Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol i.c.m. wiet

Alcohol i.c.m. wiet

41 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Moet dan wel altijd opassen met wiet, dat kan dan behoorlijk hard inslaan. Maar een paar trekjes kan wel :stoned: .
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb het dan niet per se samen met alcohol, maar wel als ik flink heb geblowed.
ik speel nu 2 jaar vrij fanatiek piano, en als ik eenmaal goed stoned ben dan krijg ik bepaalde akkoorden maar niet uit me kop. Dan ga ik verschillende noten combineren en dan moet ik per se vna mezelf bepalen welk akkoord dat nou precies is, en krijg het meestal niet uit mijn hoofd. Dit is echter niet een effect wat mij dan CONSTANT bezig houdt als ik stoned ben, maar wel veel..

Dat effect wat ik dus beschrijf is hetveel sneller willen, en doen leggen van verbanden. Een effect van stonedzijn dus..
Heeft iedereen 'last' van. Zelf zie ik het niet als een last, als ik op die manier stoned ben maak ik er altijd gebruik van en ga ik er als het ware mee 'spelen'. Zie het niet als iets negatiefs, maar doe er iets goeds mee :)
H
Henk1234Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey damens und herren,

mij was van het weekend iets heel raars overkomen.

Ik had wat alchol gedronken, en daarna een joint gerolt en opgerookt. Opeens waren alle kleuren heel vel en flikkerde het. Ik dacht dat ik helemaal gek zou worden. Toen ik weer keek(ja, khad me ogen dicht) was het gelukkig al een stuk beter. We zijn een stukje gaan fietsen, en op het strand gaan liggen. Hier raakte mijn gedachten helemaal over stuur.

Alles waar ik aan dacht, dacht ik dieper over na. Het werd zelfs zo erg, dat ik gewoon bang werd hiervan. Want bij alles wat ik dacht was de conclusie: 'Het klopt'! 'Het is perfect'! Toen moest ik denken over de schepping van de aarde en of de mensen 2000 jaar geleden ook zo zaten te spacen van alcohol en drugs. Allerlei gedachten overlapte elkaar in een hoog tempo. En alles bleek maar te kloppen.

Van dit avondtuur heb ik geleerd: 'De natuur is perfect'. Hoe ik erbij kom, ik weet het niet meer. Het was op een gegeven moment zelfs eng, maar ik ben blij dat ik dit heb meegemaakt. Ik ben nu een ervaring rijker.

Mijn vraag was: 'Hebben jullie ook wel eens van die gedachten gehad die elkaar in razend tempo overlapte'? Ik had het zelf met paddo's. Op sommige momenten voelde/dacht ik net alsof ik shrooms gegeten had. En dat van een 6packje bier en een dikke joint.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
ViBiBoY[NLD] zei:
Hebben jullie ook wel eens van die gedachten gehad die elkaar in razend tempo overlappen?
Klik om te vergroten...
Altijd, zonder uitzonderingen.
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alle kleuren heel fel, en knipperend

Pff kreeg ik dat maar.. geniet er maar van trouwens. Ik denk trouwens dat je gewoon een beetje gevoelig bent voor wiet, of de combi hiervan. Geniet er maar van zolang je kan.
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#6
ExceptionalInsight zei:
ViBiBoY[NLD] zei:
Hebben jullie ook wel eens van die gedachten gehad die elkaar in razend tempo overlappen?
Klik om te vergroten...
Altijd, zonder uitzonderingen.
Klik om te vergroten...

+1
e
eelco_jeweetLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind de naam van het topic een beetje misleidend omdat je vraag heel ergens anders over gaat.
Wel vind ik Alcohol met wiet een zieke party-combo vooral als je keihard aan het dansen bent dat is ziek conjo :rock:
M
Marten!Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ExceptionalInsight zei:
ViBiBoY[NLD] zei:
Hebben jullie ook wel eens van die gedachten gehad die elkaar in razend tempo overlappen?
Klik om te vergroten...
Altijd, zonder uitzonderingen.
Klik om te vergroten...
+1
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#9
ViBiBoY[NLD] zei:
Hey damens und herren,

mij was van het weekend iets heel raars overkomen.

