Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet Whisk(e)y draadje

Het Whisk(e)y draadje

518 antwoorden
103 weergaven
18-5-2026
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik liever niet, verpest de smaak.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voor dat label alleen al moet je hem halen. :grin:

Hoe duur was hij?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Exceptional Insight zei:
Oom Klaas zei:
Glen Moray 12 smaakt goed, lekker zacht en een beetje honing ( ? ) achtig
Wel een stuk minder vol van smaak dan de macallen 10 maar wel dezelfde zachtheid.
Klik om te vergroten...
Die van zestien jaar is ook heel zacht en wellicht wat voller van smaak. Die Macallen heb ik vorige week geprobeerd, maar dat is net wijn met een hoog alcohol percentage. Degene die dat whisky noemt, moet zich schamen.
Klik om te vergroten...

:openmouth:

Het is heerlijk, die macallen!
Ik schaam me niet voor een goede smaak :beer:

Maar ik wil die 16 toch wel proberen, ik vind deze een beetje saai eigenlijk.
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#4
Van de goede sint een fles Bowmore 12 yrs old gekregen, rook + chocolade was mijn eerste indruk :grin:

Wat is de oude Spanjool toch een lieve man :rock:

Lief van je ouders, en dan stiekem de black label achteraan zetten in de hoop dat hij niet opvalt he :P

mijn whisky plank wordt te klein moet ik straks nog iets nieuws gaan verzinnen :/ (of ik moet doordrinken, dat kan natuurlijk ook :P)
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je hulp nodig hebt.. :sunglasses:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#6
ragnarok zei:
Lief van je ouders, en dan stiekem de black label achteraan zetten in de hoop dat hij niet opvalt he :P
Klik om te vergroten...
Black label is nog best lekker vind ik. Zag je niet eens mijn Player rum? :(
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#7
Petrovic zei:
ragnarok zei:
Lief van je ouders, en dan stiekem de black label achteraan zetten in de hoop dat hij niet opvalt he :P
Klik om te vergroten...
Black label is nog best lekker vind ik. Zag je niet eens mijn Player rum? :(
Klik om te vergroten...

Ik had hem wel gespot, maar die was te makkelijk :sunglasses:

Chris Pontius zei:
Als je hulp nodig hebt.. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Je hebt me vorige week nog geholpen :P Maar ik geloof niet dat mijn whisky's vrouwelijk genoeg voor je zijn :wink:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
ragnarok zei:
Je hebt me vorige week nog geholpen :P Maar ik geloof niet dat mijn whisky's vrouwelijk genoeg voor je zijn :wink:
Klik om te vergroten...


Hoe bevalt je Bowmore?
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#9
Exceptional Insight zei:
Hoe bevalt je Bowmore?
Klik om te vergroten...

Rokerig en (pure) chocolade dus niet heel zoet, en dat bevalt me wel ja. Om het verder uit te kunnen leggen moet ik hem nog wat vaker drinken denk ik :)

Maar je bent altijd welkom om een keer te komen proeven natuurlijk :)
(dat gaat natuurlijk ook op voor CP :P )
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
ragnarok zei:
Maar je bent altijd welkom om een keer te komen proeven natuurlijk :)
(dat gaat natuurlijk ook op voor CP :P )
Klik om te vergroten...
Ik zal maar niet zeggen dat ik 'm ken, anders ben ik straks niet meer welkom. Sterker nog, hij staat vrij hoog op m'n lijstje favorieten. Als ik zo'n lijstje zou hebben dan.
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#11
Exceptional Insight zei:
ragnarok zei:
Maar je bent altijd welkom om een keer te komen proeven natuurlijk :)
(dat gaat natuurlijk ook op voor CP :P )
Klik om te vergroten...
Ik zal maar niet zeggen dat ik 'm ken, anders ben ik straks niet meer welkom. Sterker nog, hij staat vrij hoog op m'n lijstje favorieten. Als ik zo'n lijstje zou hebben dan.
Klik om te vergroten...

De deuren ( zowel het washok als het appartement) staan altijd voor je open.. :P

Het is dat ik nu geen zin heb in whisky maar anders zou ik er weer een glaasje van pakken, ik ben benieuwd wat voor smaken ik de volgende keer zal ontdekken :)

Ik ben trouwens gewoon bang om mijn Highland Park open te maken, bang dat hij tegen valt aan de ene kant, en bang dat hij TE lekker is aan de andere kant. Ik wacht nog op het juiste moment..
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kunnen jullie, de posters hier boven mij, eentje aanraden die toegankelijk rokerig is?
Binnenkort wil ik voor m'n verjaardag weer een fles halen en m'n smaak wat uit te breiden.
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oom Klaas zei:
Kunnen jullie, de posters hier boven mij, eentje aanraden die toegankelijk rokerig is?
Binnenkort wil ik voor m'n verjaardag weer een fles halen en m'n smaak wat uit te breiden.
Klik om te vergroten...

Ik kan je sowieso aanraden om op de whisky map te kijken die ik in dit topic heb gepost.

Ik denk sowieso wel aan de hierboven genoemde Bowmore dan, en wellicht ook talisker of lagavulin..

Puur asbak happen, Ardbeg.
Iets minder asbak iets meer overig Laphroaig.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Talisker. Bowmore.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oom Klaas zei:
Kunnen jullie, de posters hier boven mij, eentje aanraden die toegankelijk rokerig is?
Binnenkort wil ik voor m'n verjaardag weer een fles halen en m'n smaak wat uit te breiden.
Klik om te vergroten...
Caol ila 12 en lagavulin 16. Ik zou voor de coal ila gaan, die is wat lichter en qua prijs stuk beter te doen.

Of koop deze: http://www.whiskysite.nl/nl/Geschenkset ... ssic-Malts
3 flesjes van 20cl voor 37 eypo. Die heb ik ook gekocht en dat is wel een leuke inkomer. :)

Laphroaig 10 en ardbeg 10 moet je echt van houden, stuk rokeriger en droger. Die zou ik niet nemen voor het eerst.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Petrovic zei:
Laphroaig 10 en ardbeg 10 moet je echt van houden, stuk rokeriger en droger. Die zou ik niet nemen voor het eerst.
Klik om te vergroten...
De eerste single malt die dronk, ever, was Laphroaig 10 en ik was op slag verliefd.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#17
Exceptional Insight zei:
Petrovic zei:
Laphroaig 10 en ardbeg 10 moet je echt van houden, stuk rokeriger en droger. Die zou ik niet nemen voor het eerst.
Klik om te vergroten...
De eerste single malt die dronk, ever, was Laphroaig 10 en ik was op slag verliefd.
Klik om te vergroten...
Dat had ik dus ook, ik had zo'n 20cl flesje gekocht voor maar 9,50. :) Al is caol ila 12, talisker 10 en lagavulin 16 toch toegankelijker voor de eerste keer denk ik. Talisker vind ik zelf wat tegenvallen, de nasmaak vooral, doet me op een of andere manier aan marshmallows denken. :P

Hierna ga ik de Big peat halen, die heb ik al geproefd en lijkt me zeker het kopen waard. Dat gaat denk ik mijn favo worden.
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#18
Exceptional Insight zei:
De eerste single malt die dronk, ever, was Laphroaig 10 en ik was op slag verliefd.
Klik om te vergroten...

Ja, dit dus...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
Petrovic zei:
Talisker vind ik zelf wat tegenvallen
Klik om te vergroten...
Jij ook al! Stelletje gekke mensen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
Flameon zei:
Talisker, een van de mindere whiskey's vind ik
Klik om te vergroten...
Kijk! Dit zegt toch genoeg!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...26
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."