Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmannenpraat

mannenpraat

244 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mevrouw Pløp zei:
Ben je wel een man dan?
Klik om te vergroten...
Sorry maar ik vind dit zo'n vervelende aanname. Dat je als man vast alleen maar seks wil, en dat dat zou liggen aan een soort van biologische predispositie die bepaalt dat je wil jagen.

Ik weet niet of je weet hoeveel druk er staat op mannen om te 'presteren'. Maar dat gaat echt helemaal nergens over allemaal. Het idee is dat vrouwen geen seks willen en je stom en goor vinden maar als je heel goed je best doet dat je dan geluk kan hebben ('get lucky') dat die vrouw dan met tegenzin 'vooruit dan maar' zegt.
Maar dus ook het omgekeerde, dat als het niet 'lukt' om anderen 'het bed in te lullen' dat het dan iets zegt over je mannelijkheid.

Ik heb echt een hoop tegen zulk soort verwachtingen maar voornamelijk twee dingen:

1. Vrouwen vinden seks ook leuk hoor
2. We willen toch dat mannen ophouden met ongewenst seksueel overschrijdend gedrag te vertonen? Werk dan ook een beetje mee. Nu wordt er verwacht dan mannen proberen 'lucky' te raken, voornamelijk door de grenzen op te zoeken en op te rekken, want zo kunnen ze hun mannelijkheid bewijzen, maar als ze dan die grens overheen gaat dan ligt het weer aan een soort biologische grondslag.

Emancipatie werkt aan twee kanten.

#rant
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Sorry maar ik vind dit zo'n vervelende aanname. Dat je als man vast alleen maar seks wil, en dat dat zou liggen aan een soort van biologische predispositie die bepaalt dat je wil jagen.

Ik weet niet of je weet hoeveel druk er staat op mannen om te 'presteren'. Maar dat gaat echt helemaal nergens over allemaal. Het idee is dat vrouwen geen seks willen en je stom en goor vinden maar als je heel goed je best doet dat je dan geluk kan hebben ('get lucky') dat die vrouw dan met tegenzin 'vooruit dan maar' zegt.
Maar dus ook het omgekeerde, dat als het niet 'lukt' om anderen 'het bed in te lullen' dat het dan iets zegt over je mannelijkheid.

Ik heb echt een hoop tegen zulk soort verwachtingen maar voornamelijk twee dingen:

1. Vrouwen vinden seks ook leuk hoor
2. We willen toch dat mannen ophouden met ongewenst seksueel overschrijdend gedrag te vertonen? Werk dan ook een beetje mee. Nu wordt er verwacht dan mannen proberen 'lucky' te raken, voornamelijk door de grenzen op te zoeken en op te rekken, want zo kunnen ze hun mannelijkheid bewijzen, maar als ze dan die grens overheen gaat dan ligt het weer aan een soort biologische grondslag.

Emancipatie werkt aan twee kanten.

#rant
Klik om te vergroten...

Denk dat je nu wel allerlei dingen erbij haalt die @Mevrouw Pløp helemaal niet zei of insinueerde. En dat haar opmerking niet serieus bedoeld was (zoals de opmerking van @Lemmy dat ook niet was). Dit lijken meer je eigen pijnpunten te zijn die je eruit afleest, terechte pijnpunten verder overigens.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Sorry maar ik vind dit zo'n vervelende aanname. Dat je als man vast alleen maar seks wil, en dat dat zou liggen aan een soort van biologische predispositie die bepaalt dat je wil jagen.

Ik weet niet of je weet hoeveel druk er staat op mannen om te 'presteren'. Maar dat gaat echt helemaal nergens over allemaal. Het idee is dat vrouwen geen seks willen en je stom en goor vinden maar als je heel goed je best doet dat je dan geluk kan hebben ('get lucky') dat die vrouw dan met tegenzin 'vooruit dan maar' zegt.
Maar dus ook het omgekeerde, dat als het niet 'lukt' om anderen 'het bed in te lullen' dat het dan iets zegt over je mannelijkheid.

