Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfvallen moet

Afvallen moet

148 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
knikkeboller zei:
Wie doet er met mij mee? Ik ga afvallen en zoek hierin steun. S'ochtends ff een kommetje yoghurt of paar boterhammen met hummus erop. S'middags een paar boterhammen en s'avonds een lekkere warme maaltijd. Ja toch!?
Klik om te vergroten...

Daar moet nog wat beweging bij ... anders komen we er niet vrees ik :wink:
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
Daar moet nog wat beweging bij ... anders komen we er niet vrees ik :wink:
Klik om te vergroten...
In theorie kun je gewoon afvallen zonder te sporten. Je TDEE wordt alleen lager.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Naja okay laten we eerst even voorop stellen dat afvallen niet moet goeie morgen hey.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Naja okay laten we eerst even voorop stellen dat afvallen niet moet goeie morgen hey.
Klik om te vergroten...
Imho wel in bepaalde situaties waarin je gewicht je gezondheid in gevaar brengt. Al is het niet voor jezelf dan voor de mensen die jou lief hebben.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ulixes zei:
Imho wel in bepaalde situaties waarin je gewicht je gezondheid in gevaar brengt. Al is het niet voor jezelf dan voor de mensen die jou lief hebben.
Klik om te vergroten...
Ik moet helemaal niks en ik bepaal zelf wel wat ik doe.




Sorry. Gewoon erg getriggered door de titel en 1000% dat ik niet de enige ben die dit moet horen dus ga vooral door met goed bedoelde tips delen maar er zijn genoeg redenen waarom afvallen niet moet en andere dingen belangrijker zijn. Dus als je in zo’n situatie zit: you got this💕✨
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ulixes zei:
Imho wel in bepaalde situaties waarin je gewicht je gezondheid in gevaar brengt. Al is het niet voor jezelf dan voor de mensen die jou lief hebben.
Klik om te vergroten...
Ja, ik ben het hier ook mee eens.

Sorry, maar ik word er ook een beetje moe van dat tegenwoordig overgewicht goed gepraat wordt. Als er geen medische of andere serieuze onderliggende problemen zijn dan zou je daar minstens voor jezelf wat aan moeten doen. Al vind ik het woordje moeten wel akelig.

Je gezondheid, dus ook je gewicht is echt wel belangrijk.
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik kan van harte het MEMS-dieet aanbevelen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
Er zijn ook mensen genoeg die willen afvallen terwijl dit niet nodig is. Gewoon omdat ze vinden dat ze te zwaar zijn. Omdat ze in de media van alles lezen en zien over het ideaalbeeld van slanke modellen.

Het woord ‘moeten‘ is in mijn ogen ook verkeerd gekozen.

Mee eens dat een hoog gewicht, een te hoog bmi ongezond is.

Kies dan voor een gezondere lifestyle, eet gezond en gevarieerd en beweeg en sport voldoende. Slaap goed. Rust en regelmaat.

Die balans is belangrijk.

Afvallen alleen werkt meestal voor de korte termijn is mijn ervaring.

Gezondheid is meer dan je gewicht, denk aan je mentale gezondheid. Alles in balans.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spyro zei:
Ja, ik ben het hier ook mee eens.

Sorry, maar ik word er ook een beetje moe van dat tegenwoordig overgewicht goed gepraat wordt. Als er geen medische of andere serieuze onderliggende problemen zijn dan zou je daar minstens voor jezelf wat aan moeten doen. Al vind ik het woordje moeten wel akelig.

