Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn ervaring met rijden onder invloed en gepakt worden

Mijn ervaring met rijden onder invloed en gepakt worden

71 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
mitchieee zei:
Zo ver komt het gelukkig niet, en het komt pas dom over, om te bedenken , dat ik (drugs) gebruik om niet me telefoon te gebruiken tijdens het rijden is, het is alleen een voordeel van stoned zijn , niet per defenitie de reden, zoals er in me bericht stond
Klik om te vergroten...
Wel een reden.

En het baart nogal zorgen dat dit hetgeen is waar jij je hier druk over maakt.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Wel een reden.

En het baart nogal zorgen dat dit hetgeen is waar jij je hier druk over maakt.
Klik om te vergroten...
Nergens in het bericht iets te vinden over druk maken over iets, ook geen reden een voordeel een rede is iets waar je het voor doet, een voordeel iets wat je erbij krijg , de zwart op wit rede, puur dat ik blowde en gewoon stoned wouw zijn en geen erg zag in de situatie, nog steeds niet maar 1 voordeel is dat ik niet meer blow, daarvan was niet de reden dat ik erg zag in de situatie, dat was meer een voordeel wat ik bij het stoppen kreeg
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Tot mijn grote spijt heb ik het ook gedaan.
Klik om te vergroten...
Et tu, Brute?

Nee hoor, ik heb zelf ook wel eens deelgenomen aan het verkeer (fiets, geen rijbewijs), en ik schaam me er wel voor.

Edit: (ik bedoel natuurlijk onder invloed deelgenomen).
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Et tu, Brute?

Nee hoor, ik heb zelf ook wel eens deelgenomen aan het verkeer (fiets, geen rijbewijs), en ik schaam me er wel voor.
Klik om te vergroten...
Daar neem je toch juist een fiets voor?

In Duitsland zijn ze geshockeerd als je vertelt dat we hier op de fiets naar de bar -en terug- gaan!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
dat is geen excuus om dan maar onder invloed achter het stuur te zitten "omdat het minder gevaarlijk is"
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
En toch zijn er bosjes mensen die volkomen schijt aan de mogelijke gevolgen van rijden onder invloed hebben.
Een stijgende lijn zelfs!
Verschrikkelijk dit.
Het zal je maar gebeuren.
Een zwaar ongeval krijgen met/door iemand die onder invloed verkeert.
Mij is het overkomen...en daar word je niet erg vrolijk van!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Nee hoor, ik heb zelf ook wel eens deelgenomen aan het verkeer
Casrus zei:
Daar neem je toch juist een fiets voor?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Ik bedoel natuurlijk "onder invloed deelgenomen". Ik heb mezelf zoals gewoonlijk weer compleet klem gelult.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
mitchieee zei:
Nergens in het bericht iets te vinden over druk maken over iets, ook geen reden een voordeel een rede is iets waar je het voor doet, een voordeel iets wat je erbij krijg , de zwart op wit rede, puur dat ik blowde en gewoon stoned wouw zijn en geen erg zag in de situatie, nog steeds niet maar 1 voordeel is dat ik niet meer blow, daarvan was niet de reden dat ik erg zag in de situatie, dat was meer een voordeel wat ik bij het stoppen kreeg
Klik om te vergroten...
Je draait er gewoon omheen.

Met "druk maken" bedoelde ik natuurlijk dat je je focuste op het feit dat ik het had over dat je stoned minder op je telefoon kijkt en dat dat dom was van mij, terwijl jij hier gewoon doodleuk zit te beweren en verdedigen dat stoned rijden je reactievermogen goed doet. Waar liggen je prioriteiten eigenlijk? Wat is hier écht dom?

Dat je er nog steeds geen erg in ziet, is nog het meest verontrustende. Kijk, als jij jezelf dood rijdt, dat is nog tot daar aan toe, maar je kunt ook anderen dood rijden. En die anderen hebben familie. Die de rest van hun leven moeten leven zonder hun dierbare, omdat er mensen zijn "die er geen erg in zagen".

Dit is trouwens iets dat ik vele malen tegen mezelf heb gezegd. Ik zou niet met zoiets willen leven. Ik denk jij ook niet, maar jij hebt zo te zien nog totaal geen idee van wat je mogelijk gaat aanrichten als je zo doorgaat. Normaal zeg je dan: sommigen moeten gewoon dingen in de praktijk afleren. Het probleem hier is alleen, dat jij hier ook verantwoordelijk bent voor anderen.

En nogmaals: dat je reactievermogen beter is als je stoned bent, is bull... shit. En als jij je nuchter niet in staat voelt om te rijden, moet je dat ook niet doen en echte oplossingen zoeken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Et tu, Brute?

Nee hoor, ik heb zelf ook wel eens deelgenomen aan het verkeer (fiets, geen rijbewijs), en ik schaam me er wel voor.

