Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

Wat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

1417 antwoorden
244 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
QueerMan zei:
Ik heb het laatste stuk van dit draadje vooral even gevolgd, waar het nu eigenlijk alleen over pedo's gaat.
Want daar heb ik geen verstand van, dus heb ik effe m'n snaveltje dicht gehouden. (Erg out-of-character.... meestal geen probleem om dan toch mening te hebben en die stevig rond te gooien). Maar goed.

Natuurlijk wil je iemand die zicht seksueel aangetrokken voelt tot je kinderen, die persoon uit hun buurt houden.
Of het nou een (volwassen) man of een vrouw is, wil ik er wel bij zeggen.
Maar wat me wel een beetje opvalt, en ik kan 't misschien ook wel snappen uit de bezorgdheid of angst van ouders (of ooms/tante's, oma's en opa's etc), is dat sommige mensen er vanuit gaan dat een pedo altijd wat zal gaan proberen met een kind. Dat je voorzichtig bent en je kids wil beschermen: Ok, cool: Doe je goed.
Aan de andere kant wel raar, dat sommige posters er vanuit gaan dat een pedofiel altijd iets zal gaan proberen te doen.

Da's bijna alsof je dan zegt dat mensen die het niet lukt om seksuele relaties te vinden, altijd zullen gaan verkrachten.
Klik om te vergroten...
Imo is er gewoon altijd de kans. Het kan 100 keer goed gaan, maar het hoeft maar 1 keer fout te gaan.

Een pedofiel kan imo nooit alleen gelaten worden bij kinderen. Wat @Roze Olifant zei: wil je op je geweten hebben dat een kind door jou een levenslang trauma oploopt? Daar moet je alles op alles op zetten om dat proberen te voorkomen.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Wat @Roze Olifant zei: wil je op je geweten hebben dat een kind door jou een levenslang trauma oploopt? Daar moet je alles op alles op zetten om dat proberen te voorkomen.
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het echt helemaal mee eens, voor zover ik daarover niet duidelijk was.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#3
QueerMan zei:
Ik heb het laatste stuk van dit draadje vooral even gevolgd, waar het nu eigenlijk alleen over pedo's gaat.
Want daar heb ik geen verstand van, dus heb ik effe m'n snaveltje dicht gehouden. (Erg out-of-character.... meestal geen probleem om dan toch mening te hebben en die stevig rond te gooien). Maar goed.

Natuurlijk wil je iemand die zicht seksueel aangetrokken voelt tot je kinderen, die persoon uit hun buurt houden.
Of het nou een (volwassen) man of een vrouw is, wil ik er wel bij zeggen.
Maar wat me wel een beetje opvalt, en ik kan 't misschien ook wel snappen uit de bezorgdheid of angst van ouders (of ooms/tante's, oma's en opa's etc), is dat sommige mensen er vanuit gaan dat een pedo altijd wat zal gaan proberen met een kind. Dat je voorzichtig bent en je kids wil beschermen: Ok, cool: Doe je goed.
Aan de andere kant wel raar, dat sommige posters er vanuit gaan dat een pedofiel altijd iets zal gaan proberen te doen.

Da's bijna alsof je dan zegt dat mensen die het niet lukt om seksuele relaties te vinden, altijd zullen gaan verkrachten
Klik om te vergroten...
Je voelt je sexueel aangetrokken tot kinderen. Je weet dat je er niet naar mag handelen, je weet dat je je moet beheersen. Alleen ik heb geen garantie of diegene zich inderdaad kan beheersen.

Uit ervaring weet ik dat als je een bepaalde drang of gevoel hebt en dit onderdrukt, die drang groter kan worden en het gevoel kan groeien.

