Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCBR urineonderzoek

CBR urineonderzoek

129 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
J
JasonwachtmeesterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vandaag een zelftest gedaan en er kwam een echt heel vaag lijntje bij de t de c lijn was gewoon duidelijk dus negatief ? Heb gelukkig nog aantal weken voor ik echt getest wordt. +/- 46 nog zal dus wel goed komen. Maar wat een gedoe elke keer en dat voor een joint :(. Begrijp best dat als je helemaal stoned bent dat je konijntjes ziet dat je dan gepakt wordt maar paar uur naar een jointje zo jammer dit.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mee eens!
Niet rijden als je iets gebruikt hebt wat de rijvaardigheid beïnvloedt!
J
JasonwachtmeesterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoho ik reed na +/- 4uur na mijn jointje. Dat noem ik niet rijden onder zelfde als je 2 biertjes op hebt :wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jasonwachtmeester zei:
Hoho ik reed na +/- 4uur na mijn jointje. Dat noem ik niet rijden onder zelfde als je 2 biertjes op hebt :wink:
Klik om te vergroten...
4 uur na een lekkere joint ben je nog NIET nuchter. Dus dan rij je wel onder invloed.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jasonwachtmeester zei:
Hoho ik reed na +/- 4uur na mijn jointje. Dat noem ik niet rijden onder zelfde als je 2 biertjes op hebt :wink:
Klik om te vergroten...

Denk dat je je beter kan afvragen of de politie het rijden onder invloed gaat noemen in plaats jij zelf.. en dat antwoord is ja.
J
JasonwachtmeesterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Beetje raar dat er bij alcoholcontrole dus 3 a 4 glazen op kunt hebben en nog steeds negatief test maar bij een jointje kan naar 12 uur nog steeds en dat is natuurlijk meten met 2 maten :)
J
JasonwachtmeesterLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
4 uur na een lekkere joint ben je nog NIET nuchter. Dus dan rij je wel onder invloed.
Klik om te vergroten...
Als je een dagelijkse roker bent dan heeft 1 joint geen enkel effect op je rij gedrag ( na 4 uur bv).

Ben nl wel een van achteren aangereden door een wat ouder stel terwijl ik wel op tijd remde en de auto voor mij niet raakte :wink:.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jasonwachtmeester zei:
Als je een dagelijkse roker bent dan heeft 1 joint geen enkel effect op je rij gedrag ( na 4 uur bv).

Ben nl wel een van achteren aangereden door een wat ouder stel terwijl ik wel op tijd remde en de auto voor mij niet raakte :wink:.
Klik om te vergroten...
Praat het maar recht voor jezelf!
👍
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jasonwachtmeester zei:
Beetje raar dat er bij alcoholcontrole dus 3 a 4 glazen op kunt hebben en nog steeds negatief test maar bij een jointje kan naar 12 uur nog steeds en dat is natuurlijk meten met 2 maten :)
Klik om te vergroten...
Tsja, het is wat het is.

Het moet natuurlijk op een uitvoerbare en enigszins betaalbare manier gemeten worden

Jasonwachtmeester zei:
Als je een dagelijkse roker bent dan heeft 1 joint geen enkel effect op je rij gedrag ( na 4 uur bv).

Ben nl wel een van achteren aangereden door een wat ouder stel terwijl ik wel op tijd remde en de auto voor mij niet raakte :wink:.
Klik om te vergroten...
Appels met peren. Dat er ook wel eens mensen nuchter een ongeluk veroorzaken of te traag reageren maakt het niet opeens goed dat je onder invloed achter het stuur zit.

Dat thc verrekte langzaam uit je lijf gaat en dus nog lang meetbaar is is niet het probleem van het systeem, maar van de gebruiker. Er is een grenswaarde, zit je daarboven ben je de lul. Hoe zou de politie aan moeten tonen of die waarde door langdurig (gestapeld) gebruik komt of door 1 dikke joint kort voor de test?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jasonwachtmeester zei:
Beetje raar dat er bij alcoholcontrole dus 3 a 4 glazen op kunt hebben en nog steeds negatief test maar bij een jointje kan naar 12 uur nog steeds en dat is natuurlijk meten met 2 maten :)
Klik om te vergroten...
Er is ook een verschil tussen een joint en een joint. Een of andere reguliere skunk mix in je joint met tabak zal minder snel positief testen dan een pure gorilla glue joint.

alsnog, je bent de hele dag nog vaag, het werkt wel langer dan die paar uur. Ook al heb je het idee van niet
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jasonwachtmeester zei:
Beetje raar dat er bij alcoholcontrole dus 3 a 4 glazen op kunt hebben en nog steeds negatief test maar bij een jointje kan naar 12 uur nog steeds en dat is natuurlijk meten met 2 maten :)
Klik om te vergroten...

