Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmannenpraat

mannenpraat

244 antwoorden
41 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Psychedelica?
Klik om te vergroten...
Nope, that's a hard pass for me!

In elk geval als ik het zelf in de hand heb.
Waarschijnlijk valt er het e.e.a. op te lossen met spiritualiteit. Gelukkig zijn er veel meer manieren om spiritueel te groeien dan psychedelica.
Nee zoals ik vroeger psychedelica misbruikt heb. Dat zit er niet meer in.

Mocht ik er via andere manieren niet bijkomen, kan dat alsnog een last resort zijn. Maar wèl in ceremoniële setting onder begeleiding. Ik wil zelf geen controle hebben over hoeveel ik neem e.d. Dat loopt namelijk gegarandeerd uit de hand.

Dus dan zou ayahuasca of 5-meo-dmt of boven een kookpot met kruiden hangen misschien nog uitkomst bieden. Maar wel omdat de sjamaan het aanraad en niet omdat mijn brein dat bedenkt 😂

Dirkjan zei:
Trust me. Het is het een van het beste gevoel wat er bestaat: een oprechte huilbui in het bijzijn van een vertrouwd persoon. Maar het is zeldzaam. En is mij in mijn leven maar een aantal keren gebeurd. Maar als je daadwerkelijk alle pijn uit je kan laten door te huilen dan voel je je daarna zoveel lichter. Dan is het alsof ie weer jarenlang met een frisse lei kunt beginnen.
Klik om te vergroten...
Ja, ik heb het vroeger weleens meegemaakt. Denk een jaar of 13 geleden dat dat nog wel lukte. Lucht heerlijk op, I know.

Wrijf het er nog even in 😜
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Wrijf het er nog even in 😜
Klik om te vergroten...
2ED9FBE2-072E-4A26-9CBD-090A6C68A6A5.gif
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Dat zijn jouw woorden
Waarom moet alles homo erotisch worden bij jou?
Klik om te vergroten...

Alles ís toch homo erotisch?

LucidLucy zei:
Nope, that's a hard pass for me!

In elk geval als ik het zelf in de hand heb.
Waarschijnlijk valt er het e.e.a. op te lossen met spiritualiteit. Gelukkig zijn er veel meer manieren om spiritueel te groeien dan psychedelica.
Nee zoals ik vroeger psychedelica misbruikt heb. Dat zit er niet meer in.

Mocht ik er via andere manieren niet bijkomen, kan dat alsnog een last resort zijn. Maar wèl in ceremoniële setting onder begeleiding. Ik wil zelf geen controle hebben over hoeveel ik neem e.d. Dat loopt namelijk gegarandeerd uit de hand.

Dus dan zou ayahuasca of 5-meo-dmt of boven een kookpot met kruiden hangen misschien nog uitkomst bieden. Maar wel omdat de sjamaan het aanraad en niet omdat mijn brein dat bedenkt 😂


Ja, ik heb het vroeger weleens meegemaakt. Denk een jaar of 13 geleden dat dat nog wel lukte. Lucht heerlijk op, I know.

Wrijf het er nog even in 😜
Klik om te vergroten...

Doe dat zelf of met een maat die van wanten weet (maar niet Wendy want die weet Van Wanten) en steek de rest van de poen in je eigen zak.

Anders koop ik wel zo'n Indianentooi bij de feestwinkel en zet ik wat ouwebollige New Age muziek op en brand ik wat goedkope wierrook.

Als jij mij daarna maar doet.

(bedoel natuurlijk tripsitten, want aangezien ik Sinterklaas van de SOA's ben lijkt me iets anders niet verstandig)...
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casrus zei:
Alles ís toch homo erotisch?



Doe dat zelf of met een maat die van wanten weet (maar niet Wendy want die weet Van Wanten) en steek de rest van de poen in je eigen zak.

Anders koop ik wel zo'n Indianentooi bij de feestwinkel en zet ik wat ouwebollige New Age muziek op en brand ik wat goedkope wierrook.

Als jij mij daarna maar doet.

(bedoel natuurlijk tripsitten, want aangezien ik Sinterklaas van de SOA's ben lijkt me iets anders niet verstandig)...
Klik om te vergroten...
Ervaren en professionele begeleiding lijkt me juist heel verstandig.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouw Pløp zei:
Ervaren en professionele begeleiding lijkt me juist heel verstandig.
Klik om te vergroten...
Als ze dat ook echt zijn wel ja, maar het lijkt me dat er veel dood hout tussen zit.

En mensen zoals ik, maar veel minder eerlijk over dit soort dingen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:



Heb maar één ayahuasca weekend workshop gedaan, maar volgens mij is het gewoon het zoveelste tripmiddel.

Ik respecteer de regels eromheen omwille van de veiligheid en omdat ik zelf al redelijk wat ervaring heb met verschillende middelen.

Mijn tripweekend heb ik gedaan nadat ik bij een goede smartshop informatie had ingewilligd over zelf ayahuasca nemen/maken.

Ik denk zelf dat ik het met een tripsittende vriend zou kunnen doen.