Dit heeft niets te maken met dat ik een persoon niet vertrouw, maar wel wat hormonen en neurotransmitters met je kunnen doen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blauweaap zei:
Pedofilie is een zieke gedachten. Een pedofiel zal vroeg of laat 1x de fout in gaan. Pedofilen mogen van mij een brandmerk voor op zijn kop gedrukt krijgen. Lekker als schandpaal door het leven gaan. Vind het erg dat mensen pedofilie gaan accepteren door de denken maar hij kan er toch niks aan doen? Gaan we dat ook zeggen als ik een bank overval? Ben ik dan ook zielig?
Klik om te vergroten...
Dit is hier nu al zo vaak uitgelegd, heb je het topic wel doorgelezen?

Het mogen dan zieke gedachten zijn, maar die gedachten hebben ze al. Kies jij je gedachten uit? Nee toch?

Het verschil zit erin dat iemand ook echt handelt naar die gedachten of niet.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blauweaap zei:
Pedofilie is een zieke gedachten. Een pedofiel zal vroeg of laat 1x de fout in gaan. Pedofilen mogen van mij een brandmerk voor op zijn kop gedrukt krijgen. Lekker als schandpaal door het leven gaan. Vind het erg dat mensen pedofilie gaan accepteren door de denken maar hij kan er toch niks aan doen? Gaan we dat ook zeggen als ik een bank overval? Ben ik dan ook zielig?
Klik om te vergroten...
Snap dat je er geen lekker gevoel bij hebt, maar heb je überhaupt de post van @Roze Olifant gelezen?

Het gaat er om dat een pedofiel zo geboren wordt, als hij er zijn hele leven niet naar handelt vind ik dat die persoon zelfs respect verdient. Het lijkt me een verschrikkelijk leven.

Je gaat toch niet iemand brandmerken terwijl hij en niet naar gehandeld heeft en er ook niks aan kan doen hoe die gene zich voelt?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kwatzakottel zei:
Ik mis de mycosexueel, de mens die op paddenstoelen valt.
Klik om te vergroten...
Stop je dan paddenstoelen in je anus ?
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Blauweaap zei:
Een pedofiel zal vroeg of laat 1x de fout in gaan
Klik om te vergroten...
Ja dat bedoel ik dus: Waarom denk je dat?

Blauweaap zei:
Gaan we dat ook zeggen als ik een bank overval? Ben ik dan ook zielig?
Klik om te vergroten...
KUL - argument. En of jij zielig bent of niet vind ik effe niet interessant.

Ik zit te zoeken naar hoe we beste kunnen omgaan met pedo's, om kids te beschermen tot ze op hun eigen moment toe zijn aan het ontdekken van seks. En niet eerder, niet gedwongen, en al helemaal niet door mensen (alle volwassenen) die kinderen zouden moeten beschermen.

Blauweaap zei:
Pedofilie is een zieke gedachten. Een pedofiel zal vroeg of laat 1x de fout in gaan. Pedofilen mogen van mij een brandmerk voor op zijn kop gedrukt krijgen. Lekker als schandpaal door het leven gaan.
Klik om te vergroten...
Doe lekker stoer.
Maar zolang je geen gedachten kunt lezen, komt dat dus altijd sowieso te laat want dan heb zo'n pedo al een kind gepakt.
Echt niet nuttig om hard te roepen dat je pedo's vanalles wil aandoen. Werkt zelfs niet om wie dan ook te overtuigen dat je zelf geen pedo zou zijn.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alakazam zei:
Snap dat je er geen lekker gevoel bij hebt, maar heb je überhaupt de post van @Roze Olifant gelezen?

Het gaat er om dat een pedofiel zo geboren wordt, als hij er zijn hele leven niet naar handelt vind ik dat die persoon zelfs respect verdient. Het lijkt me een verschrikkelijk leven.

Je gaat toch niet iemand brandmerken terwijl hij en niet naar gehandeld heeft en er ook niks aan kan doen hoe die gene zich voelt?
Klik om te vergroten...
Mee eens dat iemand zo geboren wordt en je gewoon respect kan hebben.

