Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVriendschap tussen een man en vrouw kan dat?

Vriendschap tussen een man en vrouw kan dat?

427 antwoorden
68 weergaven
18-5-2026
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#1
Casaan zei:
Welke taal is deze?
Klik om te vergroten...
Liplezen
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Purplext zei:
Liplezen
Klik om te vergroten...
Als we die lippen moeten lezen moet je een andere foto plaatsen schat.

hoeren ook jullie allemaal op dit forum goddamn it.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ikzelf ben van mening dat een vriendschap van een man en een vrouw kan. En moet kunnen. (Een soort van platonische relatie ahw).
Ik heb deze in mijn studententijd ook gekend, nl met een ouder zusje van mijn toenmalige vriendin.
Het verhaal hierover is te lang om hier neer te zetten, maar het kan dus wel degelijk!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als er geen seksuele aantrekkingskracht is van beide kanten misschien.

Of als je enkel online contact hebt maar dat zie ik dan meer als kennissen.

Ik zou het geen enkele man aanraden om vrienden te blijven na een relatie. Better move on. Teveel en te intieme geschiedenis samen.
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voor mij heeft vriendschap geen geslacht... het is gewoon platonisch op alle vlakken, anders is het geen vriendschap maar iets anders.... of voorwaardelijke vriendschap of noem maar op.

Mijn BFF is een dame, sterke band... We staan er voor elkaar. Buiten platonische liefde zal dat nooit meer worden. Ik ben heel gelukkig in relatie en heb enkel oog voor m'n eigen vrouwtje op een manier die meer is dan vriendschap, hoewel zij ook naast m'n geliefde een bijzonder goeie vriendin is waar ik alles kan tegen zeggen en alles bij kwijt kan. Waarom zou ik geen vriendschap kunnen hebben met het vrouwelijk geslacht zonder dat dit een dreiging zou zijn voor die relatie die ik zo hard koester?

Ik snap wel dat er zo een mensen zijn... Of ze kunnen niet close zijn met iemand van het andere geslacht zonder er verlangens bij te krijgen of wat dan ook, mensen komen in soorten en elk met hun eigen seksualiteit en hoe actief die is/hoe die getriggered wordt. Ik denk gewoon dat "het kan" of "het kan niet" geen statements zijn die je universeel kan maken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Ik zou het geen enkele man aanraden om vrienden te blijven na een relatie. Better move on. Teveel en te intieme geschiedenis samen.
Klik om te vergroten...
Opm
Hier ben ik het helemaal mee eens! Ik heb ook een lange relatie gehad met een vrouw, na de breuk heb ik haar nog een keer gezien op een bruiloft van een zuster van haar, en het deed mij pijn om haar met andere mannen te zien dansen en praten.
Ik ging behoorlijk dronken naar huis, en heb nooit meer contact met haar gehad.
Dat was ook beter zo.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Opm
Hier ben ik het helemaal mee eens! Ik heb ook een lange relatie gehad met een vrouw, na de breuk heb ik haar nog een keer gezien op een bruiloft van een zuster van haar, en het deed mij pijn om haar met andere mannen te zien dansen en praten.
Ik ging behoorlijk dronken naar huis, en heb nooit meer contact met haar gehad.
Dat was ook beter zo.
Klik om te vergroten...
Als je als man nog gevoelens voor je ex hebt en vrienden blijft met de stille hoop dat ze je terug wil op een bepaald moment, don't do it!!

Vrouwen zijn in het algemeen veel sneller over een breuk heen dan mannen. Misschien heeft ze er geen verkeerde bedoelingen mee, maar voor de man slaat dat echt een deuk in je zelfvertrouwen. Eenmaal intiem met elkaar geweest, dan kun je (imo) niet meer terug naar vriendschap als de ene nog ergens aantrekking voelt. Het beste is om het los te laten en zelf alleen of eventueel later met een ander verder te gaan. Maar niet te snel.
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bij iedere vrouw met wie ik vriendschappelijk ben fantaseer ik over hoe ze in bed zou zijn en zou ik als de gelegenheid zich voordoet die fantasie ook werkelijk uitvoeren. Bij mannen heb ik dat iets minder, maar toch ook wel.

