Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet Whisk(e)y draadje

Het Whisk(e)y draadje

518 antwoorden
113 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
zjimiz zei:
In de betere slijterij wordt ook Gentleman's Jack verkocht. Deze is en gerijpt en sterker qua percentage.
Klik om te vergroten...

JACK DANIELS GENTLEMAN JACK'
Gentleman Jack - Met een alcoholpercentage van 40%, de enige soort die tweemaal door het proces van houtskoolfiltering gaat. Een keer voor het rijpen in het vat en nog een keer achteraf.

Slijterij de slijter

Fles Inhoud : 0.70
Alcohol Percentage : 40%
Verkoop Prijs : € 26,99
Klik om te vergroten...
Hetzelfde percentage en maar een paar eurootjes duurder.

zjimiz zei:
Ik zou alle Jack haters willen uitdagen, deze eens te proberen, en daar een mening over te ventileren. Ben benieuwd!
Klik om te vergroten...
Mijn allereerste whisky (whiskey ja) periode, was Jack. Het was ook niet eerst van "Mister Daniel", nee het was gelijk Jack en ik.

Maar dat was natuurlijk omdat dat de enige was die ik (van naam) kende.

Alleen al om de herinnering aan die tijd, zou ik het best een kans willen geven. Maar ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij. Eigenlijk heeft hij een prijs waar je het niet om hoeft te laten, maar anderzijds is het natuurlijk een prijs die geen hoge verwachtingen schept.
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind the Famous Grouse wel goed te doen, voor de prijs hoef je het ook niet te laten! :tearsofjoy:
20 E de liter!
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Exceptional Insight zei:
Eigenlijk heeft hij een prijs waar je het niet om hoeft te laten, maar anderzijds is het natuurlijk een prijs die geen hoge verwachtingen schept.
Klik om te vergroten...

Glen Moray 12, 26/27 euro :grin:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#4


The Machrie Moor van the Isle of Arran. Lichte peated whisky met een warme complexe smaak. Hier ben ik nog wel even zoet mee.
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#5
DrippTone zei:


The Machrie Moor van the Isle of Arran. Lichte peated whisky met een warme complexe smaak. Hier ben ik nog wel even zoet mee.
Klik om te vergroten...

Klinkt goed, ook deze gaat op de to-do list :P

Oudjaarsavond een famous grouse gedronken, dat vond ik toch niet echt lekker..

Ik had gewoon eigen spul mee moeten nemen.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Xeloc zei:
Ik vind the Famous Grouse wel goed te doen, voor de prijs hoef je het ook niet te laten! :tearsofjoy:
20 E de liter!
Klik om te vergroten...

Bocht, The Black Grouse en The Snow Grouse zijn ook niet te drinken. Het is gewoon net zo zwakke blend als iets van jimbean of in die categorie.
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#7
Black Grouse vond ik ook wel goed te drinken :grin:.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Net een bowmore 12 gekocht, vanavond zal ik 'm wel eens goed proeven :grin:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oom Klaas zei:
Net een bowmore 12 gekocht, vanavond zal ik 'm wel eens goed proeven :grin:
Klik om te vergroten...
Die heb ik vorige week gekocht, erg lekkere balans van smaak en rook. :) Ik vind hem erg makkelijk weg drinken voor een islay.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Op de kaart sprak hij mij wel aan :tearsofjoy:
Het leek me een mooie opstap na die glen moray, even wat rokeriger gaan.
De 8 jarige bowmore is trouwens echt heerlijk, je proeft zelfs iets citroen-achtig :hearteyes:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wauw :hearteyes:

Ik proef een veel te lekkere zee ofzo :tearsofjoy:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oom Klaas zei:
Wauw :hearteyes:

Ik proef een veel te lekkere zee ofzo :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Als je die lekker vindt moet je ook zeker eens deze proberen:


Bowmore gaat niet zo diep, de fijnste whisky is voor mij dat je elk glas weer iets nieuws ontdekt in de complexe smaak. Bij de Finlaggan heb je dat wel.

En als je dat lekker vindt kan ik nog maar 1 aanraden die nog dieper gaat en erg veel lijkt op de bowmore en de finlaggan. En dat is de Machrie Moor, zeldzame whisky van the Isle of Arran. Echt een pracht whisky die ik toevallig nu in huis heb.

