Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRijbewijs ingevorderd

Rijbewijs ingevorderd

134 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
A
AnaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jullie lezen mijn posts blijkbaar maar half.
Ik heb NIET deze hoeveelheid aan drugs gebruikt!!!!!!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien maar een slotje op dit topic? TS is sinds 2 maanden toch niet meer online geweest.
A
AnaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo
Ik heb een moeilijke kwestie en wil wat specifieke antwoorden.
Ik heb in juni een speekseltest gehad en daarbij positief bevonden.
Nu uitslag bloedtest gehad en rijbewijs word door cbr ingevorderd plus ik ga lichamelijke en psychische onderzoeken krijgen.
Uitslag was 48mg mdma per liter bloed en 280mg amfetamine per liter. Toegestaan is 50mg.
Nu had ik aan de politie verklaard ritalin te gebruiken maar in werkelijkheid neem ik iedere dag een bommetje pep.
In de tussentijd heb ik me toch maar eens op adhd laten testen bij ggz en tadaa wat ik al dacht werd bevestigd ik heb add.
Ik heb nu als medicatie 2 x daags 1 tablet methylfenidaat 10mg. Dit doet trouwens niks en vroeg mijn dokter om dex maar volgens hem kan hij dat niet voorschrijven.
Vraag 1: mag de dokter geen dex maar alleen methyl voorschrijven wil hij dit niet?
Vraag 2: is er in de bloedtest te zien om welke amfetamine het gaat?
Vraag 3: is er wettelijk een verschil over het toestaan van rijden onder dex en methyl?
Vraag 4: 280mg amfetamine per liter komt overeen met hoeveel pilletjes methyl? En dex? In acht genomen dat er dagelijkse afgifte is.

O ja en dan nog iets, hoe is het mogelijk dat bij de test mdma in dezelfde groep valt als metamfetAmine?

Dankjewel
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Sorry, ik ga je niet helpen.

Want als je met drugs op aan het verkeer hebt deelgenomen mag je daar wat mij betreft wel voor gestraft worden anders leer je het nooit.

Graag gedaan. :tongueout:

edit;
even voor je uitgerekend, je stapt dus achter het stuur met minstens 250mg XTC en 1,5gram speed in je bloed. Ik ben blij dat je gepakt bent, van de zotte dit! 1,5 gram is overigens gelijk aan 150 pilletjes van 10mg. En dat is dan als alles meteen wordt opgenomen, met vertraagde afgifte maak er dan maar 300 pilen van. Zeg maar dag tegen je rijbewijs en ik zou ook alvast maar rekening houden met een boete van een paar duizend euro als ik jou was.
A
AnaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor deze informatie. In dit geval zal ik namelijk vragen om een hertest met het buisje dat daar voor afgenomen is.
Ik heb namelijk absoluut niet zoveel drugs gebruikt!!
Ik had de dag ervoor 1 heel klein cristalletje m genomen en deze dag 1 capsule maat 0 sochtends en 1 savonds.
Overigens valt het hoger uit OMDAT ik met regelmaat gebruik en betekend dat het aantal mg dat dan aangerekend zou kunnen worden als gebruikt op moment van aanhouding lager is en niet hoger.
Maar fijn dat er mensen hier zijn die niet zo snel bevooroordeeld zijn zoals de politie :(
A
AnaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Plus maakt het rijden onder invloed van amfetamine mij juist meer allert ivm met add ipv dat ik een groter gevaar in het verkeer zou zijn.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sorry maar ik geef acht.zes gelijk.
Je rijd gewoon NIET onder invloed! Mijn dierbaren riden en lopen ook op straat. Straks zijn ze er niet meer door een nitwit die denkt dat t allemaal niet erg is...
A
AnaLid
01-01-2024, 00:00
#8
acht.zes zei:
Sorry, ik ga je niet helpen.

Want als je met drugs op aan het verkeer hebt deelgenomen mag je daar wat mij betreft wel voor gestraft worden anders leer je het nooit.

Graag gedaan. :tongueout:

edit;
even voor je uitgerekend, je stapt dus achter het stuur met minstens 250mg XTC en 1,5gram speed in je bloed. Ik ben blij dat je gepakt bent, van de zotte dit! 1,5 gram is overigens gelijk aan 150 pilletjes van 10mg. En dat is dan als alles meteen wordt opgenomen, met vertraagde afgifte maak er dan maar 300 pilen van. Zeg maar dag tegen je rijbewijs en ik zou ook alvast maar rekening houden met een boete van een paar duizend euro als ik jou was.
Klik om te vergroten...


Zie reactie hierboven aan jou gericht.
Plus hoe kom je aan je berekening?
A
AnaLid
01-01-2024, 00:00
#9
O ja die capsules zijn amfetamine hè en geen mdma natuurlijk
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ana zei:
O ja die capsules zijn amfetamine hè en geen mdma natuurlijk
Klik om te vergroten...
En dat maakt uit?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Je DENKT dat je beter kan autorijden met speed, maar dat is dus niet waar.

