Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCBR urineonderzoek

CBR urineonderzoek

129 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
p
pepsletterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je kenteken staat dan waarschijnlijk geregistreerd als vermoedelijke drugsgebruiker. Reden voor de wachtmeesters om jou meermaals aan de kant te zetten. 't Eerste wat agent aan mij vroeg was of ik wel eens drugs gebruik. Rijd nu al een tijdje een andere auto en sindsdien niet meer aangehouden. Weet niet of het door andere auto komt trouwens of gewoon geluk. Iets met wiet/zakjes/vloeitjes/volle asbakken/stickers in of om de auto is finest.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat is een goed begin, een andere auto...maar let op, rijd je op een verkeerd moment op een kwade dag in een groot politie controlefuik, dan trekken ze in een oogwenk je hele dossier na, en dan komt dit zonder meer weer naar boven!
Ik reed eens een controle in van politie, Douane, belasting dienst, uwv controleurs, kortom een hele mikmak en in nog geen 5 minuten was mijn hele doopceel doorgelicht.
Met natuurlijk weer een hele hoop vragen en zo.
Ik had geprobeerd om te rijden, maar ze hadden alle straten in de omgeving afgezet en toen kon ik toch nog die controle in. Was ik weer een hoop tijd mee kwijt aan die enorme controle deden zeker 100 opsporingsambtenaren mee...
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jasonwachtmeester zei:
Heb gelukkig nu een andere auto :wink:
Klik om te vergroten...

Dat scheelt al een hoop, nu kunnen ze niet direct aan het kenteken zien dat je bijvoorbeeld een keer gecontroleerd bent met drugs of met het rijden onder invloed... Zodra ze echter iets beter zoeken of, wat @De Zandman zegt, als je in een controle terecht komt zullen ze er zeker achterkomen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ongelooflijk hoe snel, en hoeveel informatie men bij zo'n grote controle al boven water weet te krijgen!
Nu is het zo, dat iedere Nederlander in ongeveer 800 verschillende systemen staat, zonder dat wij dit weten...
Er wordt ook actief gehandeld in deze informatie.
Wat je koopt, wanneer en waar, hoeveel, en dit voor heel veel aspecten!
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rotjoch zei:
Dit heb ik wel kunnen vinden, maar niks specifiek over reactievermogen. Daar doelde ik meer op.

het was niet mijn doel een langdurige discussie te starten hier over dus ik laat het hierbij, heb het idee dat het off-topic gaat. Moraal van het verhaal, don’t drug and drive
Klik om te vergroten...
Iedereen weet dat reactievermogen wordt aangetast door drugs.. Basis kennis. Een boost aan dopamine en noradrenaline d.m.v. Benoemde middelen creëren blokkers en afremmend vermogen op neurotransmitters. De staat van denken is niet de lichamelijke staat van uitvoeren. Je waarneming wordt welliswaar hoger en scherper, maar vermogen tot handelen totaal niet omdat je inschattingen onbetrouwbaar zijn (aldus in het bewegende verkeer)

ik heb jarenlang een bepaald beroep uitgevoerd met een cocaĂŻne verslaving, en bij alle die het zelfde hadden versus niet, is een aanzienlijk verschil geweest in bepaalde factoren, niet alles is via een bron te weerleggen maar soms ook met een stukje jarenlange ervaring.

men die denkt dat ze beter werken, beter studeren of motorvoertuigen besturen onder invloed hebben het mis. Ja middelen geven een bepaalde boost tot de wakkere welzijn, maar je prestaties lijden behoorlijk onder het feit dat je draait op geleende energie door substanties.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dopemonster zei:
Ik weet het man maar gelukkig is het wel op voorschrift wegens medische redenen en hebben de artsen niet gezegt dat ik niet mag autorijden dus kan ik dat altijd als troefkaart inzetten maar ik weet wel dat het niet goed is en ik ga t ook zeker niet goedpraten
Klik om te vergroten...
Dit is echt BS.
je mag met deze middelen geen voertuig besturen en dat is algemeen bekend. Dit hoeft je een arts niet eens uit te leggen want het staat letterlijk in bijsluiters en zelfs bij het voorschrijven is dit educatief voorgelegd.
je troefkaart is onzin, want als je gepakt wordt hang je gewoon. De domme spelen gaat je echt niet helpen om eerlijk te zijn. Dit is typisch het egoĂŻsme wat bedoeld wordt in dit topic. Excuses zoeken om te rechtvaardigen terwijl je dondersgoed weet welke gevolgen dit meedragen en je gewoonweg fout zit.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
En denk niet zo van: bij mij vinden ze het toch niet...
De laatste keer toen ik een eenzijdig ongeval kreeg en ik naar een ziekenhuis moest, legde men direct alvast een infuus aan, en werd zonder dat ik daarvoor ook maar iets wist, laat staan daarvoor toestemming te hebben gegeven, mijn bloed op de aanwezigheid van drugs en middelen gecontroleerd.

