Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

Wat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

1417 antwoorden
208 weergaven
18-5-2026
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Nee dat is verschrikkelijk... Spijt me dat je dat mee hebt moeten maken :(
Klik om te vergroten...
Snapje maar ik wist niet wat het verschil was hha,maar dan zijn we t wel eens. Jaa het is jammer dat zulke dingen gebeuren he.maarja wij zijn ook maar mensen he vergeten en weer door gaan.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik ben hetero en ben daar wel tevreden over:)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jbruinsma zei:
Ooh ja dat wist ik niet maar de meeste snappen wel wat ik bedoel.......... Sorry maar iemand die iets uitvreet met kinderen mogen ze van mij de doodstraf geven.
Klik om te vergroten...
Voila. Vive la Cameron!
Wie aan kinderen komt, al is het een kind van iemand anders, ( ik heb er geen), staat er bij mij buitengewoon slecht op.
Deze persoon komt er beslist niet zonder kleerscheuren mee weg. Zeer zeker niet!
(Moet dan wel op heterdaad gebeuren in casu. Van " horen zeggen" telt bij mij niet).
Dat sommigen hardnekkig blijven doorgaan, zien we onder meer aan de pedovereniging Martijn.
Deze club is verboden, maar nog steeds actief...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blauweaap zei:
Pedofilie is een zieke gedachten. Een pedofiel zal vroeg of laat 1x de fout in gaan. Pedofilen mogen van mij een brandmerk voor op zijn kop gedrukt krijgen. Lekker als schandpaal door het leven gaan. Vind het erg dat mensen pedofilie gaan accepteren door de denken maar hij kan er toch niks aan doen? Gaan we dat ook zeggen als ik een bank overval? Ben ik dan ook zielig?
Klik om te vergroten...
Dit is hier nu al zo vaak uitgelegd, heb je het topic wel doorgelezen?

Het mogen dan zieke gedachten zijn, maar die gedachten hebben ze al. Kies jij je gedachten uit? Nee toch?

Het verschil zit erin dat iemand ook echt handelt naar die gedachten of niet.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blauweaap zei:
Pedofilie is een zieke gedachten. Een pedofiel zal vroeg of laat 1x de fout in gaan. Pedofilen mogen van mij een brandmerk voor op zijn kop gedrukt krijgen. Lekker als schandpaal door het leven gaan. Vind het erg dat mensen pedofilie gaan accepteren door de denken maar hij kan er toch niks aan doen? Gaan we dat ook zeggen als ik een bank overval? Ben ik dan ook zielig?
Klik om te vergroten...
Snap dat je er geen lekker gevoel bij hebt, maar heb je überhaupt de post van @Roze Olifant gelezen?

Het gaat er om dat een pedofiel zo geboren wordt, als hij er zijn hele leven niet naar handelt vind ik dat die persoon zelfs respect verdient. Het lijkt me een verschrikkelijk leven.

Je gaat toch niet iemand brandmerken terwijl hij en niet naar gehandeld heeft en er ook niks aan kan doen hoe die gene zich voelt?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kwatzakottel zei:
Ik mis de mycosexueel, de mens die op paddenstoelen valt.
Klik om te vergroten...
Stop je dan paddenstoelen in je anus ?
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Blauweaap zei:
Een pedofiel zal vroeg of laat 1x de fout in gaan
Klik om te vergroten...
Ja dat bedoel ik dus: Waarom denk je dat?

Blauweaap zei:
Gaan we dat ook zeggen als ik een bank overval? Ben ik dan ook zielig?
Klik om te vergroten...
KUL - argument. En of jij zielig bent of niet vind ik effe niet interessant.

Ik zit te zoeken naar hoe we beste kunnen omgaan met pedo's, om kids te beschermen tot ze op hun eigen moment toe zijn aan het ontdekken van seks. En niet eerder, niet gedwongen, en al helemaal niet door mensen (alle volwassenen) die kinderen zouden moeten beschermen.

