Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

Wat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

1417 antwoorden
222 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alakazam zei:
Nou ja, je kan denk ik wel seksuele aantrekking voelen maar tegelijkertijd geen romantische gevoelens hebben voor iemand van hetzelfde geslacht. Niet dat daar dan per se een label opgeplakt hoeft te worden, maar dat zijn toch twee verschillende dingen.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk kun je seksuele aantrekking voelen voor iemand en geen romantische gevoelens.

Maar tot nu toe is de definitie van biseksualiteit nog steeds:

Biseksualiteit zijn romantische gevoelens, seksuele aantrekking, of seksueel gedrag naar zowel mannen als vrouwen, of romantische gevoelens of seksuele aantrekking richting mensen ongeacht hun sekse of genderidentiteit. Dit laatste wordt ook wel aangeduid met de term panseksualiteit.
Klik om te vergroten...

Seksuele aantrekking tot en seksueel gedrag met hetzelfde geslacht is niet heteroseksueel. Die doen dat met het andere geslacht.

Ik weet dat dit maar labels zijn, maar je moet toch ergens een definitie op baseren? Anders betekent alles straks niets meer omdat iedereen zijn eigen betekenissen bedenkt.

Alakazam zei:
Dan nog, als je deze seksuele aantrekking voelt maar geen romantische gevoelens hebt, kan het ook gewoon zijn dat je de juiste man nog niet bent tegengekomen.
Klik om te vergroten...
Dat kan. :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Ik heb veel van "dit soort" types in mijn omgeving gehad. Bijna allemaal bleken ze bi of gay te zijn.
Klik om te vergroten...
Kan goed hoor. Toch denk ik dat het vaker is omdat ze tegenover anderen, vrienden etc, niet als homo gezien willen worden. Vaak wordt het nog als minder stoer, minder man, anders gezien ondanks dat zij persoonlijk eigenlijk niets tegen homo’s hebben. In bepaalde culturen helemaal. Moslims, Christenen ect etc. In die groepen wordt het vaak niet geaccepteerd of “het bestaat daar niet” zeggen ze.
F
Frenk070Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben homo. En het interesseert mij niet wat anderen daarvan denken. En verder moet iedereen gewoon doen waar hij of zij zin in heeft. Dat doe ik ook en dat bevalt me prima. 😍🤪😀👍
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie zei:
Ik val niet op mannen maar op seksueel vlak kan een man ook leuk zijn.
Klik om te vergroten...

Ben je toch niet 100% hetero. Sorry hoor maar wat @Mindless zegt klopt. Een 100% hetero man word niet seksueel opgewonden van een andere man. Misschien ene keer proberen om te kijken uit nieuwsgierigheid maar als je echt lust voelt of seksueel opgewonden wordt van iemand van hetzelfde geslacht ben je niet 100% hetero. Noem het bi, bi-schierig of hoe je ook wil maar het is geen hetero.
En wat maakt het uit? Je bent wie je bent en voelt wat je voelt. Trek je toch niks aan wat anderen daar van vinden... Accepteer jezelf gewoon hoe je ook bent.
Post is ook voor @Jbruinsma .
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Ben je toch niet 100% hetero. Sorry hoor maar wat @Mindless zegt klopt. Een 100% hetero man word niet seksueel opgewonden van een andere man. Misschien ene keer proberen om te kijken uit nieuwsgierigheid maar als je echt lust voelt of seksueel opgewonden wordt van iemand van hetzelfde geslacht ben je niet 100% hetero. Noem het bi, bi-schierig of hoe je ook wil maar het is geen hetero.
En wat maakt het uit? Je bent wie je bent en voelt wat je voelt. Trek je toch niks aan wat anderen daar van vinden... Accepteer jezelf gewoon hoe je ook bent.
Post is ook voor @Jbruinsma .
Klik om te vergroten...
Tuurlijk daar geef ik je ook de volle 100% gelijk in. Maar tenminste ik vind dat,dat als je als kind zoiets doet op 10 of 12 jarige leeftijd dan weet je niet zo goed wat je doet enzv. Maar dat is heel anders dan als je bijvoorbeeld boven de 18 bent en je doet het en hebt gevoel voor dat soort dingen tenminste vind ik hoor. Maar ik weet wel goed wat ik wel of niet ben maar il begrijp je volkomen😬👍🏻👍🏻
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het maakt allemaal niet zoveel uit hoe je het noemt in mijn ogen. Je geaardheid is een spectrum, dat zien we in deze discussie ook al terugkomen. Binnen dat spectrum is er van alles mogelijk. Daar hoeven we niet allemaal naampjes voor te verzinnen vind ik. Je kiest het label waar je het dichtst bij zit.