Ik heb echt een hoop tegen zulk soort verwachtingen maar voornamelijk twee dingen:

1. Vrouwen vinden seks ook leuk hoor
2. We willen toch dat mannen ophouden met ongewenst seksueel overschrijdend gedrag te vertonen? Werk dan ook een beetje mee. Nu wordt er verwacht dan mannen proberen 'lucky' te raken, voornamelijk door de grenzen op te zoeken en op te rekken, want zo kunnen ze hun mannelijkheid bewijzen, maar als ze dan die grens overheen gaat dan ligt het weer aan een soort biologische grondslag.

Emancipatie werkt aan twee kanten.

#rant
Klik om te vergroten...
Lievie, ik maakte een grapje. Ik ben er helemaal niet voor om te generaliseren. En dat mannen alleen maar seks willen is ook niet per se mijn ervaring. Intimiteit is voor mij door trauma een lastig punt atm (lees, ik flip als iemand in de buurt komt) en ik ben nog geen man tegengekomen die daar niet respectvol mee om gaat. Het maakt verder daten wel lastig, en dat snap ik ook heel goed.

In een andere periode heb ik behoorlijk de slet uitgehangen. Ik wilde absoluut geen relatie, maar kon ook niet alleen zijn. Mijn ervaring uit die periode is zelfs juist dat een aanzienlijk deel van het mannelijk schoon helemaal niet zo goed is in 'alleen maar seks'. En dan heb ik het niet over de kwaliteit van de bedprestaties, maar over het ontstaan van gevoelens.

En seks is inderdaad leuk, ook voor vrouwen. Meestal dan :wink:
Mindless zei:
Dat mannen seks willen is niets nieuws. Maar vrouwen zijn de gatekeepers van seks. Na het etentje: bye bye.
Klik om te vergroten...
Joeeeeejoe! 🤣
Mindless zei:
Dat van die tikkies is nieuw? Good for us! En uiteindelijk is dat toch ook wat vrouwen willen? Gelijkheid? :kissingsmiling:
Klik om te vergroten...
Neehoor. Gelijkwaardigheid zou m.i. wat betreft bijvoorbeeld verloning vanzelfsprekend moeten zijn (hetzelfde betaald krijgen voor hetzelfde werk), maar gelijkheid.. we zijn niet gelijk. Maar om er verder niet te serieus op in te gaan:

Ik vind het heel galant als een man betaalt. In mijn laatste relatie vond ik het nog steeds meer hebben als mijn vriend betaalde, zelfs als dat van de gezamelijke rekening en dus gewoon mede van mijn geld was. Shoot me! Wat betreft eerste dates wat mij betreft: is het leuk en willen we graag nog eens afspreken, dan betaalt de man de eerste date. En ik de volgende, tenzij ik daar de kans niet voor krijg. Is het niks, dan stel ik voor te splitten.

Vaak maak ik trouwens sowieso het onderwerp betalen wel open, tenzij de ander heel duidelijk is dat hij gaat betalen (onafhankelijk van of er dan nog een tikkie komt of niet).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeker eens met je over gelijkwaardigheid en niet gelijkheid @Mevrouw Pløp. Al ben ik bang dat modern-feminisme een heleboel kapot heeft gemaakt op dat vlak voor mannen én vrouwen en daar nog volop mee bezig is.

Dat gezegd hebbende, laten we weer ontopic gaan naar vulgair oppervlakkig mannenpraat. Ons spiritueel leider had het zo gewild:

