Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

Wat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

1417 antwoorden
195 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Spyro zei:
Het wordt ook allemaal zo moeilijk gemaakt. Alles moet een label en een hokje hebben tegenwoordig...
Klik om te vergroten...

De hokjes zijn niet moeilijk. Het idee dat elke generatie bepaalde hokjes herverdeelt in meerdere hokjes wel.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Iedereen moet doen wat 'ie zelf wil. Ik snap alleen niet waarom iemand nieuwsgierig is naar een seksuele relatie met iemand van hetzelfde geslacht als diegene helemaal geen aantrekking voelt voor hetzelfde geslacht. Dan zou een puur platonische vriendschapsrelatie logischer zijn. En als je wel enige seksuele aantrekking voelt, dan ben je toch bi?

Denk ik dan...
Klik om te vergroten...
Het is precies wat je zegt, iedereen moet lekker doen wat die zelf wil, jij hoeft het niet te begrijpen of te plaatsten bij een naam 😉 dat is het fijne van iedereen het lekker zelf laten uitzoeken.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Heb het idee dat het percentage niet-hetero's veel hoger ligt op DF dan gemiddeld in het echt. Gewoon een observatie.

Bi-schierig? Is dat het nieuwste? Is dat niet gewoon in het proces zitten van leren dat je bi bent maar het nog niet helemaal accepteert? :laughing:
Klik om te vergroten...
Nee want een bi valt op mannen
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie zei:
Nee want een bi valt op mannen
Klik om te vergroten...
Sexs met een man willen is gewoon gay of bi. nie moelijker niet makkelijker. Bi schierig is gewoon toegeven dat je met een man sexs wilt maar nog teschamend om het weg tegeven en zo te schuilen achter bi schierig.

Edit:, wat slecht verwoord zeg :tongueout:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
Nee want een bi valt op mannen
Klik om te vergroten...
Jij wilt seks met mannen = seksuele aantrekking.

Wiki:
Biseksualiteit zijn romantische gevoelens, seksuele aantrekking, of seksueel gedrag naar zowel mannen als vrouwen,[1][2][3] of romantische gevoelens of seksuele aantrekking richting mensen ongeacht hun sekse of genderidentiteit. Dit laatste wordt ook wel aangeduid met de term panseksualiteit.[4][5][6]
Klik om te vergroten...

Wat @Blauweaap zegt...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Volgens de poll ben ik nog steeds de enige lesbo, dyke, pot hier op het forum... :tonguewink:
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Volgens de poll ben ik nog steeds de enige lesbo, dyke, pot hier op het forum... :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Wel opvallend ja, dat er zelfs meer aseksuelen en transgenders zijn dan lesbische vrouwen. Zouden die minder vaak drugs gebruiken?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
KlaasVaak zei:
Wel opvallend ja, dat er zelfs meer aseksuelen en transgenders zijn dan lesbische vrouwen. Zouden die minder vaak drugs gebruiken?
Klik om te vergroten...
Geen idee...
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wie is transgender dan ?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rivalrie zei:
Wie is transgender dan ?
Klik om te vergroten...
:wave:
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Volgens de poll ben ik nog steeds de enige lesbo, dyke, pot hier op het forum... :tonguewink:
Klik om te vergroten...
daffyd-poster-little.jpg
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lesbo's komen aanvankelijk wel op Drugsforum maar dan denken ze: shit ze hebben al één...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
verwondering zei:
Bekijk bijlage 12355
Klik om te vergroten...

Little Britain! Hahahaha love it.
“Computer says no...”
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
verwondering zei:
Bekijk bijlage 12355
Klik om te vergroten...

Geweldige serie.. 😄👌


58f4fb5e78364fe866e3e0bebe6ca255.jpg
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#15
KlaasVaak zei:
Wel opvallend ja, dat er zelfs meer aseksuelen en transgenders zijn dan lesbische vrouwen. Zouden die minder vaak drugs gebruiken?
Klik om te vergroten...
Ja.Mijn zus is lesbisch,en haar kringetje ook.Ze gebruiken geen drugs,maar zuipen wel
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#16
1606281332000.jpg
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik snap hem niet. :laughing:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
joetsie zei:
Ja.Mijn zus is lesbisch,en haar kringetje ook.Ze gebruiken geen drugs,maar zuipen wel
Klik om te vergroten...
Lekkere zus..? :grimacing: :grimacing:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
Lekkere zus..? :grimacing: :grimacing:
Klik om te vergroten...
Stouterd!
g
gomegaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik weet niet of dit al eerder gezegd is (heb geen tijd om alle berichten in dit topic door te lezen), dus mijn excuses als dit al eerder besproken is.

