterig zit te doen met een ander van hetzelfde geslacht als jij
Klik om te vergroten...
Dat kan een probleem zijn als je dat niet wilt. Maar het begint met praten. En hij het juist heeft gezien, waar komt dat dan vandaan? Of is zijn observatie misschien wel beperkt. Ziet zij hem wel zitten of is het juist om aandacht te trekken?
Mindless zei:
en het er overigens wel mee eens dat communicatie altijd goed is. Zit iets je dwars, dan is het goed dat te bespreken. Kom je er dan achter dat je kernwaarden te verschillend zijn, dan is het misschien beter om iemand te zoeken waar je meer mee op 1 lijn zit.
Klik om te vergroten...
Zonder goed communiceren weet je eigenlijk niet of er wat aan de hand is, laat staan waar je op welke manier heen wil.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Timember zei:
Klagen
Klik om te vergroten...
Excuses als dat wat hard overkomt, maar zo zie ik het eigenlijk wel. Volgens mij is de belangrijkste stap praten. Wat ik hierboven ook zet. Daardoor kun je pas echt duidelijk het probleem schetsen. Is duidelijk wat het (mogelijke) probleem is, dan kun je gericht advies vragen (indien nodig).
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Er is hier een groepje op het forum die van mening is dat het maar normaal moet zijn als je partner flirterig zit te doen met een ander van hetzelfde geslacht als jij en dat wanneer je hier problemen mee hebt dat je zelf "onzeker" bent.
Klik om te vergroten...
Welk groepje dan? Want volgens mij is er nergens gezegd dat je maar gewoon altijd overal met iedereen moet kunnen flirten, period? Kan misschien wel zijn dat jij dingen zoals dit
ljuv zei:
Tegelijkertijd heb ik al 9 jaar een relatie en noem ik al m’n vrienden “schatje/<_o-fip-hl id="_o-fip-hl-focus">lieffie/babe/schoonheid”.
Klik om te vergroten...
als flirterig ervaart, maar dat is wel echt een aanname. In mijn kringen is dit heel normaal en weet iedereen dat we daar niks romantisch of flirterigs mee bedoelen. Ik denk dat ik in mijn directe omgeving, jong en oud, geen uitzondering hier op ken: wij praten gewoon zo tegen elkaar.* Dus dit is wel een beetje vanuit je eigen ervaring en perspectief beredeneerd. Geen wonder dat je daarmee ook denkt dat “een klein groepje” er zo over denkt. Ik denk namelijk het tegenovergestelde maar in beiden gevallen: dat het een kleine groep betreft maakt de ervaring en het perspectief niet minder waar.

Timember zei:
Gevraagd waarom de berichten bijvoorbeeld zo flirterig moeten, maar dat leid vaak tot onenigheid.
Klik om te vergroten...
Vervelend dat dat praten tot nu toe niets heeft uitgehaald, maar zoals je ook leest in dit topic zien/ervaren/waarderen mensen dit soort dingen gewoon heel anders. Als je m meteen insteekt als “waarom moet het zo flirterig” kan ik me wel voorstellen dat daar geïrriteerdheid uit voort komt omdat ik zelf zou denken: flirterig? Waar de fuck heb je het over maat ben je goed bij je paasei, ik liep je net nog fantastisch te pijpen wat is dit joh? Daarom denk ik dat een gesprek met vragen als deze:
ljuv zei:
- vind je dat je mij nu even veel aandacht geeft als je beste vriend?
- vind je dat ik even veel aandacht verdien als hij? (Want even: zo lang zijn jullie nog niet samen. Ik vind het niet zo gek om in die fase vriendschappen voorop te stellen... Misschien zij ook niet? Maar die waarden moeten wel naar elkaar uitgesproken zijn.)
- ik hecht waarde aan liefkozende bijnamen in een relatie en vind het daarom gek en moeilijk dat jullie elkaar bby noemen. Zou jij dat gek vinden als ik dat bij vriendinnen deed en zo nee, zou je er voor mij dan toch rekening mee kunnen houden?
- wat kan ik veranderen om dit gevoel bij mij te “stillen” en wat kun jij veranderen om mij met een beter gevoel naar jullie vriendschap te kijken?
- is er een manier waarop jij of ik dit met jouw beste vriend kunnen bespreken?
Klik om te vergroten...
N3K0 zei:
Communicatie is key.

