Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVliegen ✈️ met RC

Vliegen ✈️ met RC

22 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
k
kleinespelerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gemberthee zei:
Hm... Volg vooral je eigen gevoel en wijsheid hierin. Zo heftig zoals het hierboven staat, zo wordt het niet door iedereen ervaren.

Persoonlijk slikte ik regelmatig rc benzo, variërend in dosis van 0,5 tot 3 mg en soms niets, voordat ik met m'n jonge kinderen een maand op vakantie ging. En dat zonder m'n vriend. Iedereen die jonge kinderen heeft opgevoed weet dat dat een hele opgave op zichzelf is. (En dat is heel goed gegaan!)

Ik heb m'n "afkick" dus daar op vakantie gehad. Ik sliep goed genoeg. Had alleen 3 dagen diarree (ja sorry) en voelde me daardoor wat slapjes. Veel snoepjes eten hielp. Ondanks die afkick kon ik zeker genieten van een andere plek en de vakantie. Ik ben zeker geen goed voorbeeld, maar ik hoop vooral dat je niet te veel stress gaat voelen door de ervaringen van leden, want dat werkt natuurlijk averechts.
Klik om te vergroten...
Tijdens de vakantie heb ik m’n gebruik van Broma afgebouwd, met naar eerst een halve en daarna een kwart. Met een kwart ervaarde ik slechte slaap en nachtmerries. Daarom weer naar half gegaan.
Nu nog steeds doordeweeks een halve en dat gaat goed maar uiteindelijk wil ik het liefst naar niets.

Ik lees dat jij ook kids hebt, ik ben alleenstaand met een jong kind. Ben je langs een arts geweest? Zo ja, hoe ging jouw huisarts hier mee om? Ik heb angst om naar de HA te gaan, ivm eventuele melding bij Veilig Thuis?
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#2
kleinespeler zei:
Hi allemaal,

Weet iemand hoe het zit met legale rc en vliegen?
Ik ga binnenkort op vakantie via Schiphol en ben benieuwd hoe er om wordt gegaan met het meenemen van bijvoorbeeld 2mmc of benzodiazepines, aangezien het geen illegale stof is (in NL).
Klik om te vergroten...
Een vriend van mij werkt voor een vliegmaatschappij en die nam gewoon die roze pyrazolam pilletjes mee in zijn handbagage.

Diezelfde vriend heeft ook wel eens per ongeluk een packie sos meegenomen in zijn backpack en zelf heb ik ook wel eens lege zakjes pep oid per ongeluk in een vakantiebroekje mee het vliegtuig ingenomen.
CuriousExplorer zei:
Waarom zou je überhaupt 2mmc meenemen op vakantie?
Dat is net DE periode bij uitstek om eens even geen drugs te nemen. Los van alle problemen die je eventueel kan meemaken als ze het vinden.

Zelfde met de benzo's. Ik nam ze ook op dagelijkse basis, maar nam ze nooit mee op vakantie.
Klik om te vergroten...
Daarnaast sluit ik me hier helemaal bij aan, ik ga binnenkort ook weg en zat erover na te denken wat uppers mee te nemen en misschien slaappillen voor tijdens de vlucht, maar het is eigenlijk nergens voor nodig. Lekker genieten zonder chemische middelen!
k
kleinespelerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Diamant zei:
Een vriend van mij werkt voor een vliegmaatschappij en die nam gewoon die roze pyrazolam pilletjes mee in zijn handbagage.

Diezelfde vriend heeft ook wel eens per ongeluk een packie sos meegenomen in zijn backpack en zelf heb ik ook wel eens lege zakjes pep oid per ongeluk in een vakantiebroekje mee het vliegtuig ingenomen.
Klik om te vergroten...
Ja ik heb de pilletjes ook in m’n handbagage meegenomen. Uiteraard werd wel mijn tas er weer uitgepikt voor inspectie, maar dat ging om de vloeistoffen. (Tenminste, dat was wat ik moest laten zien)
Diamant zei:
Daarnaast sluit ik me hier helemaal bij aan, ik ga binnenkort ook weg en zat erover na te denken wat uppers mee te nemen en misschien slaappillen voor tijdens de vlucht, maar het is eigenlijk nergens voor nodig. Lekker genieten zonder chemische middelen!
Klik om te vergroten...
Uppers heb ik indd niet meegenomen, maar zonder de slaappillen had ik nòg slechter geslapen, aangezien het bed vreselijk lag en er de hele tijd luide muziek te horen was in m’n kamer 😅
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Benzo verslaving is vreselijk.
Pas goed op met deze rotzooi
k
kleinespelerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hi allemaal,

Weet iemand hoe het zit met legale rc en vliegen?
Ik ga binnenkort op vakantie via Schiphol en ben benieuwd hoe er om wordt gegaan met het meenemen van bijvoorbeeld 2mmc of benzodiazepines, aangezien het geen illegale stof is (in NL).
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
kleinespeler zei:
Hi allemaal,