Deze waren niet aanwezig.
Want ik rijd niet ( meer) Onder invloed. Nee.
Maar o wee, als dat wél het geval was geweest!
Ik moest van de politie naar dat ziekenhuis ter controle met een ambulance.
Dit, omdat ik " raar deed"
Logisch, als je in shock bent natuurlijk, maar toch.
Het kan je dus zomaar overkomen, een ongeval, al of niet schuldig of niet.

Maar heb je drugs op, je trekt a l t i j d
aan het kortste eind als je iets gebruikt hebt. Ook al gaf jouw tegenpartij jou geen voorrang oid.
onder invloed zijnde?
Altijd de lul en hoe je het ook wendt, of keert. Fout, is fout.
Dus, onder invloed rijden?
Doe toch maar niet....
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dopemonster zei:
Ik weet het man maar gelukkig is het wel op voorschrift wegens medische redenen en hebben de artsen niet gezegt dat ik niet mag autorijden dus kan ik dat altijd als troefkaart inzetten maar ik weet wel dat het niet goed is en ik ga t ook zeker niet goedpraten
Klik om te vergroten...
Je praat het wel goed EN doet het ook nog.
En die troefkaart? De rechter zal je faliekant uitlachen! Elke burger hoort de wet te kennen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het openbaar ministerie daarentegen gaat dan in hoger beroep, want ze zijn het niet met de kantonrechter eens, dus in h.b.:
Goedemorgen heer xxxx, ik ben de rechter, links ziet u de officier van justitie, die gaat u nu zeggen, waarom u hier vandaag bent. Meneer de officier, aan u het woord.
Dan krijg je te horen, waarvan je verdacht wordt, en mag je na de officier zelf verklaren wat er precies is gebeurd.

De politierechter: u heeft onder invloed van een zekere stof, zelfs meerdere stoffen, die uw rijvaardigheid beĂŻnvloed hebben, toch nog auto gereden, klopt dat?
Dan mag je zelf het woord voeren.

Meneer de officier, wat is uw zienswijze hierover?

Na het requisitoir van de officier van justitie:

Ik acht wettig en overtuigend bewezen, dat u onder invloed van een stof, meerdere stoffen zelfs, die de rijvaardigheid nadelig beinvloeden, toch gereden heeft in een motorvoertuig, zijnde uw auto.
En in uw geval met een ongeval, tot gevolg, waardoor letsel van aanzienlijke betekenis is ontstaan bij de Ă—Ă—Ă—Ă—( tegenpartij)
uhee u daar verder nog iets over te zeggen?
na jouw woorden:

ik ga u opleggen de navolgende straffen en een maatregel.
v.w.b. uw rijbewijs, daarvan vind ik, dat u met uw gedrag toch eens bij het CBR langs zult moeten rijden, per fiets dit keer, want ik verklaar dat u de rijbevoegdheid onvoorwaardelijk
wordt ingetrokken voor de duur van 1 jaar. verder nog:
U zult bij het CBR, een driedaagse cursus EMG moeten volgen, op uw kosten.
Deze zijn ongeveer 1200 euro.

Een extra prikkel om u vooral duidelijk te maken, dat u een stevig misdrijf begaan heeft, daarvan vind ik naast straf, ook een maatregel noodzakelijk.

ik leg u naast de onvoorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid voor de duur van 12 maanden, een boete op van 1000 euro, welke u in termijnen mag betalen.
Ik leg u verder nog op de verplichting om de kosten van uw tegenpartij, die nu gemaakt zijn, en die deze mensen nog moeten maken, te betalen op basis van de wettelijke schadevergoedingsmaat regel.

Dit is mijn beslissing, u heeft vanaf vandaag 14 dagen de tijd om eventueel in hoger beroep te gaan tegen dit arrest.

U mag nu gaan.

Zo ongeveer gaat dat, als je op een kwaaie dag op het verkeerde moment aan de kant bent gezet ter controle, of dat je na een ongeval met letselschade, in een ziekenhuis alsnog gecontroleerd wordt. Zie o.a. het programma " voor de rechter"...

Ga der maar aanstaan.
Mij niet gezien....
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dopemonster zei:
Oke jullie hebben gelijk en dat troefkaart is bullshit idd maar laat me verder lekker geen zin in discussies zoals ik al zeg weet dat het verkeerd is
Als je dagelijks een blowtje 's avonds rook mag je helemaal geen auto rijden, als je dagelijks een diazepam slikt mag je nooit autorijden, als je dagelijks een opiaat slikt mag je nooit autorijden iknow
Klik om te vergroten...
En toch doe je het bewust… Ik heb ook geen zin een een discussie hoor als je maar weet dat ALS het echt fout gaat je je hele leven kan gaan betalen. Geen leningen, geen hypotheek, geen credit ergens niks.

Hoe weet ik dat? Een ex collega van mij reed jaren geleden met zelfmedicatie Diazepam op. Reed achterop een file door laag hangende zon en het kindje op de achterbank was dood en moeders zwaar blijvend letsel.
Hij is nog aan het betalen. Echt, geloof me, een boete krijgen of rijontzegging is het MINST erge wat je kan overkomen.
Die zon was geen excuus.
En een spijt dat ie heeft… Mentaal is ie nu een wrak. “Ik heb een kind vermoord” riep hij steeds.

