#1
Imo is er gewoon altijd de kans. Het kan 100 keer goed gaan, maar het hoeft maar 1 keer fout te gaan.Ik heb het laatste stuk van dit draadje vooral even gevolgd, waar het nu eigenlijk alleen over pedo's gaat.
Want daar heb ik geen verstand van, dus heb ik effe m'n snaveltje dicht gehouden. (Erg out-of-character.... meestal geen probleem om dan toch mening te hebben en die stevig rond te gooien). Maar goed.
Natuurlijk wil je iemand die zicht seksueel aangetrokken voelt tot je kinderen, die persoon uit hun buurt houden.
Of het nou een (volwassen) man of een vrouw is, wil ik er wel bij zeggen.
Maar wat me wel een beetje opvalt, en ik kan 't misschien ook wel snappen uit de bezorgdheid of angst van ouders (of ooms/tante's, oma's en opa's etc), is dat sommige mensen er vanuit gaan dat een pedo altijd wat zal gaan proberen met een kind. Dat je voorzichtig bent en je kids wil beschermen: Ok, cool: Doe je goed.
Aan de andere kant wel raar, dat sommige posters er vanuit gaan dat een pedofiel altijd iets zal gaan proberen te doen.
Da's bijna alsof je dan zegt dat mensen die het niet lukt om seksuele relaties te vinden, altijd zullen gaan verkrachten.
Een pedofiel kan imo nooit alleen gelaten worden bij kinderen. Wat @Roze Olifant zei: wil je op je geweten hebben dat een kind door jou een levenslang trauma oploopt? Daar moet je alles op alles op zetten om dat proberen te voorkomen.