Weet iemand hoe het zit met legale rc en vliegen?
Ik ga binnenkort op vakantie via Schiphol en ben benieuwd hoe er om wordt gegaan met het meenemen van bijvoorbeeld 2mmc of benzodiazepines, aangezien het geen illegale stof is (in NL).
Klik om te vergroten...
Haha waarom überhaupt het risico nemen als je het daar kan laten bezorgen?! Als het inderdaad zo legaal is daar. Rc's geven ze je niet zomaar mee lijkt me op Schiphol (correct me if I'm wrong)

Maar dit lijkt me alles behalve 'slim'

Chemicaliën op dokters voorschrift anders is het direct naar douane gok ik.
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb t zelf ook ooit gedaan en meegenomen , maar uiteindelijk voor vliegangst gewoon legale benzos meegekregen met recept. Heb je ook geen stress ervan
k
kleinespelerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tijdloos zei:
waarom überhaupt het risico nemen als je het daar kan laten bezorgen?!
Klik om te vergroten...
Denk dat je me verkeerd hebt begrepen. Ik vlieg vanaf Schiphol ergens anders heen.

reden dat ik het vraag is omdat in elke dag een slaappil neem, bromazolam. Ben benieuwd of ik die gewoon mee kan nemen.

En überhaupt benieuwd wat de wetgeving zegt over het meenemen van deze middelen aangezien ze hier in NL legaal zijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het ligt er een beetje aan waar je heen vliegt. Je blijft vast niet binnen Nederland, en de Nederlandse wet geldt niet in het buitenland. En ook al blijf je in Nederland, als de Douane / Security zakjes wit poeder vindt zetten ze je denk ik eerst vast voordat ze vragen gaan stellen over wat het precies is. Lijkt me geen lekker begin van je reis.

Het lijkt me sterk dat de Douane er iets mee doet tenzij je honderden losse pillen meeneemt. Smokkeltopics zijn hier niet toegestaan, maar je kunt vast wel wat vinden of bedenken om de pillen mee te nemen.

En dagelijks Bromazolam nemen is natuurlijk niet echt slim. De afkick is hels, en wordt erger hoe langer je ‘t neemt. Bij dagelijks gebruik mag je geen auto rijden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
kleinespeler zei:
Hi allemaal,

Weet iemand hoe het zit met legale rc en vliegen?
Ik ga binnenkort op vakantie via Schiphol en ben benieuwd hoe er om wordt gegaan met het meenemen van bijvoorbeeld 2mmc of benzodiazepines, aangezien het geen illegale stof is (in NL).
Klik om te vergroten...
Als de douane of marechaussee 2-MMC of benzodiazepinen aantreft in je bagage of in je kleding, dan gaan ze daar zeker wel wat mee doen. De associatie met (illegale) drugs is al snel gemaakt. Dat betekent dus dat je aangehouden wordt op verdenking van drugssmokkel, dat je in voorarrest wordt gezet, en dat je hoogstwaarschijnlijk je vlucht mist. Uit nader onderzoek moet dan blijken wat voor middelen je precies hebt meegenomen. Maar zulk onderzoek kan makkelijk weken duren. Als je in Nederland tegen de lamp loopt dan zul je waarschijnlijk na enkele uren of dagen weer worden vrijgelaten; je krijgt het proces-verbaal dan later thuisgestuurd. Maar in het buitenland kan dat heel anders zijn. Sommige landen (zoals de VS, China, Rusland, de Filipijnen of Indonesië) hebben een zero-tolerancebeleid wat betreft drugs.

Verder is het lastig om antwoord te geven op je vraag omdat wetten en procedures nogal kunnen verschillen tussen landen. Er zijn tegenwoordig flink wat landen die een 'blanket ban' hebben voor drugs waardoor alle research chemicals automatisch verboden zijn. Onze buurlanden België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk hebben bijvoorbeeld zo'n wet (en Nederland wil eenzelfde blanket ban binnenkort gaan invoeren). Onze buurlanden maken dus geen juridisch onderscheid tussen illegale drugs en research chemicals, want research chemicals zijn volgens hun wet ook verboden drugs.

Of je straf krijgt voor het meenemen van research chemicals hangt verder af van allerlei omstandigheden. Zo speelt de hoeveelheid die je meeneemt vaak een belangrijke rol in de strafmaat. Andere strafverzwarende omstandigheden zijn bijvoorbeeld aanwijzingen voor drugshandel (zoals veel contant geld, verpakkingsmateriaal, een weegschaal, of belastende informatie uit bijvoorbeeld je telefoon).
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als ze het vinden dan ga je in ieder geval je vlucht missen.

