Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

Wat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

1417 antwoorden
184 weergaven
18-5-2026
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#1
Biseksueel. Ben in het algemeen gesproken experimenteel aangelegd alhoewel het er misschien ook niet zoveel mee van doen heeft. was eerder aangetrokken tot mannen dan ik het eigenlijk aan mezelf wilde toegeven als puber zijnde. Wel vroeg seksueel actief- Was als kleuter al aan het flikflooien met mijn nichtje van dezelfde leeftijd en op 11 jarige leeftijd met vriendje in omkleedhokje bij schoolzwemmen haha terwijl het een publiek geheim was bij ons in de klas dat we samen in zo'n hokje zaten :tearsofjoy: . Verder eerste daadwerkelijke seksuele contacten met vrouwen en pas op 23 jarige leeftijd daadwerkelijk seks met mannen. Tegenwoordig is het 50/50. Ik kan van beide seksen (om het even simpel te houden hou ik het even bij man/vrouw, sorry!) genieten- seks met mannen is directer en dierlijker over het algemeen terwijl ik met vrouwen ook heerlijk in haar armen in slaap kan vallen. Met mannen moet ik daar echt niet aan denken. Heb ook alleen relaties met vrouwen en nooit met mannen omdat het mij totaal niet aantrekt. Seks dus wel allemaal prima. Ben overigens totaal high energy wat sex betreft (of gewoon oversekst zoals dat heet) en moet gewoon regelmatig sex hebben.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Rayyar zei:
Wel vroeg seksueel actief- Was als kleuter al aan het flikflooien met mijn nichtje van dezelfde leeftijd en op 11 jarige leeftijd met vriendje in omkleedhokje bij schoolzwemmen haha terwijl het een publiek geheim was bij ons in de klas dat we samen in zo'n hokje zaten :tearsofjoy: .
Klik om te vergroten...
Dit soort dingen passen wel bij een normale seksuele ontwikkeling hoor! :wink: Vaker ontdekken kleuters dat het wel interessant voelt tussen hun benen. Leidt tot leuke gesprekken in de kinderopvang met ouders haha.

Roze olifant zei:
Ook hou ik de mogelijkheid in mijn achterhoofd dat ik de ‘(se)X-factor’ van het hele gebeuren nog niet heb kunnen ontdekken omdat ik gewoon nog nooit een écht fijne hechte liefdesrelatie heb gehad. Ik ben inmiddels bijna 32 en een wild seksbeest zal ik waarschijnlijk niet meer worden, lol, maar ik heb nog geen deuren gesloten en geloof dat er voor mij nog veel te ervaren en ontdekken valt.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat omstandigheden ook wel gewoon een belangrijke factor is. Ik hoor bijv. ook van mensen die seksueel misbruikt zijn dat zij eigenlijk nog weinig over hun geaardheid of seksualiteit kunnen zeggen, omdat het zo vertekend is door het trauma.
g
gomegaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik sluit me volledig aan bij @Spacey Ostrich

Zelf ben ik niet echt een fan can Contrapoints aangezien ze soms echt super cringy kan zijn imo, maar inhoudelijk zijn de videos wel erg goed.
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zie mezelf als biseksueel. Ik val niet op geslacht maar op karakter en aantrekkingskracht. Vrouwen hebben een hogere potentie om heel mooi te zijn. Door de kleding die bepaalde delen van het lichaam accentueren bijvoorbeeld. Een man kan dat toch minder doen. Lingerie bij een man vind ik zelf niet aantrekkelijk, maar bij een vrouw juist heel erg. Ik heb wel voorkeuren als het op mijn seks leven aankomt en een man past dan vaak wat beter in het plaatje. Ik zoek eerder een bepaald type persoon. Iemand kan heel knap zijn maar als het karakter niet aantrekkelijk is dan houd het op. Ik kan die persoon dan wel aardig vinden, met niet aantrekkelijk karakter bedoel ik niet dat die persoon niet leuk is in de omgang. Ik vind bepaalde type karakters seksueel aantrekkelijk. Met een vrouw zou ik niet de soort seks willen die ik met een man wel zou willen.