Als je mannen soms aantrekkelijk vindt maar altijd relaties met vrouwen hebt moet je zelf weten of je jezelf hetero of bi noemt. Als je van de vrouwen bent maar een keer een penis in je mond genomen hebt hoef je niet direct gedwongen te worden jezelf voor altijd als homo of bi te beschouwen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
KlaasVaak zei:
Het maakt allemaal niet zoveel uit hoe je het noemt in mijn ogen. Je geaardheid is een spectrum, dat zien we in deze discussie ook al terugkomen. Binnen dat spectrum is er van alles mogelijk. Daar hoeven we niet allemaal naampjes voor te verzinnen vind ik. Je kiest het label waar je het dichtst bij zit.

Als je mannen soms aantrekkelijk vindt maar altijd relaties met vrouwen hebt moet je zelf weten of je jezelf hetero of bi noemt. Als je van de vrouwen bent maar een keer een penis in je mond genomen hebt hoef je niet direct gedwongen te worden jezelf voor altijd als homo of bi te beschouwen.
Klik om te vergroten...
Je kunt zelf weten of je jezelf dan hetero noemt, maar je bent het niet. Op dat moment tenminste niet. Je gevoelens en/of gedrag zijn dan homo/biseksueel. Als die gevoelens later verdwijnen en je enkel nog op het andere geslacht valt, ben je heteroseksueel.

Zo moeilijk is het niet. :laughing:
B
BuffelaartjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jbruinsma zei:
Het is eigelink niet erg maar dat is het m juist ik ben het niet weetjewel,anders viel ik nu wel op jongens toch. Maar ik wou gewoon weten als je op zo'n jonge leeftijd iets doet met het zelfde geslacht uit nieuwsgierigheid ofzoiets, of je dan homo bent. Het is niet erg hoor maar snapje wat ik bedoel
Klik om te vergroten...
Sommige mensen zijn nu eenmaal nieuwsgierig naar het hetzelfde geslacht (zeker niet op jonge leeftijd overigens) Nee dat maakt je niet homo. Als je homo/lesbisch bent val je op je eigen geslacht of vind je je eigen geslacht aantrekkelijk.

Volgens mij wordt er in de "vrouwen" wereld iets anders tegen aangekeken als je bijvoorbeeld met je vriendin zoent dan in de "mannen" wereld ja , dat klopt en is ook helemaal niks verkeerds mee (correct me if i'm wrong dames:wink: )

Ik kan een jongen/man er goed uit vinden zien maar dat betekend niet dat ik me eigen daar tot aangetrokken voel of ooit zal voelen integen stelling tot vrouwen.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vraag me wel eens af. Als ik als hetro man sex met andere mannen ga hebben puur experimenteel. Zou ik dan homo kunnen worden? Met roept altijd dat het iets is waar je mee geboren ben, maar het lijkt me toch iets dat in je ego zit of niet? En de ego mag wel star zijn, maar als je openminded genoeg word vraag ik me stiekem wel eens af hoe ver je kan gaan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Martinus zei:
Vraag me wel eens af. Als ik als hetro man sex met andere mannen ga hebben puur experimenteel. Zou ik dan homo kunnen worden? Met roept altijd dat het iets is waar je mee geboren ben, maar het lijkt me toch iets dat in je ego zit of niet? En de ego mag wel star zijn, maar als je openminded genoeg word vraag ik me stiekem wel eens af hoe ver je kan gaan.
Klik om te vergroten...
Welke heteroseksuele man gaat even experimenteel seks hebben met mannen? :laughing: Dat komt toch niet eens in je op? En zowel, dan voel je dus een seksuele aantrekking tot mannen. En daar is niets mis mee! Maar dan ben je niet hetero.

