#1
dat is geen excuus om dan maar onder invloed achter het stuur te zitten "omdat het minder gevaarlijk is"
Is het niet zo dan?Zeg dan gewoon niets.
Niet best. Is het goed afgelopen?Ik reed bijna 1,5 jaar onder invloed.
Het was heel moeilijk om deze gewoonte te doorbreken.
Ja zekers, geen ongeluk of dergelijke.Niet best. Is het goed afgelopen?
Nuchter is de norm. Onder invloed is asociaal, egoïstisch, en ronduit gevaarlijk voor onschuldige passanten en uzelf!!!Ja zekers, geen ongeluk of dergelijke.
Ik rij al 3 jaar lang van Zeeland naar Groningen dus heb behoorlijk wat rij ervaring maar nuchter is sws beter
Onlangs kwam er een bericht uit de media:
Het aantal bestuurders dat gepakt wordt met rijden onder invloed stijgt onrustbarend.
Kennelijk lappen veel mensen de regels over rijden onder invloed, aan hun laars en kruipt men onder invloed achter het stuur....
nuchter is sws beter
Mijn persoonlijkheid denk ik, en het feit dat ik allerlei heerlijke middelen heb ontdekt die ik even een maand niet kan bestellen of gebruiken.Verkeersmisdrijven, fijn dat je me even pakt op een fout Casrus. Hoezo strijk je iedereen zo tegen de haren in?
Nee geen acid hoor ik maak wel onderscheid met welk typen verdovend middel ik genomen heb, gewoon een hasje, met wiet wacht ik altijd een half uurtie maar een assitje (hasj) geeft me altijd wel meer alertheid en nagenoeg reactie snelheid en nog 1 voordeel als ik geblowed heb ga ik niet op me telefoon als ik nuchter ben heb ik die nijging juistWat is een assitje? Acid?
En dat je het gevoel hebt alerter te zijn, betekent niet dat je dat ook echt bent. Ik heb op een lichte dosering lsd ook het gevoel alerter te zijn, maar tegelijkertijd kan ik bijna niet lezen/typen. Veel drugs maken je ook overmoedig omdat je dénkt alles onder controle te hebben, maar wat ik heb geleerd van mijn fout om niet nuchter te gaan rijden, is dat een bepaalde mate van angst tijdens het rijden goed is. Dat gevoel van dat je beseft dat je werkelijk in een stuk metaal van rond de 1000 kilo over de weg raast. Dat gevoel kan door een drug weg zijn en dat is niet een goed iets. Want een snel rijdend 1000 kilo wegend stuk metaal blijft een potentieel moordwapen.
Ik twijfelde om deze post te plaatsen, want ik voel me er hypocriet over omdat ik hier zelf ook niet onschuldig in ben geweest. Het voelt ook ergens fout om hier soort van belerend over te doen, maar besef nou toch alsjeblieft dat je niet zo lichtzinnig hierover kunt denken. Je kunt de levens van mensen verwoesten hiermee. En ook die van jezelf. Denk je dat dat schuldgevoel van iemand (of meerderen) zwaar gewond of zelfs dood te hebben gereden, ooit weg zal gaan?
Nogmaals, niet om belerend te willen zijn, maar zo nonchalant praten over deze dingen is nu misschien makkelijk, maar straks als er mogelijk eens iets gebeurt, is het gedaan. Dan kun je niet terug en dan zul je daarmee moeten leren leven. En man man man, wat een spijt zul je dan voelen. Voor de rest van je leven. Ik ben zelf echt God/het universum zo dankbaar dat er niets is gebeurd door mijn schuld en zie dit nu als een tweede kans, om het niet weer te doen.
Als het moeilijk is om het je voor te stellen dat het echt fout zou gaan: wat als iemand door onder invloed te rijden, een dierbare van jou voor het leven verminkt of doodrijdt? Het kán gebeuren. Dan ga je toch ook niet denken dat het toeval was, omdat diegene iets nam waar hij/zij "alerter" van zou zijn geweest? Wat je zal denken, is dat diegene niet nuchter was en niet auto had moeten rijden. Wat je zal voelen, is intense haat en verdriet waarschijnlijk.
Nogmaals, niet als een oordeel dit, omdat ik niet vind dat ik dat kan doen als iemand die dit zelf ook heeft gedaan. Maar stop er toch alsjeblieft mee, nu er nog niks gebeurd is. Zie dat als je zegen.
Hoe kom je erbij dat je reactie snelheid omhoog gaat als je stoned bent?Nee geen acid hoor ik maak wel onderscheid met welk typen verdovend middel ik genomen heb, gewoon een hasje, met wiet wacht ik altijd een half uurtie maar een assitje (hasj) geeft me altijd wel meer alertheid en nagenoeg reactie snelheid en nog 1 voordeel als ik geblowed heb ga ik niet op me telefoon als ik nuchter ben heb ik die nijging juist
Zo ver komt het gelukkig niet, en het komt pas dom over, om te bedenken , dat ik (drugs) gebruik om niet me telefoon te gebruiken tijdens het rijden is, het is alleen een voordeel van stoned zijn , niet per defenitie de reden, zoals er in me bericht stondHoe kom je erbij dat je reactie snelheid omhoog gaat als je stoned bent?
Dit zit tussen je oren. Maar ondertussen neem je dus een risico met je eigen en met andermans levens. (En ja, ik weet het, ik heb dat zelf ook gedaan, maar op een gegeven moment moet je dat ook toegeven, anders ga je door en ga je mogelijk gruwelijk spijt krijgen)
Ga anders eens wat opzoeken over reactie snelheid terwijl je stoned bent. En nee, jij zal niet die ene uitzondering zijn. Mensen denken altijd dat ze die ene uitzondering zijn.
En op je telefoon zitten tijdens het rijden is nog zoiets. Ook dat moet je gewoon niet doen. En dan ook nog dat als reden aangeven voor waarom je drugs neemt, zodat je minder op je telefoon zit? Lees je eigen berichten eens terug en kijk hoe dom dat is.
Jij gaat echt gruwelijk spijt krijgen als je zo doorgaat en nog erger: een onschuldig iemand verwonden of mogelijk om het leven brengen. Laat het toch alsjeblieft niet zo ver komen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."