Je gezondheid, dus ook je gewicht is echt wel belangrijk.
Klik om te vergroten...
Klopt, is echt niet normaal. Niet iedereen hoeft rond te lopen met een sixpack maar als jij consistent een te hoge bloeddruk hebt en andere kwalen, mede door overgewicht en algeheel slechte leefstijl, dat is gewoon niet gezond. Mensen “moeten” uiteraard helemaal niks, maar als je doet alsof het gezond is dan ben je gewoon in denial. Maar goed :grin: uiteindelijk moet iedereen het zelf weten, ik zet mijn gezondheid wel op 1.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik praat niks goed, ik geef alleen ook aandacht aan de andere kant. Verhalen die jullie van mij en anderen op dit forum ook kennen, er mag ruimte zijn voor beiden (:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Daarom is “Be/love yourself” zo’n slechte boodschap ook niet. En je mag overigens ook van jezelf leren houden als je te dik bent. Het is een stuk makkelijker om vanuit die positie te werken aan een goede gezondheid en goed gewicht (:
Klik om te vergroten...
Uiteraard!

Niemand zegt toch dat je niet van jezelf kunt/mag houden als je te dik bent?

Maar de boodschap op die borden is helemaal niet om op een goed gewicht te komen, maar om op je ongezonde gewicht te blijven. Dat is het hele punt.

Natuurlijk is acceptatie van wat je bent eerst nodig. Je begint vanuit zelfacceptatie aan beter voor jezelf zorgen. Zelfacceptatie kan niet pas komen als je je streefdoel hebt behaald. Dan ben je de hele tijd doodongelukkig met jezelf.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Uiteraard!

Niemand zegt toch dat je niet van jezelf kunt/mag houden als je te dik bent?

Maar de boodschap op die borden is helemaal niet om op een goed gewicht te komen, maar om op je ongezonde gewicht te blijven. Dat is het hele punt.

Natuurlijk is acceptatie van wat je bent eerst nodig. Je begint vanuit zelfacceptatie aan beter voor jezelf zorgen. Zelfacceptatie kan niet pas komen als je je streefdoel hebt behaald. Dan ben je de hele tijd doodongelukkig met jezelf.
Klik om te vergroten...
En ik besef mij nu dat het bij mij aan zelfacceptatie ontbreekt. Heel jammer
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Maar de boodschap op die borden is helemaal niet om op een goed gewicht te komen, maar om op je ongezonde gewicht te blijven. Dat is het hele punt.
Klik om te vergroten...
Hoezo denk je dat? Dat is wat jíj er aan koppelt toch?
Dat is niet wat ik lees als ik dergelijke borden zie in elk geval. En ik had ze HEUL graag gelezen in mijn jeugd, dat had die zelfacceptatie voor mij een stuk makkelijker gemaakt. En dus ook mijn ervaringen rondom eten en afvallen.

Mindless zei:
Natuurlijk is acceptatie van wat je bent eerst nodig. Je begint vanuit zelfacceptatie aan beter voor jezelf zorgen. Zelfacceptatie kan niet pas komen als je je streefdoel hebt behaald. Dan ben je de hele tijd doodongelukkig met jezelf.
Klik om te vergroten...
🙌🏻🙌🏻🙌🏻🙌🏻
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Wat zijn ‘ideaalbeelden van gezondheid/fitheid’, wie bepaalt dat en hoe wil je dat dan gaan showen?
Klik om te vergroten...
De trap normaal op kunnen lopen? Stuk kunnen fietsen zonder buiten adem te zijn?

mee hoeven niet allemaal een marathon te kunnen rennen. Maar gewoon relatief gezond zijn en normale dingen kunnen doen zonder dat je problemen ervaart lijkt mij al een mooi streven.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#15
En Mijn ervaring zegt dat mensen die zo makkeLijk getriggerd en emotioneel worden van het woord “ moeten” en van de kritiek naar “ love yourself the way u re” hebben ergens diep van binnen veel struggles met hun eigen lijf.
ljuv zei:
Het is overigens ook iets dat totaal bij jezelf ligt als de boodschap dat iedereen mag zijn wie die is en van zichzelf mag houden voor wie die is zoveel negativiteit bij je oproept. Vind dat eigenlijk eerder sneu om te lezen, want zegt vooral dat je niet blij bent met jezelf in mijn ervaring.
Klik om te vergroten...
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Javelin FGM-148F zei:
En Mijn ervaring zegt dat mensen die zo makkeLijk getriggerd en emotioneel worden van het woord “ moeten”
Klik om te vergroten...
Persoonlijk word ik wel erg snel geïrriteerd van het woord ja, heb ik hier al vaker gedeeld dus geen nieuw nieuws. Het is ook een kutwoord, let maar op:

Je moet niet meer zulke reacties schrijven.
Je moet de juiste voornaamwoorden gebruiken.
Je moet vrienden zijn met iedereen.
Je moet je bek houden.
Je moet niet zo veel ruimte innemen.
Je moet niet zoveel praten.
Je moet minder geld uitgeven.
Je moet minder vliegen.

Triggered yet?

Maargoed, waarom het in combinatie met afvallen nog een beetje triggerender kan zijn, een kijkje in het gedachtegoed van iemand met een eetstoornis:
Je moet afvallen. Je bent goor. Je moet doorlopen. Je moet 20.000 stappen halen vandaag. Je moet niet stilzitten. Je moet blijven bewegen. Je moet de trap nog een keer op en af. Je moet die jurk niet aan je moet eerst afvallen. Je moet geen kaas pakken. Pak maar niets. Je moet het uitkotsen. Je moet geen wit dragen. Je moet iets aan waarin ze je lichaam niet zien. Je moet je niet zo aanstellen, je moet niet zoveel eten. Je moet zorgen dat ze je niet horen in het toilet. Je moet meer op de vrouwen in de reclames lijken. Je moet meer op die influencer lijken. Je moet meer op die vriendin lijken die wel elke dag sport. Je moet doorlopen. Je moet meer water drinken, daar zit je voller van. Je kan niet van jezelf houden, je moet eerst afvallen. Zij kunnen niet van jou houden, je moet minder op een varken lijken. Je moet doorlopen. Je moet ze trots maken. Je moet niet nog een hap eten. Je moet blijven bewegen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
Persoonlijk word ik wel erg snel geïrriteerd van het woord ja, heb ik hier al vaker gedeeld dus geen nieuw nieuws. Het is ook een kutwoord, let maar op:

Je moet niet meer zulke reacties schrijven.
Je moet de juiste voornaamwoorden gebruiken.
Je moet vrienden zijn met iedereen.
Je moet je bek houden.
Je moet niet zo veel ruimte innemen.
Je moet niet zoveel praten.
Je moet minder geld uitgeven.
Je moet minder vliegen.

Triggered yet?

Maargoed, waarom het in combinatie met afvallen nog een beetje triggerender kan zijn, een kijkje in het gedachtegoed van iemand met een eetstoornis:
Je moet afvallen. Je bent goor. Je moet doorlopen. Je moet 20.000 stappen halen vandaag. Je moet niet stilzitten. Je moet blijven bewegen. Je moet de trap nog een keer op en af. Je moet die jurk niet aan je moet eerst afvallen. Je moet geen kaas pakken. Pak maar niets. Je moet het uitkotsen. Je moet geen wit dragen. Je moet iets aan waarin ze je lichaam niet zien. Je moet je niet zo aanstellen, je moet niet zoveel eten. Je moet zorgen dat ze je niet horen in het toilet. Je moet meer op de vrouwen in de reclames lijken. Je moet meer op die influencer lijken. Je moet meer op die vriendin lijken die wel elke dag sport. Je moet doorlopen. Je moet meer water drinken, daar zit je voller van. Je kan niet van jezelf houden, je moet eerst afvallen. Zij kunnen niet van jou houden, je moet minder op een varken lijken. Je moet doorlopen. Je moet ze trots maken. Je moet niet nog een hap eten. Je moet blijven bewegen.
Klik om te vergroten...
In jouw voorbeelden is het woord moet vooral naar anderen gericht.
Terwijl OP het overduidelijk over "ik moet" had.