Ik ben er niet trots op.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lezen en leren zei:
Bij iedere vrouw met wie ik vriendschappelijk ben fantaseer ik over hoe ze in bed zou zijn en zou ik als de gelegenheid zich voordoet die fantasie ook werkelijk uitvoeren. Bij mannen heb ik dat iets minder, maar toch ook wel.

Ik ben er niet trots op.
Klik om te vergroten...
Ben je een man of vrouw?

En je zou het letterlijk met elke vrouw doen, ongeacht haar uiterlijk?
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Ben je een man of vrouw?

En je zou het letterlijk met elke vrouw doen, ongeacht haar uiterlijk?
Klik om te vergroten...
man. Nee, ik zou het doen met elke vrouw met wie ik vrienden ben. Dan is er kennelijk een aantrekkingskracht, het uiterlijk is dan secundair. En andersom ook: met een zeer knappe, maar heel vervelende/domme/stomme/nare/etc vrouw zou ik nooit seks willen hebben.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lezen en leren zei:
man. Nee, ik zou het doen met elke vrouw met wie ik vrienden ben. Dan is er kennelijk een aantrekkingskracht, het uiterlijk is dan secundair. En andersom ook: met een zeer knappe, maar heel vervelende/domme/stomme/nare/etc vrouw zou ik nooit seks willen hebben.
Klik om te vergroten...
Bewonderenswaardig :)

Ik moet toch een bepaalde uiterlijke aantrekkingskracht voelen, misschien ben ik oppervlakkig. :laughing:
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Bewonderenswaardig :)

Ik moet toch een bepaalde uiterlijke aantrekkingskracht voelen, misschien ben ik oppervlakkig. :laughing:
Klik om te vergroten...
Oh, maar ik ook wel hoor. Maar ik denk dat dat bij mij sowieso een beetje door elkaar gaat vriendschap/aantrekkelijkheid. Dus dat als ik echt helemaal niet (lichamelijk?) aangetrokken word door iemand, er ook minder kans op vriendschap is. Dat is pas oppervlakkig!

Ik vrees dat ik ook wel echt seks geobsedeerd ben. Bij elke vergadering of zo, ga ik in gedachten de tafel rond en bedenk ik bij iedereen of hij/zij goed of leuk in bed zou zijn… en dat is maar heel erg deels op uiterlijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lezen en leren zei:
Oh, maar ik ook wel hoor. Maar ik denk dat dat bij mij sowieso een beetje door elkaar gaat vriendschap/aantrekkelijkheid. Dus dat als ik echt helemaal niet (lichamelijk?) aangetrokken word door iemand, er ook minder kans op vriendschap is. Dat is pas oppervlakkig!
Klik om te vergroten...
Haha, het is hoe het is!

We voelen ons aangetrokken tot bepaalde mensen en niet tot andere. Het is ook gewoon een feit dat mensen over het algemeen eerder aantrekkelijke mensen geloven, dan onaantrekkelijke mensen. Het slaat nergens op en kan zeer misleidend zijn, maar zo werkt de menselijke geest.


Lezen en leren zei:
Ik vrees dat ik ook wel echt seks geobsedeerd ben. Bij elke vergadering of zo, ga ik in gedachten de tafel rond en bedenk ik bij iedereen of hij/zij goed of leuk in bed zou zijn… en dat is maar heel erg deels op uiterlijk.
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me wel lastig voor jezelf(?) Om daar zo mee bezig te zijn.

Ik heb dat lange tijd gehad met mooie vrouwen en ben daar pas sinds kort mee gestopt. Ook mooie vrouwen zijn maar mensen. Mooie vrouwen moeten ook poepen :laughing:. Mooie vrouwen zijn vaak voor een groot gedeelte mooi door hun make-up en mooie vrouwen hebben vaak ook allemaal onzekerheden. Vaak juist omdat ze erg aantrekkelijk zijn, hebben ze nooit tegenslag gekend en werd alles in hun schoot geworpen, waardoor het niet nodig was om echte zelfverzekerdheid te vinden/op te bouwen. Natuurlijk generaliseer ik hier, maar ik zie dit wel veel voorkomen.
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb dat niet per se met mooie vrouwen. Ik ben juist meer geïnteresseerd in hoe vrouwen (en mannen) die geen top model zijn, in bed zijn. Mijn ervaring is eerlijk gezegd ook dat de hele (traditioneel) knappe mensen helemaal niet zo leuk zijn om seks mee te hebben. Misschien omdat ze zo veel aandacht krijgen en daardoor minder moeite doen?