Wanneer kom je langs? :beer:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
DrippTone zei:
Als je die lekker vindt moet je ook zeker eens deze proberen:


Bowmore gaat niet zo diep, de fijnste whisky is voor mij dat je elk glas weer iets nieuws ontdekt in de complexe smaak. Bij de Finlaggan heb je dat wel.

En als je dat lekker vindt kan ik nog maar 1 aanraden die nog dieper gaat en erg veel lijkt op de bowmore en de finlaggan. En dat is de Machrie Moor, zeldzame whisky van the Isle of Arran. Echt een pracht whisky die ik toevallig nu in huis heb.

Wanneer kom je langs? :beer:
Klik om te vergroten...

Ik vind de bowmore heel erg lekker maar ik vind het erg moeilijk om te drinken op een of andere manier. M'n mond droogt compleet uit en de smaak blijft ontzettend lang hangen, 't is er niet eentje die ik regelmatig zal drinken. Ook qua rokerigheid is het voor mij wel de max denk ik, meer dan dit zou ik nog echt niet trekken.

De komende tijd ga ik trouwens helemaal nergens heen, ik ben bezig om te stoppen met deze mate van blowen die alweer uit de hand begon te lopen. Sinds maandag ben ik voor een onbepaalde tijd deeltijd kluizenaar geworden :beer:

Maar ik ga echt een keer bij je langskomen, hoe-dan-ook :grin:
Waar zit je nu eigenlijk? Heb je weer een eigen stek gevonden?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#14
De volgende die offtopic gaat krijgt een waarschuwing (behalve tomz0r, die krijgt vakantie :sunglasses: ).

OT: Ik heb zelf ook zo'n soort glas, al vind ik zo eentje toch fijner vasthouden:

K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb alleen zo'n vierkante staan, maar ik gooi het met het zelfde gemak... in een long drink glas!
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Xeloc zei:
Ik heb alleen zo'n vierkante staan, maar ik gooi het met het zelfde gemak... in een long drink glas!
Klik om te vergroten...
Veel maakt het ook niet uit. Ik vond het gewoon leuk om te hebben. Ziet er leuk uit, houdt fijn vast.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flameon zei:
DrippTone zei:
Flameon zei:
Experimenteren met meerdere soorten whiskey's meende ik
Klik om te vergroten...

Ja maar wat doe je er dan mee? Of heb je het over uitproberen van verschillende whisky's?
Klik om te vergroten...

:wink:

Wat ik ermee doe? Opdrinken, alleen opdrinken :grin:
Klik om te vergroten...

Wat is daar dan zo experimenteel aan? Ik drink mijn whisky namelijk ook op.



Om maar even mee te doen aan de glazen discussie.

Ik heb deze 3:
Proef glas met deksel, dan blijft de geur hangen.


Tumbler. Drinkt erg fijn.


En nog deze:


Ik drink het meest uit de tumbler omdat die zo fijn drinkt. En als ik in de bui ben om whisky wel te proeven maar niet echt echt drinken dan pak ik dat proef glaasje erbij. Dankzij het dekseltje gaat er geen alcohol en aroma's verloren. Dus kan je uren over je glaasje doen, soms even weg zetten, half uur later weer een nipje. :hearteyes:
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#18
Petrovic zei:
Klik om te vergroten...

zo een en daar zit nu lekker Bowmore in :grin:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik geloof graag dat het glas boven mij erg lekker vasthoudt door de dikke bodem.
Zelf heb ik vaak dat m'n whisky een beetje warm word omdat ik een glas zonder dat ik het doorheb zo 10 minuten vast kan hebben :grin: Daarom vond ik zo'n steeltje wel een goed idee.
Maar eerlijk gezegd vind ik een tumbler ook het lekkerste drinken!

@dripp:
Dat dekseltje had ik er maar niet bijgekocht, vond ik weer teveel van het goede :beer:
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oom Klaas zei:
Zelf heb ik vaak dat m'n whisky een beetje warm word omdat ik een glas zonder dat ik het doorheb zo 10 minuten vast kan hebben :grin:
Klik om te vergroten...

Warm of kamertemperatuur?
Whisky mag namelijk op kamertemperatuur komen want dan komen de aroma's beter vrij als ik het goed onthouden heb :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2223242526
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."