Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

Wat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

1417 antwoorden
185 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rayyar zei:
Wanneer het daadwerkelijk zo is dat je bewust kan kiezen om aseksueel te worden wanneer je seksuele gevoelens hebt, dan moet het ook net zo makkelijk zijn bewust te kiezen seksuele gevoelens te hebben wanneer je aseksueel bent. Want het zijn twee zijden van dezelfde munt. Of het is mogelijk voor beide of onmogelijk. Één van de twee kan niet.
Klik om te vergroten...
Waarom niet?

En misschien kan het ook wel hoor. Ik weet het niet, ik ben niet vanaf mijn geboorte aseksueel.


Iskra zei:
Ik begrijp niet dat sommige dan nog steeds vinden dat het een geaardheid is.
Bijna iedereen voelt in hun diepe menselijke hart dat het niet kloppend is.
Klik om te vergroten...
Omdat zij in tegenstelling tot ons zich seksueel aangetrokken voelen tot kinderen?

Maar het lijkt inderdaad anders te zijn dan een "normale" geaardheid.

Iskra zei:
Ik hou ook van kinderen, maar als ik nooit geleerd zou hebben om liefde te geven en te ontvangen, mijn hele dopamine systeem fokt op is en mijn eigen liefde niet oké is, dan zou ik ook geen onderscheid maken tussen leeftijd.
Volgens mij zou dan elk vleugje van liefde als intense liefde of een soort van waardering voelen.
Klik om te vergroten...
Wat vind je van de pedofiele vriend van Verwondering?

De ene pedofiel is de andere niet. De situatie die je omschrijft is niet op iedere pedofiel van toepassing.

Iskra zei:
ik stem nog steeds voor; eerst testen voordat je kinderen groot mag brengen.
en ik stem voor gelijk elimineren van een pedofiel bij ontdekking.
De niet pedofiel wordt niet echt gelukkig van een leven met pedofiel
en volgens mij heeft een pedofiel ook niet echt een gelukkig leven als pedofiel.
Klik om te vergroten...
Elimineren!?

Je begrijpt wel dat dit allemaal een projectie is van jou op zo iemand? Moeten we mensen elimineren omdat wij denken dat ze niet horen te bestaan?

Iskra zei:
Natuurlijk voel ik mee met iemand die pedofiel is want hij of zij heeft er zelf ook niet voor gekozen.
Maar als ik hoor dat iemand die pedofiel is vrijwilligerswerk wil doen met kinderen ook al heeft hij geen seksuele intenties dan ontwaakt er in mijn vaders hart een soort van beest. Al zie ik een verkeerde verliefde blik dan krijgt ie al een mes in zijn nek.
Klik om te vergroten...
Het lijkt me dat die situatie door gezond verstand gewoon voorkomen moet worden.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
@Rayyar

Ik zeg toch ook niet dat alle pedofielen getransformeerd kunnen worden? Er zijn mensen die naar alle waarschijnlijkheid niet zullen veranderen.

Ik heb het meer over mensen zoals de vriend van Verwondering. Die hoeven (imo!) niet per definitie een leven lang te lijden onder lustgevoelens waar ze niets mee mogen doen, maar kunnen die energie transmuteren en zo een aseksueel maar toch vervullend leven leiden naar mijn mening.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp wat je bedoeld. En alhoewel ik ook beslist iedereen een goed leven gun, bewijzen alle feiten tezamen maar weer hoe weerbarstig de realiteit is. En hoe moeilijk het is om pedo's die kinderen daadwerkelijk willen misbruiken te herkennen.

De realiteit wijst gewoon keer op keer uit dat er pedo's blijven die bewust op zoek gaan naar slachtoffers.
In dat opzicht is het duidelijk dat de maatschappij als geheel moet opkomen voor de rechten en veiligheid van het kind.
Het is misschien 'sneu' voor pedofielen die zichzelf wél in de hand kunnen houden, maar je kan van de maatschappij als geheel niet verwachten dat zij bereid zijn pedo's
verwondering zei:
gewoon een fatsoenlijk leven te gunnen?
Klik om te vergroten...
zoals eerder werd voorgesteld in dit topic. Noem het 'Collateral damage'.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Waarom niet?
Klik om te vergroten...
Omdat het in de kern om exact hetzelfde gaat.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rayyar zei:
Ik begrijp wat je bedoeld. En alhoewel ik ook beslist iedereen een goed leven gun, bewijzen alle feiten tezamen maar weer hoe weerbarstig de realiteit is. En hoe moeilijk het is om pedo's die kinderen daadwerkelijk willen misbruiken te herkennen.
Klik om te vergroten...
Dat klopt, maar ik vraag me af of dat is omdat dat gewoon de onoverkomelijke realiteit ervan is, of omdat we niet weten hoe we met dit probleem om moeten gaan.

