#1
Wat Avici zegt. Kunnen we hier aub over ophouden?
Hier ben ik het 100% mee eens. Een kind is namelijk wilsonbekwaam, daarom kan er ook geen wilsovereenstemming ontstaan over de seksuele handelingen tussen het kind en de volwassene. Daarnaast is er sprake van een ongelijke machtsverhouding. Fysiek en psychisch kan de volwassene het kind alle kanten op manouvreren.Je seksuele geaardheid is een gegeven. Of jij nu op mannen, vrouwen of kinderen valt kun je niets aan doen. Dit is geen excuus om seksuele handelingen te (laten) verrichten met kinderen!
Wat ik interessant vind is dat pedofilie sterk cultuur en tijdsgebonden is. Nog niet zo lang geleden keek niemand ervan op als je seks had met een minderjarige. In sommige landen is dit nog steeds zo.
Ja, bizar toch! Is nog niet eens zo lang geleden.Zo schijnen er in de jaren 70 veel Nederlandse speelfilms geproduceerd te zijn waarin oudere (mannen) sexuele relaties onderhielden met kinderen. Dit werd intertijd amper als controversieel gezien. Erg vreemd.
NeeLove is all we need.
Seks met een minderjarige is niet hetzelfde als seks met hetzelfde geslacht.Als pedofilie een ziektebeeld is, is homofilie volgens dezelfde logica dan ook geen ziektebeeld?
Avīci zei:Okay speciaal voor jou acht.zes omdat ik weet dat je een hekel aan “politiek correct” hebt in heel duidelijk Nederlands : als je niet neergezet wilt worden als intolerante mongool gedraag je dan ook niet als een intolerante mongool
Je geeft vandaag of gisteren nog een ban aan ene Rebecca omdat die 'Je bent een dombo die cracky voor groepsdruk' tegen iemand zei.
Hoewel ik het grotendeels met je eens ben moet je wederom niet zo zeuren. Het zijn je eigen woorden die tegen je gebruikt worden. Als jij niet de suggestie had gewekt dat je als een intolerante mongool wordt weggezet dan was hier met geen woord over gerept.
Oja, en als je om een ban gaat vragen ben je sowieso af.
Wat Avici zegt. Kunnen we hier aub over ophouden?
Avīci zei:als je niet neergezet wilt worden als ‘intolerante mongool’ gedraag je dan ook niet als een intolerante mongool
Uit respect voor het topic enkele posts verwijderd.
Aub nu zonder gescheld (grappig of niet grappig bedoeld) posten hier, of er moet toch overgegaan worden op kinderachtige onnodige bans.
Zijn woorden, niet die van mij.Als jij niet de suggestie had gewekt dat je als een intolerante mongool wordt weggezet dan was hier met geen woord over gerept.
Oja, en als je om een ban gaat vragen ben je sowieso af.
En dat we Eik toch niet gaan bannen omdat-ie bevriend is met de mods is natuurlijk niet geheel overtrokken, iedereen krijgt hier soms een gelijke behandeling, het is de context waarin dingen gezegd of geroepen worden die belangrijk is.
Avīci zei:Béééhhhh
Ik denk dat je het zelf verkeerd geïnterpreteerd hebt en zijn opmerking niet op jou specifiek gericht was maar in algemene zin. Ik het jammer vind dat een argument wordt voortgezet nadat er gedreigd wordt met een ban. Ik vind het ook jammer dat mods berichten van anderen verwijderen terwijl forumleden de optie wordt ontnomen eigen reacties te bewerken.@acht.zes: ik wil wel nog even zeggen dat ik het jammer vind dat je onze reacties samenvat als 'jullie vergeten helemaal om aan de slachtoffers te denken'. Dat heb je echt verkeerd geïnterpreteerd.
Er vindt nog wel eens machtsmisbruik plaats simpelweg omdat mensen toekeken, bij deze laat ik mijn fantasie er op los om een alternatief te schetsen:ik heb nog geen alternatief gehoord
Ik vind persoonlijk deze hele discussie onnodig oververhit. Waar maakt iedereen zich druk over. Of iemand pedofiel of pedoseksueel wordt genoemd vind ik zo'n discussie in de marge. Vooral bij zo'n pijnlijk onderwerp waarbij kinderen betrokken zijn.Kan zijn dat dat in jouw ogen zo is, maar het is toch echt onjuist en dit onderscheid is nogal van belang voor de discussie.Maar oké, laten we het hier dan maar op houden. Mijn reactie was ook meer een algemene reactie op dit topic en verschillende uitspraken die ik langs zag komen en waar ik me nogal over verbaasde, waarbij ik toevallig jouw post als quote gebruikte.
Ik vind persoonlijk deze hele discussie onnodig oververhit. Waar maakt iedereen zich druk over. Of iemand pedofiel of pedoseksueel wordt genoemd vind ik zo'n discussie in de marge. Vooral bij zo'n pijnlijk onderwerp waarbij kinderen betrokken zijn.
Verder gaat het totaal langs mij heen dat mensen klaarblijkelijk kwaad worden vanwege een mening van een ander. Weer een mening tegenover een andere mening.
Ik denk dat je het zelf verkeerd geïnterpreteerd hebt en zijn opmerking niet op jou specifiek gericht was maar in algemene zin. Ik het jammer vind dat een argument wordt voortgezet nadat er gedreigd wordt met een ban. Ik vind het ook jammer dat mods berichten van anderen verwijderen terwijl forumleden de optie wordt ontnomen eigen reacties te bewerken.
