Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVriendschap tussen een man en vrouw kan dat?

Vriendschap tussen een man en vrouw kan dat?

427 antwoorden
58 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vriendschap met een vrouw, als man zijnde, natuurlijk moet dat kunnen..
Als er maar duidelijkheid is. Gewone vrienden zijn, zonder sex ( dat verpest haast alles) kan wel degelijk. Samenwerken met een college vrouw, dat kan ook I.m.o.
Waarom niet?
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
"Niet snel"

Oftewel, de optie is er ergens.
Klik om te vergroten...
You got me here:).

Je kunt natuurlijk nooit 100% uitsluiten dat er iets zou kunnen gebeuren, dat weet ik ook wel en dat ontken ik ook niet. Maar dan is de vriendschap heel waarschijnlijk wel voorbij en dat wil ik dus niet.

Ik geef nog een voorbeeld van hoe ik het zie. Bijna 20 jaar ben ik goed bevriend geweest met een vriendin. Prachtige vrouw ook maar dat even terzijde. We hebben heel veel leuke dingen samen gedaan waar ik nog vaak aan terugdenk. Contact is helaas verwaterd na een tijdje. Die erotische spanning was er heel in het begin wel degelijk, maar als we allebei hadden toegegeven aan onze verlangens was het maar bij een one night stand gebleven. Daar ben ik van overtuigd. En als ik moet kiezen tussen 20 jaar met veel goede herinneringen en maar een nacht met seks dan weet ik het wel.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Deadwing zei:
You got me here:).

Je kunt natuurlijk nooit 100% uitsluiten dat er iets zou kunnen gebeuren, dat weet ik ook wel en dat ontken ik ook niet. Maar dan is de vriendschap heel waarschijnlijk wel voorbij en dat wil ik dus niet.
Klik om te vergroten...
Nee maar dan zie je het verschil dus. Ik heb zelf (naast een hoop kennissen) maar 1 échte vriend, omdat ik de lat heel hoog leg. Met hem kan ik alles bespreken en bij hem is de vriendschap onvoorwaardelijk. Dat kan niet als het man/vrouw zou zijn mét enige mate van erotische spanning tussen beiden. 1 keer een slip up: weg "echte" "vriendschap".

Of er moet 0 erotische spanning/aantrekking van beide kanten zijn te allen tijde.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Nee maar dan zie je het verschil dus. Ik heb zelf (naast een hoop kennissen) maar 1 échte vriend, omdat ik de lat heel hoog leg. Met hem kan ik alles bespreken en bij hem is de vriendschap onvoorwaardelijk. Dat kan niet als het man/vrouw zou zijn mét enige mate van erotische spanning tussen beiden. 1 keer een slip up: weg "echte" "vriendschap".
Klik om te vergroten...
Ok, bij mij ligt de lat iets minder hoog maar ik heb ook niet veel echte vrienden. Maar die ik heb ken ik dus al tientallen jaren. Ik ben ook terughoudend hoor wat het aangaan van een vriendschap betreft. Heb mijn lesje wel geleerd en lang geleden al.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Deadwing zei:
Heb mijn lesje wel geleerd en lang geleden al.
Klik om te vergroten...
Je kunt je nergens zo in vergissen als in mensen.
Dat heb ik met schade en schande moeten leren.
Mensen van wie je verwacht na langere tijd vaak dat het echte vrienden zijn die je dan toch nog op een gegeven moment een mes in je rug steken.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Je kunt je nergens zo in vergissen als in mensen.
Dat heb ik met schade en schande moeten leren.
Mensen van wie je verwacht na langere tijd vaak dat het echte vrienden zijn die je dan toch nog op een gegeven moment een mes in je rug steken.
Klik om te vergroten...
Ja en je kunt er maar het beste zo vroeg mogelijk achter komen dat mensen gewoon niet altijd deugen. Zelfs familie en " goede vrienden" niet. Hoe pijnlijk dat ook kan zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Je kunt je nergens zo in vergissen als in mensen.
Dat heb ik met schade en schande moeten leren.
Mensen van wie je verwacht na langere tijd vaak dat het echte vrienden zijn die je dan toch nog op een gegeven moment een mes in je rug steken.
Klik om te vergroten...
Daarom dus de allerhoogste eisen stellen aan degenen die je echt je vriend noemt. De rest zijn gewoon kennissen/mensen waar ik goed mee kan.

Ken mijn vriend al tientallen jaren en weet zondermeer dat we elkaars back hebben.

Maar ja, stel dát hij me (hypothetisch dus) in mijn rug zou steken: dan zou dat echt heel pijnlijk zijn. Maar ik geloof er niets van want onze vriendschap is niet gebaseerd op iets van elkaar willen. Daarom kan het ook echte vriendschap zijn.

Vriendschap tussen man en vrouw kan dat vast ook zijn, maar dan moet er echt 0,0 aantrekking van beide kanten op álle momenten zijn. Nou succes om dat te vinden.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Vriendschap tussen man en vrouw kan dat vast ook zijn, maar dan moet er echt 0,0 aantrekking van beide kanten op álle momenten zijn. Nou succes om dat te vinden.
Klik om te vergroten...
Dit dus. Een vriendin van mij is getrouwd, stuk jonger en er is dus echt 0,0 aantrekking van beide kanten. Maar we kunnen het heel goed met elkaar vinden. Het kan echt wel. En haar man is geen jaloers type. Voor mij is ze ook geen kennis.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1819202122
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."