Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoordrinken?

Voordrinken?

31 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
B
BADJASMANLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tuurlijk staat 1 bier gelijk aan 1 whiskey in de kroeg, de verhoudingen zijn toch overduidelijk 1 op 8... Dat snapt elke kleuter toch ?????
r
ravageLid
01-01-2024, 00:00
#2
thank for info :beer:
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#3
BADJASMAN zei:
Tuurlijk staat 1 bier gelijk aan 1 whiskey in de kroeg, de verhoudingen zijn toch overduidelijk 1 op 8... Dat snapt elke kleuter toch ?????
Klik om te vergroten...
Hier heb je ook een kroeg waarbij ze het gewoon niet nauwkeurig je borrel inschenken, soms heb je meer dan een half glas pure whiskey/rum etc...
Helaas is die kroeg niet zo gezellig :wave:
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#4
eend zei:
Ivoos zei:
azgaza zei:
Als je aangeschoten wilt blijven: drink tot je aangeschoten bent en dan precies elke 1.5 uur een glas bier, als het goed is blijft het dan stabiel, merk je dat je nuchterder wordt: doe een glas extra, te dronken: wacht 2 uur.
Klik om te vergroten...

2 uur? :openmouth: lijkt me wel heel lang
Klik om te vergroten...

Tolerantie is natuurlijk een belangrijke factor in deze :wink:
Klik om te vergroten...

een glas alcohol wordt in ongeveer 1.5 uur afgebroken. dit is niet een standaart, maar een gemiddelde. het hangt af van je bouw en je gewicht.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ben je goedkoop uitgeweest in de disco :P
Jammer dat het feest niks aan was. Volgende keer beter.

Fijn weekend
r
ravageLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben van plan morgen te gaan voor drinken.. maar is mogelijk dmv van voordrinken dat je HEEL de avond aangeschoten blijft? dus van ong 22:00-05:00 , normaal drink ik whiskeys als ik uitga eigenlijk best wel duur maar ik krijg dan best wel veel ong iets meer als een halve glas dus dat zit wel goed. Is het dan beter om die avond aan de bier te gaan? of gewoon aan de whiskey?

, aangezien whiskey 6,75 kost voor een iets meer als half glas
en bier maar 2,25...

1 whiskey staat toch gelijk aan 1 bier of niet?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Door middel van voor drinken heb je niet de garantie dat je de hele nacht aangeschoten blijft. De alcohol wordt namelijk ook weer afgebroken. Wiskey en bier zou ik niet combineren, die combinatie lijkt me niet zo prettig voor je maag e.d.

Qua alcohol percentage staat 1 glas wiskey gelijk aan 1 glas bier, als je de standaardglazen voor die drank gebruikt. Dacht dat het zo zit. Dus voor de wiskey het wiskeyglas en juist gevuld, en voor het bier een pijpje tot de rand gevuld. Toch denk ik dat wiskey sneller aan zal slaan. Pas op voor een vergiftiging etc. Als je normaal 30 glazen bier kan drinken, wilt dus niet zeggen dat je 30 glazen wiskey zomaar achterover kunt schudden.

Drink gewoon op het feest een wat pilsjes joh. Je hoeft toch niet de hele avond aangeschoten of dronken te zijn. Kan net zo goed gezellig zijn zonder drank. Daarnaast is wiskey naar mijn inziens ook niet echt iets voor op een feest. Ik zie het meer als thuis drankje, of zakendrankje of iets in die trant.

Enfin, fijn feest morgen in iedergeval :grin:
T
TostiniLid
01-01-2024, 00:00
#8
als ik ga voordinken drink ik meestal eerst wat zwaardere alchol en wat biertjes daar (ook omdat het idd goedkoper is) om het gevoel 'aan te houden' werkt ook prima :)
en of het slecht voor je is heb ik nooit over nagedacht wrom zou de combinatie bier-whiskey slecht zijn?
]
]-[IG]-[Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Indrinken heet dat bij ons, en het werkt idd vrij goed. De beste manier om heel de tijd aangeschoten te blijven is (naar mijn mening) van tevoren een redelijk sterke drank drinken. Hiermee bedoel ik niet per se whiskey ofzo van 40%, maar bijv Malibu van 20% of Safari van 15%, er zit vast wel iets tussen wat je lekker vindt. Is je tolerantie al iets hoger kun je natuurlijk 40% proberen. Eenmaal in de stad aangekomen pak ik dan meestal een aantal pilsjes, hierdoor blijf je ongeveer op hetzelfde niveau zonder echt zat te worden.