Ik snap niet waarom hier zo over gediscussieerd kan worden...

En ik word hier zweefkees genoemd. :wink:
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Welke heteroseksuele man gaat even experimenteel seks hebben met mannen? :laughing: Dat komt toch niet eens in je op? En zowel, dan voel je dus een seksuele aantrekking tot mannen. En daar is niets mis mee! Maar dan ben je niet hetero.

Ik snap niet waarom hier zo over gediscussieerd kan worden...

En ik word hier zweefkees genoemd. :wink:
Klik om te vergroten...

Waarom niet? Ik voel me totaal niet aangetrokken tot mannen, maar ik heb de gedachte wel eens gehad. Misschien door xtc ofzo.

Vroeger vond ik kroketten echt goor. Maar ik heb er een paar keer 1 gegeten omdat ik het niet wou weg gooien. En nu vind ik ze eigenlijk best lekker...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Martinus zei:
Waarom niet? Ik voel me totaal niet aangetrokken tot mannen, maar ik heb de gedachte wel eens gehad. Misschien door xtc ofzo.

Vroeger vond ik kroketten echt goor. Maar ik heb er een paar keer 1 gegeten omdat ik het niet wou weg gooien. En nu vind ik ze eigenlijk best lekker...
Klik om te vergroten...
Ik kan me er helemaal niets bij voorstellen om dat zo even te proberen terwijl er geen enkele aantrekkingskracht is. Ik zou denk ik juist een sterke afkeer voelen als er een naakte man voor me lag en ik moest het daarmee doen. En ik kan best knappe mannen bewonderen op een esthetische manier.

Maar probeer het eens en post je bevindingen. :wink:
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Maar probeer het eens en post je bevindingen. :wink:
Klik om te vergroten...

Als ik mezelf ooit zo gek kan krijgen zal ik het delen 🤣
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Martinus zei:
Als ik mezelf ooit zo gek kan krijgen zal ik het delen 🤣
Klik om te vergroten...
Drugs krijgt je misschien over het randje. :wink:
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hiyou zei:
Ik ben bi puur op seksueel vlak, want zou nooit op mijn eigen geslacht verliefd knnen worden, geen interesse in. Ik heb het 100% voor mannen. Wel vind ik een vrouwlijk lichaam aantrekkelijk, en kus ik graag met een vrouw. Puur als lust :) is dat dan bi zijn of gewoon heel openminded zijn? Ik kijk ook graag lesbische porno🤷‍♀️😅
Klik om te vergroten...
Ja dat vind ik een goede.
Want ik kan dus wel verliefd worden op mannen en vrouwen. Maar dan ben ik biseksueel.
Maar de naam zegt het al..seksueel
Als je lesbisch bent zit daar ook het word seksueel niet bij.

Je hebt biseksuelen..puur seksueel
En biseksuelen die net als hetero, homo, lesbisch met alle geslachten relatie kunnen hebben.
Kan voor dat laatste geen woord verzinnen.

Maar in jouw geval..puur seksueel dus. Want je wilt er geen relatie mee, ontwikkelt ook geen gevoelens.Ja openminded vind ik ook wel een goede. Ik kom veel vrouwen tegen die zeggen biseksueel te zijn, is best een domper, soms pijnlijk als je gevoelens ontwikkelt, maar het was van hun kant alleen sex

Je hebt ook vrouwen die op wapdates met andere vrouwen sex hebben, of in swingsetting.
Maar in het dagelijks nuchtere leven geen behoefte aan.

Die word in die kringen als wapbi aangeduid.
Vind ik zelf wel handig.