Blauweaap zei:
Pedofilie is een zieke gedachten. Een pedofiel zal vroeg of laat 1x de fout in gaan. Pedofilen mogen van mij een brandmerk voor op zijn kop gedrukt krijgen. Lekker als schandpaal door het leven gaan.
Klik om te vergroten...
Doe lekker stoer.
Maar zolang je geen gedachten kunt lezen, komt dat dus altijd sowieso te laat want dan heb zo'n pedo al een kind gepakt.
Echt niet nuttig om hard te roepen dat je pedo's vanalles wil aandoen. Werkt zelfs niet om wie dan ook te overtuigen dat je zelf geen pedo zou zijn.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alakazam zei:
Snap dat je er geen lekker gevoel bij hebt, maar heb je überhaupt de post van @Roze Olifant gelezen?

Het gaat er om dat een pedofiel zo geboren wordt, als hij er zijn hele leven niet naar handelt vind ik dat die persoon zelfs respect verdient. Het lijkt me een verschrikkelijk leven.

Je gaat toch niet iemand brandmerken terwijl hij en niet naar gehandeld heeft en er ook niks aan kan doen hoe die gene zich voelt?
Klik om te vergroten...
Mee eens dat iemand zo geboren wordt en je gewoon respect kan hebben.

Het stukje niet op je kinderen laten passen vind ik ook wel een interessante. Ik mag toch hopen dat als je iemand laat oppassen op je kinderen, je diegene kent en er dan ook wel op kan vertrouwen dat degene geen bijbedoelingen heeft? Niet alle pedofielen doen er wat mee, op het nieuws zie je alleen de viespeuken voorbij komen wat het makkelijk maakt om er maar vanuit te gaan dat ze gelijk allemaal verkeerde bedoelingen hebben.

Of zie ik het verkeerd en gaan we nu random mensen uitnodigen om op te passen en vertrouwen we iedereen behalve pedofielen?
Ongeacht of het een pedofiel is, zou ik sowieso van tevoren willen weten wie ik bij mijn kinderen laat. Ook andere seksualiteiten kunnen gekkigheden hebben of onverantwoordelijk zijn :thinking:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Druktemaker zei:
Mee eens dat iemand zo geboren wordt en je gewoon respect kan hebben.

Het stukje niet op je kinderen laten passen vind ik ook wel een interessante. Ik mag toch hopen dat als je iemand laat oppassen op je kinderen, je diegene kent en er dan ook wel op kan vertrouwen dat degene geen bijbedoelingen heeft? Niet alle pedofielen doen er wat mee, op het nieuws zie je alleen de viespeuken voorbij komen wat het makkelijk maakt om er maar vanuit te gaan dat ze gelijk allemaal verkeerde bedoelingen hebben.

Of zie ik het verkeerd en gaan we nu random mensen uitnodigen om op te passen en vertrouwen we iedereen behalve pedofielen?
Ongeacht of het een pedofiel is, zou ik sowieso van tevoren willen weten wie ik bij mijn kinderen laat. Ook andere seksualiteiten kunnen gekkigheden hebben of onverantwoordelijk zijn :thinking:
Klik om te vergroten...
Je hoeft geen verkeerde bedoelingen te hebben om in een moment overmeesterd te worden door je gevoelens. Dat gebeurt bij "gewone" mensen, dus is het ook mogelijk bij pedofielen.

Er is in ieder geval die kans en daar gaat het denk ik om. Uiteraard let je ook op andere dingen. Je probeert zoveel mogelijk veiligheid te creëren voor het kind en imo hoort daar bij dat je geen pedofiel alleen laat bij je kind, ook al heeft diegene geen bekende geschiedenis van handelen naar zijn/haar gedachten en gevoelens.