Het stukje niet op je kinderen laten passen vind ik ook wel een interessante. Ik mag toch hopen dat als je iemand laat oppassen op je kinderen, je diegene kent en er dan ook wel op kan vertrouwen dat degene geen bijbedoelingen heeft? Niet alle pedofielen doen er wat mee, op het nieuws zie je alleen de viespeuken voorbij komen wat het makkelijk maakt om er maar vanuit te gaan dat ze gelijk allemaal verkeerde bedoelingen hebben.

Of zie ik het verkeerd en gaan we nu random mensen uitnodigen om op te passen en vertrouwen we iedereen behalve pedofielen?
Ongeacht of het een pedofiel is, zou ik sowieso van tevoren willen weten wie ik bij mijn kinderen laat. Ook andere seksualiteiten kunnen gekkigheden hebben of onverantwoordelijk zijn :thinking:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Druktemaker zei:
Mee eens dat iemand zo geboren wordt en je gewoon respect kan hebben.

Het stukje niet op je kinderen laten passen vind ik ook wel een interessante. Ik mag toch hopen dat als je iemand laat oppassen op je kinderen, je diegene kent en er dan ook wel op kan vertrouwen dat degene geen bijbedoelingen heeft? Niet alle pedofielen doen er wat mee, op het nieuws zie je alleen de viespeuken voorbij komen wat het makkelijk maakt om er maar vanuit te gaan dat ze gelijk allemaal verkeerde bedoelingen hebben.

Of zie ik het verkeerd en gaan we nu random mensen uitnodigen om op te passen en vertrouwen we iedereen behalve pedofielen?
Ongeacht of het een pedofiel is, zou ik sowieso van tevoren willen weten wie ik bij mijn kinderen laat. Ook andere seksualiteiten kunnen gekkigheden hebben of onverantwoordelijk zijn :thinking:
Klik om te vergroten...
Je hoeft geen verkeerde bedoelingen te hebben om in een moment overmeesterd te worden door je gevoelens. Dat gebeurt bij "gewone" mensen, dus is het ook mogelijk bij pedofielen.

Er is in ieder geval die kans en daar gaat het denk ik om. Uiteraard let je ook op andere dingen. Je probeert zoveel mogelijk veiligheid te creëren voor het kind en imo hoort daar bij dat je geen pedofiel alleen laat bij je kind, ook al heeft diegene geen bekende geschiedenis van handelen naar zijn/haar gedachten en gevoelens.

Zo denk ik erover dan.
W
WiewieLid
01-01-2024, 00:00
#10
QueerMan zei:
Quel enthousiasme... :thinking:
Klik om te vergroten...
Zoals ik al zei prima en gelukkig mee 😉 ieder mens is uniek…
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Ik heb daar weer moeite mee.
Dat men wel homo bv accepteert maar niet pedo.
Klik om te vergroten...
Ik heb moeite mee.
Dat mensen wel pedofilie bv accepteert maar niet homo🤷
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Blauweaap zei:
Ik heb moeite mee.
Dat mensen wel pedofilie bv accepteert maar niet homo🤷
Klik om te vergroten...
Die zijn er zoals je leest niet veel dus hoef jij met niet veel mensen moeite te hebben.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik mis de mycosexueel, de mens die op paddenstoelen valt.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rivalrie zei:
Stop je dan paddenstoelen in je anus ?
Klik om te vergroten...
Ja, je gaat er gewoon met je broek uit in het bos op zitten
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#15
En nogmaals: juist als je het een geaardheid gaat noemen hoort daar ook een recht bij die
geaardheid te mogen beoefenen: het benoemen tot geaardheid zonder recht dat ooit
te mogen beoefenen is juist ultiem wreed.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Een pedofiel denkt zieke dingen ja, maar kan diegene daar iets aan doen? Nogmaals, er is een heel groot verschil tussen een pedofiel en een pedoseksueel.
Nu niet (weer) allemaal op mij gaan inhakken dat ik een pedo liefhebber ben of zo want dat is NIET zo. Ik heb er alleen moeite mee dat men niet kan of wil accepteren dat iemand met die gevoelens wordt geboren.
Klik om te vergroten...
Nee, ze hebben die gevoelens. Ik zeg alleen dat ze een ziekelijke afwijking hebben en dat 'zieke geest' dus klopt. Niet als scheldwoord bedoeld, maar gewoon feitelijk.