(Maar het is ook weer niet zo dat ik met tientallen top-modellen heb gesekst, dus wat weet ik er van)
T
TeveelKaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben zelf een man en heb al best een tijd een beste vriendin. ik ben zelf overtuigd dat t gewoon kan. Ik vind juist dat een vrouw in je leven waar je geen relatie mee hebt voor mooie extra dingen kan zorgen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
TeveelKaas zei:
Ik ben zelf een man en heb al best een tijd een beste vriendin. ik ben zelf overtuigd dat t gewoon kan. Ik vind juist dat een vrouw in je leven waar je geen relatie mee hebt voor mooie extra dingen kan zorgen.
Klik om te vergroten...
Vind je haar persoonlijk een aantrekkelijke vrouw?

Misschien direct gezegd, maar ben je ooit opgewonden geraakt door haar lichaam en/of heb je over haar gefantaseerd?


Ik heb zelf vriendelijk mail contact met een vrouw en afgezien van dat ze in Denemarken woont, voel ik me absoluut niet aangetrokken tot haar. Ze is ook zo'n 10 jaar ouder dan ik en het voelt meer alsof ik met een tante praat of zo. Gewoon heel leuk contact, over gezamenlijke interesses praten. Als ik haar aantrekkelijk had gevonden en ze dichterbij had gewoond, had dat denk ik niet zo gekund.
T
TeveelKaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Vind je haar persoonlijk een aantrekkelijke vrouw?

Misschien direct gezegd, maar ben je ooit opgewonden geraakt door haar lichaam en/of heb je over haar gefantaseerd?
Klik om te vergroten...

Ik weet gwn 100% dat het niet meer dan vrienden kan worden. En hoop dat zij dat uiteraard ook denkt.
Het zou iniedergeval zonde zijn om het te proberen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Haha, het is hoe het is!

We voelen ons aangetrokken tot bepaalde mensen en niet tot andere. Het is ook gewoon een feit dat mensen over het algemeen eerder aantrekkelijke mensen geloven, dan onaantrekkelijke mensen. Het slaat nergens op en kan zeer misleidend zijn, maar zo werkt de menselijke geest.



Dat lijkt me wel lastig voor jezelf(?) Om daar zo mee bezig te zijn.

Ik heb dat lange tijd gehad met mooie vrouwen en ben daar pas sinds kort mee gestopt. Ook mooie vrouwen zijn maar mensen. Mooie vrouwen moeten ook poepen :laughing:. Mooie vrouwen zijn vaak voor een groot gedeelte mooi door hun make-up en mooie vrouwen hebben vaak ook allemaal onzekerheden. Vaak juist omdat ze erg aantrekkelijk zijn, hebben ze nooit tegenslag gekend en werd alles in hun schoot geworpen, waardoor het niet nodig was om echte zelfverzekerdheid te vinden/op te bouwen. Natuurlijk generaliseer ik hier, maar ik zie dit wel veel voorkomen.
Klik om te vergroten...
The prettiest people do the ugliest things.
Z
ZweefLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vriendschap tussen man en vrouw, kan dat ?

jawel dat kan wel, ook met seks, het ligt er allemaal maar net aan. Werkt het of werkt het niet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
TeveelKaas zei:
Ik weet gwn 100% dat het niet meer dan vrienden kan worden. En hoop dat zij dat uiteraard ook denkt.
Het zou iniedergeval zonde zijn om het te proberen.
Klik om te vergroten...
Dat is in mijn ogen ook de enige manier dat een man en vrouw écht vrienden kunnen zijn, zoals twee (hetero) mannen ook vrienden zijn. En dat is lastig ja, als de ene toch stiekem ergens meer voelt dan dat. Dat weet de ander dan niet altijd. Dat weet degene zelf soms niet eens altijd...

En ja, eenmaal intiem met elkaar geweest, ben je een soort grens over geweest, dat je niet meer terug kan. Ik ben een keer vrienden gebleven na een relatie terwijl ik degene was die stiekem hoopte op weer bij elkaar komen. Die fout maak ik nooit weer, want die shit vreet je op van binnen. Als iemand wil breken met de relatie terwijl ik nog gevoelens heb, prima. Ik kan niemand dwingen om te blijven. Maar dan ben je me voor altijd kwijt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415...22
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."