Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn ervaring met rijden onder invloed en gepakt worden

Mijn ervaring met rijden onder invloed en gepakt worden

71 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
dat is geen excuus om dan maar onder invloed achter het stuur te zitten "omdat het minder gevaarlijk is"
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
En toch zijn er bosjes mensen die volkomen schijt aan de mogelijke gevolgen van rijden onder invloed hebben.
Een stijgende lijn zelfs!
Verschrikkelijk dit.
Het zal je maar gebeuren.
Een zwaar ongeval krijgen met/door iemand die onder invloed verkeert.
Mij is het overkomen...en daar word je niet erg vrolijk van!
Y
Y2KLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo iedereen!

Wil even mijn ervaring delen van, in mijn ogen, de domste fout die ik ooit gemaakt heb.

Een aantal jaren geleden had ik een aantal planten in een bos staan.
Op een bepaalde avond in de zomervakantie hadden we bij mij thuis een barbecue.
Gezellig uiteraard.
Iedereen drinken en toen kwam de coke erbij.
Hierna raakte ik weer te overmoedig en vroeg aan een maat van me of hij mee wilde om de planten water te geven.
Dus zo gezegt zo gedaan.
Wij terug rijden, zie ik ineens een Skoda achter me met stop politie in zn voorruit.
Toen wist ik meteen: ik heb nu een gruwelijk probleem.
Aan de kant gezet, en de beste man zag natuurlijk meteen dat ik niet nuchter was.
Gevraagd of ik iets bij me had en meteen gezegt dat ik nog coke bij had.
Dit deed ik uit de schrikreactie die ik had.
Uiteindelijk mee naar het bureau, waar uiteraard een bloedtest werd afgenomen.
Vele maanden later moest ik dus voor de rechter verschijnen.
Advocaat in de handen genomen, met de gedachte dat me dit alleen maar kon helpen.
En dit was zeker zo!
Hij wist de rechter gelukkig te overtuigen dat ze geen reden hadden om mij staande te houden.
Uiteindelijk er gelukkig van af gekomen met alleen een boete van 500 euro en 2 jaar proeftijd.
Ik heb hier zo ongelooflijk veel van geleerd en zal dit zeker nooit meer doen.
Makkelijk om te zeggen maar dit was voor mij ook de eerste keer dat ik in deze staat reed.
Ik had, wat ik me nu nog altijd besef, nooit het leven van mezelf en anderen op het spel moeten zetten.
Dit wilde ik even kwijt!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mooi dat je er zo naar kijkt nu👌
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is goed afgelopen iig.
Nee, we weten het allemaal, n i e t rijden als je wat gepakt hebt wat je rijvaardigheid beïnvloedt, en deze ervaring is een hele goede! Maar wel een dure....
Ik werd ook de allereerste keer dat ik reed nadat ik gedronken had, aan de kant gezet.
Dit kostte mij 600 guldens boete en 5 maanden niet rijden. 43 jaar geleden. Auw!
Niet meer doen ..en nu, tegenwoordig al helemaal niet meer. Ik vergeet het nooit, deze ervaring. Niet rijden met drank op!
K
Koekkoek00Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zit zo ongeveer met hetzelfde verhaal, waar heb jij jouw advocaat gevonden?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zeehond zei:
Zeg dan gewoon niets.
Klik om te vergroten...
Is het niet zo dan?
M
MagicalwomanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik reed bijna 1,5 jaar onder invloed.
Het was heel moeilijk om deze gewoonte te doorbreken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Magicalwoman zei:
Ik reed bijna 1,5 jaar onder invloed.
Het was heel moeilijk om deze gewoonte te doorbreken.
Klik om te vergroten...
Niet best. Is het goed afgelopen?
M
MagicalwomanLid
01-01-2024, 00:00
#10
FredKroket zei:
Niet best. Is het goed afgelopen?
Klik om te vergroten...
Ja zekers, geen ongeluk of dergelijke.
Ik rij al 3 jaar lang van Zeeland naar Groningen dus heb behoorlijk wat rij ervaring maar nuchter is sws beter
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Magicalwoman zei:
Ja zekers, geen ongeluk of dergelijke.
Ik rij al 3 jaar lang van Zeeland naar Groningen dus heb behoorlijk wat rij ervaring maar nuchter is sws beter
Klik om te vergroten...
Nuchter is de norm. Onder invloed is asociaal, egoïstisch, en ronduit gevaarlijk voor onschuldige passanten en uzelf!!!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Onlangs kwam er een bericht uit de media:
Het aantal bestuurders dat gepakt wordt met rijden onder invloed stijgt onrustbarend.
Kennelijk lappen veel mensen de regels over rijden onder invloed, aan hun laars en kruipt men onder invloed achter het stuur....
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Onlangs kwam er een bericht uit de media:
Het aantal bestuurders dat gepakt wordt met rijden onder invloed stijgt onrustbarend.
Kennelijk lappen veel mensen de regels over rijden onder invloed, aan hun laars en kruipt men onder invloed achter het stuur....
Klik om te vergroten...

