Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel vodka om dronken te worden?

Hoeveel vodka om dronken te worden?

66 antwoorden
43 weergaven
18-5-2026
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gewoon beginnen met drinken!
Niet te overmoedig worden...
Rustaaagh aan!
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#2
013destad zei:
Hallo, ik en een maat (allebei redelijk beginner als het komt op alcohol) willen binnenkort samen redelijk dronken worden (dit is ook echt het doel dus kom aub niet met dingen van “je moet niet drinken om dronken te worden”)
En ik vroeg me af of 70cl smirnoff vodka 37,5% genoeg zal zijn om voor ons om redelijk tot goed dronken te worden zonder veel te mixen ofzo. Dankjewel :)
Klik om te vergroten...

Ik kan je garanderen dat je na een halve fles redelijk van t padje bent meneer
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Felikes zei:
Kun je me misschien een paar voorbeelden van nieuwe inzichten bij alcohol geven? Ik kan me er namelijk geen enkel bij voorstellen.
Klik om te vergroten...

Nee, omdat het vaak persoonlijke zaken betreft (over mijn relatie, over vriendschappen, of over andere aspecten die belangrijk zijn in mijn leven maar voor jou waarschijnlijk totaal niet relevant -veganisme, activisme, etc-, maatschappij, blabla). Met alle respect, maar ik voel ook niet echt reden om dat te delen.

Ik heb het overigens over een beperkte hoeveelheid alcohol en niet je laveloos zuipen, maar dat stond er volgens mij al.
F
FelikesLid
01-01-2024, 00:00
#4
KropSla zei:
Met alle respect, maar ik voel ook niet echt reden om dat te delen.
Klik om te vergroten...
Ik was gewoon benieuwd omdat ik me er echt niets bij kan voorstellen en er ook nog nooit over gehoord had.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Inzichten met alcohol? Zelf nog nooit meegemaakt en ik lust wel een glaasje op zijn tijd lol. Ook nog nooit van gehoord (tot nu dan) en ik kan me er ook totaal niks bij voorstellen.

Alcohol is pure bewustzijnsvernauwing in ieder geval, nuchter heb je betere inzichten laat staan in vergelijking met psychedelica. Mocht je toch eens een helder moment hebben dan is dat niet dankzij de alcohol maar ondanks de alcohol.

Alcohol heeft wel de eigenschap dat je jezelf allerlei kwaliteiten toedicht die je dan juist niet hebt en kan je ook een vals gevoel van zelfvertrouwen geven.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dronken mensen en kinderen spreken de waarheid!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
KropSla zei:
Wat is precies de definitie van 'geestvernauwend' dan? Ik kan binnen een bepaalde dosering alcohol soms juist vrijer denken en opener praten (etc) en zou dat niet per se geestvernauwend noemen. Het kan juist nieuwe inzichten en mooie gesprekken geven. Met te veel alcohol inderdaad niet, maargoed, dat geldt voor alle drugs haha.
Klik om te vergroten...
Ik word er ook meer open van. Meer open om mijn slechte kant ongegeneerd te tonen aan mensen. :tonguewink: Met heel weinig alcohol niet, maar ik zie dat al gauw subtiel sterker worden bij iets meer drinken.

Nee als echt geestverruimend heb ik alcohol nog niet ervaren helaas. Ik denk ook dat als het gebeurd, het meer ondanks de alcohol is. Jij komt ook wel op me over als een heel positief persoon. :) Dat heeft er vast ook mee te maken.

De Dunne zei:
Dronken mensen en kinderen spreken de waarheid!
Klik om te vergroten...
De soort waarheid die je beter voor jezelf kunt houden. :wink:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Dronken mensen en kinderen spreken de waarheid!
Klik om te vergroten...
En dronken kinderen? The best of two worlds...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@De Dunne
Dronken mensen en kinderen spreken de waarheid!
Klik om te vergroten...
Ja, omdat ze niet meer helder kunnen nadenken floept er van alles uit, met inzichten heeft dat niets van doen lijkt me.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#10
KropSla zei:
Met alle respect, maar ik voel ook niet echt reden om dat te delen.
Klik om te vergroten...