Zo denk ik erover dan.
W
WiewieLid
01-01-2024, 00:00
#10
QueerMan zei:
Quel enthousiasme... :thinking:
Klik om te vergroten...
Zoals ik al zei prima en gelukkig mee 😉 ieder mens is uniek…
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Ik heb daar weer moeite mee.
Dat men wel homo bv accepteert maar niet pedo.
Klik om te vergroten...
Ik heb moeite mee.
Dat mensen wel pedofilie bv accepteert maar niet homo🤷
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Blauweaap zei:
Ik heb moeite mee.
Dat mensen wel pedofilie bv accepteert maar niet homo🤷
Klik om te vergroten...
Die zijn er zoals je leest niet veel dus hoef jij met niet veel mensen moeite te hebben.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik mis de mycosexueel, de mens die op paddenstoelen valt.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rivalrie zei:
Stop je dan paddenstoelen in je anus ?
Klik om te vergroten...
Ja, je gaat er gewoon met je broek uit in het bos op zitten
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Er wordt weer lacherig gedaan, maar het is een serieuze geaardheid, er is ook een facebook groep.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
*** Sorry lang verhaal, maar dit onderwerp
komt zo nu en dan terug, ontspoort dan nogal eens op een zeker moment, en ik ga er dus vast wat over zeggen als disclaimer. :) Excuses indien teveel herhaling.

Ik denk wel te snappen wat Dunne hier in heel weinig woorden zegt. Het is 100 procent begrijpelijk dat iemand (ook ik) een pedofiel liever niet op zijn kinderen laat passen. Je neemt het zekere voor het onzekere als ouder, tuurlijk! Denk dat Dunne dat ook zeker begrijpt, maar wat ze zegt is dat het jammer is dat de geaardheid (want dat is het!) pedofilie niet wordt geaccepteerd. Het heeft geen zin om een geaardheid te ‘bestrijden’, want hij bestaat. Door dat in het geval van pedofilie te ontkennen - zeg niet dat iemand dat hier doet trouwens - creëer je volgens mij een situatie die veel onveiliger/gevaarlijker is dan door dat niet te doen. Pedofilie is aangeboren en niet iemands schuld. Wat wél iemands schuld en zwaar aan te rekenen is (en dat moet dan ook zeker gebeuren, begrijp mij niet verkeerd) is als hij/zij er vervolgens actief wat mee doet. Dus door kinderporno te downloaden en/of een kind te misbruiken/aan te randen. Het is duidelijk dat dit verwerpelijk gedrag is omdat een kind geen consent kan geven laat staan zich kan verweren, dus het staat buiten kijf dat dat dit streng aangepakt moet worden.

De angst, woede en weerzin die gevoeld wordt bij alleen nog maar het idee dat iemand het op ‘onze’ kinderen gemunt zou (kunnen) hebben, is extreem groot onder mensen. Maar wat men in de argumentatie vaak vergeet is dat pedofilie niet gelijk staat aan pedoseksualiteit. Het eerste is een geaardheid, het tweede is een misdrijf. In de praktijk komt dit er (helaas voor deze mensen, want je zult het maar hebben) op neer dat iemand die pedofiel is, de rest van zijn leven moet spenderen in volledige seksuele onthouding, dat wil zeggen, als hij/zij geen aantrekking tot mannen of vrouwen van passende leeftijd ervaart. Zo iemand kan behandeling krijgen die erop gericht is acceptatie te vinden in een ‘aseksueel’ bestaan. Moeilijk? Ja zeker.

Maar JUIST hierom is het zo belangrijk dat pedofilie bespreekbaar wordt, zodat iemand die deze voorkeur heeft dit bij zichzelf herkent en erkent, en, het meest belangrijk: professionele hulp zoekt bij het leren begrijpen van en leren omgaan met zijn/haar seksualiteit zonder toe te geven aan de ware voorkeur. Er zijn in tegenstelling tot wat velen denken ook genoeg pedofielen die dit doen. Die hulp zoeken, inzien dat seksuele bevrediging bij minderjarigen zoeken op alle vlakken niet wenselijk en toegestaan is, en met de tijd leren om hun leven te leiden zonder dat zij misschien wel ooit seksuele bevrediging gaan vinden.

