Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn ervaring met rijden onder invloed en gepakt worden

Mijn ervaring met rijden onder invloed en gepakt worden

71 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
het fucked up recht systeem van nederland
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb van me 19de tot 22ste eigenlijk elke dag onder invloed gereden, dan wel met een (softdrug) een heerlijk assitje
I
InhoudsopgaveLid
01-01-2024, 00:00
#3
mitchieee zei:
Ik heb van me 19de tot 22ste eigenlijk elke dag onder invloed gereden, dan wel met een (softdrug) een heerlijk assitje
Klik om te vergroten...
Hoe voel je je nu, er op terugkijkend?

Of was het op je fietsje?
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Inhoudsopgave zei:
Hoe voel je je nu, er op terugkijkend?

Of was het op je fietsje?
Klik om te vergroten...
Om er op terug te kijken is nog erg vroeg ervoor, maar ik blijf me standpunt houde, ‘ je bent alerter en je rijdt minder opgefokt door een lekker assitje, dus in die zin heb ik vroeger altijd beter gereden dan dat ik nu doe ‘wel met de 4wheeler natuurlijk’

(ik keur t natuurlijk niet goed ! Behalve bij mezelf)
V
Verwijderd lid 24178Lid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
En dan lees je dat er een goser waarachtig meer dan 7 x gepakt wordt met rijden onder invloed van meerdere middelen tegelijk!
En wat voor straf krijgt deze pipo?
Een lachertje!!
Klik om te vergroten...
Alcohol is het gevaarlijkst in het verkeer omdat het je reactie vermogen aantast. Andere drugs zoals die van deze meneer hier boven zijn ook levens gevaarlijk maar wel minder gevaarlijk dan alcohol.
V
Verwijderd lid 24178Lid
01-01-2024, 00:00
#6
gekkemanlol zei:
dat is geen excuus om dan maar onder invloed achter het stuur te zitten "omdat het minder gevaarlijk is"
Klik om te vergroten...
Het is wel minder erg. En hij is niet aangehouden omdat hij onverantwoord reed, (blijkbaar zijn er hele zeldzame uitzonderingen) Ik kan de rechter wel volgen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
mitchieee zei:
Om er op terug te kijken is nog erg vroeg ervoor, maar ik blijf me standpunt houde, ‘ je bent alerter en je rijdt minder opgefokt door een lekker assitje, dus in die zin heb ik vroeger altijd beter gereden dan dat ik nu doe ‘wel met de 4wheeler natuurlijk’

(ik keur t natuurlijk niet goed ! Behalve bij mezelf)
Klik om te vergroten...
Triest
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Inhoudsopgave zei:
Ik herhaal het ook maar: Je bent een fucking mongool als je onder invloed achter het stuur stapt.
Klik om te vergroten...
Maar is het het stuur van een motor, dan ben je een Mongol...
I
InhoudsopgaveLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik herhaal het ook maar: Je bent een fucking mongool als je onder invloed achter het stuur stapt.
I
InhoudsopgaveLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tjappies op Hayabusa's zijn per definitie mongol.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
We zijn het er allemaal wel over eens dat rijden onder invloed NIET kan.
Laten we er ons dan ook maar aan houden!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
mitchieee zei:
Om er op terug te kijken is nog erg vroeg ervoor, maar ik blijf me standpunt houde, ‘ je bent alerter en je rijdt minder opgefokt door een lekker assitje, dus in die zin heb ik vroeger altijd beter gereden dan dat ik nu doe ‘wel met de 4wheeler natuurlijk’

(ik keur t natuurlijk niet goed ! Behalve bij mezelf)
Klik om te vergroten...
Wat is een assitje? Acid?

En dat je het gevoel hebt alerter te zijn, betekent niet dat je dat ook echt bent. Ik heb op een lichte dosering lsd ook het gevoel alerter te zijn, maar tegelijkertijd kan ik bijna niet lezen/typen. Veel drugs maken je ook overmoedig omdat je dénkt alles onder controle te hebben, maar wat ik heb geleerd van mijn fout om niet nuchter te gaan rijden, is dat een bepaalde mate van angst tijdens het rijden goed is. Dat gevoel van dat je beseft dat je werkelijk in een stuk metaal van rond de 1000 kilo over de weg raast. Dat gevoel kan door een drug weg zijn en dat is niet een goed iets. Want een snel rijdend 1000 kilo wegend stuk metaal blijft een potentieel moordwapen.

Ik twijfelde om deze post te plaatsen, want ik voel me er hypocriet over omdat ik hier zelf ook niet onschuldig in ben geweest. Het voelt ook ergens fout om hier soort van belerend over te doen, maar besef nou toch alsjeblieft dat je niet zo lichtzinnig hierover kunt denken. Je kunt de levens van mensen verwoesten hiermee. En ook die van jezelf. Denk je dat dat schuldgevoel van iemand (of meerderen) zwaar gewond of zelfs dood te hebben gereden, ooit weg zal gaan?

Nogmaals, niet om belerend te willen zijn, maar zo nonchalant praten over deze dingen is nu misschien makkelijk, maar straks als er mogelijk eens iets gebeurt, is het gedaan. Dan kun je niet terug en dan zul je daarmee moeten leren leven. En man man man, wat een spijt zul je dan voelen. Voor de rest van je leven. Ik ben zelf echt God/het universum zo dankbaar dat er niets is gebeurd door mijn schuld en zie dit nu als een tweede kans, om het niet weer te doen.

Als het moeilijk is om het je voor te stellen dat het echt fout zou gaan: wat als iemand door onder invloed te rijden, een dierbare van jou voor het leven verminkt of doodrijdt? Het kán gebeuren. Dan ga je toch ook niet denken dat het toeval was, omdat diegene iets nam waar hij/zij "alerter" van zou zijn geweest? Wat je zal denken, is dat diegene niet nuchter was en niet auto had moeten rijden. Wat je zal voelen, is intense haat en verdriet waarschijnlijk.

Nogmaals, niet als een oordeel dit, omdat ik niet vind dat ik dat kan doen als iemand die dit zelf ook heeft gedaan. Maar stop er toch alsjeblieft mee, nu er nog niks gebeurd is. Zie dat als je zegen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."