Nergens in het bericht iets te vinden over druk maken over iets, ook geen reden een voordeel een rede is iets waar je het voor doet, een voordeel iets wat je erbij krijg , de zwart op wit rede, puur dat ik blowde en gewoon stoned wouw zijn en geen erg zag in de situatie, nog steeds niet maar 1 voordeel is dat ik niet meer blow, daarvan was niet de reden dat ik erg zag in de situatie, dat was meer een voordeel wat ik bij het stoppen kreeg
Je draait er gewoon omheen.
Met "druk maken" bedoelde ik natuurlijk dat je je focuste op het feit dat ik het had over dat je stoned minder op je telefoon kijkt en dat dat dom was van mij, terwijl jij hier gewoon doodleuk zit te beweren en verdedigen dat stoned rijden je reactievermogen goed doet. Waar liggen je prioriteiten eigenlijk? Wat is hier écht dom?
Dat je er nog steeds geen erg in ziet, is nog het meest verontrustende. Kijk, als jij jezelf dood rijdt, dat is nog tot daar aan toe, maar je kunt ook anderen dood rijden. En die anderen hebben familie. Die de rest van hun leven moeten leven zonder hun dierbare, omdat er mensen zijn "die er geen erg in zagen".
Dit is trouwens iets dat ik vele malen tegen mezelf heb gezegd. Ik zou niet met zoiets willen leven. Ik denk jij ook niet, maar jij hebt zo te zien nog totaal geen idee van wat je mogelijk gaat aanrichten als je zo doorgaat. Normaal zeg je dan: sommigen moeten gewoon dingen in de praktijk afleren. Het probleem hier is alleen, dat jij hier ook verantwoordelijk bent voor anderen.
En nogmaals: dat je reactievermogen beter is als je stoned bent, is bull... shit. En als jij je nuchter niet in staat voelt om te rijden, moet je dat ook niet doen en echte oplossingen zoeken.