Ik had wat alchol gedronken, en daarna een joint gerolt en opgerookt. Opeens waren alle kleuren heel vel en flikkerde het. Ik dacht dat ik helemaal gek zou worden. Toen ik weer keek(ja, khad me ogen dicht) was het gelukkig al een stuk beter. We zijn een stukje gaan fietsen, en op het strand gaan liggen. Hier raakte mijn gedachten helemaal over stuur.

Alles waar ik aan dacht, dacht ik dieper over na. Het werd zelfs zo erg, dat ik gewoon bang werd hiervan. Want bij alles wat ik dacht was de conclusie: 'Het klopt'! 'Het is perfect'! Toen moest ik denken over de schepping van de aarde en of de mensen 2000 jaar geleden ook zo zaten te spacen van alcohol en drugs. Allerlei gedachten overlapte elkaar in een hoog tempo. En alles bleek maar te kloppen.

Van dit avondtuur heb ik geleerd: 'De natuur is perfect'. Hoe ik erbij kom, ik weet het niet meer. Het was op een gegeven moment zelfs eng, maar ik ben blij dat ik dit heb meegemaakt. Ik ben nu een ervaring rijker.

Mijn vraag was: 'Hebben jullie ook wel eens van die gedachten gehad die elkaar in razend tempo overlapte'? Ik had het zelf met paddo's. Op sommige momenten voelde/dacht ik net alsof ik shrooms gegeten had. En dat van een 6packje bier en een dikke joint.
Klik om te vergroten...



Hahahahahahaha ik had zaterdag precies hetzelfde da tje alles heel diep over na gaat denken was me eerste ker wiet met alchohol :tongueout:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#10
ik sprak laatst iemand die regelmatig psychoses heeft en die beschreef zijn psychose ervaringen ( waarvan hijzelf pas achteraf snapt dattie een psychose had) precies zoals ik hier de ervaringen lees van sommige mensen over alcohol en wiet gecombineerd ...

makes me wonder :wink: ik ken wel meer mensen die zonder blowen heel normaal waren, maar na het roken van een paar haaltjes van een joint veranderden in kwijlende, ijlende en vooral doorgedraaide zombies .. en die beschreven stuk voor stuk die knipperende lichten dat gevoel enzo ... :confused: bij veel van hen bleek later ook dat ze nogal veel aanleg voor psychoses hadden
ik wil zeker geen vingertjes gaan wijzen hier, maar misschien is er gewoon een grens bereikt en zou het zinvol zijn om daar voortaan onder te blijven ( al zijn in mijn ogen de voorbeelden die ik aanhaalde wel weer one of a kind :wink: )

:wave:
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb wel soms dan denk ik aan verschillende dingen en die overlappen zoals jij ook zegt, alleen dan ben ik aan het nadenken erover en dan denk ik ook van ja dat klopt maar meestal vergeet ik het dan gewoon. Dan denk ik van kut waar ging het nou over maar dan komt er al weer wat anders.
Best iritant maarja je doet er niks aan, minder roken kan ook maarja dat gaat hem niet worden :stoned:



Cheers
s
sebastiaantje20088Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Als ik alcohol i.c.m wiet/hasj rook gaat het als volgt:

Meestal als ik drink drink ik aardig wat. Als ik dan aangeschoten of dronken ben voel ik alleen als ik die joint rook een tinteling in mijn hoofd en heb het gevoel dat ik dronkener ben, maar voor de rest loop ik dan nog gewoon van de stad naar huis ( 5km) . Kortom ik merk alleen de effecten van die alcohol en niets of nauwelijks van die wiet/hasj. Ik wordt ook niet ziek. Maar dat komt gewoon omdat, alcohol in grote hoeveelheden uitermate verdovend is. Ik denk dat dat de reden zal zijn dat ik minder van die combi voel

Gr Sebastiaantje :beer: :stoned:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Stronken zijn (zoals we het hier noemen) is vroeger lang niet altijd goed bij mij afgelopen.
Vrienden van mij zeiden van: 'Jaaa! Dat is echt vet, moet je een keer hebben meegemaakt!', als stom 14 jarig meisje als ik was geloofde ik dat blind en heb beiden toen flink genuttigd. De eerste keer heb ik de boel bij elkaar gekotst en was ik zo ziek als een hond.
Als ik stoned was en ik dronk daarbij ging het meestal wel goed, maar als ik had gedronken en ik ging dan blowen ging het zo goed als altijd fout. Dan kon ik ook mijn gedachten niet meer onder controle houden en dacht alleen maar van: 'Dit gaat zo fout, dit gaat zo echt fout! Tem, waarom doe je dit dan ook, je weet dat het fout gaat!'