Zat worden is een stuk makkelijker, gewoon zoveel indrinken dat je voorlopig niet meer nuchter wordt. Maar (best zwaar) aangeschoten blijven vind ik altijd het leukste, maar het is ook het moeilijkst vast te houden.
N
Nirvana_646Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik snap niet echt waar jullie zich zo druk om maken, zitten jullie nu echt te rekenen hoeveel je moet blijven drinken om dronken te zijn? Drink toch gewoon wat je wil drinken... :rolleyes:
t
takedown84Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Nirvana_646 zei:
Ik snap niet echt waar jullie zich zo druk om maken, zitten jullie nu echt te rekenen hoeveel je moet blijven drinken om dronken te zijn? Drink toch gewoon wat je wil drinken... :rolleyes:
Klik om te vergroten...

idd, en gewoon blijven zuipe tot je potdicht zit :tongueout:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je aangeschoten wilt blijven: drink tot je aangeschoten bent en dan precies elke 1.5 uur een glas bier, als het goed is blijft het dan stabiel, merk je dat je nuchterder wordt: doe een glas extra, te dronken: wacht 2 uur.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#13
azgaza zei:
Als je aangeschoten wilt blijven: drink tot je aangeschoten bent en dan precies elke 1.5 uur een glas bier, als het goed is blijft het dan stabiel, merk je dat je nuchterder wordt: doe een glas extra, te dronken: wacht 2 uur.
Klik om te vergroten...

2 uur? :openmouth: lijkt me wel heel lang
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ivoos zei:
azgaza zei:
Als je aangeschoten wilt blijven: drink tot je aangeschoten bent en dan precies elke 1.5 uur een glas bier, als het goed is blijft het dan stabiel, merk je dat je nuchterder wordt: doe een glas extra, te dronken: wacht 2 uur.
Klik om te vergroten...

2 uur? :openmouth: lijkt me wel heel lang
Klik om te vergroten...

Als je aangeschoten wilt zijn en dronken bent.. in 2 uur breekt niet meer dan 1.5 glas af, dus zo nuchter wordt je niet van 2 uur wachten.
r
ravageLid
01-01-2024, 00:00
#15
hahahha ja mensen
heb best wel veel voorgedrinken en in de disco zelf maar 1 whiskey , martini en hpnotiq op want het feest was geen zak aan dus maar weer naar huisgegaan maar dat voordrinken had echt geholpen en ben nu eigenlijk nog wel aangeschotenl...

safaria is niet echt lekker :P
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als ik voordrink drink ik een stuk of 10 pinten.

Als ik dan wegga drink ik gewoon verder, makkelijk nog 20 pinten+ nog zwaarder geschut :rolleyes: .
Bij mij werkt voordrinken echt niet, je wordt dan wakker ergens op de grond bij een vriend er zitten krassen in je brommer en je bent je gsm kwijt..

Alcohol is een kutdrug!
]
]-[IG]-[Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Nirvana_646 zei:
Ik snap niet echt waar jullie zich zo druk om maken, zitten jullie nu echt te rekenen hoeveel je moet blijven drinken om dronken te zijn? Drink toch gewoon wat je wil drinken... :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Najah echt rekenen is het niet, het is gewoon drinken totdat je flink aangeschoten bent en dan in de stad pakken waar je zin in hebt. En aangezien ik er niet van hou om dronken te worden is een aantal pilsjes prima. :wink:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Door de hoge drank prijzen gooit de horeca uiteindelijk steeds verder hun eigen ramen in denk ik. Steeds meer mensen gaan thuis indrinken en daar door hoeven ze in de kroeg nog maar minder te drinken. Ik vraag me af hoe het over een jaar of 10 uit ziet .... of als dadelijk niet meer gerookt mag worden achter de bar :openmouth: :)
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hier zijn de pintjes niet duurder dan 1 euro 50.
De vrijdagavond 2+1 gratis :openmouth:
]
]-[IG]-[Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Jah dat is wel een goeie, indrinken is idd heel erg populair bij ons. Bier is hier rond de 1,70 - 1,80 per glas, je krijgt dan 0,25L. De meeste mensen drinken denk ik 2/3e van wat ze drinken van tevoren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."