Sorry maar ik vind dit zo'n vervelende aanname. Dat je als man vast alleen maar seks wil, en dat dat zou liggen aan een soort van biologische predispositie die bepaalt dat je wil jagen.
Ik weet niet of je weet hoeveel druk er staat op mannen om te 'presteren'. Maar dat gaat echt helemaal nergens over allemaal. Het idee is dat vrouwen geen seks willen en je stom en goor vinden maar als je heel goed je best doet dat je dan geluk kan hebben ('get lucky') dat die vrouw dan met tegenzin 'vooruit dan maar' zegt.
Maar dus ook het omgekeerde, dat als het niet 'lukt' om anderen 'het bed in te lullen' dat het dan iets zegt over je mannelijkheid.
Ik heb echt een hoop tegen zulk soort verwachtingen maar voornamelijk twee dingen:
1. Vrouwen vinden seks ook leuk hoor
2. We willen toch dat mannen ophouden met ongewenst seksueel overschrijdend gedrag te vertonen? Werk dan ook een beetje mee. Nu wordt er verwacht dan mannen proberen 'lucky' te raken, voornamelijk door de grenzen op te zoeken en op te rekken, want zo kunnen ze hun mannelijkheid bewijzen, maar als ze dan die grens overheen gaat dan ligt het weer aan een soort biologische grondslag.
Emancipatie werkt aan twee kanten.
#rant
Lievie, ik maakte een grapje. Ik ben er helemaal niet voor om te generaliseren. En dat mannen alleen maar seks willen is ook niet per se mijn ervaring. Intimiteit is voor mij door trauma een lastig punt atm (lees, ik flip als iemand in de buurt komt) en ik ben nog geen man tegengekomen die daar niet respectvol mee om gaat. Het maakt verder daten wel lastig, en dat snap ik ook heel goed.
In een andere periode heb ik behoorlijk de slet uitgehangen. Ik wilde absoluut geen relatie, maar kon ook niet alleen zijn. Mijn ervaring uit die periode is zelfs juist dat een aanzienlijk deel van het mannelijk schoon helemaal niet zo goed is in 'alleen maar seks'. En dan heb ik het niet over de kwaliteit van de bedprestaties, maar over het ontstaan van gevoelens.
En seks is inderdaad leuk, ook voor vrouwen. Meestal dan
Dat mannen seks willen is niets nieuws. Maar vrouwen zijn de gatekeepers van seks. Na het etentje: bye bye.
Joeeeeejoe! 🤣
Dat van die tikkies is nieuw? Good for us! En uiteindelijk is dat toch ook wat vrouwen willen? Gelijkheid?
Neehoor. Gelijkwaardigheid zou m.i. wat betreft bijvoorbeeld verloning vanzelfsprekend moeten zijn (hetzelfde betaald krijgen voor hetzelfde werk), maar gelijkheid.. we zijn niet gelijk. Maar om er verder niet te serieus op in te gaan:
Ik vind het heel galant als een man betaalt. In mijn laatste relatie vond ik het nog steeds meer hebben als mijn vriend betaalde, zelfs als dat van de gezamelijke rekening en dus gewoon mede van mijn geld was. Shoot me! Wat betreft eerste dates wat mij betreft: is het leuk en willen we graag nog eens afspreken, dan betaalt de man de eerste date. En ik de volgende, tenzij ik daar de kans niet voor krijg. Is het niks, dan stel ik voor te splitten.
Vaak maak ik trouwens sowieso het onderwerp betalen wel open, tenzij de ander heel duidelijk is dat hij gaat betalen (onafhankelijk van of er dan nog een tikkie komt of niet).