Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVriendschap tussen een man en vrouw kan dat?

Vriendschap tussen een man en vrouw kan dat?

427 antwoorden
65 weergaven
18-5-2026
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Proxima zei:
BBC? Ik meld me wel als ik op de brandstapel ben geweest...
Klik om te vergroten...
Waar denk je dat die b voor staat, burned?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Proxima zei:
BBC? Ik meld me wel als ik op de brandstapel ben geweest...
Klik om te vergroten...
Ik dacht dat jij een SBC had?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
BBC is bigblackcock
In mijn regio tenminste
Dus je zou nog eens flink verrast kunnen worden
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Proxima zei:
BBC? Ik meld me wel als ik op de brandstapel ben geweest...
Klik om te vergroten...
Huh wat want daar verbrand je onze geliefde zwarte medemens? :tearsofjoy:
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Snoozerboy5000 zei:
Huh wat want daar verbrand je onze geliefde zwarte medemens? :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Dalijk heeft ie nog een small burned black cock, weetje wel? Een SBBC
b
buddha31Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Javelin
Het hoeft ook geen probleem te zijn als man en vrouw een platonische vriendschap afspreken, ook al zou man meer willen. Mijn vriendschappen met vrouwen waren zeker waardevol.
Ik ben eigenlijk nooit jaloers naar mijn vrouw, maar omdat wij een vaste relatie hebben zou ik een mannelijke beste vriend van haar wel met argwaan bekijken.

Wat dus bij mij meer een rol speelt is of iemand in een relatie zit, maar vooral. Hoe diep gaat die vriendschap. Is het het type 'leuk om een terrasje mee te pikken' of is het iemand waar ze uren mee aan de telefoon hangt en na een feest kan overnachten want het is toch platonisch..
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#7
buddha31 zei:
@Javelin
Het hoeft ook geen probleem te zijn als man en vrouw een platonische vriendschap afspreken, ook al zou man meer willen. Mijn vriendschappen met vrouwen waren zeker waardevol.
Ik ben eigenlijk nooit jaloers naar mijn vrouw, maar omdat wij een vaste relatie hebben zou ik een mannelijke beste vriend van haar wel met argwaan bekijken.

Wat dus bij mij meer een rol speelt is of iemand in een relatie zit, maar vooral. Hoe diep gaat die vriendschap. Is het het type 'leuk om een terrasje mee te pikken' of is het iemand waar ze uren mee aan de telefoon hangt en na een feest kan overnachten want het is toch platonisch..
Klik om te vergroten...
Mijn man is niet jaloers op mijn mannelijke vrienden ( betekent niet dat hij nooit jaloers is) . Sterker nog, met 1 van die vrienden ben ik naar Canada gereden van VS met onze kinderen .
Mijn man vertrouwt mij, mijn vrienden en is zelfverzekerd
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8


Deze heeft een bredere doelgroep, dus is meer representatief.

:tilttearlaugh:

Waarom komt die "ja" van vrouwen op deze vraag zo compleet ongeloofwaardig over... Zo'n ye-ee-es... :sweatsmile: En de nee van mannen en vrouwen met volle overtuiging, zonder enige aarzeling. :thinking:
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#9
(in welk wespennest begeef ik mij ?)
Reagerend op de filmpjes ... Sowieso, uitgaande van een algemeen bekende aanname blijkt ongeveer 10% (15% ? ) van de populatie buiten beschouwing te blijven.
Vanuit mijn perspectief:
* kan ik vrienden zijn met lekkere hetero mannen zonder meer te willen ?
Oohh ja ! Voorbeeld: zo'n persoon moest vorige week op de bank slapen .... Hij past en ik niet ..... Andersom was ik op de bank gekropen. Bed was groot genoeg voor ieder eigen helft trouwens. Maar tenzij hij als een blok in slaap zou vallen, had ik net zo slecht geslapen als wanneer de wekker van de buren vanaf het hondsuur signaal begon te geven.
** kan ik vrienden blijven met mannen met wie ik lekkere sex heb gehad (voltooid verleden tijd) ?
Ooohh zeker ! De sex was vast lekkerder omdat we op koers zaten om echte vrienden te worden.

Echt wederzijds respect en intimiteit hoeven niet lichamelijk aangevuld te worden.

Of zitten hetero's anders in elkaar ?
Dan: Rare jongens. "Sono Pazzi Questi Romani”
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn mening over dit gehele topic:

Doordat er zoveel bedacht is, is er geen ruimte voor wat er wel gevoeld wordt.

