Zat ook nog even te denken aan het Duitse volkslied,
Het kan ook met wodka. Was heel normaal hier.
PrimaWij zijn van duitse bloed moet ook echt uit het volkslied...
Vodka redbull en dat soort dingen heb je altijd maar dat met die citroen en zout dat is van tequila..
Google is je beste vriend als je geen betweterige "je moet niet drinken om dronken te worden" reacties wil hebben.
Vraag:
Hoeveel moet je drinken om dronken te worden?
Antwoord:
Vooraf iets belangrijks: onderstaande informatie kan een indicatie zijn voor een ervaren drinker. Mensen die niet regelmatig drinken én jongeren, kunnen bij veel minder glazen een veel sterker effect verwachten.
1-3 glazen (0 - 0,5 promille): Ontspannen - ontremd - vrolijk
Je polsslag en ademhaling versnellen. Je krijgt een warm gevoel. Smaak, reuk en gezichtsvermogen gaan achteruit en je voelt minder pijn. Je eetlust neemt toe en je moet vaker plassen.
3-7 glazen (0,5 tot 1,5 promille): Aangeschoten - tipsy
Stemming en gedrag veranderen duidelijk. Je overschat jezelf. Je geheugen, reactiesnelheid en coördinatie verminderen en het beoordelen van situaties gaat moeilijker. Links en rechts van je gezichtsas neem je steeds minder waar (tunneleffect ).
7-15 glazen (1,5 tot 3 promille): Zat - dronken
Alle eerder genoemde effecten versterken. Ook ga je je overdreven emotioneel gedragen en je zelfkritiek verdwijnt. Je gezicht wordt rood, zwelt op en je pupillen vergroten. Je kan misselijk worden en braken.
Met een glas wordt een standaardglas bedoeld. Bij de beschrijving gaan we ervan uit dat je de genoemde aantal glazen binnen een paar uur drinkt. De effecten die hierboven staan beschreven kunnen verschillen per persoon. Dit is onder meer afhankelijk van geslacht, gewicht, leeftijd en hoe je je op het moment van drinken voelt.
Bron: https://www.alcoholinfo.nl/publiek/veelgesteldevragen/resultaten/antwoord/?vraag=9631
Wel even omrekenen naar wodka shots als je aan de wodka gaat.
Succes met je kater!
Op mijn wenkbrauwen achteruit naar huisGewenning telt ook mee. Als je vaker alcohol drinkt kun je veel meer drinken.
Ik drink dus zelden of nooit meer alcohol en ik loop na 4 shotjes wodka al op mijn wenkbrauwen achteruit naar huis.. Als ik althuis kom hahaha.
Vroeger dronk ik wel veel en regelmatig en zou ik zo een halve fles op kunnen en nog recht naar huis lopen.
Dat varieert gewoon per persoon. Ik heb iemand gekend die levercirrose had en na een half glas whiskey de muur in plaats van de deur open wilde doen.Hallo, ik en een maat (allebei redelijk beginner als het komt op alcohol) willen binnenkort samen redelijk dronken worden (dit is ook echt het doel dus kom aub niet met dingen van “je moet niet drinken om dronken te worden”)
En ik vroeg me af of 70cl smirnoff vodka 37,5% genoeg zal zijn om voor ons om redelijk tot goed dronken te worden zonder veel te mixen ofzo. Dankjewel
Ieder mens is blijkbaar uniek, ik heb nog nooit nieuwe inzichten en mooie gesprekken uit alcohol zien voorkomen, niet bij mezelf, niet bij anderen.Het kan juist nieuwe inzichten en mooie gesprekken geven.
Lang geleden toen nog niet alles voor ons geregeld werd waren dingen gelukkig veel simpeler. Als 14 jarigen gingen we gewoon lekker naar de kroeg, en zuipen maar. Drugs idem dito. Testen was niet mogelijk, je was eenvoudigweg zelf de test. Blind LSD en mushrooms en coke gebruiken, etc.
Nu moet je blijkbaar al eerst om advies vragen op een forum hoe je lam kan worden...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."