no-maam-al-bundy.gif

(o wacht, hij leeft nog hè)
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Weet je wat ik nooit heb gesnapt aan Al Bundy? Hij had zo’n botergeile stoot van een vrouw die altijd met hem naar bed wilde en dan liep hij altijd te zeiken. Wat is je probleem man? Die Peggy was toch een knappe vrouw? Of deed ze aan bdsm in de slaapkamer? Ging ze op hem schijten ofzo?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Weet je wat ik nooit heb gesnapt aan Al Bundy? Hij had zo’n botergeile stoot van een vrouw die altijd met hem naar bed wilde en dan liep hij altijd te zeiken. Wat is je probleem man? Die Peggy was toch een knappe vrouw? Of deed ze aan bdsm in de slaapkamer? Ging ze op hem schijten ofzo?
Klik om te vergroten...
Op een gegeven moment willen mannen geen seks meer binnen een relatie. Bij homostellen heette dat vroeger in Amerika "the sisters". Een homostel dat met iedereen seks had, behalve met elkaar.
Niet dat Al Bundy dat doet, maar de lol van de seks gaat er binnen een relatie op een gegeven moment af.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Weet je wat ik nooit heb gesnapt aan Al Bundy? Hij had zo’n botergeile stoot van een vrouw die altijd met hem naar bed wilde en dan liep hij altijd te zeiken. Wat is je probleem man? Die Peggy was toch een knappe vrouw? Of deed ze aan bdsm in de slaapkamer? Ging ze op hem schijten ofzo?
Klik om te vergroten...
Haha, als klein jochie in de 90's had ik al de hots voor Peggy. Sure, Kelly was nummer 1, maar Peggy was de milf. :wink: En tja, logisch dat ze voor haar ook een aantrekkelijk iemand kozen. That's what people wanna see!

Het maakt het misschien wel wat onrealistisch, maar aan de andere kant: als je vrouw/vriendin mooi is maar een vreselijke persoonlijkheid heeft, ga je haar dan echt nog als mooi zien?

Over Christina Applegate (Kelly) gesproken... Ik hoorde laatst dat ze blijkbaar MS heeft. Damn... Na eerst al borstkanker gehad te hebben ook nog. :(
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Het maakt het misschien wel wat onrealistisch, maar aan de andere kant: als je vrouw/vriendin mooi is maar een vreselijke persoonlijkheid heeft, ga je haar dan echt nog als mooi zien?
Klik om te vergroten...
Denk niet dat de meeste mannen daar ooit achter zullen komen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wist je dat die buurvrouw, hoe heette ze ik heb geen idee, soms samen met Ed O'Neill meeschreef aan afleveringen, en dat Ed O'Neill in het echt een enorme teringlijer is?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Wist je dat die buurvrouw, hoe heette ze ik heb geen idee, soms samen met Ed O'Neill meeschreef aan afleveringen, en dat Ed O'Neill in het echt een enorme teringlijer is?
Klik om te vergroten...
Marcy D'Arcy...
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Casrus zei:
Marcy D'Arcy...
Klik om te vergroten...
Heette ze echt zo in de serie? Dit lul je.




blijkbaar is het écht waar.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casrus zei:
Denk niet dat de meeste mannen daar ooit achter zullen komen.
Klik om te vergroten...
Uhh nee, maar iedereen kan het zich voorstellen toch?

Dirkjan zei:
Wist je dat die buurvrouw, hoe heette ze ik heb geen idee, soms samen met Ed O'Neill meeschreef aan afleveringen, en dat Ed O'Neill in het echt een enorme teringlijer is?
Klik om te vergroten...
Ik heb de andere kant van het verhaal gezien. Dat Ed O'Neill haar niet kon luchten.

Dirkjan zei:
Heette ze echt zo in de serie? Dit lul je.




blijkbaar is het écht waar.
Klik om te vergroten...
Jefferson D'Arcy, haar tweede man in de serie. :wink: Vond hem ook veel leuker dan haar eerste: Steve. Jefferson had goede chemie met Al, maar ook met de kinderen: Kelly en Bud (die laatste is mijn favo character! Nou oké, na Al dan)
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Heette ze echt zo in de serie? Dit lul je.




blijkbaar is het écht waar.
Klik om te vergroten...
Nee, heb de spelling opgezocht. Ook is ze lesbiënne. Vond haar altijd een geweldig type.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Casrus zei:
Ook is ze lesbiënne.
Klik om te vergroten...
Ik hoorde in een podcast dat later na de serie dat ze ging trouwen met een vrouw en dat ze Ed O'Neil niet was uitgenodigd. Dus was hij daar boos over, ging hij verhaal halen. En toen zei D'Arcy, hoe ze ook in het echt heet, "ik heb je niet uitgenodigd omdat ik bang was dat je zou lachen als ik met een vrouw in pak sta en ga trouwen", en toen zei Ed O'Neil: "Ja wat denk je, NATUURLIJK GA IK DAN LACHEN HAHA!"