Los daarvan is het natuurlijk sowieso jammer dat er gecensureerd wordt.
We weten ergens echt wel dat het absoluut fout is om een ander mens te misbruiken, daar hebben we geen cultuur voor nodig om te bepalen wat goed en slecht is.
Wanneer het daadwerkelijk zo is dat je bewust kan kiezen om aseksueel te worden wanneer je seksuele gevoelens hebt, dan moet het ook net zo makkelijk zijn bewust te kiezen seksuele gevoelens te hebben wanneer je aseksueel bent. Want het zijn twee zijden van dezelfde munt. Of het is mogelijk voor beide of onmogelijk. Één van de twee kan niet.Niet per se denk ik, bij aseksualiteit vanaf de geboorte is er al simpelweg geen drang. Maar dat hoeft niet te betekenen dat dit de mogelijkheid te kiezen voor aseksualiteit (bij seksuele mensen) uitsluit. We hebben vrije wil nee te zeggen. Ook om ja te zeggen, maar als er in eerste instantie al geen lustgevoelens zijn, waar zeg je dan ja tegen?
Waarom niet?Wanneer het daadwerkelijk zo is dat je bewust kan kiezen om aseksueel te worden wanneer je seksuele gevoelens hebt, dan moet het ook net zo makkelijk zijn bewust te kiezen seksuele gevoelens te hebben wanneer je aseksueel bent. Want het zijn twee zijden van dezelfde munt. Of het is mogelijk voor beide of onmogelijk. Één van de twee kan niet.
Omdat zij in tegenstelling tot ons zich seksueel aangetrokken voelen tot kinderen?Ik begrijp niet dat sommige dan nog steeds vinden dat het een geaardheid is.
Bijna iedereen voelt in hun diepe menselijke hart dat het niet kloppend is.
Wat vind je van de pedofiele vriend van Verwondering?Ik hou ook van kinderen, maar als ik nooit geleerd zou hebben om liefde te geven en te ontvangen, mijn hele dopamine systeem fokt op is en mijn eigen liefde niet oké is, dan zou ik ook geen onderscheid maken tussen leeftijd.
Volgens mij zou dan elk vleugje van liefde als intense liefde of een soort van waardering voelen.
Elimineren!?ik stem nog steeds voor; eerst testen voordat je kinderen groot mag brengen.
en ik stem voor gelijk elimineren van een pedofiel bij ontdekking.
De niet pedofiel wordt niet echt gelukkig van een leven met pedofiel
en volgens mij heeft een pedofiel ook niet echt een gelukkig leven als pedofiel.
Het lijkt me dat die situatie door gezond verstand gewoon voorkomen moet worden.Natuurlijk voel ik mee met iemand die pedofiel is want hij of zij heeft er zelf ook niet voor gekozen.
Maar als ik hoor dat iemand die pedofiel is vrijwilligerswerk wil doen met kinderen ook al heeft hij geen seksuele intenties dan ontwaakt er in mijn vaders hart een soort van beest. Al zie ik een verkeerde verliefde blik dan krijgt ie al een mes in zijn nek.
Ik begrijp wat je bedoeld. En alhoewel ik ook beslist iedereen een goed leven gun, bewijzen alle feiten tezamen maar weer hoe weerbarstig de realiteit is. En hoe moeilijk het is om pedo's die kinderen daadwerkelijk willen misbruiken te herkennen.@Rayyar
Ik zeg toch ook niet dat alle pedofielen getransformeerd kunnen worden? Er zijn mensen die naar alle waarschijnlijkheid niet zullen veranderen.
Ik heb het meer over mensen zoals de vriend van Verwondering. Die hoeven (imo!) niet per definitie een leven lang te lijden onder lustgevoelens waar ze niets mee mogen doen, maar kunnen die energie transmuteren en zo een aseksueel maar toch vervullend leven leiden naar mijn mening.
zoals eerder werd voorgesteld in dit topic. Noem het 'Collateral damage'.gewoon een fatsoenlijk leven te gunnen?
Omdat het in de kern om exact hetzelfde gaat.Waarom niet?
Dat klopt, maar ik vraag me af of dat is omdat dat gewoon de onoverkomelijke realiteit ervan is, of omdat we niet weten hoe we met dit probleem om moeten gaan.Ik begrijp wat je bedoeld. En alhoewel ik ook beslist iedereen een goed leven gun, bewijzen alle feiten tezamen maar weer hoe weerbarstig de realiteit is. En hoe moeilijk het is om pedo's die kinderen daadwerkelijk willen misbruiken te herkennen.
Maar je kunt wellicht van ruimdenkende individuelen verwachten dat ze openstaan voor andere manieren van omgaan met zaken.De realiteit wijst gewoon keer op keer uit dat er pedo's blijven die bewust op zoek gaan naar slachtoffers.
Het is misschien 'sneu' voor pedofielen die zichzelf wél in de hand kunnen houden, maar je kan van de maatschappij als geheel niet verwachten dat zij bereid zijn pedo's zoals eerder werd voorgesteld in dit topic. Noem het 'Collateral damage'.
Je werkt in het ene geval met iets dat er is en in het andere geval met iets dat er niet is, dus ik weet niet of dat wel waar is.Omdat het in de kern om exact hetzelfde gaat.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."