Het ene is negatief, het andere niet. Al zullen we elk onze kijk hierop hebben.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Persoonlijk word ik wel erg snel geïrriteerd van het woord ja, heb ik hier al vaker gedeeld dus geen nieuw nieuws. Het is ook een kutwoord, let maar op:

Je moet niet meer zulke reacties schrijven.
Je moet de juiste voornaamwoorden gebruiken.
Je moet vrienden zijn met iedereen.
Je moet je bek houden.
Je moet niet zo veel ruimte innemen.
Je moet niet zoveel praten.
Je moet minder geld uitgeven.
Je moet minder vliegen.

Triggered yet?

Maargoed, waarom het in combinatie met afvallen nog een beetje triggerender kan zijn, een kijkje in het gedachtegoed van iemand met een eetstoornis:
Je moet afvallen. Je bent goor. Je moet doorlopen. Je moet 20.000 stappen halen vandaag. Je moet niet stilzitten. Je moet blijven bewegen. Je moet de trap nog een keer op en af. Je moet die jurk niet aan je moet eerst afvallen. Je moet geen kaas pakken. Pak maar niets. Je moet het uitkotsen. Je moet geen wit dragen. Je moet iets aan waarin ze je lichaam niet zien. Je moet je niet zo aanstellen, je moet niet zoveel eten. Je moet zorgen dat ze je niet horen in het toilet. Je moet meer op de vrouwen in de reclames lijken. Je moet meer op die influencer lijken. Je moet meer op die vriendin lijken die wel elke dag sport. Je moet doorlopen. Je moet meer water drinken, daar zit je voller van. Je kan niet van jezelf houden, je moet eerst afvallen. Zij kunnen niet van jou houden, je moet minder op een varken lijken. Je moet doorlopen. Je moet ze trots maken. Je moet niet nog een hap eten. Je moet blijven bewegen.
Klik om te vergroten...
Van nature ben ik een moeter. Vermoedelijk door mijn opvoeding. Het helpt mij wel echt om het gebruik van The M Word te minimaliseren. Zowel voor mijzelf als anderen. Hoe minder ik moet, des te meer keuzevrijheid krijg ik. Het woordgebruik doet echt iets met me. Mensen moeten moeten niet onderschatten 😄.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Persoonlijk word ik wel erg snel geïrriteerd van het woord ja, heb ik hier al vaker gedeeld dus geen nieuw nieuws. Het is ook een kutwoord, let maar op:

Je moet niet meer zulke reacties schrijven.
Je moet de juiste voornaamwoorden gebruiken.
Je moet vrienden zijn met iedereen.
Je moet je bek houden.
Je moet niet zo veel ruimte innemen.
Je moet niet zoveel praten.
Je moet minder geld uitgeven.
Je moet minder vliegen.

Triggered yet?

Maargoed, waarom het in combinatie met afvallen nog een beetje triggerender kan zijn, een kijkje in het gedachtegoed van iemand met een eetstoornis:
Je moet afvallen. Je bent goor. Je moet doorlopen. Je moet 20.000 stappen halen vandaag. Je moet niet stilzitten. Je moet blijven bewegen. Je moet de trap nog een keer op en af. Je moet die jurk niet aan je moet eerst afvallen. Je moet geen kaas pakken. Pak maar niets. Je moet het uitkotsen. Je moet geen wit dragen. Je moet iets aan waarin ze je lichaam niet zien. Je moet je niet zo aanstellen, je moet niet zoveel eten. Je moet zorgen dat ze je niet horen in het toilet. Je moet meer op de vrouwen in de reclames lijken. Je moet meer op die influencer lijken. Je moet meer op die vriendin lijken die wel elke dag sport. Je moet doorlopen. Je moet meer water drinken, daar zit je voller van. Je kan niet van jezelf houden, je moet eerst afvallen. Zij kunnen niet van jou houden, je moet minder op een varken lijken. Je moet doorlopen. Je moet ze trots maken. Je moet niet nog een hap eten. Je moet blijven bewegen.
Klik om te vergroten...
ljuv zei:
Persoonlijk word ik wel erg snel geïrriteerd van het woord ja, heb ik hier al vaker gedeeld dus geen nieuw nieuws. Het is ook een kutwoord, let maar op:

Je moet niet meer zulke reacties schrijven.
Je moet de juiste voornaamwoorden gebruiken.
Je moet vrienden zijn met iedereen.
Je moet je bek houden.
Je moet niet zo veel ruimte innemen.
Je moet niet zoveel praten.
Je moet minder geld uitgeven.
Je moet minder vliegen.