Met alle respect, maar dan deel je toch lekker niets.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Met alle respect, maar dat is toch ook precies wat ik (niet) doe :tonguewink:

Ik ben er nog over aan het malen hoor, aan de hand van jullie berichten. Ik vind het zo frappant dat niemand het herkent, dat had ik eigenlijk niet verwacht. Het kan ook aan mijn bewoording of (verkeerde) invulling van sommige begrippen liggen natuurlijk. Of aan hoe iemand als persoon is? Ik moet van mijzelf een onderwerp vaak van zo veel mogelijk kanten belichten voor ik er wat van 'mag' vinden. Dat lijdt er toe dat ik vaak een beetje vastloop in mijn eigen hoofd. Ik zeg IRL dus niet heel snel wat ik ergens van denk. Maar met wat alcohol zijn deze remmingen iets meer weg en is de lat een stukje lager (en ook realistischer in mijn geval). Ik denk dat ik (niet als enige) mij makkelijker uitspreek daardoor, waarna er dus een veel meer open / uitgediepte discussie of gesprek kan ontstaan. Ik heb (persoonlijk) het idee dat ik daardoor weer op andere manieren over dingen kan nadenken. En ja, daardoor ook nieuwe inzichten krijg over allerlei onderwerpen. Dat is niet per se hetzelfde als bewustzijnsverruimend misschien. Maar toch zou ik het feit dat het (bij een lage hoeveelheid) wel lichtjes de remmingen weghaalt, ook in je gedachtes, ook niet per definitie 'vernauwend' willen noemen.

Ik heb het dan dus duidelijk niet over dronken zijn, dat werkt hoe dan ook erg bewustzijnsvernauwend, daar zijn we het denk ik allemaal over eens. Ben verder ook geen enorme fan van alcohol, zeker niet als je het af zet tegen andere drugs.

Mindless zei:
Ik word er ook meer open van. Meer open om mijn slechte kant ongegeneerd te tonen aan mensen. :tonguewink: Met heel weinig alcohol niet, maar ik zie dat al gauw subtiel sterker worden bij iets meer drinken.

Nee als echt geestverruimend heb ik alcohol nog niet ervaren helaas. Ik denk ook dat als het gebeurd, het meer ondanks de alcohol is. Jij komt ook wel op me over als een heel positief persoon. :) Dat heeft er vast ook mee te maken.
Klik om te vergroten...

Haha, dat eerste herken ik ook wel met een drankje te veel op, vrees ik. En de grens is bij alcohol altijd moeilijk, bij mij althans, het nodigt ook altijd (te) veel uit om nog een glaasje extra te nemen waarna het inderdaad over gaat in wat jij beschrijft.

Ik weet niet of ik een heel positief persoon ben, maar vind het wel een mooi compliment :) Dankjewel dus.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eens kijken.
Als beginner dronken worden van wodka.
Waarom wodka.
Grappa gaat tot 50 %
Is beter.
Maar, wodka dus?
Houd maar één bekerglas vol tot de rand aan met Smirnoff wodka gevuld.
Dat werkt wel!
En als deze hoeveelheid nog niet tot het gewenste effect heeft geleid, dan neem je een tweede.
Dat zal er veel makkelijker inglijden dan het eerste.
Succes!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Shotje wodka klaar zetten, schijfje citroen bijten, likje zout en shotje achterover tikken. Paar keer herhalen en je loopt achteruit op je wenkbrauwen de kroeg uit..
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Shotje wodka klaar zetten, schijfje citroen bijten, likje zout en shotje achterover tikken.
Klik om te vergroten...

Dat hele "zout en citroen ritueel" heb ik nooit begrepen. Je wordt er niet meer dronken van en het is gewoon ranzig. Wie heeft dat ooit verzonnen man?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Dat hele "zout en citroen ritueel" heb ik nooit begrepen. Je wordt er niet meer dronken van en het is gewoon ranzig. Wie heeft dat ooit verzonnen man?
Klik om te vergroten...
Lekker man!
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Shotje wodka klaar zetten, schijfje citroen bijten, likje zout en shotje achterover tikken. Paar keer herhalen en je loopt achteruit op je wenkbrauwen de kroeg u
Klik om te vergroten...

Jij verward vodka met tequila...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jen zei:
Jij verward vodka met tequila...
Klik om te vergroten...
Het kan ook met wodka. Was heel normaal hier.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Het kan ook met wodka. Was heel normaal hier.
Klik om te vergroten...

Ik weet niet waar jij leeft, maar dit is niet gebruikelijk. Tequila it is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Avīci zei:
Ik weet niet waar jij leeft, maar dit is niet gebruikelijk. Tequila it is.
Klik om te vergroten...
Tja, gebruikelijk misschien maar dat betekend niet dat het niet anders kan.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Tja, gebruikelijk misschien maar dat betekend niet dat het niet anders kan.
Klik om te vergroten...

Nee inderdaad.

Zo ben ik voornemens Noord-Koreaanse staatsliedjes te luisteren op bevrijdingsdag. Zat ook nog even te denken aan het Duitse volkslied, maar dat is ook zo crue, nietwaar? Ik wil de mensen niet onnodig tegen de schenen schoppen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."