Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCBR urineonderzoek

CBR urineonderzoek

129 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je Refusal of antabus slikt moet je elke keer BAC blazen

en daarvan weet ik dat er mensen zijn die inderdaad BAC 0 weten te blazen terwijl ze echt hoger zouden moeten blazen gezien hun alcoholgebruik. Weet niet hoe en anders zou ik het hier ook niet (mogen) vermelden, maar er zijn genoeg mensen die moeten blazen zonder in de auto te stappen :P
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rotjoch zei:
Ja dat heb ik nou al een paar keer gelezen, mensen die lachgas achter het stuur gebruiken. Wat. Dat is een dissociatief 🤨
Klik om te vergroten...
De reden waarom het aantal ongelukken enorm gestegen is sinds de opkomst van de ballonnen lurkers in het verkeer. Duurt niet lang voordat dit ook op de opiumwet komt te staan. Ze denken dat er niks mis kan gaan, tot ze een fietser scheppen en dood door schuld wordt opgelegd. Dan zijn ze super zielig natuurlijk. Zelfde geld voor alle soorten drugs trouwens in het verkeer. Ze stempelen niet zomaar gele stickers op medicijnen, en dan denken dat potentere middelen als harddrugs rijvaardigheid niet zouden beïnvloeden 😂
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Blyatman zei:
Ik ben genoeg soortgelijke topics hier tegen gekomen. Vraag me altijd af wat hun blik is op deze zaken. Kan er gewoon niet in op komen dat ze deze beweegredenen serieus nemen 😅
Klik om te vergroten...
Eens. Ik denk dat het is omdat ze zelf gewoon drugs willen blijven gebruiken en willen rijden. Ze weten vast wel dat ze fout zitten maar praten het goed voor zichzelf..
J
JasonwachtmeesterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wie zegt dat ik in de auto stap ?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoe vaak moet je blazen als je niet in de auto zit? :wink:
J
JasonwachtmeesterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Guapo Temudgin zei:
Voor een dagelijks blower minimaal 30 dagen.
Klik om te vergroten...
Nou heb vandaag naar 47 dagen 5e test gedaan en deze was positief zag een uiterst dun lijntje bijna niet zichtbaar vorige week een gevoelige test die was ook positief en twee test daarvoor beiden negatieve dus na 47 nog steeds wat ye vinden in mijn urine heb nog 23 dagen voor de echte test hoop dus dat de volgende 3 testen allen negatieve uitvallen
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Vaak zie je de overbekende gele waarschuwing sticker. Met o.a. de tekst: "pas op met alcohol"
Klik om te vergroten...
Daar zit een nuance in die ik ooit heb geleerd van mijn huisbaas....3 flessen stroh dronk die beste man. Heb hem dood gevonden in huis. Ook een ex legionair btw. Hij zei altijd lachend..."Pas op, met alcohol!"🤣 RIP Ron
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Legionnairs kunnen echt wel tegen de drank. Behalve ik. Jazeker.
p
pepsletterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Even niet de allerbeste tip maar goed.
Als je in een niet te opvallend wagentje rijd.. Plak zo'n christen-visje achter op je auto. Denk dat je minder snel willekeurig word geplukt als je die achterop plakt! Al is het maar voor als je naar de shop gaat. Neem er eentje met magneet trouwens. Puur voor noodgevallen. Lekker degelijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maar we wonen niet in Staphorst!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Maar we wonen niet in Staphorst!
Klik om te vergroten...
Preek voor jezelf!

Typefoutje. Ik laat hem wel staan. Joejoe!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Preek voor jezelf?
Aan mij en voor mij is geen preek van welke aard dan ook, zinvol.
Er is maar één spreuk die daar een uitzondering voor is, en dat is deze:
Legio Patria Nostra.
(Het Legioen is mijn vaderland).
Die wél.
Alle andere preken zijn paarlen voor de zwijnen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
pepsletter zei:
Even niet de allerbeste tip maar goed.
Als je in een niet te opvallend wagentje rijd.. Plak zo'n christen-visje achter op je auto. Denk dat je minder snel willekeurig word geplukt als je die achterop plakt! Al is het maar voor als je naar de shop gaat. Neem er eentje met magneet trouwens. Puur voor noodgevallen. Lekker degelijk.
Klik om te vergroten...
Je weet dat mensen met zo een visje achterop juist vaak voor alcohol controle worden aangehouden? Na de mis gelijk door naar de kroeg die naast de kerk zit….
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hahahh jazeker vooraan in de karke, op zondag allemaal brave borsten, maar door de week?
De grootste deugnieten!!
A
AshhellashLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hey ik wil mijn verhaal wel doen en goed vanaf gekomen.
ik ben namelijk ook aanhouden met een speeksel test, en daarna bloedtest met te hogen waarden. Ik Kreeg een brief can cbr dat ik tot nader onderzoek mijn rijbewijs gewoon nog mocht houden.
ik was zo geschrokken dat ik me rijbewijs kwijt zou raken dus ben per direct gestopt met blowen dat ze met de plastest niks zouden vinden ( zelf blowde ik wel al 15 jaar hiervoor elkedag 2 grams ongveer. ) en had ook een verklaring tegen de politie afgelegd dat ik elke avond een joint rookte ( was totaal niet slim is om te doen achteraf gezien. Het beste is niks verklaren)