Maar een grammetje of 2-3 kan je vrij makkelijk in een koffer kwijt waar ze het niet zien 🤡

Zo is iemand die ik heel erg goed ken een jaar of 5 terug vanuit Dortmund naar Riga gevlogen met 5 zegels, een gram pep en 3 gram MXE in de valse rand van het tandpasta dopje
P
PikassoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik moet naar Frankrijk al een brief uitprinten en de dokter laten tekenen voor temazepam
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik zou het niet doen.
Vliegen naar je vakantiebestemming.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#14
EaKBawNQWqn2LtIORZ5mUjnZ-sSEQv0hLG_drFBrsAA.jpg
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
kleinespeler zei:
Hi allemaal,

Weet iemand hoe het zit met legale rc en vliegen?
Ik ga binnenkort op vakantie via Schiphol en ben benieuwd hoe er om wordt gegaan met het meenemen van bijvoorbeeld 2mmc of benzodiazepines, aangezien het geen illegale stof is (in NL).
Klik om te vergroten...
Waarom zou je überhaupt 2mmc meenemen op vakantie?
Dat is net DE periode bij uitstek om eens even geen drugs te nemen. Los van alle problemen die je eventueel kan meemaken als ze het vinden.

Zelfde met de benzo's. Ik nam ze ook op dagelijkse basis, maar nam ze nooit mee op vakantie.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#16
CuriousExplorer zei:
Waarom zou je überhaupt 2mmc meenemen op vakantie?
Dat is net DE periode bij uitstek om eens even geen drugs te nemen. Los van alle problemen die je eventueel kan meemaken als ze het vinden.

Zelfde met de benzo's. Ik nam ze ook op dagelijkse basis, maar nam ze nooit mee op vakantie.
Klik om te vergroten...
Deze herken ik. Vakanties zijn dé momenten om niets te nemen en dat werkt dan uitstekend. Andere plek, andere gedachten, ander gedrag.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gemberthee zei:
Deze herken ik. Vakanties zijn dé momenten om niets te nemen en dat werkt dan uitstekend. Andere plek, andere gedachten, ander gedrag.
Klik om te vergroten...
Dat werkte voor mij ook altijd prima, totdat ik weer de grens met NL over was :wink:
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#18
kleinespeler zei:
Hi allemaal,

Weet iemand hoe het zit met legale rc en vliegen?
Ik ga binnenkort op vakantie via Schiphol en ben benieuwd hoe er om wordt gegaan met het meenemen van bijvoorbeeld 2mmc of benzodiazepines, aangezien het geen illegale stof is (in NL).
Klik om te vergroten...
Ben je ondertussen reeds vertrokken?
Voor de rest, waarom die onnodige risico's nemen, de douane zal op dat moment, jou benaderen als iemand met drugs. En ook, je weet zelf het best of de rc's in het vakantieland legaal of illegaal zijn, da's toch ook heel belangrijk.
voor de rest deel ik anderen hun mening, als je op vakantie gaat, ff weg van de dagelijkse sleur, andere plek, heb je toch geen drugs/rc's nodig, de omgeving, de andere mensen, geven vaak al veel fijne prikkels en gevoel.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#19
kleinespeler zei:
reden dat ik het vraag is omdat in elke dag een slaappil neem, bromazolam.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet hoe lang? Maar elke dag benzo's nemen, is letterlijk de duivel verwelkomen. Ik spreek uit ervaring, werk aan afbouw, bespreek het met je arts, zodat je vb niet verslavende antidepresiva en/of antypsychotica voorgeschreven krijgt. Bij mij hielp Quetiapine en Mirtazapine enorm na pure hel van anderhalve week, zonder enige slaap, omdat ik stopte met benzo rc's en ik na anderhalve week bij psychiater, met hulp van boven genoemde medicatie uit die hel geraakte. 't Is maar ne goeie raad.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hm... Volg vooral je eigen gevoel en wijsheid hierin. Zo heftig zoals het hierboven staat, zo wordt het niet door iedereen ervaren.

Persoonlijk slikte ik regelmatig rc benzo, variërend in dosis van 0,5 tot 3 mg en soms niets, voordat ik met m'n jonge kinderen een maand op vakantie ging. En dat zonder m'n vriend. Iedereen die jonge kinderen heeft opgevoed weet dat dat een hele opgave op zichzelf is. (En dat is heel goed gegaan!)

Ik heb m'n "afkick" dus daar op vakantie gehad. Ik sliep goed genoeg. Had alleen 3 dagen diarree (ja sorry) en voelde me daardoor wat slapjes. Veel snoepjes eten hielp. Ondanks die afkick kon ik zeker genieten van een andere plek en de vakantie. Ik ben zeker geen goed voorbeeld, maar ik hoop vooral dat je niet te veel stress gaat voelen door de ervaringen van leden, want dat werkt natuurlijk averechts.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."