Ik zou niet graag jullie partner willen zijn.
Dan zou ik niet kunnen leren, ontdekken, voelen en helen. Dan zou ik als ik een lichamelijke aantrekkingskracht zou voelen, wat zo'n krachtige mooie energie is, het moeten negeren omdat je dat mij niet zou gunnen. Omdat je volgens velen van iemand bent. Natuurlijk kan het zijn, dat ik vanuit pijn iets van iemand wil. Maar omdat te kunnen begrijpen moet het wel gevoeld worden, en dan zou je nooit meer om die reden over de grenzen van liefde gaan. Een mooie vriendschappelijke verbinding voelen met iemand anders dan je partner is ook liefde. In mijn ogen precies dezelfde liefde als de liefde voor je partner. In sommige fases van je leven resoneer je meer op iemand anders omdat er bepaalde stukken in jezelf willen helen die jouw partner niet triggerd. In mijn ogen is dat alleen maar mooi en heeft alleen onze ego moeite met al deze dingen. Laten we gewoon alles aangaan en niet bang zijn dat alles steeds veranderd. Uiteindelijk veranderd het alleen maar in meer liefde en meer kracht om volledig jezelf te zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Iskra zei:
Mijn mening over dit gehele topic:

Doordat er zoveel bedacht is, is er geen ruimte voor wat er wel gevoeld wordt.

Ik zou niet graag jullie partner willen zijn.
Dan zou ik niet kunnen leren, ontdekken, voelen en helen. Dan zou ik als ik een lichamelijke aantrekkingskracht zou voelen, wat zo'n krachtige mooie energie is, het moeten negeren omdat je dat mij niet zou gunnen. Omdat je volgens velen van iemand bent. Natuurlijk kan het zijn, dat ik vanuit pijn iets van iemand wil. Maar omdat te kunnen begrijpen moet het wel gevoeld worden, en dan zou je nooit meer om die reden over de grenzen van liefde gaan. Een mooie vriendschappelijke verbinding voelen met iemand anders dan je partner is ook liefde. In mijn ogen precies dezelfde liefde als de liefde voor je partner. In sommige fases van je leven resoneer je meer op iemand anders omdat er bepaalde stukken in jezelf willen helen die jouw partner niet triggerd. In mijn ogen is dat alleen maar mooi en heeft alleen onze ego moeite met al deze dingen. Laten we gewoon alles aangaan en niet bang zijn dat alles steeds veranderd. Uiteindelijk veranderd het alleen maar in meer liefde en meer kracht om volledig jezelf te zijn.
Klik om te vergroten...
Ik zie je punt.

Heb je dan ook een open relatie?
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een relatie hoeft niet direct open te zijn om elkaar toch net dat beetje ruimte te gunnen voor nabijheid en intimiteit met een ander, het is maar net hoe je erin staat. Als de band die je met je partner hebt goed is, kun je elkaar ook toestaan om eens van de gebaande paden af te wijken zonder dat de relatie direct in gevaar komt. Zolang er openheid, transparantie en liefde is kan dat, denk ik, heel goed.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Miraculeus zei:
Een relatie hoeft niet direct open te zijn om elkaar toch net dat beetje ruimte te gunnen voor nabijheid en intimiteit met een ander, het is maar net hoe je erin staat. Als de band die je met je partner hebt goed is, kun je elkaar ook toestaan om eens van de gebaande paden af te wijken zonder dat de relatie direct in gevaar komt. Zolang er openheid, transparantie en liefde is kan dat, denk ik, heel goed.
Klik om te vergroten...
Nee oké, daar kan ik me wat bij voorstellen. :)

Bijvoorbeeld qua praten over een bepaald onderwerp, of zo? Waar je niet goed over kunt praten met je partner, om de een of andere reden.
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Bijvoorbeeld qua praten over een bepaald onderwerp, of zo?
Klik om te vergroten...
Inderdaad, praten, een specifieke hobby delen waar de ander niks voor voelt, maar ook intiemere dingen die je wellicht niet zo snel met zomaar een vriend of vriendin zou doen/delen.
Een open relatie zou voor mij niet werken denk ik maar ik vind niet alles daaraan slecht.
De basis is en blijft een goede relatie met je partner en van daaruit kunnen waardevolle momenten met anderen een mooie aanvulling zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Miraculeus zei:
Inderdaad, praten, een specifieke hobby delen waar de ander niks voor voelt, maar ook intiemere dingen die je wellicht niet zo snel met zomaar een vriend of vriendin zou doen/delen.
Een open relatie zou voor mij niet werken denk ik maar ik vind niet alles daaraan slecht.
De basis is en blijft een goede relatie met je partner en van daaruit kunnen waardevolle momenten met anderen een mooie aanvulling zijn.
Klik om te vergroten...
Het zou voor mij ook niet werken, een open relatie. Althans, hoe ik er nu in sta.