Positief testen is iets anders dan de uiteindelijke uitslag hé.. je speekseltest is alleen een indicatie.

Jasonwachtmeester zei:
Als je een dagelijkse roker bent dan heeft 1 joint geen enkel effect op je rij gedrag ( na 4 uur bv).
Klik om te vergroten...

Het is al lang bewezen dat het je rijvaardigheid en reactievermogen negatief beïnvloed, dus dit is onzin.
Dat het vaak genoeg niet fout gaat, ja dat klopt.

Wacht maar tot je een keer een ongeval meemaakt waar je gewoon een simpele kijkfout hebt gemaakt, maar ze wel THC aantreffen bij je. Dan kan je de verzekering op je buik schrijven en als iemand gewond is en naar het ziekenhuis moet gaat je dat een hele hoop kosten.

Dat je wel eens van achter bent aangereden dat kan prima, er gebeuren helaas genoeg ongevallen waarbij mensen gewoon nuchter zijn.

Bloedwaardes houden geen rekening met tolerantie, dus die gaan gewoon even hoog zijn ook al voelt iemand er niets van.

THC is nou eenmaal een hele vervelend met het rijden..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rotjoch zei:
alsnog, je bent de hele dag nog vaag, het werkt wel langer dan die paar uur. Ook al heb je het idee van niet.
Klik om te vergroten...
Opm
Met een paar stevige bongpijpen of een zandpijp ben je dagenlang onder invloed.
Of een paar druppels wietolie met thc 20% of nog meer,
Kan weleens een week duren!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mevrouw Pløp zei:
. Er is een grenswaarde, zit je daarboven ben je brgelijkse nd, als dade lul. Hoe zou de politie uikrr moeten getonen of die waarde door langdurig (gestapeld) gebruik komt of door 1 dikke joint kort voor de test?
Klik om te vergroten...
Opm
Dat al of niet gestapelde thc gehalte, dat stapelen doet er niet toe.
Al ben je gewend aan 3 bongpijpen per dag, of aan twee joint per dag.
Rijden? Foute zaak, je bent onder invloed....
Met betrekking tot die controle::

Het gaat om het m o m e n t waarop de controle plaatsvindt.
Ennehh. Gewend aan veel weed, of niet, teveel is teveel en je rijdt als dagelijkse blower a l t i j d onder invloed.
Ook al vind jezelf, dat je nog altijd ontzettend goed kunt rijden, onder invloed is en blijft foute koek!
J
JasonwachtmeesterLid
01-01-2024, 00:00
#14
We hebben rijtesten gedaan op de openbare weg. Direct na het roken en na vier uur. Na vier uur zijn de effecten van blowen wel ongeveer weg", zegt hoogleraar Psychofarmacologie aan de universiteit van Maastricht Jan Ramaekers, die het onderzoek leidt.
J
JasonwachtmeesterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Altijd fijn om van mensen die geen idee hebben waar ze over praten toch een mening te horen.

Er zijn zat onderzoeken naar gedaan en wat bleek een regelmatige roker zijn score was beter dan iemand die 1 uur slaap te kort had :wink:

De grens van 3.0 is veel te laag die van mij was 3.4 trouwens en ik reed/rij veel beter dan menig ander ( +/- 750.000 km schade vrij gereden) let wel niet stoned. En heb daar bij vele ongevallen voorkomen ( mobiel in de hand oude mensen enz) de grens is nu veel te laag en treft vele die wiet gebruiken als kalmerend iets ( adhd reuma enz. )
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Maar we wonen niet in Staphorst!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Maar we wonen niet in Staphorst!
Klik om te vergroten...
Preek voor jezelf!

Typefoutje. Ik laat hem wel staan. Joejoe!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Preek voor jezelf?
Aan mij en voor mij is geen preek van welke aard dan ook, zinvol.
Er is maar één spreuk die daar een uitzondering voor is, en dat is deze:
Legio Patria Nostra.
(Het Legioen is mijn vaderland).
Die wél.
Alle andere preken zijn paarlen voor de zwijnen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
pepsletter zei:
Even niet de allerbeste tip maar goed.
Als je in een niet te opvallend wagentje rijd.. Plak zo'n christen-visje achter op je auto. Denk dat je minder snel willekeurig word geplukt als je die achterop plakt! Al is het maar voor als je naar de shop gaat. Neem er eentje met magneet trouwens. Puur voor noodgevallen. Lekker degelijk.
Klik om te vergroten...
Je weet dat mensen met zo een visje achterop juist vaak voor alcohol controle worden aangehouden? Na de mis gelijk door naar de kroeg die naast de kerk zit….
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hahahh jazeker vooraan in de karke, op zondag allemaal brave borsten, maar door de week?
De grootste deugnieten!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."