Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWie v/d dames is hier geheel onthoudster?

Wie v/d dames is hier geheel onthoudster?

17 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#1
waarom is dit alleen voor de dames? :grin:
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
geen geheel onthoudster, maar de keren alcohol die ik per jaar drink, zijn op 1 hand te tellen.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb me laten opereren om te kunnen reageren op dit topic!

Ben alcohol pas leuk gaan vinden toen ik stopte met elke dag blowen. Daarvoor vond ik het niet echt lekker en vond ik het zolang duren voordat je wat voelde. Toen was ik dus een onthouder. Tegenwoordig niet echt meer. In het weekend houd k wel van wat glaasjes. Bier vind ik nog steeds niet heel bijzonder. Leren drinken maar niet mijn drank. Wodka, rum(bacardi!!)en southerncomfort doe je me een plezier mee. Maarja ik dwaal af dus ik ga stoppen. Ik hoop dat ik de operatie nog ongedaan kan maken.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik iniedergeval niet, maar ik drink niet veel. Ik hou wel van de smaak, en het gevoel van licht aangeschoten zijn vind ik als het komt tijdens een goede bui best te waarderen. Ik drink echter niet meer dan 1 of 2 keer per maand en zelden meer dan 3 biertjes, en dan 1 of 2 keer per jaar veel te veel, om me er aan te herinneren waarom ik dat echt niet vaak doe maar omdat het om terug op te kijken vaak wel erg grappig is.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vriendin van me drinkt al 2 jaar geen alcohol, en gaat vaak compleet nuchter uit. Echt maf
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben geen geheel onthoudster maar ik drink totaal niet veel. Ik ben daarom ook wel redelijk snel aangeschoten. Ik drink wel elk weekend, maar ik ben zeker niet ieder weekend aangeschoten/dronken. Ik kan best avondje naar café gaan en alleen ice thee drinken. Dat heb ik ook vaak zat gedaan. Voor mij geen probleem.
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#7
Geheel onthoudster, de redenen:
1.Ik vind het niet lekker.
2.Bovendien krijg ik er een heel oncharmant rood gezicht van. (Vrienden vragen dan "hej heb je te lang onder de zonnenbank gelegen?")
3.Ik krijg er jeuk van.
4.ik ga er zwaarder van ademen. (heel vermoeiend)
5.Ik word er heeeeel moe van. Als ik te snel drink(en dan bedoel ik 1 glas in half uur dan val ik gewoon in slaap)
6.Ik ben zwaar aangeschoten na 1 glas alcohol.
7.Ik vind mezelf echt niet leuk als ik heb gedronken.

Genoeg redenen voor mij om geen alcohol te nuttigen. :grin: M'n lichaam reageert er gewoon niet goed op, net zoals op M ook niet goed reageert. :wink:

:wave:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Duidelijke taal!
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik zie ze wel eens op feestjes, geheel ontouders

klinkt stom maar ik vind het over het algemeen maar saaie mensen, maar dat kan ook aan de mensen zelf liggen
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben ook geen dame maar, een handvol redenen van de 1001 waarom ik geen alcohol drink

- Vind het niet lekker
- Vind het effect niet fijn
- Vind het te schadelijk (merkbaar aan mijn kater)
- Ik ga dingen doen die ik niet zou moeten doen, die ik nuchter ook niet leuk zou vinden (vandalisme)
- Ik ga met iedereen praten die me eigenlijk niet interesseren
- Ik ga me er belachelijk van gedragen bij andere mensen
- Ik ga me er heel kut van voelen als ik (eenmaal) alleen ben
- Ik ga ontzettend slingeren etc. waardoor iedereen van 6km kan zien dat ik dronken ben
- Ik ga er (nog veel) harder van praten als dat ik normaal al doe (ik praat hard)
- Ik drink altijd TE VEEL (drink er een, nog een, ahh lekker aangeschoten dat voelt leuk, ik neem er nog een, nog een, nog een, zo nu is het gevoel goed, maar blijf zatter en zatter worden tot aan kotsen toe)

Wat indirecte redenen
- Mijn oom/ vader van een vriend/ andere oom heb ik van dichtbij kapot zien gaan alcohol. Alle 3 zijn nu dood.
- Ik heb veel (voor mij) belangrijke relaties "verzopen" zien worden.
- Ik hou niet van (grote(groepen)) zatte mensen
- Het is veel slechter als veel andere drugs die toch veel leuker zijn
- Alcohol veroorzaakt verreweg het grootste aantal indircte slachtoffers. Dat vind ik gewoon een heel slecht punt aan alcohol. Mede daarom hou ik er ook niet van.

Ja en zo kan ik hypothetisch doorgaan tot de 1001 :)
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#11
cropp zei:
ik zie ze wel eens op feestjes, geheel ontouders

klinkt stom maar ik vind het over het algemeen maar saaie mensen, maar dat kan ook aan de mensen zelf liggen
Klik om te vergroten...

Denk dat het aan de mensen ligt!! Als er goeie techno wordt gedraaid dan hoef ik echt geen alcohol om uit m'n dak te gaan!!
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#12
Waarom alleen de dames?

DISCRIMINATIE!!!11!!one!11
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#13
En waarom.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik, ik geef gewoon niet veel om alcohol. Daar komt bij dat als ik eens lekker uit m'n stuiter ga, ik de volgende dag wakker wordt om te kotsen en dit houdt aan tot ergens ver weg in de middag. Geef mijn portie maar aan fikkie, ik neem me wel een pilletje.
t
takalaLid
01-01-2024, 00:00
#15
geheel onthouder zijn houdt in dat je niet neukt en geen intoxicerende middelen gebruikt. Verkeerd forum om dat te vragen, lijkt me.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
takala zei:
geheel onthouder zijn houdt in dat je niet neukt en geen intoxicerende middelen gebruikt. Verkeerd forum om dat te vragen, lijkt me.
Klik om te vergroten...


Geheelonthouder
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Een geheelonthouder is iemand die afziet van gebruik van alcohol. Mensen die zich geheel onthouden van alcohol hebben vaak religieuze- of gezondheidsredenen om dat te doen.
Klik om te vergroten...

aldussssss
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hmmm ik ken eigenlijk geen dame in mijn omgeving die geheel onthoudster is. Iedereen in mijn kennis en vriendenkring van het vrouwelijk geslacht lust wel eens een glaasje wijn of biertje.

Op mijn werk ken ik echter dames die verreweg van geheel onthoudster zijn.
Een paar flessen wijn, een treetje bier, 5 flessen port ..... tis allemaal niks voor hen :wink:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb een vriendinnetje die geheelonthoudster is. Van alcohol wel te verstaan, van overige drugs is ze niet vies, maar ze lust gewoon geen alcohol en houdt niet van het gevoel.

Ik zelf heb in het verleden erg veel gedronken, maar inmiddels kan ik me de laatste keer dat ik echt dronken was, nauwelijks herinneren. Ik kan een goede wijn wel nog steeds erg waarderen bij een lekker diner of gewoon met goede vrienden thuis. Een wodka op z'n tijd laat ik ook niet staan, maar ik drink nooit meer dan drie glazen... Het komt ook voor dat ik soms een aantal weken achter elkaar helemaal geen druppel alcohol neem. Ik lust het gewoon niet meer zo erg en ben liever niet te vaak (te) dronken. Ik ben namelijk niet zo'n leuk mens onder invloed van alcohol.... :flushed:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."