En ik heb het persoonlijk meegemaakt dat mijn ex praatte met iemand over een gemeenschappelijk iets tussen hen (niets seksueels of iets dergelijks). Ik kon/kan dat begrijpen, maar het was soms op zo'n manier dat ik me voelde buitengesloten. Zij herkende dat toen ook en vond dat ook niet helemaal oké van haar kant, maar tegelijk had ze die behoefte aan dat contact. Dat was wel een moeilijk iets soms, maar ik gunde het haar wel hoor. Je kan soms inderdaad op een bepaald punt niet de beste persoon zijn om mee over iets te praten, zelfs al ben je de partner.
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Het zou voor mij ook niet werken, een open relatie. Althans, hoe ik er nu in sta.

En ik heb het persoonlijk meegemaakt dat mijn ex praatte met iemand over een gemeenschappelijk iets tussen hen (niets seksueels of iets dergelijks). Ik kon/kan dat begrijpen, maar het was soms op zo'n manier dat ik me voelde buitengesloten. Zij herkende dat toen ook en vond dat ook niet helemaal oké van haar kant, maar tegelijk had ze die behoefte aan dat contact. Dat was wel een moeilijk iets soms, maar ik gunde het haar wel hoor. Je kan soms inderdaad op een bepaald punt niet de beste persoon zijn om mee over iets te praten, zelfs al ben je de partner.
Klik om te vergroten...
Dat kan lastige situaties opleveren inderdaad,kan me voorstellen dat het niet prettig voelt, alsof je 'niet goed genoeg' bent, op dat gebied.
Maar niemand kan nu eenmaal alle behoeftes van zijn partner volledig bevredigen, niemand is perfect. De vraag is dan hoe je daar een weg in kunt vinden samen, accepteren of op een andere manier toch die bevrediging vinden.
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Ik zie je punt.

Heb je dan ook een open relatie?
Klik om te vergroten...

De term open relatie voel ik niet echt.
Wat Miraculeus zegt, volledige openheid, die voel ik meer.

Maar Mindless dat gevoel wat je had, het buitengesloten voelen. Dat is toch een mooi ding wat gezien en geheeld mag worden. Want dat gevoel komt ergens vandaan. Toevallig ging mijn vrouw precies door dit stuk de afgelopen week.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Iskra zei:
De term open relatie voel ik niet echt.
Wat Miraculeus zegt, volledige openheid, die voel ik meer.
Klik om te vergroten...
Ja dat klinkt wel mooi, maar als het erop aankomt, ben je er oké mee als je partner (seksueel) intiem is met een ander, of niet?

Iskra zei:
Maar Mindless dat gevoel wat je had, het buitengesloten voelen. Dat is toch een mooi ding wat gezien en geheeld mag worden. Want dat gevoel komt ergens vandaan. Toevallig ging mijn vrouw precies door dit stuk de afgelopen week.
Klik om te vergroten...
Zeker!

Mijn relaties hebben me veel geleerd over mijn jaloezie en ik ben daar ook nog steeds lerende in. :) Ik zie dat het een ego-iets is, maar tegelijk is het er wel. Het simpelweg ontkennen zou niet werken. Het heeft tijd, reflectie en begrip nodig om ermee om te gaan, tenminste bij mij.
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Ja dat klinkt wel mooi, maar als het erop aankomt, ben je er oké mee als je partner (seksueel) intiem is met een ander, of niet?
Klik om te vergroten...
Jawel, maar de "jawel" vloeit wel voort uit een proces.
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heb je niet gewoon een oordeel over wat je ervan kent? Want de documentaires over polyamorie, voelen voor mij nog steeds erg ego. Mijn relatie met mijn vrouw draait ook helemaal niet om het zoeken naar meerdere liefdes, of het zoeken naar seks etc. Het draait voor ons om verbinding met onszelf voelen en volledige openheid in wat we voelen, hokjesloos.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1819202122
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."