Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmannenpraat

mannenpraat

244 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Don Draper zei:
Hebben jullie het ook dat een gesprek met een vrouw anders is dan met een man?

Met een vrouw heb ik een gesprek. Met een man is het gelul.
Klik om te vergroten...
Ha! Dit is geestig :sweatsmile: en soms (niet altijd) helemaal waar
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kleurendoof zei:
Wat voor bladblazer hebben jullie?
Klik om te vergroten...

Een van Black & Dekker


( :smirk: :smirk: :smirk: :smirk: :smirk: :smirk: :smirk:)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Don Draper zei:
Ik onderga het nu toevallig. Ik ben gestopt met porno kijken en masturberen en ik weet/denk dat het echt een groot ding kan zijn. Maar wanneer mannen onder elkaar zijn is een "ja man. Echt kut dit. Maar wel goed voor je" terwijl je gewoon de zwaarte voelt terwijl dat gezegd wordt. Met No Nut November elk jaar merk ik het als sommige mannen het doen.

Je krijgt niet echt steun of hulp. Er valt ook misschien niet veel aan te doen. Maar de begrip is er wel.
Klik om te vergroten...
Dat geeft imo nou juist de voldoening en bouwt kracht: er zelf doorheen werken.

Dat gezegd hebbende, zouden mannen in sommige gevallen misschien รญets meer open kunnen zijn over dingen. Maar over het algemeen is het als man zijnde denk ik goed om niet steeds geholpen en getroost te worden door anderen. Nu ik dat zo teruglees, staat dat er misschien hard, maar imo wordt het leven als man niet beter als de wereld makkelijker wordt, maar als de man zelf sterker wordt. En dat gaat (helaas, maar toch ook weer niet) door ontbering en zelf overkomen.

Al hoeven mannen er ook niet bot in te zijn. Je kunt best begrip tonen als een vriend het zwaar heeft.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Dat geeft imo nou juist de voldoening en bouwt kracht: er zelf doorheen werken.

Dat gezegd hebbende, zouden mannen in sommige gevallen misschien รญets meer open kunnen zijn over dingen. Maar over het algemeen is het als man zijnde denk ik goed om niet steeds geholpen en getroost te worden door anderen. Nu ik dat zo teruglees, staat dat er misschien hard, maar imo wordt het leven als man niet beter als de wereld makkelijker wordt, maar als de man zelf sterker wordt. En dat gaat (helaas, maar toch ook weer niet) door ontbering en zelf overkomen.

Al hoeven mannen er ook niet bot in te zijn. Je kunt best begrip tonen als een vriend het zwaar heeft.
Klik om te vergroten...
Hulp accepteren is juist sterker worden. Ik heb mijn hele leven geleefd zoals jij het zegt: zelf overkomen en ontbering omdat mijn vader ook zo is opgevoed. En wat brengt dat: gesloten persoonlijkheid, niet bij je eigen gevoel kunnen, slecht zelfbeeld, 'geen prater'.

Mannen zouden juist veel meer hulp moeten vragen en accepteren. Waarom denk je dat er wereldwijd campagne wordt gevoerd om mannen juist meer te laten delen en praten? Omdat mannen nog steeds de hoogste zelfmoordcijfers hebben.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
Hulp accepteren is juist sterker worden. Ik heb mijn hele leven geleefd zoals jij het zegt: zelf overkomen en ontbering omdat mijn vader ook zo is opgevoed. En wat brengt dat: gesloten persoonlijkheid, niet bij je eigen gevoel kunnen, slecht zelfbeeld, 'geen prater'.

Mannen zouden juist veel meer hulp moeten vragen en accepteren. Waarom denk je dat er wereldwijd campagne wordt gevoerd om mannen juist meer te laten delen en praten? Omdat mannen nog steeds de hoogste zelfmoordcijfers hebben.
Klik om te vergroten...
Ik herken je hierin. Heb zelf ook meegekregen vanuit huis dat ik alles zelf moest proberen op te lossen en daarna pas hulp moest zoeken. Maar hulp zoeken is geen zwakte. Je herkent hierin je tekortkomingen en accepteert dat het je zonder hulp niet gaat lukken. En toen ik dat ikzag ben ik mijn hele traject egonnen. En ik voel zo'n medelijden met de mensen die die stap niet druven maken omdat ze bang zijn om als zwak gezien te worden en als incapabel bestempeld te worden.