Jij zus en jij zo of jij moet mij zo laten voelen/zo een gevoel geven is onmogelijk. Of jij moet dit of dat doen werkt echt niet. :lolol: Ik zou het fijn vinden als........ En ik zou graag willen zus............. Want ik voel..............Dit is de situatie/probleem.........
Je zou zelfs nog kunnen graven bij jezelf waar dat gevoel/gedachten vandaan komen. (En dan way way back gaan naar vroeger)
En dan is het aan de ander of die dat kan geven en wil geven.

Zoek Non violent communication maar eens op.
Klik om te vergroten...
veel en veel beter voor je gaan werken. Beredeneer vanuit je eigen gevoel, ervaring, waarnemen, check of dat klopt met die van haar. Leg uit wat je kwetst en waarom, in plaats van meteen een verwijt of probleem maken.

Al vraag ik me wel een beetje af of je daar toe bereid/in staat bent want ik snap dit ook steeds niet zo goed:
Timember zei:
Volgens mij snappen sommige mensen nog steeds de reden niet helemaal waarom dit tot stand is gekomen. Is dit niet iets waar een forum voor bedoeld is? Als je met een vraag zit om er dan vervolgens over te kunnen praten?
Klik om te vergroten...
Er werd toch gewoon een perspectief op jouw verhaal gedeeld door @StraffeNeel? Maar omdat het woorden en een perspectief zijn waar jij je niet in kan vinden, is het een probleem… Mensen krijgen op dit forum zeker vaak te horen wat ze niet willen. En je hoeft/moet daar helemaal niets mee, maar het zijn nou net wel die perspectieven die je niet zelf hebt waar je wat van kán leren. En die les kan ook zijn “oja okay er zijn heel veel mensen die hier anders over denken dan ik maar dat verandert mijn gevoel en gedachte niet.” Dat is alweer heel wat anders dan “oh hey al m’n beste maten vinden dit ook belachelijk en alles wat ik er op internet op lees met m’n eigen google search ook, ik heb het aan het rechte eind”.

* edit: op mijn beurt denk ik trouwens weer vaak onterecht dat mensen (vooral uit de provincie) boos op me zijn of me onaardig vinden, omdat ze niet met diezelfde warmte spreken. Of vind ik dat mensen onaardig tegen elkaar zijn, waar ik vaak wat van zeg, en dan zijn zij zo van: onaardig?! Bedoel hiermee dus te schetsen dat dit echt totaal aan je omgeving en ervaring ligt.
T
TimemberLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat mensen ook vinden van de situatie, het is in mijn ogen gewoon niet normaal om, terwijl je in een relatie zit met een andere jongen constant hartjes en kusjes sturen terwijl in er naast lig. Dat ze tijdens vakanties met elkaar en als ze samen een weekend afspreken ze met z’n 2en in een bed liggen (terwijl het een 2 persoons bed is met 2 matrassen waarvan er gemakkelijk een op de grond kan worden gelegd). En het feit dat nagenoeg bijna elke keer als ik erover begin mij het idee word gegeven dat ik de rare kijk op de situatie heb + het feit dat hij super obsessief is richting haar. Ik ben van mening dat terwijl ik meerdere keren duidelijk heb gemaakt dat ik het niet prettig vind er totaal niet naar word geluisterd en ze geïrriteerd raakt dat ik me niet zo moet aanstellen. Het enige wat ik wou was iets van advies en hoe ik met de situatie om kan gaan. Idd raar dat ik als onzeker word weggezet @Mindless.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Welk groepje dan?
Klik om te vergroten...
De mensen hier die het allemaal bij de TS neerleggen, alsof het enkel alleen zijn probleem is om op te lossen. En dat hij blijkbaar meteen onzeker is omdat hij er problemen mee heeft dat zijn vriendin meer tijd doorbrengt met iemand anders dan hem en zij onderling koosnaampjes en dergelijke gebruiken.