Droevig en pijnlijk om te lezen inderdaad…

Verbazingwekkend dat er toch zoveel mensen zijn die schijt hebben aan mogelijke gevolgen voor anderen, zichzelf en hun eigen geliefden of überhaupt niet over de gevolgen nadenken..
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Magicalwoman zei:
nuchter is sws beter
Klik om te vergroten...

Nee, nuchter is niet ‘sws beter’, het is de enige optie, je bent het anderen verplicht. Onder invloed rijden is gewoon niet goed te praten, hoeveel rij-ervaring je ook moge hebben.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tot mijn grote spijt heb ik het ook gedaan. 1 van de dingen waar ik het meest spijt van heb te hebben gedaan. Godzijdank heb ik hierbij geen anderen geschaadt (of mezelf).

Kan wel allemaal redenen gaan bedenken waarom ik toen dacht dat ik uitzonderingen kon maken, maar het is gewoon wat @Roze Olifant zegt: niet goed te praten.

De enige optie nu is het nooit weer doen. Inderdaad omdat ik dat anderen verplicht ben. Iemand net zo idioot als ik toen was, kan 1 van mijn dierbaren verwonden of zelfs doden, dat houd ik in mijn achterhoofd, dat ook ik elke keer dat ik niet nuchter in de auto stap, mogelijk die idioot ben die dierbaren van een ander ontneemt. Verschrikkelijke gedachte.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
Verkeersmisdrijven, fijn dat je me even pakt op een fout Casrus. Hoezo strijk je iedereen zo tegen de haren in?
Klik om te vergroten...
Mijn persoonlijkheid denk ik, en het feit dat ik allerlei heerlijke middelen heb ontdekt die ik even een maand niet kan bestellen of gebruiken.

Zei zelf net ook dat het een Overtreding was, maar De Zandman wees mij erop dat het een Misdrijf was.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Wat is een assitje? Acid?

En dat je het gevoel hebt alerter te zijn, betekent niet dat je dat ook echt bent. Ik heb op een lichte dosering lsd ook het gevoel alerter te zijn, maar tegelijkertijd kan ik bijna niet lezen/typen. Veel drugs maken je ook overmoedig omdat je dénkt alles onder controle te hebben, maar wat ik heb geleerd van mijn fout om niet nuchter te gaan rijden, is dat een bepaalde mate van angst tijdens het rijden goed is. Dat gevoel van dat je beseft dat je werkelijk in een stuk metaal van rond de 1000 kilo over de weg raast. Dat gevoel kan door een drug weg zijn en dat is niet een goed iets. Want een snel rijdend 1000 kilo wegend stuk metaal blijft een potentieel moordwapen.

Ik twijfelde om deze post te plaatsen, want ik voel me er hypocriet over omdat ik hier zelf ook niet onschuldig in ben geweest. Het voelt ook ergens fout om hier soort van belerend over te doen, maar besef nou toch alsjeblieft dat je niet zo lichtzinnig hierover kunt denken. Je kunt de levens van mensen verwoesten hiermee. En ook die van jezelf. Denk je dat dat schuldgevoel van iemand (of meerderen) zwaar gewond of zelfs dood te hebben gereden, ooit weg zal gaan?

Nogmaals, niet om belerend te willen zijn, maar zo nonchalant praten over deze dingen is nu misschien makkelijk, maar straks als er mogelijk eens iets gebeurt, is het gedaan. Dan kun je niet terug en dan zul je daarmee moeten leren leven. En man man man, wat een spijt zul je dan voelen. Voor de rest van je leven. Ik ben zelf echt God/het universum zo dankbaar dat er niets is gebeurd door mijn schuld en zie dit nu als een tweede kans, om het niet weer te doen.