Enorme eikel dus dus die vent.

(Podcast is Knorrepodcats, moet even uitzoeken welke aflevering).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Casrus zei:
Nee, heb de spelling opgezocht. Ook is ze lesbiënne. Vond haar altijd een geweldig type.
Klik om te vergroten...
Ja, zij was ook goed!

En haar conflict met Ed O'Neill in het echt heeft denk ik ook goed gedaan om de irritatie die ze voelden over elkaar goed te verbeelden in hun rollen haha
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Enorme eikel dus dus die vent.
Klik om te vergroten...
Ken jij ze?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Het maakt het misschien wel wat onrealistisch, maar aan de andere kant: als je vrouw/vriendin mooi is maar een vreselijke persoonlijkheid heeft, ga je haar dan echt nog als mooi zien?
Klik om te vergroten...

Ik vind mensen met een vreselijk karakter per definitie niet mooi, ook niet als ze objectief gezien een knap uiterlijk hebben. Bij mij gaat dat simpelweg niet samen. Zijn er echt mensen die iemand fysiek aantrekkelijk kunnen vinden ondanks dat hij/zij een verschrikkelijk persoon is? Zoiets doet toch per direct volledig af aan iemand, het uiterlijk meegenomen?

De enige situatie waarin ik dit wel kan is wanneer het gaat over handsome mannelijke ‘villains’ in films. Een knappe slechterik kan weird genoeg soms juist iets hebben waardoor-ie nog aantrekkelijker wordt, maar dan heb ik het puur over fictie, in real life: nooit.
V
Verwijderd lid 24178Lid
01-01-2024, 00:00
#18
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#19
11.2km/s zei:
Ik ben het helemaal met je eens.
Zou het voor de meeste mensen ook zo werken?


Ik vind volgens mijn filosofie, en ik weet niet 100% zeker of die klopt, maar een vrouw die niet zo knap is maar wel heel leuk is, zon vrouw is altijd ook wel leuk om te zien. Maar die zie ik niet vaak. Wat ik vaker zie, zijn mensen die van buiten niet zo mooi zijn en van binnen ook niet.

Of iemand een mooi mens is zit wel aan de buitenkant maar het zit hem niet in het uiterlijk maar in de energie van diegene.
Waar het omgaat is of iemand een mooie en prettige energie heeft. Hoe iemand over komt enzovoort.
Ik heb dit (van die energie) nog maar net bedacht dus hier moet waarschijnlijk nog een beetje aan geschaafd worden, maar ik denk dat dit overeen komt met wat jij bedoeld? Zo zullen er ongetwijfeld ook mensen zijn die heel mooi zijn van binnen waarbij dit niet helemaal op gaat.

Off topic:
En "energie" klinkt misschien een beetje zweverig maar mensen zouden gematched moeten worden aan de hand van die energie.
*probeert een oplossing te bedenken voor dat vervloekte online daten*
Klik om te vergroten...
Dat kan korter.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#20
WhySoSerious?! zei:
Ken je dat? Dat je remsporen in je toilet hebt veroorzaakt en dat je te beroerd bent om als een slaafje deze remsporen te elimineren middels chloor en een toiletborstel? Dat je dan elke keer wanneer je naar de WC gaat deze remsporen met je pisstraal als een soort hogedrukspuit verwijdert? Het is enorm effectief. :)
Klik om te vergroten...
Ik heb zo'n bidet spray mini-douchekop geval naast de pot hangen. Naast het superieure schoon sproeien van je carrosserie kan je ook de pot er mee schoon Kärcheren

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...8910111213
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."