En Mijn ervaring zegt dat mensen die zo makkeLijk getriggerd en emotioneel worden van het woord “ moeten”
Persoonlijk word ik wel erg snel geïrriteerd van het woord ja, heb ik hier al vaker gedeeld dus geen nieuw nieuws. Het is ook een kutwoord, let maar op:
Je moet niet meer zulke reacties schrijven.
Je moet de juiste voornaamwoorden gebruiken.
Je moet vrienden zijn met iedereen.
Je moet je bek houden.
Je moet niet zo veel ruimte innemen.
Je moet niet zoveel praten.
Je moet minder geld uitgeven.
Je moet minder vliegen.
Triggered yet?
Maargoed, waarom het in combinatie met afvallen nog een beetje triggerender kan zijn, een kijkje in het gedachtegoed van iemand met een eetstoornis:
Je moet afvallen. Je bent goor. Je moet doorlopen. Je moet 20.000 stappen halen vandaag. Je moet niet stilzitten. Je moet blijven bewegen. Je moet de trap nog een keer op en af. Je moet die jurk niet aan je moet eerst afvallen. Je moet geen kaas pakken. Pak maar niets. Je moet het uitkotsen. Je moet geen wit dragen. Je moet iets aan waarin ze je lichaam niet zien. Je moet je niet zo aanstellen, je moet niet zoveel eten. Je moet zorgen dat ze je niet horen in het toilet. Je moet meer op de vrouwen in de reclames lijken. Je moet meer op die influencer lijken. Je moet meer op die vriendin lijken die wel elke dag sport. Je moet doorlopen. Je moet meer water drinken, daar zit je voller van. Je kan niet van jezelf houden, je moet eerst afvallen. Zij kunnen niet van jou houden, je moet minder op een varken lijken. Je moet doorlopen. Je moet ze trots maken. Je moet niet nog een hap eten. Je moet blijven bewegen.