Aangeboren? Ik ben niet overtuigd, maar zal er meer over opzoeken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kwatzakottel zei:
Omdat zo goed als elke pedofiel iemand is die zelf slachtoffer was van pedofilie. Dat rijmt helemaal niet met het idee
dat het aangeboren zou zijn, sterker nog de kannibaal heeft heel wat meer recht op de titel geaardheid.
Klik om te vergroten...
Dat eerste wat je zegt is niet waar. Heb je een bron?
Een kannibaal is gewoon een zieke geest. Ook heeft dat niks met een seksuele geaardheid te maken. (Dat is toch echt de titel van mijn topic: “wat is je seksuele geaardheid“)
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Eens met jou! Dat zeg ik al de HELE tijd hiero. Het enige wat ik nu al 101 keer heb gezegd is dat je niets kunt doen dat je die gedachtes hebt. Dat die gedachtes en gevoelens voor de meesten (mij ook) als ziek, fout of goor wordt gezien is waar en zeer begrijpelijk maar diegene kan daar echt niets aan doen.
Klik om te vergroten...
Dat is een bizar wereldbeeld. In werkelijkheid zijn de hersenen juist erg plastisch, en valt aan elk idee gelukkig wat te doen. Dat betekent echter niet dat
je mensen met homoseksuele gevoelens hoeft bekeren, want die doen daar niemand kwaad mee, sterker nog het zou voor de planeet gunstig zijn als er eens wat meer van waren.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
QueerMan zei:
is Heteroseksualiteit niet gewoon aangeleerd gedrag?
Mannen en vrouwen snappen elkaar vaak voor geen meter. Geen idee hoe de ander zijn of haar geslachtskenmerken werken. (Geldt hoor ik van vriendinnen vooral voor de mannen. Maar andersom schijnen vrouwen oraal weer minder handig te zijn met het mannelijk geslachtsorgaan).

Ik denk... draai het even om voor de meerderheid hier.

Normaal of de vraag aangeboren/aangeleerd is gewoon niet interessant.
Twee dingen: vind je het leuk, en doe je er niemand kwaad mee? Gewoon doen.
Klik om te vergroten...
Ik heb tot mijn 35e als “hetero” geleefd. Pas op mijn 35e uit de kast als potje. Ik heb voor mijn 35e nooit leuke seks gehad, nooit verliefd geweest. Dus is hetero aangeleerd? Nee want dan was ik hetero “gebleven” omdat dat veel makkelijker is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
QueerMan zei:
Misschien bewijs je nu juist mijn punt...?

Jij en ik en de meeste andere homo's, lesbo's en bi's beginnen eerst iets met iemand van het andere geslacht.
Wie weet komt dat wel voort uit alle voorbeelden die we zien, die toch grotendeels heteroseksueel zijn.

Zou best 's kunnen dat we dan de enige 'normalen' zijn, die gaan doen wat we leuk vinden in plaats van wat de meerderheid doet. :upsidedown:
Klik om te vergroten...
En wederom dit punt...

Jezelf eigenlijk meer openminded vinden dan anderen omdat jij toevallig op meerdere geslachten valt en dus kan kiezen tussen beide.

Een heteroseksueel of homoseksueel gaat niet enkel met 1 geslacht omdat hij/zij onderdrukt wat hij/zij echt leuk vindt, maar omdat er alleen aantrekking is tot maar 1 geslacht.

Echt apart dat je jezelf meer openminded waant omdat je geaardheid biseksueel is.

Natuurlijk kan het zijn dat iemand echt iets onderdrukt, maar een echte hetero of homo valt gewoon enkel op 1 geslacht.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3738394041...71
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."