Ik las laatst een artikel waarin werd beschreven dat bi mensen er eigenlijk het minste om geven. Ze hoeven niet uit de kast te komen, ze hechten weinig waarde aan het feit dat ze bi zijn. Ze zijn bi en daar houd de gedachte op. Ik voel me als bi groep ook niet onderdrukt ofzo. Ik zie dan ook totaal het nut niet van in om te zeggen tegen mijn vrienden dat ik bi ben. Of mijn vrienden dat nu wel of niet weten maakt niet uit voor mijn identiteit. Mijn identiteit is hoe ik mezelf zie, ervaar en voel. Niet hoe andere dat doen. Ik hoef de erkenning van andere niet te hebben omdat ik de erkenning van en voor mezelf heb.
Tegen mijn vrienden zeggen dat ik bi ben staat voor mij gelijk aan tegen ze zeggen dat ik een vrouw ben. Of dat ik graag stamppot eet, of dat ik van honden houd. Het is zo, zo ben ik, het is niet iets waar ik trots op ben of waar ik van baal. Het is geen overwinning om ervoor uit te komen.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dan ben ik dus gewoon hetero, ik had het even vlug gelezen.
"Geen behoefte aan seks"

Niet wetende dat dit al je hele leven zo zou moeten zijn.
A
AtwaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben duidelijk hetero. Ik heb er niets op tegen een andere man naakt te zien, ik vermoed dat ik het zelfs niet erg zou vinden om samen met een andere man seks te hebben met een vrouw. Ik zou dan alleen geen verdwaalde handen willen voelen.

Ergens heb ik wel een fascinatie voor T-girls, maar dan gaat het me vooral om de zeldzaamheid hiervan en de mogelijkheden om samen een vrouw te verwennen. De aanwezige penis zou ik dan zelf niets mee doen, ik zou dan enkel alleen geven, niet ontvangen. Maar goed, dat is alleen maar een fascinatie in mijn hoofd, goed kans dat in het echt ik het niets zou vinden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rebell zei:
Ik ben gek op vrouwen.
Wat kunnen vrouwen mooi zijn.
Ik kan ook niet goed zien waarom vrouwen een bepaalde man wel of niet mooi vinden.
Ik ben helemaal gek op alles wat vrouwelijkheid met zich mee brengt. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Ik vind het altijd bijzonder dat mannen niet goed kunnen/willen/durven aangeven wat ze van het uiterlijk van andere mannen vinden. Voor vrouwen staat iemand mooi vinden of niet volgens mij veel meer los van geaardheid. Ik ben voor zover ik weet volledig hetero, maar ik vind vrouwen over het algemeen veel vaker mooi dan mannen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
acht.zes zei:
Er wordt hier uitgegaan dat het meerendeel van de pedofielen er voor gekozen heeft om seksloos door het leven te gaan, maar volgens mij is dat maar een heel klein gedeelte.
Seksualiteit zit wel heel erg diep in de genen, kijk anders zelf maar eens hoe lang je een leven zonder enige vorm van seks kan gaan. Dat zal je nog tegenvallen lijkt mij. Seks hebben is een oerdrift waar je nauwelijks aan kan ontkomen. Het celibaat maakt zelfs van heteroseksuele priesters en bisschoppen gewetenloze pedofielmonsters.

En het is wel degelijk politiek correct alse je als intolerante mongool weggezet omdat je juist voor die ene geaardheid geen begrip kan opbrengen.
Klik om te vergroten...
Okay speciaal voor jou acht.zes omdat ik weet dat je een hekel aan “politiek correct” hebt in heel duidelijk Nederlands : als je niet neergezet wilt worden als ‘intolerante mongool’ gedraag je dan ook niet als een ‘intolerante mongool’.... :yum:

P.s. Wel eens met je dat het celibaat in de kerk redelijk onzinnig is...
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hetero en vind het wel prima. Het is natuurlijk een beetje de standaard dus dan heb je de luxe er weinig over na te hoeven denken.