Maar ik moest dus eenmaal naar de onderzoek en heb het zo gespeeld alsof ik toevallig die nacht ervoor een joint had gerookt , en nouwlijks een blow rook mischien dus aantal keer per jaar. ( wat niet met de politie verklaring over een komt, en daarop verklaard dat ik onder druk ben gezet bij de politie, en volgens een verklaring moest ondertekenen waar ik het niet mee eens was.)
Als je indd de brochure download weet je wat ze gaan vragen, en dus hoe je moet antwoorden. Je kan me een pm sturen als je vragen over de brochure hebt. Maar het belangrijkste is na zo iets stoppen met blowen ! Ander ben je je rijbewijs voor altijd kwijt als je niet stopt!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
pepsletter zei:
Even niet de allerbeste tip maar goed.
Als je in een niet te opvallend wagentje rijd.. Plak zo'n christen-visje achter op je auto. Denk dat je minder snel willekeurig word geplukt als je die achterop plakt! Al is het maar voor als je naar de shop gaat. Neem er eentje met magneet trouwens. Puur voor noodgevallen. Lekker degelijk.
Klik om te vergroten...
Haha, ik vind hem mooi 😂


De Dunne zei:
Je weet dat mensen met zo een visje achterop juist vaak voor alcohol controle worden aangehouden? Na de mis gelijk door naar de kroeg die naast de kerk zit….
Klik om te vergroten...

of van het wijntje tijdens de dienst haha
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ashhellash zei:
ik ben namelijk ook aanhouden met een speeksel test, en daarna bloedtest met te hogen waarden. Ik Kreeg een brief ...
Klik om te vergroten...
Noot:.
Ja, zo gaat dat....je hebt geluk gehad dat je rijbewijs niet meteen is ingevorderd!
Ashhellash zei:
n had ook een verklaring tegen de politie afgelegd dat ik elke avond een joint rookte ( was totaal niet slim is om te doen achteraf gezien. Het beste is niks verklaren)
Klik om te vergroten...
Noot:.
De Popo informatie geven over gebruik van drogerende middelen??!
Je zegt het zelf al, je moet helemaal niets verklaren!
Je bent niet verplicht om te verklaren.
Dat wil de Popo wel zo graag, want ze willen afgeronde zaken hebben, maar je bent vrij dom als je aan je eigen veroordeling gaat meewerken...!

Als je toch praat, en je staat later tegenover de rechter, dan wordt alles tegen je gebruikt en als je anders verklaart dan die eerste verklaring, dan is het voor de officier van justitie :
Gotcha! Hebben die kip!

Altijd mondje dicht tegen de Popo!
Je werkt jezelf tegen!
Ashhellash zei:
heb het zo gespeeld alsof ik toevallig die nacht ervoor een joint had gerookt , en nouwlijks een blow rook mischien dus aantal keer per jaar. ( wat niet met de politie verklaring over een komt, en daarop verklaard dat ik onder druk ben gezet bij de politie, en ..
Klik om te vergroten...
noot:
Hier heb je het al.... verschillende versies van de gebeurtenis!
Dat gaat niet goedkomen zo!

Hoe is de afloop?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Weet er zelf (gelukkig) het fijne niet van, maar zit volgens mij wel een kern van waarheid in wat @Jasonwachtmeester zegt. Als je veel water drinkt is je urine verdund dus de drugsmetabolietenconcentratie in het sample zal lager zijn (maar niet nul, mocht je drugs gebruikt hebben). Als ze merken dat je opvallend verdunde urine hebt, zal de meting niet geldig zijn en zal je een nieuwe test moeten afleggen. Althans, dit is hoe ik het vaker gehoord heb.

Uiteindelijk doen die trucjes allemaal weinig uiteraard, daar heb je sowieso gelijk in.
Klik om te vergroten...

Zag best veel voorbijkomen over het veel water drinken. Kan het niet laten daar nog even op in te haken. Bij een goede urinetest kijken ze ook naar de hoeveelheid kreatinine in het sample. Dit is een afbraakstof van je spieren en wordt constant door het lichaam uitgescheiden. Hiermee checken ze dus of je sample wel urine is en of het niet sterk verdund is.

Die tests zijn behoorlijk goed doordacht wat dat betreft.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb weleens gehoord dat er mensen zijn die in een condoom wat schone urine bewaren, op het lichaam gedragen is deze warm, en het schijnt weleens te lukken om zo de test te omzeilen. Nu weet ik alleen niet, in hoeverre er controle is nabij de pispot. Als de controleur er letterlijk bovenop kijkt, dan lukt dat natuurlijk niet....ik zou dan zeggen:. Met iemand die er zo dicht bij staat en naar mijn verrichtingen kijkt, nou, dan kan ik niet eens plassen, want dan zit er gevoelsmatig een knoop in!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Geen idee hoe ze dat bij het CBR doen. Bij mij in de kliniek staan ze er gewoon op te kijken. Heb er ook moeite mee, maar het went wel hoe vaker je het doet.

Moet ik wel zeggen dat ze je wat ruimte geven. De deur moet open staan en ze moeten kunnen zien dat je niet rommelt. Maar het is niet zo dat ze even uitgebreid je zaakje gaan bekijken.
Sommigen zijn zo netjes om de stromende kraan even aan te zetten. Dat helpt opzich wel.

Het is niet m'n favoriete onderdeel van therapie. Maar ja, de groep veilig houden en eerlijkheid stimuleren is wel belangrijk. En het werkt wel voor velen! (Als je eerlijk bent over terugval zijn ze heel meedenkend, als je liegt niet en is de therapie snel gedaan.)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."