Ik denk dat er op relationeel vlak een stuk minder benamingen en grijze gebieden zijn dan op seksueel vlak.

Ik ken ook hetero's die eenmaal wap in een setting met meerdere niet altijd terugdeinzen bij een verdwaalde hand.

Maar je moet eens weten wat de waslijst daar is lol..voor benamining, maar ook termen waar je wensen en grenzen liggen. die lijkt me niet geschikt voor hier. Maar is in die scene zo'n benaming in 1 klap duidelijk.

Er is een site die de wappers, swingers onder ons wel kennen en dat is echt een verademing als je via iemands profiel in 1 klap.kan lezen wat zijn voorkeuren zijn, of het gebonden is aan setting ervaren.. do's and donts.
Die kan je helaas niet op je voorhoofd plakken als je op zoek bent.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Ik snap niet waarom hier zo over gediscussieerd kan worden...
Klik om te vergroten...
Ik ook niet beste “nu even niet” zweefkees!
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Ik snap niet waarom hier zo over gediscussieerd kan worden...
Klik om te vergroten...

Mindless heeft teveel mind. Toch maar even een nieuwe nickname verzinnen. Mindfull? Halfmindhalfempty?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Martinus zei:
Mindless heeft teveel mind. Toch maar even een nieuwe nickname verzinnen. Mindfull? Halfmindhalfempty?
Klik om te vergroten...
Mindless is het ideaal hè. :wink:

Mindfull moeten we niet hebben...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Anne M Dexter zei:
Ik heb hele fijne seksuele jaren gehad ( maar daarvoor ook niet .voel me een buitenstaander ), hij was jong en zo ervaren en kundig.( vader vN jongste )
Nu weet ik dat hij porno en seks verslaafd is, ok in onze 10 jaar , tig vrouwen gehad,
Zelf na einde relatie kwam hij dag en nacht. Drank mee, en coke

met de woorden

dan laat ik je met rust,... ik blijf komen
Soms liet ik toe , soms huilde ik neeeeeeeee
( dochter van 9 toen heeft m weggekregen,) helse jaren.

de relatie op via lexa , enzo... seks gehad ook,
Ik voel niets . Speel mee . Maar alsof ik een toneel stuk deed,
Klik om te vergroten...
Hij heeft je bedrogen met tig vrouwen tijdens jullie relatie terwijl jullie samen een kind hadden? Of begrijp ik het verkeerd? En jij liet hem dan weer bij je komen? Of wist je dat toen nog niet?

Anne M Dexter zei:
wil ook geen man meer voor nu,
Klik om te vergroten...
Nee dat kan ik me voorstellen na zo iemand...

Anne M Dexter zei:
ooit EMDR over dat stuk,
Zien of ik zelfliefde weer vind, en kan delen weer.
Mag zelfs wel een vrouw zijn , of iemand die van binnen mijn droom man is.
Lief uiterlijk, mag met handicap...


Als ik maar liefde voel. Dan zien we wel of seks meerwaarde zal hebben

Ik mis het niet, seks met iemand,
Libido is mega laag .
dus ja, ik denk dag ik wel in deze categorie val.

A seksueel is oke. Er is meer dan seks.
Andere tedere punten zullenn versteekt worden .
Dus niets mis mee
Klik om te vergroten...
Natuurlijk is dat oké. :) En inderdaad, er is zoveel meer dan seks. Maar in een relatie moet je daar wel beide hetzelfde over denken denk ik, anders leidt dat tot frustratie, onbegrip, etc.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Hij heeft je bedrogen met tig vrouwen tijdens jullie relatie terwijl jullie samen een kind hadden? Of begrijp ik het verkeerd? En jij liet hem dan weer bij je komen? Of wist je dat toen nog niet?
Klik om te vergroten...
Dat is een heel verhaal, ik heb gevochten voor mijn kinderen . Wist alles niet. Narcist , pathologische leugenaar ,.
Nu vecht ik voor mezelf x

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1314151617...71
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."