Zelfkennis is het grootste gereedschap wat je kunt hebben. Je eigen psyche ontrafelen is de wereld beter begrijpen, en zonder hulp te zoeken wanneer dat nodig is zul je in kringetjes blijven rondlopen.
K
KleurendoofLid
01-01-2024, 00:00
#6
Calliweed2.0 zei:
Foto zegt niks
Klik om te vergroten...
Je mag ook wel voelen mits je een dame bent :tonguewink:
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Kleurendoof zei:
Je mag ook wel voelen mits je een dame bent :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Oo zit je nu nog steeds in de kast kom op man verman jezelf
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Ik vind dit een grote eer. Maar ik weet niet of ik kan tippen aan de droogkomische humor van Bob.
Klik om te vergroten...
Liveporno show als het zo doorgaat...
K
KleurendoofLid
01-01-2024, 00:00
#9
Calliweed2.0 zei:
Oo zit je nu nog steeds in de kast kom op man verman jezelf
Klik om te vergroten...
Nee hoor ben niet van de mannenliefde, heb er niks tegen dat jij dat wel bent.
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Kleurendoof zei:
Nee hoor ben niet van de mannenliefde, heb er niks tegen dat jij dat wel bent.
Klik om te vergroten...
Oo nee hoor helemaal niet dat maak jij ervan schat ik zie de fotoโ€™s in lingerie wel komen dan
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#11
Casrus zei:
Een ander 'grapje' bij mannen is dat we ons graag zogenaamd verontschuldigen terwijl we de ander ervan beschuldigen dat het eigenlijk zijn/haar eigen schuld is.
Klik om te vergroten...
Dat heet gewoon emotioneel onderontwikkeld zijn.
Maar dat zijn heel veel mannen inderdaad ook

9207d8398a4bf9b09ec8746ba6fbe543_400x400.jpeg
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
HuisbaasBob zei:
Dat heet gewoon emotioneel onderontwikkeld zijn.
Maar dat zijn heel veel mannen inderdaad ook

Bekijk bijlage 48997
Klik om te vergroten...

@Dirkjan en @HuisbaasBob zijn er al plannen om samen een comedyshow op te zetten? Ik zie wel een mooi concept voor me ๐Ÿ˜‚
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
HuisbaasBob zei:
Dat heet gewoon emotioneel onderontwikkeld zijn.
Maar dat zijn heel veel mannen inderdaad ook

Bekijk bijlage 48997
Klik om te vergroten...
D'r zit iets in ons mannen waardoor we de neiging hebben om excuses achterwege te willen laten.

Net zoals mannen ook minder huilen. Ik denk dat het iets hormonaals is, want ik heb het zelf ook en ik ben de grootste cuck aller tijden en was als kind best een huilebalk.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
LucidLucy zei:
@Dirkjan en @HuisbaasBob zijn er al plannen om samen een comedyshow op te zetten? Ik zie wel een mooi concept voor me ๐Ÿ˜‚
Klik om te vergroten...
Ik vind dit een grote eer. Maar ik weet niet of ik kan tippen aan de droogkomische humor van Bob.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Casrus zei:
D'r zit iets in ons mannen waardoor we de neiging hebben om excuses achterwege te willen laten.

Net zoals mannen ook minder huilen. Ik denk dat het iets hormonaals is, want ik heb het zelf ook en ik ben de grootste cuck aller tijden en was als kind best een huilebalk.
Klik om te vergroten...
Ik heb al jaren niet meer gehuild, maar ben er van overtuigd dat er ergens een blokkade zit. Om wat en hoe ik dat weg krijg, daar ben ik nog niet achter.