Maar dat zou wel iemand moeten zijn die stevig genoeg in zijn/haar schoenen staat.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat ik mijn trip in iemands handen zou leggen met wie ik spirituele connectie kan maken. Dat gaat dus een stuk verder dan simpelweg tripsitten voor mij.

En waarschijnlijk ook iemand met veel ervaring. Dan kom je al snel bij een soort geestelijke/spiritueel leraar uit denk ik.

Het gaat mij vooral om het proces eromheen. Niet zozeer het trippen zelf. Dat is slechts een hulpmiddel.

De ballen trippen en vervolgens niets met die inzichten doen, daar ben ik zelf immers ook heel goed in 😂
Die inzichten toe weten te passen in het leven van alledag, dat lijkt me nou juist het lastige deel.

Casrus zei:
Zo gemakkelijk ga je toch niet dood? Vooral niet met een tripsitter die ervoor zorgt dat je niet van het balkon springt of onder de trein loopt. En zo'n slecht mens ben ik volgens mij ook niet.
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat Plop zo'n directe doodsoorzaak bedoelde. Tenminste, dat haal ik er niet uit.

Casrus zei:
Ik zou @LucidLucy zelfs 'mijn' workshop aanraden als dat niet tegen de regels zou zijn.
Klik om te vergroten...
Tips zijn altijd welkom. Ik doe daarna waarschijnlijk toch nog zelf wat onderzoek.
Of het tegen de regels is, durf ik niet te zeggen.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
Casrus zei:
Als ze dat ook echt zijn wel ja, maar het lijkt me dat er veel dood hout tussen zit.

En mensen zoals ik, maar veel minder eerlijk over dit soort dingen.
Klik om te vergroten...
Er zitten cowboys tussen ja, maar ook heel ervaren fijne mensen. Ervaren in het begeleiden van een therapeutische trip dus.

Zo is er maar één plek waar ik een Ayahuasca ceremonie zou doen, en dat is de plek waar ik er al twee gedaan heb. Omdat ik weet dat het daar goed is. En no offence, maar als ik mijn eerste ceremonie in handen van iemand zoals jij had gelegd, was ik nu waarschijnlijk dood geweest. Of had je enorm traumatiserende interventies moeten doen om dat te voorkomen.

"Zorg dat je zo'n ceremonie op een betrouwbare plek doet" lijkt me een beter advies van voor @LucidLucy.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mevrouw Pløp zei:
Er zitten cowboys tussen ja, maar ook heel ervaren fijne mensen. Ervaren in het begeleiden van een therapeutische trip dus.
Klik om te vergroten...


Mevrouw Pløp zei:
Zo is er maar één plek waar ik een Ayahuasca ceremonie zou doen, en dat is de plek waar ik er al twee gedaan heb. Omdat ik weet dat het daar goed is.
Klik om te vergroten...

Heb maar één ayahuasca weekend workshop gedaan, maar volgens mij is het gewoon het zoveelste tripmiddel.

Ik respecteer de regels eromheen omwille van de veiligheid en omdat ik zelf al redelijk wat ervaring heb met verschillende middelen.

Mijn tripweekend heb ik gedaan nadat ik bij een goede smartshop informatie had ingewilligd over zelf ayahuasca nemen/maken.

Ik denk zelf dat ik het met een tripsittende vriend zou kunnen doen.

Maar dat zou wel iemand moeten zijn die stevig genoeg in zijn/haar schoenen staat.

Mevrouw Pløp zei:
En no offence, maar als ik mijn eerste ceremonie in handen van iemand zoals jij had gelegd, was ik nu waarschijnlijk dood geweest. Of had je enorm traumatiserende interventies moeten doen om dat te voorkomen.
Klik om te vergroten...

Zo gemakkelijk ga je toch niet dood? Vooral niet met een tripsitter die ervoor zorgt dat je niet van het balkon springt of onder de trein loopt. En zo'n slecht mens ben ik volgens mij ook niet.

Maar ik ben wie ik ben. Als je je er niet goed bij voelt, moet je mij zeker niet als tripsitter nemen.

Wel is het waar dat ik nooit zelf ayahuasca heb gemaakt. Dat zou ik dan moeten oefenen.

Met mensen praten over hun problemen kan ik heel goed, en klaarblijkelijk begrijp ik van nature bepaalde mensen beter dan sommige therapeuten die ik tot nu toe heb ontmoet.

Maar doe je dat niet zelf gewoon tijdens die trip?

Mevrouw Pløp zei:
"Zorg dat je zo'n ceremonie op een betrouwbare plek doet" lijkt me een beter advies van voor @LucidLucy.
Klik om te vergroten...

Als je het nog niet eerder gedaan hebt.

Maar voor @LucidLucy is dat waarschijnlijk het beste.

Mijn eigen workshop in 2019 was goed, al begin ik te denken dat ik de ayahuasca doorbraak niet gehad heb.

Wat ik ook leuk vind was, dat temidden van een hele groep van bijna allemaal hetero's met ernstige psychische problemen, klaarblijkelijk mijn verhaal toch erg opviel.

