Ben ook geen dame maar, een handvol redenen van de 1001 waarom ik geen alcohol drink
- Vind het niet lekker
- Vind het effect niet fijn
- Vind het te schadelijk (merkbaar aan mijn kater)
- Ik ga dingen doen die ik niet zou moeten doen, die ik nuchter ook niet leuk zou vinden (vandalisme)
- Ik ga met iedereen praten die me eigenlijk niet interesseren
- Ik ga me er belachelijk van gedragen bij andere mensen
- Ik ga me er heel kut van voelen als ik (eenmaal) alleen ben
- Ik ga ontzettend slingeren etc. waardoor iedereen van 6km kan zien dat ik dronken ben
- Ik ga er (nog veel) harder van praten als dat ik normaal al doe (ik praat hard)
- Ik drink altijd TE VEEL (drink er een, nog een, ahh lekker aangeschoten dat voelt leuk, ik neem er nog een, nog een, nog een, zo nu is het gevoel goed, maar blijf zatter en zatter worden tot aan kotsen toe)
Wat indirecte redenen
- Mijn oom/ vader van een vriend/ andere oom heb ik van dichtbij kapot zien gaan alcohol. Alle 3 zijn nu dood.
- Ik heb veel (voor mij) belangrijke relaties "verzopen" zien worden.
- Ik hou niet van (grote(groepen)) zatte mensen
- Het is veel slechter als veel andere drugs die toch veel leuker zijn
- Alcohol veroorzaakt verreweg het grootste aantal indircte slachtoffers. Dat vind ik gewoon een heel slecht punt aan alcohol. Mede daarom hou ik er ook niet van.
Ja en zo kan ik hypothetisch doorgaan tot de 1001
![:)]()