Als het woord pedofiel valt staan mensen vaak gelijk op hun achterste poten, begrijpelijk, dit onderwerp roept enorm hevige emoties op. Maar het moet echt niet worden vergeten dat pedofilie niet hetzelfde is als pedoseksualiteit. Door het voor mensen die met het eerste worstelen (maar geen kinderen pijn of trauma aan willen doen) onbespreekbaar te maken en het stigma zo groot te maken dat deze het liever voor zichzelf houden, wordt niet alleen de persoon met de pedofiele geaardheid benadeeld maar ook eventuele slachtoffers. Ik denk dat een pedofiel die niet geholpen wordt en zwijgt omdat-ie anders in elkaar getimmerd wordt, riskanter wordt dan een pedofiel die gehoord en behandeld wordt.

Correct me if I’m wrong @De Dunne als je dit helemaal niet bedoelde.

Open minded naar een geaardheid kijken die mogelijk gevaar oplevert voor weerloze slachtoffers heeft niets te maken met een ‘pedo-knuffelaar’ zijn (wordt hier absoluut niet gezegd maar ik heb zelf hier op het forum wel eens die verwensing gekregen) maar met het op de meest verstandige en minst schadelijke manier omgaan met iets waarvan we niet kunnen ontkennen dat het bestaat.

Veel pedofielen zijn willing om d.m.v. behandeling hun seksuele genot op te geven voor de rest van hun leven omdat ze een kind geen trauma willen geven. Deze mensen zijn geen monsters. Het worden pas monsters als ze handelen naar hun voorkeuren en dan wordt het een ander verhaal.
Klik om te vergroten...
Een pedofiel die geen kwaad in de zin heeft zou niet eens op je kinderen moeten willen passen.

Een monnik gaat toch ook geen vrouwenyogaklas leiden? Dan maak je het jezelf onnodig moeilijk.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Iets kan ook een ziekte zijn. Pedofilie is een zichzelf in stand houdende afwijking: de pedofielen zijn bijna altijd zelf ookslachtoffer en
handelen dus uit een trauma. Dat kun je niet als een geaardheid verkopen, het spijt me. Een geaardheid is al bij geboorte aanwezig.
De pedofiele baby bestaat niet.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kwatzakottel zei:
Er wordt weer lacherig gedaan, maar het is een serieuze geaardheid, er is ook een facebook groep.
Klik om te vergroten...
Heb je ook een officiële bron? Ben benieuwd
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kwatzakottel zei:
De pedofiele baby bestaat niet.
Klik om te vergroten...
De mycofiele baby wel? :laughing:

Nee maar ik kan ook moeilijk naar pedofilie als een geaardheid kijken. De meningen verschillen erover maar ik zie het ook als een afwijking en daarbij ook als een destructieve afwijking. Schadend voor zelf en anderen. Ik zie het niet op hetzelfde niveau staan als heteroseksualiteit, homoseksualiteit, biseksualiteit en ik denk dat we dat ook niet moeten willen als maatschappij.

Dat alles betekent denk ik niet dat pedofielen aan de schandpaal genageld zouden moeten worden. Dat is imo een middeleeuwse denkwijze die niets beter maakt, maar juist slechter. Er kan erkend worden dat deze mensen nu eenmaal deze gevoelens hebben. Erkennen maar niet doen alsof het geen afwijking is en net zo oké is als hetero, homo, bi. En na erkenning hopelijk vrijwillige diepe introspectie in deze mensen om te kijken waar deze voorkeur vandaan komt. Misschien zelfs genezing.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Die zijn er zoals je leest niet veel dus hoef jij met niet veel mensen moeite te hebben.
Klik om te vergroten...
Ja, je zou zelfs zeggen dat die er niet zijn.

Laten we het er maar op houden dat realiteit soms vreemder is dan fictie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1213141516...71
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."