De berekening is simpel. Je zegt 48mg xtc en 280mg speed per liter bloed. Dan ga ik er even vanuit dat je een klein dun vrouwtje bent met nog geen 6 liter bloed in je lichaam en dan kom ik op de genoemde hoeveelheden.

We zijn hier allemaal dol op drugs, maar de meesten hier hebben het niet zo op druggies die onder invloed vrolijk achter het stuur kruipen.

Ik heb zelf ook mijn les geleerd, 15 jaar geleden dus ladderzat betrapt achter het stuur. Ik ben flink gestraft en heb mijn les geleerd. Ik hoop dat ook jij je les geleerd hebt, maar uit je reacties maak ik op dat dit niet het geval is. Erg jammer, want je rijdt nog iemand morsdood.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als mijn kind buiten liep, en hij word aangereden door iemand met 250mg XTC en 1,5gram speed in zijn bloed, had ik je helemaal afgemaakt. Wat denk je nou zelf? Hopelijk krijg je je rijbewijs nooit meer terug.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ana zei:
Jullie lezen mijn posts blijkbaar maar half.
Ik heb NIET deze hoeveelheid aan drugs gebruikt!!!!!!
Klik om te vergroten...
Maar wel veel te veel en toch gaan rijden!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Je hebt nog geen enkele hoeveelheid genoemd behalve dat wat in je bloed is aangetroffen, dus jouw stelling dat wij niet lezen snijdt geen hout.
A
AnaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ana zei:
Bedankt voor deze informatie. In dit geval zal ik namelijk vragen om een hertest met het buisje dat daar voor afgenomen is.
Ik heb namelijk absoluut niet zoveel drugs gebruikt!!
Ik had de dag ervoor 1 heel klein cristalletje m genomen en deze dag 1 capsule maat 0 sochtends en 1 savonds.
Overigens valt het hoger uit OMDAT ik met regelmaat gebruik en betekend dat het aantal mg dat dan aangerekend zou kunnen worden als gebruikt op moment van aanhouding lager is en niet hoger.
Maar fijn dat er mensen hier zijn die niet zo snel bevooroordeeld zijn zoals de politie :(
Klik om te vergroten...
A
AnaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Trouwens je hebt niet veel verstand van drugsgebruik als je denkt dat het niet uitmaakt ofdat het 280mg amfetamine is of mdma.
Neem het maar eens. Mafkezen.
Nu graag een reactie van iemand die wel weet waar hij over praat want ik heb geen zin mijn tijd te verspillen aan kleuters
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ana zei:
Trouwens je hebt niet veel verstand van drugsgebruik als je denkt dat het niet uitmaakt ofdat het 280mg amfetamine is of mdma.
Neem het maar eens. Mafkezen.
Nu graag een reactie van iemand die wel weet waar hij over praat want ik heb geen zin mijn tijd te verspillen aan kleuters
Klik om te vergroten...
Lol. Ik heb 3 pillen van 180MG op een avond/nacht genomen op een feest.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ana zei:
Trouwens je hebt niet veel verstand van drugsgebruik als je denkt dat het niet uitmaakt ofdat het 280mg amfetamine is of mdma.
Neem het maar eens. Mafkezen.
Nu graag een reactie van iemand die wel weet waar hij over praat want ik heb geen zin mijn tijd te verspillen aan kleuters
Klik om te vergroten...
Waar het iedereen hier om gaat is dat je met drugs op hebt gereden, en ja daar zitten gevolgen aan accepteer die dan ook.

Ik heb nog niet zo heel lang geleden met @Bas wat speed gebruikt waar ik ook beweerde dat mijn reactie vermogen nog goed was. Hij liet vervolgens een pen vallen die ik dus moest opvangen wat mij natuurlijk niet lukte. Dus kort gezegd je gaat NIET beter rijden met drugs op. Daar is verder ook geen discussie over mogelijk.

Je probeerde je fout goed te praten wat je niet gaat lukken, je bent nou eenmaal de fout ingegaan, je was een gevaar op de weg Ga dat nou zelf ook is inzien... Niemand gaat jou hier vertellen wat je graag wilt horen en dat is maar goed ook...

Accepteer de consequenties, zie het als een leer moment en doe het gewoon niet meer. Straks rijd je wel een kind aan en word jij gezien als een moordenaar... Wil je dat zo graag? Ga dan vooral door zou ik zeggen.

Ook ik heb toen ik net me rijbewijs haalde met speed op gereden en heb daar spijt van, doe het inmiddels ook niet meer. Rijden doe je nuchter en anders niet, denk je daar anders over dan hoop ik dat je nooit meer je rijbewijs terug krijgt.

Leer van je fouten net zoals ik, nuchter rijden is ook veel leuker en ik kan er dan ook meer van genieten.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb ruim een half ons speed liggen en vrat in de jaren 90 zo 15 xtc pillen op een avond, mag ik dan wel meepraten?

De enige kleuter hier is @Ana, geen enkel schuldbesef, alleen maar bagatelliseren.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bij CBR hanteren ze de regel meer als 15 glazen alcohol perweek ben je een alcoholist en als THC vinden in je bloed van paar weken terug ben je een junky... zo simpel zijn ze daar

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."