Heb wel een vraag, wat is panseksueel? En wat is het verschil met bi? Heb het wel eerder voorbij horen komen maar nooit een duidelijke uitleg bij gezien.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rayyar zei:
In mijn ogen ben je ook een pedofiel wanneer je een gelegenheidsgebruiker (correctie lieve gelegenheids-drug-gebruikers :wink: ) gelegenheids-pleger of anti sociale pleger bent. Al het geflikflooi met kinderen zeg maar. Bovendien wordt hierboven ook vermeldt hoe ze in de psychiatrie en bij justitie met deze begrippen omgaan.
Maar goed laat maar zitten verder...
We zijn het in de kern met elkaar eens. Als we gaan discussiëren over de semantische correctie Correctheid haha van dit gesprek drijven we wellicht af?
Klik om te vergroten...

Kan zijn dat dat in jouw ogen zo is, maar het is toch echt onjuist en dit onderscheid is nogal van belang voor de discussie. :wink: Maar oké, laten we het hier dan maar op houden. Mijn reactie was ook meer een algemene reactie op dit topic en verschillende uitspraken die ik langs zag komen en waar ik me nogal over verbaasde, waarbij ik toevallig jouw post als quote gebruikte.
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lytje pole zei:
Nee
Klik om te vergroten...

Jawel joh, lietse pool.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Eik
We denken gewoon anders over iets. Kan dat ook met andere termen a.u.b? Ik vind het echt SCHANDALIG dat je me zo neer zet omdat ik nog een beetje begrip voor @Bas kan opbrengen. Ga je schamen en snel een beetje! Echt, ik heb nauwelijks ooit een reactie van jou gehad hier, en dan ga je me nu zo behandelen omdat ik dus begrip kan opbrengen voor afkeer van pedofielen.

Jullie vergeten ook helemaal aan de slachtoffers te denken. Hoe zouden die zich voelen als een pedo vooral in de slachtofferrol geduwd wordt en we allemaal maar begrip moeten opbrengen voor die groep mensen omdat ze anders gekwetst zouden worden?

Echt. Wat een sukkelaars hier af en toe zeg.

En juist daarom heb ik dus zo'n grafhekel aan de ultralinkse politiek correcten. Een andere mening dan zij hebben wordt niet meer geaccepteerd, waardoor er geen enkele ruimte meer is voor welke discussie dan ook. Overigens ben ik zelf links, zal dat maar even melden voordat jullie mij ook nog gaan wegzetten als rechtse rakker.

Dus een juist moment om uit de discussie te stappen, veel plezier verder met pedootje koesteren.

Sjezus!

edit;
Echt, @Eik zou hiervoor een ban moeten krijgen, er hebben er al voor minder gekregen. maar dat zal wel niet want vriendjes met de moderators.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#13
Grapje :grin: Gewoon hetero :)
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eik zei:
als je niet neergezet wilt worden als ‘intolerante mongool’ gedraag je dan ook niet als een ‘intolerante mongool’.... :yum:
Klik om te vergroten...
Behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden zeg ik nog maar even...
-
-DONE-Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik hoop van harte dat de 2 die op pedofiel gestemd hebben, een grap maken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
acht.zes zei:
Jullie vergeten ook helemaal aan de slachtoffers te denken. Hoe zouden die zich voelen als een pedo vooral in de slachtofferrol geduwd wordt en we allemaal maar begrip moeten opbrengen voor die groep mensen omdat ze anders gekwetst zouden worden?
Klik om te vergroten...
Is denk ik meer dat pedofielen altijd al alleen maar negatief worden belicht en dat daar nu eens anders naar wordt gekeken. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeer tegen pedofiele praktijken.

Eik bedoelde het ook niet verkeerd joh. Kom op je kent Eik toch wel. Hij zette het nog tussen aanhalingstekens en gebruikte even gekscherend je eigen woorden.

Edit: En ja ik neem het mee of een gewaardeerd lid zoiets zegt. Maar dat geldt net zo goed voor jou aangezien ik jou ook als een gewaardeerd lid zie (ook al zijn we het niet vaak eens :wink: ).
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
@Mindless

Kom op zeg!

Je geeft vandaag of gisteren nog een ban aan ene Rebecca omdat die 'Je bent een dombo die cracky
voor groepsdruk' tegen iemand zei.

En inhoudelijk ga ik er echt niet meer op in. Klaar, punt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je ziet de context hier toch wel?