Transgender heeft niks te maken met iemands seksuele geaardheid. Je geslacht/genderidentiteit staat helemaal los van je geaardheid. Zo kan een transgender vrouw (man naar vrouw) hetero zijn (valt op mannen), maar kan ze ook lesbisch, bi- of panseksueel zijn. Aseksueel is ook niet echt een geaardheid. Iemand die aseksueel is kan hetero-, homo-, bi- of panseksueel zijn. Aseksueel zegt in dat geval alleen dat die persoon geen seksuele behoeftes/verlangens heeft. Voor aromantisch geldt eigenlijk hetzelfde, maar daarbij is het net omgekeerd. Die groep heeft namelijk geen interesse in een romantische verstandhouding, maar zo iemand kan wel weer seksuele verlangens hebben en dus zijn er ook weer verschillende geaardheden mogelijk.

Ik begrijp dat dit allemaal erg verwarrend kan zijn en neem ook niemand iets kwalijk aangezien je echt 'out of your way' moet gaan om hier meer over te leren, maar ik vond het toch wel even belangrijk om deze verschillen aan te kaarten.

Zo heb ik zelf al heel wat jaren lopen worstelen met mijn gender en ben ik er nog niet helemaal 100% uit. Daarom vind ik het ook erg lastig om mezelf in een hokje te plaatsen, maar als ik dat toch probeer kom ik meestal uit bij transfeminine genderfluid. Dat houdt in dat ik een AMAB (assigned male at birth) ben en dat mijn genderidentiteit/genderexpressie fluctueert, maar hoofzakelijk naar het vrouwelijke nijgt. Om de standaard vragen even te beantwoorden: Nee ik heb nog geen hormoon therapie aangezien ik nog op een erg lange wachtlijst sta. Nee, ik heb niet 'de operatie' gehad en ben op dit moment ook (nog) niet van plan die te ondergaan.

Ik begrijp dat dit allemaal een beetje complex en vaag klinkt en ook wel behoorlijk raar is. Ik zou het zelf ook een stuk fijner vinden als het simpeler en duidelijker was, maar dat zit er voor mij helaas niet echt in. Jullie hoeven het echt niet te begrijpen en mogen er ook van denken wat jullie willen; ik ben inmiddels al wel wat gewend...

Doordat mijn gender zo'n rommeltje is, is het ook erg lastig om een label op mijn geaardheid te plakken. Vaak noem ik mezelf dan maar panseksueel of homoflexibel. Ik val namelijk namelijk voornamelijk op vrouwelijkheid/androgynie (e.i. ik val over het algemeen dus niet op een 'gewone' man).

Daarbij komt dan nog dat ik zo oppervlakkig ben als wat en uiterlijke/lichamelijke aantrekking behoorlijk belangrijk is voor mij. Ik zou zelf willen dat dat niet zo was, maar wanneer ik dat probeerde te negeren of me probeerde daar over heen te zetten, leverde het uiteindelijk elke keer toch weer problemen op. Dus ik heb nu maar geaccepteerd dat ik erg oppervlakkig en daardoor racistisch (ik voel mij eigenlijk alleen aangetrokken tot (Zuid-)Oost-Aziatische uiterlijke kenmerken)ben als het op daten aankomt. Wellicht kom ik in de toekomst iemand tegen waarbij dat uiteindelijk allemaal toch niet uitmaakt, maar dat zie ik op dit moment niet zo makkelijke gebeuren.

He grote nadeel is dat mijn datingpool nu inmiddels bestaat uit een vissenkom met een doorsneden van ongeveer 10 cm, door mijn complexe, onorthodoxe gender situatie en mijn kieskeurigheid :/

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...71
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."