Dat vind ik nogal een oordeel. De TS zit duidelijk erg met zijn situatie, komt hier voor raad en dan krijgt hij hier te horen dat hij onzeker is en dat het allemaal aan hem ligt. Zit mij niet helemaal lekker.

ljuv zei:
Want volgens mij is er nergens gezegd dat je maar gewoon altijd overal met iedereen moet kunnen flirten, period? Kan misschien wel zijn dat jij dingen zoals dit

als flirterig ervaart, maar dat is wel echt een aanname. In mijn kringen is dit heel normaal en weet iedereen dat we daar niks romantisch of flirterigs mee bedoelen. Ik denk dat ik in mijn directe omgeving, jong en oud, geen uitzondering hier op ken: wij praten gewoon zo tegen elkaar.* Dus dit is wel een beetje vanuit je eigen ervaring en perspectief beredeneerd. Geen wonder dat je daarmee ook denkt dat “een klein groepje” er zo over denkt. Ik denk namelijk het tegenovergestelde maar in beiden gevallen: dat het een kleine groep betreft maakt de ervaring en het perspectief niet minder waar.
Klik om te vergroten...
Oké, er bestaat zoiets als onschuldig flirten. Maar de TS hier heeft veel last van dat flirten in zijn geval. Het is mij ook een keer overkomen en ik had er ook last van. Gelukkig werd dat wel begrepen en aangepast. Als ik het zo lees erkend de vriendin van de TS niet helemaal dat TS er weldegelijk last van ondervindt. En zoiets doet pijn. Dan vind ik het wat ongevoelig van de mensen hier die zo even eruit smijten: je bent onzeker, het ligt allemaal bij jou. Wat kan de TS daar nou mee.

Maar nogmaals: ik vermoed dus ook wel dat de communicatie niet helemaal is zoals het zou kunnen zijn en dat dat de meeste problemen waarschijnlijk al op zou lossen, zoals jullie ook al zeiden.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#11
Timember zei:
Wat mensen ook vinden van de situatie, het is in mijn ogen gewoon niet normaal om, terwijl je in een relatie zit met een andere jongen constant hartjes en kusjes sturen terwijl in er naast lig. Dat ze tijdens vakanties met elkaar en als ze samen een weekend afspreken ze met z’n 2en in een bed liggen (terwijl het een 2 persoons bed is met 2 matrassen waarvan er gemakkelijk een op de grond kan worden gelegd). En het feit dat nagenoeg bijna elke keer als ik erover begin mij het idee word gegeven dat ik de rare kijk op de situatie heb. Ik ben van mening dat terwijl ik meerdere keren duidelijk heb gemaakt dat ik het niet prettig vind er totaal niet naar word geluisterd en ze geïrriteerd raakt dat ik me niet zo moet aanstellen.
Klik om te vergroten...
Waarom heb je je eerste bericht aangepast? Ik wilde nog daarop reageren, namelijk op zijn hysterisch gedrag.
T
TimemberLid
01-01-2024, 00:00
#12
Javelin FGM-148F zei:
Waarom heb je je eerste bericht aangepast? Ik wilde nog daarop reageren, namelijk op zijn hysterisch gedrag.
Klik om te vergroten...
Omdat het een heel erg specifiek probleem is. Aangezien de hoeveelheid kliks en aandacht achteraf toch een beetje ongemakkelijk bij.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#13
Timember zei:
Omdat het een heel erg specifiek probleem is. Aangezien de hoeveelheid kliks en aandacht achteraf toch een beetje ongemakkelijk bij.
Klik om te vergroten...
Ja ok , maar the devil in the details.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#14
Timember zei:
l die omstandigheden ben je gewoon geïrriteerd. En nee ik ben mijzelf niet aan het bevestigen maar ik wil gewoon weten hoe andere mensen hier naar kijken voor het geval ik problemen zie die er helemaal niet zijn
Klik om te vergroten...
Jij hebt al een aantal reacties ontvangen , heeft het jou geholpen?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Timember zei:
het is in mijn ogen gewoon niet normaal om
Klik om te vergroten...
Maar denkt je vriendin er ook zo over. Dat is het cruciale punt een beetje. En ook: weet zij echt wat het écht met je doet?

Timember zei:
terwijl in er naast lig.
Klik om te vergroten...
Ik zou me pas zorgen maken als ze het stiekem doet.

Timember zei:
Het enige wat ik wou was iets van advies en hoe ik met de situatie om kan gaan.
Klik om te vergroten...
Die heb je gekregen maar daar ben je niet blij mee.

N3K0 zei:
Als zij ervoor kiest om gezellig bij hem in bed te liggen zou voor mij echt een bye bye zijn als mijn toekomstige partner dat zou doen.