Natuurlijk kijk ik anders naar iemand die hier net komt kijken en meteen gaat schelden (was haar allereerste post) en een gewaardeerd member waarvan ik weet dat het niet kwaad bedoeld was. Tenminste, dat is wat ik eruit opmaak, dat het meer een geintje was, achteraf misschien niet heel handig, maar ook niet kwaadwillend.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#19
-DONE- zei:
Ik hoop van harte dat de 2 die op pedofiel gestemd hebben, een grap maken.
Klik om te vergroten...
Waarom?
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Spacey Ostrich zei:
Helaas heb ik deze vrouw vaker voorbij zien komen. Heb je ooit verder onderzoek gedaan naar wie deze vrouw is en wat haar andere opvattingen zijn? Ze is een volwassen libertariër (kom op, libertarisme klinkt cool op de middelbare school maar dan leer je dat mensen niet op zo'n fijne idealistische manier handelen en dat ultiem kapitalisme niet al onze problemen gaat oplossen), ontkent klimaatverandering en is binnen feministische kringen erg controversieel.

Zo legt zij in de video die ik hier beneden link uit hoe vroeger alles beter was, omdat vrouwen toen nog vooral met elkaar omgingen in de private sfeer, terwijl mannen de publieke sfeer hadden. Vervolgens zegt ze, 'ik zeg niet dat we terug moeten'. Echter gaat ze maar door met opnoemen hoe alles vroeger beter was want ja, toen werden mannen nog niet continue getest door al die vrouwen op de werkvloer. Tjah, we moeten maar accepteren dat er een bepaalde seksuele spanning is aangezien mannen zich gewoonweg niet in kunnen houden. Hoewel ze al deze dingen niet expliciet zegt, is dit heel bekend discours in conservatieve kringen.


Dan nu de daadwerkelijke theorie die in jouw video voorkomt: haar uitgangspunt is dat onze vrouwelijke decadentie ertoe zal leiden dat we verwoest worden door "echte" mannen, zoals, weet ik veel, IS? Decadentie impliceert dat we momenteel aan het vallen zijn van een eerder hoogtepunt. Wat is dan dat hoogtepunt en voor wie? Dat zijn vrij fundamentele vragen die hierbij komen kijken. Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat dit hoogtepunt voornamelijk was weggelegd voor blanke mannen en dat er pas heel kort ruimte is voor anderen.

De idee dat de Westerse samenleving decadent is geworden is niet bepaald nieuw, in de 18de en 19de eeuw waarschuwden ook voor de naderende val van 'het Westen' (dit concept is volledig achterhaald, maar nu niet per sé relevant, als je het hier niet mee eens bent wil ik het daar alsnog wel over hebben).

In de 18de eeuw had je het beroemde werk van Edward Gibbon, The History of the Decline and Fall of the Roman Empire. Deze interesse in de val van het Romeinse rijk vertaalde zich naar een algemenere interesse in wat ervoor zorgt dat samenlevingen vallen.

Éen van deze theorieën was dat 'verwijfde', hedonistische keizers en algemene decadentie de Romeinen kwetsbaar lieten voor invallen van o.a. de echt mannelijke Visigothen en Vandalen. Dit is echter pseudowetenschap en wordt in geen enkele academische kring serieus genomen. De zogenaamde 'decadente' keizers (Nero, Caligula, Elagablus) heersten van de eerste tot de derde eeuw, maar het Romeinse rijk 'viel' niet tot aan het eind van de vijfde eeuw (476). Tijdens deze periode had het Romeinse Rijk juist keizers die hoog aangeschreven staan, zoals Constantijn de Grote, Theodosius II, etc.
Bovendien bestond het Oost Romeinse Rijk (ook wel het Byzantijnse Rijk) nog tot 1453 (val van Constantinopel), oftewel nog zo'n 1000 jaar (och en wee, zo snel kan het gaan).

En dan komt nog wel het belangrijkste punt: Paglia negeert alle andere factoren die enorme rollen speelden in de zogenaamde ondergang van het Romeinse Rijk: politieke geheimstrijd, corruptie, steeds minder effectieve bureaucratie, moeilijkheden met het doorvoeren van hervormingen, moeite met het innen van belastingen, ineffectief leger, etc.