Triggered yet?

Maargoed, waarom het in combinatie met afvallen nog een beetje triggerender kan zijn, een kijkje in het gedachtegoed van iemand met een eetstoornis:
Je moet afvallen. Je bent goor. Je moet doorlopen. Je moet 20.000 stappen halen vandaag. Je moet niet stilzitten. Je moet blijven bewegen. Je moet de trap nog een keer op en af. Je moet die jurk niet aan je moet eerst afvallen. Je moet geen kaas pakken. Pak maar niets. Je moet het uitkotsen. Je moet geen wit dragen. Je moet iets aan waarin ze je lichaam niet zien. Je moet je niet zo aanstellen, je moet niet zoveel eten. Je moet zorgen dat ze je niet horen in het toilet. Je moet meer op de vrouwen in de reclames lijken. Je moet meer op die influencer lijken. Je moet meer op die vriendin lijken die wel elke dag sport. Je moet doorlopen. Je moet meer water drinken, daar zit je voller van. Je kan niet van jezelf houden, je moet eerst afvallen. Zij kunnen niet van jou houden, je moet minder op een varken lijken. Je moet doorlopen. Je moet ze trots maken. Je moet niet nog een hap eten. Je moet blijven bewegen.
Klik om te vergroten...
ljuv zei:
Persoonlijk word ik wel erg snel geïrriteerd van het woord ja, heb ik hier al vaker gedeeld dus geen nieuw nieuws. Het is ook een kutwoord, let maar op:

Je moet niet meer zulke reacties schrijven.
Je moet de juiste voornaamwoorden gebruiken.
Je moet vrienden zijn met iedereen.
Je moet je bek houden.
Je moet niet zo veel ruimte innemen.
Je moet niet zoveel praten.
Je moet minder geld uitgeven.
Je moet minder vliegen.

Triggered yet?

Maargoed, waarom het in combinatie met afvallen nog een beetje triggerender kan zijn, een kijkje in het gedachtegoed van iemand met een eetstoornis:
Je moet afvallen. Je bent goor. Je moet doorlopen. Je moet 20.000 stappen halen vandaag. Je moet niet stilzitten. Je moet blijven bewegen. Je moet de trap nog een keer op en af. Je moet die jurk niet aan je moet eerst afvallen. Je moet geen kaas pakken. Pak maar niets. Je moet het uitkotsen. Je moet geen wit dragen. Je moet iets aan waarin ze je lichaam niet zien. Je moet je niet zo aanstellen, je moet niet zoveel eten. Je moet zorgen dat ze je niet horen in het toilet. Je moet meer op de vrouwen in de reclames lijken. Je moet meer op die influencer lijken. Je moet meer op die vriendin lijken die wel elke dag sport. Je moet doorlopen. Je moet meer water drinken, daar zit je voller van. Je kan niet van jezelf houden, je moet eerst afvallen. Zij kunnen niet van jou houden, je moet minder op een varken lijken. Je moet doorlopen. Je moet ze trots maken. Je moet niet nog een hap eten. Je moet blijven bewegen.
Klik om te vergroten...
Je moet minder dramatiseren over het woord “moet” .
k
knikkebollerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wie doet er met mij mee? Ik ga afvallen en zoek hierin steun. S'ochtends ff een kommetje yoghurt of paar boterhammen met hummus erop. S'middags een paar boterhammen en s'avonds een lekkere warme maaltijd. Ja toch!?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."