En je zegt “laat me lekker” maar onze geliefden lopen of rijden op dezelfde weg als waar jij rijdt.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dopemonster zei:
Vroeger toen ik dagelijks blowde en dronk was ik een gevaar op de weg nu kijk ik daar mee uit ondanks ik bepaalde middelen in me bloed heb zitten
Dosisen waardoor ik geen afkick ervaar maar wel helder ben dat is wat voor mij nu het belangrijkste is dat ik niet gevaarlijk rijgedrag vertoon verder ben ik bewust van de gevolgen wat het kan hebben als voor wat voor reden dan ook me bloed getest word
Klik om te vergroten...
Stop maar met goed praten struisvogel.
Je ziet het echt niet in en dat ga je ook niet doen denk ik. Tot je het zoontje of dochtertje van iemand de pleuris in rijdt. Dan ga je janken… Leven lang janken.

Maar idd, stop maar met deze discussie want zolang jij je kop in het zand houd is het praten tegen de muur.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dopemonster zei:
Weetje wat grappig is, stel je zou een paar jaar 10mg diazepam per dag innemen op een vast tijdstip heb je 0 effect ervan, stop je 3 dagen lang met innemen ervan mag je weer autorijden terwijl je superziek op dat moment bent... Leggen jullie eerst die logica eens uit dan zal ik mijn situatie uitleggen
Klik om te vergroten...
Ja verander maar van onderwerp. Leidt de aandacht maar van jezelf af.

Daar trap ik niet in!

The end…
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Soms, nee regelmatig zelfs, is wetgeving niet logisch. Nee.
Wat wel aan de orde is in wetgeving is het feit, dat justitieel denken, altijd een zgn. Tunnelvisie is.
Dwz zwart - wit, en grijs bestaat niet
Dus of je zit fout, of je zit goed.
Of je gaat over een grenswaarde heen, of niet.
Over de grenswaarde heengaan, betekent foute boel, je bent de sjaak.
Of je zit onder de grenswaarde, dan ga je vrijuit. Grenswaarden liggen wettelijk vast.
Zo simpel is het!

Soms is er een enige correctieruimte van meet apparatuur in de wet geregeld. Zoals in maximum snelheidkwestie's...zoals bijvoorbeeld 53 km /h rijden.
Of: rijden met 2 glazen drank op als ervaren bestuurder zijnde.
Je hebt gedronken, dat mag in principe niet, maar, een zekere alcoholspiegel mag je hebben, tot 0,5 promille. Ga je daar overheen, foute boel. Ook terwijl je d e n k t dat je zeer goed kunt rijden, edoch is dit gewoon niet zo.
Qua snelheid bijvoorbeeld: Je rijdt een beetje te hard, maar er vindt een wettelijke correctie van de meetapparatuur plaats zodat 53 km ( nog) goed gaat alhoewel je te hard rijdt, bij 54 km blijft er na correctie 1 km te snel rijden over en mag je je portemonnee trekken....
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Thats weird… Ik kan de berichten van @Dopemonster niet meer lezen, alleen in citaten maar m wel taggen. Dan heeft ie mij geblokt? Of is tie sowieso geblokt? Bij een ban kan je iemand niet meer taggen.
Werd het hem “te heet onder de voeten”? Of zit ik er naast?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Thats weird… Ik kan de berichten van @Dopemonster niet meer lezen, alleen in citaten maar m wel taggen. Dan heeft ie mij geblokt? Of is tie sowieso geblokt? Bij een ban kan je iemand niet meer taggen.
Werd het hem “te heet onder de voeten”? Of zit ik er naast?
Klik om te vergroten...
Je kan niemand blokkeren volgens mij, alleen negeren. En dan staat er dit:
6256A966-8582-4EF9-833C-007EE16B23B2.jpeg
Je kan elkaar alsnog raggen als je iemand negeert

ik merk de laatste tijd wel vaker een bug :-/
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rotjoch zei:
Je kan niemand blokkeren volgens mij, alleen negeren. En dan staat er dit:
Bekijk bijlage 31882
Je kan elkaar alsnog raggen als je iemand negeert

ik merk de laatste tijd wel vaker een bug :-/
Klik om te vergroten...

Maar alle berichten zie ik niet meer van hem. Alleen in citaten. Weird
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Maar alle berichten zie ik niet meer van hem. Alleen in citaten. Weird
Klik om te vergroten...
@Dopemonster test test
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rotjoch zei:
@Dopemonster test test
Klik om te vergroten...
Ja ik zie alles wel maar geen originele berichten van hem
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
Ja ik zie alles wel maar geen originele berichten van hem
Klik om te vergroten...
Misschien zijn reactie. Of je hebt hem zo beledigd en aangevallen dat hij je wel heeft geblokkeerd, maar volgens mij Is er geen optie voor.

of het is gods wil
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rotjoch zei:
Misschien zijn reactie. Of je hebt hem zo beledigd en aangevallen dat hij je wel heeft geblokkeerd, maar volgens mij Is er geen optie voor.

of het is gods wil
Klik om te vergroten...
Negeren idd wel. Naja, niet dat ik er wakker van lig..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."