Dan zijn er ook nog externe factoren, zoals natuurrampen als droogtes, overstromingen, mislukte oogsten, etc.

Paglia zegt over Griekse kunst dat het plotseling minder mannelijk werd en dat ze allemaal maar verwijfde mietjes waren terwijl de oude standbeelden van grote mannelijke krijgers waren. Hierbij vergeet zij echter dat ideeën van mannelijkheid niet altijd het zelfde zijn en dat deze veranderen en negeert ze de specifieke culturele context van de tijd waar ze over spreekt mee te nemen in haar analyse.

Ze doet verder ook weinige concrete claims, behalve dat ze iets globaals zegt over hoe de Griekse en Romeinse samenlevingen "genderfluïditeit en verwijving" toestonden en dat hun rijken daarna gevallen zijn.

Nog een punt om haar theorie onderuit te halen, ze spreekt van een extreme val alsof er sprake is van directe discontinuïteit. Zo kijkt geen enkele historicus er eigenlijk meer tegenaan, deze samenlevingen waren niet in een keer weg. Rome was inderdaad overgenomen door de Vandalen, maar de samenleving bleef en bestaan en veranderde slechts heel geleidelijk (dezelfde mensen woonden er namelijk nog steeds).

Ook noemt ze niet dat fluïde seksualiteit en homoseksualiteit ook gewoon werd getolereerd en zelfs geaccepteerd tijdens de hoogtijdagen van het Romeinse Rijk.

Ik zie zelf ook niet in hoe meer mensen de beste mogelijkheid geven om te floreren in onze samenleving mee zou helpen aan de destructie van die samenleving. Zelfs als je verder niets met deze mensen te maken zou willen hebben dragen zij bij aan de samenleving op allerlei manieren waarop cismensen dat ook kunnen en doen. Hoe maakt dit onze samenleving in godsnaam kapot?

Ik kan op zich zien dat je als leek deze theorie interessant vindt, maar het is denk ik wel goed om bronnenkritiek toe te passen en te kijken waar deze vrouw vandaan komt en wat anderen zeggen over haar punten. Ik zag in een andere topic (over conspiracies e.d. dacht ik) al dat je lettelijk zei dat het niet uitmaakt waar iets staat. Dit is juist het allerbelangrijkste! Dit soort ongein zorgt ervoor dat Trump gewoon kan zeggen 'Fake News'.

Ik zou, als je nog niet overtuigd bent ook nog een voorbeeld over de Sengoku Periode in Japan kunnen voorleggen.

Dit is een behoorlijk verhaal geworden, ik wil je ook in dit geval niet beledigen. Ik erger mij echter enorm aan mensen die dit soort non-historie spuwen om het maatschappelijk debat een bepaalde kant op te sturen (in dit geval dus Paglia, niet jij). Dat is een van de (voor mij) irritantste dingen aan mijn vakgebied: in tegenstelling tot bijvoorbeeld microbiologie of andere hele specifieke vakgebieden meent iedereen wel wat te weten over geschiedenis, maar in feite hebben mensen zich vaak nauwelijks ingelezen en grijpen ze aan wat een of andere figuur zegt als het aansluit bij hun opvattingen. Ik begrijp dit wel, maar het is vaak frustrerend en soms ook gevaarlijk. Dergelijke sentimenten zorgen er namelijk voor dat mensen die LHBTQ+ mensen iets aan willen doen zich gesterkt voelen.



Maar de natuur werkt niet vanuit een dualistisch principe. Interseksualiteit komt veel vaker voor dan je denkt (er zijn schattingen dat ze ongeveer even vaak voorkomen als mensen met rood haar), en als je al die mensen wilt afdoen als een afwijking dan vind ik dat persoonlijk niet echt netjes. Vaak wordt bij geboorte van deze mensen door de arts of de ouders de keuze gemaakt om er maar een jongetje of meisje van te maken, wat heel goed de natuurlijkheid van dit dualistische systeem weergeeft.

Daarnaast zijn er nog veel meer variaties en gradaties in zo veel dingen die hiermee te maken hebben dat dat dualistische perspectief eerder geforceerd voelt. Dit dualistische principe komt ook echt niet overal voor in de natuur, er zijn genoeg diersoorten die niet zo werken.