Zou me af en toe best eens lekker lijken. Even alles eruit janken. Maar het lukt gewoon niet ๐Ÿ™„
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Ik heb al jaren niet meer gehuild, maar ben er van overtuigd dat er ergens een blokkade zit. Om wat en hoe ik dat weg krijg, daar ben ik nog niet achter.

Zou me af en toe best eens lekker lijken. Even alles eruit janken. Maar het lukt gewoon niet ๐Ÿ™„
Klik om te vergroten...
Dit doet me in ieder geval wel denken aan de film Embrace of the Serpent, waarin de hoofdpersoon (een Duitse antropoloog) begin 20e eeuw in het Amazoneregenwoud probeert te bewijzen dat se stammen die daar leven daadwerkelijk mensen zijn. Hij is ziek en heeft nog nooit gedroomd. En daarom helpt een sjamaan hem naar chacruna zoeken. Maar dat is lastig want de Spaanse kolonisten verwoesten het hele gebied.

In die film is het niet kunnen dromen natuurlijk een metafoor voor een ontbrekende gevoelswereld. Vandaar dan weer de relevantie met jouw situatie :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
LucidLucy zei:
Ik heb al jaren niet meer gehuild, maar ben er van overtuigd dat er ergens een blokkade zit. Om wat en hoe ik dat weg krijg, daar ben ik nog niet achter.

Zou me af en toe best eens lekker lijken. Even alles eruit janken. Maar het lukt gewoon niet ๐Ÿ™„
Klik om te vergroten...

Psychedelica?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
LucidLucy zei:
Zou me af en toe best eens lekker lijken. Even alles eruit janken. Maar het lukt gewoon niet ๐Ÿ™„
Klik om te vergroten...
Trust me. Het is het een van het beste gevoel wat er bestaat: een oprechte huilbui in het bijzijn van een vertrouwd persoon. Maar het is zeldzaam. En is mij in mijn leven maar een aantal keren gebeurd. Maar als je daadwerkelijk alle pijn uit je kan laten door te huilen dan voel je je daarna zoveel lichter. Dan is het alsof ie weer jarenlang met een frisse lei kunt beginnen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Casrus zei:
Liveporno show als het zo doorgaat...
Klik om te vergroten...
Dat zijn jouw woorden
Waarom moet alles homo erotisch worden bij jou?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Psychedelica?
Klik om te vergroten...
Nope, that's a hard pass for me!

In elk geval als ik het zelf in de hand heb.
Waarschijnlijk valt er het e.e.a. op te lossen met spiritualiteit. Gelukkig zijn er veel meer manieren om spiritueel te groeien dan psychedelica.
Nee zoals ik vroeger psychedelica misbruikt heb. Dat zit er niet meer in.

Mocht ik er via andere manieren niet bijkomen, kan dat alsnog een last resort zijn. Maar wรจl in ceremoniรซle setting onder begeleiding. Ik wil zelf geen controle hebben over hoeveel ik neem e.d. Dat loopt namelijk gegarandeerd uit de hand.

Dus dan zou ayahuasca of 5-meo-dmt of boven een kookpot met kruiden hangen misschien nog uitkomst bieden. Maar wel omdat de sjamaan het aanraad en niet omdat mijn brein dat bedenkt ๐Ÿ˜‚

Dirkjan zei:
Trust me. Het is het een van het beste gevoel wat er bestaat: een oprechte huilbui in het bijzijn van een vertrouwd persoon. Maar het is zeldzaam. En is mij in mijn leven maar een aantal keren gebeurd. Maar als je daadwerkelijk alle pijn uit je kan laten door te huilen dan voel je je daarna zoveel lichter. Dan is het alsof ie weer jarenlang met een frisse lei kunt beginnen.
Klik om te vergroten...
Ja, ik heb het vroeger weleens meegemaakt. Denk een jaar of 13 geleden dat dat nog wel lukte. Lucht heerlijk op, I know.

Wrijf het er nog even in ๐Ÿ˜œ

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."