Blijf daar maar liggen dan :lolol:
Klik om te vergroten...
Guilty as charged. Mijn vriend kent mij en mijn vrienden, en ik andersom. Wij vinden daar niks geks aan. We vertrouwen elkaar en elkaars vrienden. Is het een wildvreemde vind ik het weer net anders denk ik. Dit kwam trouwens ook vooral voor toen we nog echt studenten waren, en wij en onze vrienden ook alleen een kamertje hadden. Je “moest” wel bij elkaar in bed. Veel veiliger dan de bank van gemeenschappelijke ruimte van een studentenhuis met dronken sukkels. En gezelliger en beter voor de gas rekening.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Guilty as charged. Mijn vriend kent mij en mijn vrienden, en ik andersom. Wij vinden daar niks geks aan. We vertrouwen elkaar en elkaars vrienden. Is het een wildvreemde vind ik het weer net anders denk ik. Dit kwam trouwens ook vooral voor toen we nog echt studenten waren, en wij en onze vrienden ook alleen een kamertje hadden. Je “moest” wel bij elkaar in bed. Veel veiliger dan de bank van gemeenschappelijke ruimte van een studentenhuis met dronken sukkels. En gezelliger en beter voor de gas rekening.
Klik om te vergroten...
Ik ben 36 als ik nu een man leer kennen en hij heeft een beste vriendin en ze logeren b.v 2x inde maand bij elkaar.
Dan zou ik daar wel iets van vinden. Samen slapen vind ik zelf een heel erg intiem iets.

Die tijd is dan voorbij. Ga maar op de logeerkamer ofzo slapen of een eigen vriend zoeken.
En dat is dan mijn plek :lolol: (ook als Ik er niet ben)

En ik heb geen moeite met iemand vertrouwen,. Dat is gewoon insta 100% want je hebt geen controle over de ander in wat die doet.
T
TimemberLid
01-01-2024, 00:00
#17
Javelin FGM-148F zei:
Jij hebt al een aantal reacties ontvangen , heeft het jou geholpen?
Klik om te vergroten...
Heb afgelopen veel met vertrouwenspersonen gesproken waar ik net wat meer mn verhaal kwijt kon. De reacties van mensen dij mij vinden klagen terwijl ik met een oprecht probleem zit vind ik teleurstellend.
T
TimemberLid
01-01-2024, 00:00
#18
N3K0 zei:
Ik ben 36 als ik nu een man leer kennen en hij heeft een beste vriendin en ze logeren b.v 2x inde maand bij elkaar.
Dan zou ik daar wel iets van vinden. Samen slapen vind ik zelf een heel erg intiem iets.

Die tijd is dan voorbij. Ga maar op de logeerkamer ofzo slapen of een eigen vriend zoeken.
En dat is dan mijn plek :lolol: (ook als Ik er niet ben)

En ik heb geen moeite met iemand vertrouwen,. Dat is gewoon insta 100% want je hebt geen controle over de ander in wat die doet.
Klik om te vergroten...
Het gaat mij niet om vertrouwen. Het feit dat een random persoon van straat qua gedrag niet zou kunnen oordelen wie het vriendje is en wie niet. In een relatie wil je je toch bijzonder voelen neem ik aan?
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
vriend kent mij en mijn vrienden, en ik andersom. Wij vinden daar niks geks aan. We vertrouwen elkaar en elkaars vrienden. Is he
Klik om te vergroten...
Het is ongelofelijk leuk dat jullie niks geks vinden. Jij bent op de hoogte van mij relatie met mijn man, onze avonturen en ik vertrouw hem volledig. Maar ik ga mijn persoonlijke ervaring , mijn ideeën en visie over relatie als “zo moet het zijn” niet aan anderen opleggen / voorschijven.
Je hebt ook ergens gezegd dat hij , omdat hij op de situatie een beetje heftig reageert , dan vertrouwt hij haar niet . Ik zie het anders. Hij vertrouwt haar wel, maar het gedrag van die vriend vindt hij verdacht. Niet in de zin dat hij stiekem met zijn vriendin het bed in wil duiken, maar dat dat jongen een bepaalde invloed kan uitoefenen op hun relatie ( met commentaar , kritiek, uitlachen, noem maar op)
Als je zo vrienden of vriendinnen nog nooit in je leven bent tegengekomen, dan ben ik oprecht blij voor jou en hoop dat t zo blijft.
Helaas ik heb zulke mensen wel gezien.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Als zij ervoor kiest om gezellig bij hem in bed te liggen zou voor mij echt een bye bye zijn als mijn toekomstige partner dat zou doen.

Blijf daar maar liggen dan :lolol:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."