Edit: (ik bedoel natuurlijk onder invloed deelgenomen).
Klik om te vergroten...
Had gewild dat ik het niet had gedaan, maar het is gebeurd. Gelukkig niemand verwond of erger. Het beste dat ik nu kan doen is nooit meer onder invloed van iets gaan rijden en dat ga ik dus ook niet doen. Teveel geschrokken van mezelf, hoe makkelijk ik dit toen deed.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
mitchieee zei:
.....puur dat ik blowde en gewoon stoned wouw zijn en geen erg zag in de situatie, nog steeds niet.......
Klik om te vergroten...
Opm
En dit is nou dat kwaaie idee, de foute mening, die kennelijk nog heel veel mensen hebben, die vervolgens onder invloed van wiet, andere drugs, alcohol, enz, gewoon achter het stuur kruipen zo van" mij zal niets gebeuren! Ik kan nog goed rijden!" en vervolgens een zwaar ongeval veroorzaken.
Hoe ontzettend fout gedacht en fout gehandeld.
Iedereen weet, dat onder invloed rijden niet kan.
Maar ja, ,," mij kan niets gebeuren! Ik ben een goede chauffeur! Ook met drugs op!"
Hoe ontzettend verkeerd is dit...
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
Casrus zei:
Is het niet zo dan?
Klik om te vergroten...
Nee. Jij probeert gewoon iets uit te lokken met zo’n opmerking.
Fijne avond.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casrus zei:
Maar rijden met alcohol is een overtreding.
Klik om te vergroten...
Opm.
Fout. Rijden onder invloed is een misdrijf.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeehond zei:
Nee. Jij probeert gewoon iets uit te lokken met zo’n opmerking.
Fijne avond.
Klik om te vergroten...
Nee, werd getriggerd door de zinsnede "dat is niet goed te praten"...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Casrus zei:
Nee, werd getriggerd door de zinsnede "dat is niet goed te praten"...
Klik om te vergroten...
Dat is het ook niet. Vroeger mocht je ook in de trein roken, ook niet goed te praten.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#15
FredKroket zei:
Dat is het ook niet. Vroeger mocht je ook in de trein roken, ook niet goed te praten.
Klik om te vergroten...
Er waren mensen gaan blowen op het balkon, omdat niet in de regels stond dat dat niet mocht. Later werd dat ook expliciet verboden.

Maar roken in de trein is van een héél andere orde als dronken achter het stuur.
V
Verwijderd lid 24178Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ow, @Casrus ik had hem weggehaald.
Ook nuchter auto rijden is levensgevaarlijk. Als je met 50km per uur tegen een muur aan rent ben je dood. Ik denk dat de meesten dat niet beseffen en ik vind dat je dan ook geen rijbewijs hoort te hebben.
En slaapdronken autorijden is netzo of zelfs nog gevaarlijk dan dronken.

www.anwb.nl

Moe achter het stuur is levensgevaarlijk | ANWB

Lang achter elkaar rijden is erg vermoeiend. En gevaarlijk, want maar liefst 1 op de 5 ernstige verkeersongelukken wordt veroorzaakt door vermoeidheid.
www.anwb.nl www.anwb.nl
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#17
11.2km/s zei:
Ow, @Casrus ik had hem weggehaald.
Auto rijden is sowieso levens gevaarlijk. Als je met 50km per uur tegen een muur aan rent ben je dood.
Je rijd in een moordwapen. Ik denk dat de meesten dat niet beseffen en ik vind dat je dan ook geen rijbewijs hoort te hebben.
Klik om te vergroten...
Zag het. Zat erover te denken mijn replies ook weg te halen.

Vind overigens wel dat verkeersmisdaden véél te zacht bestraft worden. Maar rijden met alcohol is een overtreding. Jou kan aangerekend worden dat je te veel gedronken hebt, maar je hebt nog geen ongeluk veroorzaakt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Casrus zei:
Er waren mensen gaan blowen op het balkon, omdat niet in de regels stond dat dat niet mocht. Later werd dat ook expliciet verboden.

Maar roken in de trein is van een héél andere orde als dronken achter het stuur.
Klik om te vergroten...
Dus?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
FredKroket zei:
Dus?
Klik om te vergroten...
Roken in de trein was en is uitstekend goed te praten, vooral omdat er vroeger rookcoupés waren en rookplekken op het perron.

Dat staat niet echt in verhouding tot achter het stuur met teveel drank op.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeehond zei:
Sorry hoor, snap je wel wat je zegt?
Met alcohol achter het stuur moet volgens jou dus pas harder gestraft worden als er een ongeluk wordt veroorzaakt?
Als er niets gebeurt is het een overtreding volgens jou.
Jij bent echt niet helemaal goed kerel.
Klik om te vergroten...
Ken de wet niet, maar het zou me niet verbazen als het zo ongeveer werkte.

Waarom zou je iemand die geen ongeluk veroorzaakt net zo hard straffen als iemand die dat wel gedaan heeft?

De Zandman zei:
Opm.
Fout. Rijden onder invloed is een misdrijf.
Klik om te vergroten...

Goed dat je het zegt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."