#1
Natuurlijk kun je seksuele aantrekking voelen voor iemand en geen romantische gevoelens.Nou ja, je kan denk ik wel seksuele aantrekking voelen maar tegelijkertijd geen romantische gevoelens hebben voor iemand van hetzelfde geslacht. Niet dat daar dan per se een label opgeplakt hoeft te worden, maar dat zijn toch twee verschillende dingen.
Maar tot nu toe is de definitie van biseksualiteit nog steeds:
Biseksualiteit zijn romantische gevoelens, seksuele aantrekking, of seksueel gedrag naar zowel mannen als vrouwen, of romantische gevoelens of seksuele aantrekking richting mensen ongeacht hun sekse of genderidentiteit. Dit laatste wordt ook wel aangeduid met de term panseksualiteit.
Seksuele aantrekking tot en seksueel gedrag met hetzelfde geslacht is niet heteroseksueel. Die doen dat met het andere geslacht.
Ik weet dat dit maar labels zijn, maar je moet toch ergens een definitie op baseren? Anders betekent alles straks niets meer omdat iedereen zijn eigen betekenissen bedenkt.
Dat kan.Dan nog, als je deze seksuele aantrekking voelt maar geen romantische gevoelens hebt, kan het ook gewoon zijn dat je de juiste man nog niet bent tegengekomen.