De trip-leider had alleen het meest achterlijke achterhaalde denkbeeld over homoseksualiteit ooit, dat die veroorzaakt zou worden door seksueel misbruik in mijn jeugd.

De Jaren Vijftig belden! Ze willen hun achterhaalde
denkbeelden terug!

Ik zou @LucidLucy zelfs 'mijn' workshop aanraden als dat niet tegen de regels zou zijn.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een echte man staat boven al dit slap gezever, het lijkt wel een kippenhok zeg.
Oh en er komen ook wat alfa aapjes voorbij.

Een echte man ben ik niet, zou ik ook niet willen zijn gezien de voorbeelden die we hebben van echte mannen, nogal "my dick is bigger then yours" gedoe.
Komt een beetje voort uit onzekerheid denk ik vaak.

Bijvoorbeeld, vinden anderen me nog wel goed? Sta ik nog wel sterk in mijn schoenen? Moet ik deze meneer misschien niet een ram voor zijn harses geven om gezichtsverlies te voorkomen? Als ik dat niet doe, kan ik dan nog wel alfa zijn?
Of kan ik beter iets anders doen, ik weet het niet hoor, ik voel me bedreigd, weet je wat, sla er maar op, maak het dood, zorg dat het stopt.
Want ik weet wat goed is, denk ik, en dat mag ik echt niet verbergen.

Gruwelijk jammer.

Maar ja, wat is dan weer een echte man? De oorlog maker? De grond verzamelaar? De onderdrukker? De ik doe wat ik zelf willer?
De ik doe wat anderen willen zodat wij een goed leven hebben? De aanvaarder?
De blower?

C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Casaan zei:
Een echte man staat boven al dit slap gezever, het lijkt wel een kippenhok zeg.
Oh en er komen ook wat alfa aapjes voorbij.

Een echte man ben ik niet, zou ik ook niet willen zijn gezien de voorbeelden die we hebben van echte mannen, nogal "my dick is bigger then yours" gedoe.
Komt een beetje voort uit onzekerheid denk ik vaak.

Bijvoorbeeld, vinden anderen me nog wel goed? Sta ik nog wel sterk in mijn schoenen? Moet ik deze meneer misschien niet een ram voor zijn harses geven om gezichtsverlies te voorkomen? Als ik dat niet doe, kan ik dan nog wel alfa zijn?
Of kan ik beter iets anders doen, ik weet het niet hoor, ik voel me bedreigd, weet je wat, sla er maar op, maak het dood, zorg dat het stopt.
Want ik weet wat goed is, denk ik, en dat mag ik echt niet verbergen.

Gruwelijk jammer.

Maar ja, wat is dan weer een echte man? De oorlog maker? De grond verzamelaar? De onderdrukker? De ik doe wat ik zelf willer?
De ik doe wat anderen willen zodat wij een goed leven hebben? De aanvaarder?
De blower?

Klik om te vergroten...

Volgens mij zijn die 'foute types' alleen maar vertegenwoordigers van psychologische verschijnselen die veel dieper gaan.

Maar de mensen waar heel lang naar geluisterd is begrijpen mannen niet.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Don Draper zei:
Ik zit er niet mee om man te zijn maar ik ga er wel als vrouw mee om denk ik soms.
Klik om te vergroten...
Oh god. Wat een heerlijke uitspraak.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vervelend Donnie maarja rise and shine, een beetje vrouw werkt 40 jaar elke maand door ondanks dubbel te vouwen van de pijn bijt door de zure appel heen!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vrouwen hebben het fysiek een stuk zwaarder dan wij, Donnie Donsko!
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Was het maar kut hè? :wink:
Klik om te vergroten...
Ja, dan kon je er wat mee...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
FredKroket zei:
Vrouwen hebben het fysiek een stuk zwaarder dan wij, Donnie Donsko!
Klik om te vergroten...
Can't argue with that...

Als onze problemen voornamelijk bestaan uit niet makkelijk onze saluerende broekslang onder de wc bril kunnen duwen om te kunnen plassen, dan hebben we het als man zijnde echt zo slecht nog niet, op dat vlak.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
i can relate verry much to this topic, balls suck some times x)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
MetalGuy zei:
Ja, dan kon je er wat mee...
Klik om te vergroten...
Kut. Het meest veelzijdige stukje vlees. Kut!

Hé don't look at me... Dit topic heet mannenpraat...
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
MetalGuy zei:
Wat zijn jullie toch weer gul! 😊
Klik om te vergroten...
Geven geven geven, wij nemen niet!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
gekkemanlol zei:
i can relate verry much to this topic, balls suck some times x)
Klik om te vergroten...
Nooit begrepen hoe mannen makkelijk met hun ene been over hun andere heen zitten, zeker voor lange tijd... Dat knelt hartstikke.

Voor de rest niet zo heel veel problemen mee.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Kut. Het meest veelzijdige stukje vlees. Kut!
Klik om te vergroten...
Hmmm... kut met peren! 😋

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."