Het is een beetje vergelijkbaar met zeggen dat we al jaren criminelen in grote gebouwen stoppen met tralies voor de ramen en deuren, maar dat deze mensen maar door blijven gaan met hun criminele gedrag. We kunnen zeggen dat dit nou eenmaal is hoe die mensen zijn óf we kunnen erbij stilstaan dat mensen opsluiten in een gebouw misschien niet de juiste manier van omgaan met het probleem is. Nu weet ik natuurlijk dat criminelen en pedofielen niet direct vergelijkbaar zijn...

Het is sowieso ook moeilijk, maar wellicht zijn er voor pedofielen met een goed hart opties om niet een leven lang te hoeven vechten tegen lustgevoelens. Dat is het enige wat ik zeg.

Rayyar zei:
De realiteit wijst gewoon keer op keer uit dat er pedo's blijven die bewust op zoek gaan naar slachtoffers.
Het is misschien 'sneu' voor pedofielen die zichzelf wél in de hand kunnen houden, maar je kan van de maatschappij als geheel niet verwachten dat zij bereid zijn pedo's zoals eerder werd voorgesteld in dit topic. Noem het 'Collateral damage'.
Klik om te vergroten...
Maar je kunt wellicht van ruimdenkende individuelen verwachten dat ze openstaan voor andere manieren van omgaan met zaken.

Rayyar zei:
Omdat het in de kern om exact hetzelfde gaat.
Klik om te vergroten...
Je werkt in het ene geval met iets dat er is en in het andere geval met iets dat er niet is, dus ik weet niet of dat wel waar is.

Edit: misschien heb je hierin ook gelijk hoor. Moeilijk om het me nu even voor te stellen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Maar je kunt wellicht van ruimdenkende individuelen verwachten dat ze openstaan voor andere manieren van omgaan met zaken.
Klik om te vergroten...
Ik bewonder je schijnbaar eindeloze vertrouwen in de inherente goedheid van de mens.
Maar ik deel deze niet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zei met opzet individuelen en niet de maatschappij in zijn geheel. Je kunt via individuelen met een open mind wellicht verandering in denken voorstellen.

Los daarvan geloof ik inderdaad in de inherente goedheid van de mens, maar deze zit bij sommige mensen onder onnoemelijk vele lagen van corruptie.
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Altijd als ik de hele dag ziek op de bank zit/lig ga ik mij mening geven in zulke discussies, mijn excuses. Ik verveel mij nooit behalve als ik ziek ben.

Lang leve de liefde!
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Herkenbaar.

Soms zijn meningen ook vermoeiend. Ik moet ook eens wat vaker beroep doen op mijn zwijgrecht. (wink)
Klik om te vergroten...

Als ik me echt goed voel heb ik eigenlijk geen mening. Een mening is een ego dingetje denk ik.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik denk dat Bas wel kan begrijpen dat pedofilie een "aangeboren geaardheid" is, maar dat neemt niet weg dat het gewoon fout is dus ik snap zijn frustratie.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fenrir zei:
Eens. Ik vind het goed dat de discussie gevoerd wordt maar het is zonde dat dit topic compleet gekaapt is.
Klik om te vergroten...

Onzin dit past precies bij de vraag wat is je geaardheid...

Klopt allemaal precies
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rebell zei:
Onzin dit past precies bij de vraag wat is je geaardheid...

Klopt allemaal precies
Klik om te vergroten...

Vergelijking: als ik in het topic "Wat ben je nu aan het eten" post dat ik geniet van een kogelbiefstuk met friet en er volgen drie pagina's verhitte descussie over vleesconsumptie, vegetarisme, en ethiek... is dat nog on topic te noemen?