Als het moeilijk is om het je voor te stellen dat het echt fout zou gaan: wat als iemand door onder invloed te rijden, een dierbare van jou voor het leven verminkt of doodrijdt? Het kán gebeuren. Dan ga je toch ook niet denken dat het toeval was, omdat diegene iets nam waar hij/zij "alerter" van zou zijn geweest? Wat je zal denken, is dat diegene niet nuchter was en niet auto had moeten rijden. Wat je zal voelen, is intense haat en verdriet waarschijnlijk.

Nogmaals, niet als een oordeel dit, omdat ik niet vind dat ik dat kan doen als iemand die dit zelf ook heeft gedaan. Maar stop er toch alsjeblieft mee, nu er nog niks gebeurd is. Zie dat als je zegen.
Klik om te vergroten...
Nee geen acid hoor ik maak wel onderscheid met welk typen verdovend middel ik genomen heb, gewoon een hasje, met wiet wacht ik altijd een half uurtie maar een assitje (hasj) geeft me altijd wel meer alertheid en nagenoeg reactie snelheid en nog 1 voordeel als ik geblowed heb ga ik niet op me telefoon als ik nuchter ben heb ik die nijging juist
I
InhoudsopgaveLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gewoon optyfen met onder invloed aan het verkeer deelnemen
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
mitchieee zei:
Nee geen acid hoor ik maak wel onderscheid met welk typen verdovend middel ik genomen heb, gewoon een hasje, met wiet wacht ik altijd een half uurtie maar een assitje (hasj) geeft me altijd wel meer alertheid en nagenoeg reactie snelheid en nog 1 voordeel als ik geblowed heb ga ik niet op me telefoon als ik nuchter ben heb ik die nijging juist
Klik om te vergroten...
Hoe kom je erbij dat je reactie snelheid omhoog gaat als je stoned bent?

Dit zit tussen je oren. Maar ondertussen neem je dus een risico met je eigen en met andermans levens. (En ja, ik weet het, ik heb dat zelf ook gedaan, maar op een gegeven moment moet je dat ook toegeven, anders ga je door en ga je mogelijk gruwelijk spijt krijgen)

Ga anders eens wat opzoeken over reactie snelheid terwijl je stoned bent. En nee, jij zal niet die ene uitzondering zijn. Mensen denken altijd dat ze die ene uitzondering zijn.

En op je telefoon zitten tijdens het rijden is nog zoiets. Ook dat moet je gewoon niet doen. En dan ook nog dat als reden aangeven voor waarom je drugs neemt, zodat je minder op je telefoon zit? Lees je eigen berichten eens terug en kijk hoe dom dat is.

Jij gaat echt gruwelijk spijt krijgen als je zo doorgaat en nog erger: een onschuldig iemand verwonden of mogelijk om het leven brengen. Laat het toch alsjeblieft niet zo ver komen.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Hoe kom je erbij dat je reactie snelheid omhoog gaat als je stoned bent?

Dit zit tussen je oren. Maar ondertussen neem je dus een risico met je eigen en met andermans levens. (En ja, ik weet het, ik heb dat zelf ook gedaan, maar op een gegeven moment moet je dat ook toegeven, anders ga je door en ga je mogelijk gruwelijk spijt krijgen)

Ga anders eens wat opzoeken over reactie snelheid terwijl je stoned bent. En nee, jij zal niet die ene uitzondering zijn. Mensen denken altijd dat ze die ene uitzondering zijn.

En op je telefoon zitten tijdens het rijden is nog zoiets. Ook dat moet je gewoon niet doen. En dan ook nog dat als reden aangeven voor waarom je drugs neemt, zodat je minder op je telefoon zit? Lees je eigen berichten eens terug en kijk hoe dom dat is.

Jij gaat echt gruwelijk spijt krijgen als je zo doorgaat en nog erger: een onschuldig iemand verwonden of mogelijk om het leven brengen. Laat het toch alsjeblieft niet zo ver komen.
Klik om te vergroten...
Zo ver komt het gelukkig niet, en het komt pas dom over, om te bedenken , dat ik (drugs) gebruik om niet me telefoon te gebruiken tijdens het rijden is, het is alleen een voordeel van stoned zijn , niet per defenitie de reden, zoals er in me bericht stond

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."