"Het is niet voor niets dat in de gehele geschiedenis van de mens de slaaf/meester relatie steeds weer terugkomt. het werkt." Dat we iets altijd al op een bepaalde manier doen betekend op zichzelf helemaal niets.



Dus in feite is deze essentie van jezelf (dit ben jezelf, maar alleen als je stopt met denken) dus iets wat we niet echt in woorden kunnen vatten of emprisch aan kunnen tonen? Het is iets dat jij voelt en waarvan jij overtuigd bent dat je het ervaart. Is er wetenschappelijk onderzoek naar gedaan dat dit kan aantonen?

Bovendien is je essentie dus genderloos en is alles wat je verder bent (met je gedachten en lichaam) relatief? Dan zou transgenderisme toch nog steeds niet vergezocht zijn? Dat is dan toch net zo valide als een cis-normatieve invulling daarvan? Dat bestaat ook alleen maar zodra je het denkt. Deze relatieve identiteit komt bovendien elke dag voor omdat dat nou eenmaal de wereld is waarin we moeten functioneren.

Hoe werkt deze essentie dan in de wereld? Aangezien daar alles weer relatief is?



Ik benoemde ook specifiek je manier van uitleggen. Je gebruikt veel woorden zonder deze concreet te definiëren maar legt het uit in cirkeltjes. Nu snap ik dat het in jouw idee van essentie niet heel anders gaat, maar deze essentie heb ik nooit gevoeld of meegemaakt.

Dan kun jij zeggen: ja, daarom moet je er ook mee in contact komen. Maar dat zeggen christenen in principe ook over Christus, die heb ik ook nog niet ontmoet. Maar als ik me open stel en hem zoek dan vind ik hem vanzelf, aldus christelijke predikers.

Ik wil jouw ervaring niet delegitimiseren, maar ik denk dat als we als samenleving gaan kijken hoe we met bepaalde dingen om moeten gaan dat we ons dan beter op wetenscchappelijk onderzoek kunnen richten dan op dergelijke ongrijpbare dingen (hoewel jij zult denken dat deze niet ongrijpbaar is).

Ten slotte, zelfs als deze essentie daadwerkelijk bestaat denk ik dat er praktischere manieren zijn om met dit issue om te gaan die constructiever zijn en op lange termijn meer geluk brengen voor meer mensen.



Het lijkt erop dat de meeste mensen op de wereld niet zo denken als jij. Toch hebben we volgens mij best wel veel vooruitgang geboekt en staat onze samenleving helemaal niet op omvallen. Er zijn wel issues in de wereld, maar dit is niets nieuws. Sterker nog, we leven in de meest vreedzame en economisch bloeiende tijd in de geschiedenis van de mensheid. Dit voelt misschien niet zo door alle negativiteit die je in de media ziet, maar dat de zichtbaarheid is vergroot betekend niet dat er ook meer gebeurd.

Bang zijn voor de ondergang van de samenleving is ook van alle tijden, maar als we kijken naar wat we bereikt hebben dan denk ik dat veel mensen nu aantoonbaar beter leven dan een paar honderd jaar of zelfs enkele decennia geleden. Voor mensen die niet blank en mannelijk zijn is het de afgelopen jaren helemaal drastisch beter geworden.

Er zijn nog genoeg problemen, waarvan het klimaat denk ik onze voornaamste zorg is (zou moeten zijn). Dit moet aangepakt worden, maar dat kan denk ik vooral door concrete dingen te veranderen die prima aan te pakken zijn in de relatieve wereld (zoals eerder ook al is gebeurd, feminisme, civil rights, dekolonisatie, etc.).

Misschien staan er spelfouten in of lopen zinnen niet helemaal lekker, maar ik heb geen zin meer om alles helemaal na te lezen haha
Klik om te vergroten...

Is het echt nodig om de gehele kijk op de wereld van een persoon te accepteren terwijl het over een specifiek onderwerp gaat? Dan zou je praktisch niemand meer kunnen lezen.
De grondlegger van queertheory al helemaal niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...71
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."