Nu snap ik er sowieso de lol niet meer van het stoned zijn. Ik houd het wel lekker bij een biertje. :beer:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gemini zei:
Stronken zijn (zoals we het hier noemen) is vroeger lang niet altijd goed bij mij afgelopen.
Vrienden van mij zeiden van: 'Jaaa! Dat is echt vet, moet je een keer hebben meegemaakt!', als stom 14 jarig meisje als ik was geloofde ik dat blind en heb beiden toen flink genuttigd. De eerste keer heb ik de boel bij elkaar gekotst en was ik zo ziek als een hond.
Als ik stoned was en ik dronk daarbij ging het meestal wel goed, maar als ik had gedronken en ik ging dan blowen ging het zo goed als altijd fout. Dan kon ik ook mijn gedachten niet meer onder controle houden en dacht alleen maar van: 'Dit gaat zo fout, dit gaat zo echt fout! Tem, waarom doe je dit dan ook, je weet dat het fout gaat!'

Nu snap ik er sowieso de lol niet meer van het stoned zijn. Ik houd het wel lekker bij een biertje. :beer:
Klik om te vergroten...

Haha herkenbaar.
Ik was ook 14 geloof ik toen. Was op mijn eerste bovenbouwschoolfeest van de middelbare school. Werd misselijk, duf en had alles onder gekotst. Ze hadden toen mijn ouders gebeld en was een dag geschorst van school. Arm jochie dat ik toen was. :beer:

Stoned zijn kan ik wel waarderen als ik geen verplichtingen heb. Lekker op mijn bedje liggen en muziek luisteren. Heerlijk. Zonder wiet ook trouwens :)
J
JoekeBouwsemaLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik voel me vrijwel altijd sloom en vaag als ik beide genuttigd heb, tot in zekere mate wel relaxed maar daarna wordt het vervelend.
n
nightmareLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik vind de combinatie alcohol en wiet klote.
komt best vaak voor dat je een avond door drinkt en dat er dan op t einde van de avond iemand aan komt met wiet. daar zeg ik dan geen nee tegen maar daar kreeg ik telkens wel snel genoeg spijt van. kotsen misselijk nergens zin meer in bleeh en dan nog naar huis moeten fietsen. :(
wij noemen t hier trouwens ook stronken.

andersom, eerst blowen en dan drinken gaat wel oke, maar dan ook zeker niet teveel. ik vind gewoon een avondje blowen of een avond drinken beter dan de combinatie..
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vind het een leuke combinatie, heb er nog nooit iets raars mee meegemaakt, merk wel dat als ik drink zonder er bij te blowen dat ik iets meer op kan zonder dronken te zijn, en dat de stonedheid vooral sufdronken maakt als je veel drinkt, maar ik combineer het eigenlijk altijd en het is bij mij nog nooit fout gegaan, maak er ook niks raars mee mee en vrienden an mij die het vaak combineren ook niet.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hmm voor mij is de gulden regel (waar ik overigens pas in de laatste twee maanden op twee zeer pijnlijke manieren achter ben gekomen) dat eerst blowen en dan alcohol prima gaat, maar eerst dronken en dan blowen absoluut niet.
g
gekkehenkieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bier en wiet, vind het persoonlijk beter dan alle andere drugs deze combo. Gezellig en lachen.
g
germanaaizerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Net zoals bij zovelen, eerst blowen en me dan lekker stuk drinken is geen probleem, maar draai het plaatje om en ik ben verkorven tot en met. :kots: Tegenwoordig hou ik het dan ook bij het een of het ander. Iemand eigenlijk een idee waarom de volgorde zo'n rol speelt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."