Ja, deze hele discussie is enigszins gerelateerd aan de oorspronkelijke vraag "Wat is je geaardheid en ben je daar blij mee?" maar in de afgelopen *Fenrir telt fanatiek* 155 posts heeft NIEMAND die vraag beantwoord, en ging het enkel over pedo's accepteren / veroordelen.
Deze 67% van de berichten zijn gewoon off topic, meer kan ik er ook niet van maken. Vind je dan niet dat ik een topic gekaapt mag noemen?
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#12
Fenrir zei:
Vergelijking: als ik in het topic "Wat ben je nu aan het eten" post dat ik geniet van een kogelbiefstuk met friet en er volgen drie pagina's verhitte descussie over vleesconsumptie, vegetarisme, en ethiek... is dat nog on topic te noemen?

Ja, deze hele discussie is enigszins gerelateerd aan de oorspronkelijke vraag "Wat is je geaardheid en ben je daar blij mee?" maar in de afgelopen *Fenrir telt fanatiek* 155 posts heeft NIEMAND die vraag beantwoord, en ging het enkel over pedo's accepteren / veroordelen.
Deze 67% van de berichten zijn gewoon off topic, meer kan ik er ook niet van maken. Vind je dan niet dat ik een topic gekaapt mag noemen?
Klik om te vergroten...
Ik vind het onderwerp van het topic ook vele malen interessanter. Vooral ook omdat de pedo op dit forum 1,8% van de uitgebrachte stemmen omvat. Als dan inderdaad 67 % hieraan besteedt wordt en er bovendien inhoudelijk niets nieuws meer aan toe wordt gevoegd vraag ik mij af wat de noodzaak is er over door te gaan.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik had al gepoogd daar een aanzetje toe te geven, maar dat is nog niet helemaal gelukt...

Iemand dan nog zin om een beetje de relnicht uit te hangen? Dat kan ik ook hoor... Joehoe?

Maar pas op dat je de poot niet op de teentjes trapt! :tongueclosed::smilingimp::astonished:
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ach ja on topic en gesprekken die dan verder gaan over een onderwerp vind ik juist leuk.
Dat gezeur dat het precies alleen maar mag gaan over 1 ding...
Ik las het vandaag allemaal terug en vond het wel interessant.
Maak er niet zo een ding van en dit was naar mijn mening on topic..
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
verwondering zei:
Ik had al gepoogd daar een aanzetje toe te geven, maar dat is nog niet helemaal gelukt...

Iemand dan nog zin om een beetje de relnicht uit te hangen? Dat kan ik ook hoor... Joehoe?

Maar pas op dat je de poot niet op de teentjes trapt! :tongueclosed::smilingimp::astonished:
Klik om te vergroten...
Goed te horen dat je een relnicht bent. Ik dacht namelijk dat ze al uitgestorven waren en er tegenwoordig vooral janknichten rondlopen...
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rayyar zei:
Goed te horen dat je een relnicht bent. Ik dacht namelijk dat ze al uitgestorven waren en er tegenwoordig vooral janknichten rondlopen...
Klik om te vergroten...
Als je nou stopt met zeuren en gewoon even bukt komt alles goed. Je bent wel wat gewend toch? :kissingheart:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#17
verwondering zei:
Als je nou stopt met zeuren en gewoon even bukt komt alles goed. Je bent wel wat gewend toch? :kissingheart:
Klik om te vergroten...
Ja hoor, maak je geen zorgen. Maar leg eens uit hoe ik volgens jou loop te zeuren?
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rayyar zei:
Ja hoor, maak je geen zorgen. Maar leg eens uit hoe ik volgens jou loop te zeuren?
Klik om te vergroten...
Gewoon, je zegt teveel. Vaseline is het enige woord dat nog telt. Gekreun jouwerzijds is het enige dat ik nog wil horen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#19
:tonguewink:
verwondering zei:
Gewoon, je zegt teveel. Vaseline is het enige woord dat nog telt. Gekreun jouwerzijds is het enige dat ik nog wil horen.
Klik om te vergroten...
Hahaha ok man. Maar ik denk dat je een ander poepgleuf moet zoeken om je piemel in te bruinen, want je bent mijn type niet! :yum: Hopelijk vind je snel iemand die jou lege zaadcontainer wil vullen met je favoriete crême... :tonguewink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik kan niet zien wie wat gestemd heeft (en dat hoeft ook niet :wink: ).

Hetero trouwens. In deze maatschappij is dat een stuk makkelijker dus ja, daar ben ik zeker blij om. Vind het wel een overrated onderwerp vaak tegenwoordig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...71
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."