Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeroofd en tegelijk gecompromitterd ....

Beroofd en tegelijk gecompromitterd ....

23 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#1
OtherShore zei:
Lastige situatie. Als ik in jouw schoenen stond zou ik vooral erg boos zijn en wraak willen. Dus respect dat je eerst nog stil staat bij je burgerplicht.
Klik om te vergroten...
Echt hè. TS is een beter/verstandiger mens dan ik. :nomouth:
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#2
BelowTheFlow zei:
JA, als het gaat om harm reduction: deze vent behoort onmiddelijk buiten dienst gesteld te worden.
Klik om te vergroten...
BelowTheFlow zei:
Aangifte doen heeft in dit geval weinig zin: het gaat om te weinig geld, en de opsporingsprioriteit zal laag zijn. En vooral: de betreffende persoon zal er dan nooit iets van horen.
Klik om te vergroten...
Als je echt gepassioneerd bent hierover, dan kan je ook eventueel een melding doen i.p.v. aangifte. Met 1 melding gaan ze sowieso niets doen, maar als het een van de vele meldingen en aangiften is, dan misschien wel. Ik denk dat het 't wel waard is als het je gaat om harm reduction.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heh?!
Hoezo wordt er naar die onverstandigheid verwezen ahaha… Die vat ik even niet. Een eerste date is toch over het algemeen meestal met een onbekende?
Ja - drugs doen op een eerste date is misschien minder handig maar ik geloof niet dat niemand hier ooit drugs heeft gedaan met onbekenden😂

Gewoon een kutsituatie en teleurstellend (niet verrassend) dat zulke mensen bestaan en zo handelen. Maar laat je dat niet tegenhouden in je fijne, warme en open houding! Ik hoop dat je snel een date hebt met een leuk persoon en je niet angstig bent geworden om drugs te doen als je zelf het idee hebt dat dat kan💕✨
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vorige week heb ik via "sociale media" een date gehad. Hij wilde wat (base coke) kopen bij een dealer en ik was zo gek daar in bij te dragen, cash ter plekke. Base coke valt volledig buiten mijn comfortzone, maar ik wilde het effect bij de ander wel eens observeren.

Resultaat van die date is dat ik achteraf op straat stond met een lege portemenaie zonder pinpas (betalen zonder pincode) en een bankrekening waar een aankooop mee gedaan. Doe ik aangifte of niet ?

Nee als het gaat om de voor mij nadelige aspecten, want ik ben baanzoekend. Voor de normaliter voor mij in aanmerking komende banenen mag er geen spatje zijn bij een veiligheidsonderzoek. De aangifte houdt per definitie in dat ik wel eens een verboden stof gebruik.

JA, als het gaat om harm reduction: deze vent behoort onmiddelijk buiten dienst gesteld te worden. Bij een rechtszaak over diefstal, kan ik de doorslaggevende factor zijn onderlingen losse prints van de Whatsapp onderling gesprekken gesprekken tellen. Zodat hij geen andere mensen tilt.
Maar ja, ik heb geen doorslaggevend bewijs. Was in slaap gevallen. (dealer kwam maar niet) Zijn woord tegen het mijne ...

Lastig ook de consequenties voor mij bij een antecedenten onderzoek door de De Nederlandsche bank of de Authoriteit Financiele markten, of zo.. De door mij verklaarde feiten staan dan wel in het systeem.
Best een lastig dilemma .......

Het goede doen betekent: fuck the consequences ....
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Op je eventuele VOG zal mijn inziens nooit staan dat je aangifte hebt gedaan tegen iemand die coke gebruikt, of dat je zelf wat gebruikt.
Je werkgever komt daar dus niet achter.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lastige situatie. Als ik in jouw schoenen stond zou ik vooral erg boos zijn en wraak willen. Dus respect dat je eerst nog stil staat bij je burgerplicht.

Misschien is het beter is om eieren voor je geld te kiezen, maar als je er werk van wilt maken kun je ook eens vrijblijvend de politie bellen en informeren of je echt een zaak hebt. Een tijdje terug ben ik ook opgelicht en toen was er naar een kort telefoontje al duidelijkheid: niet genoeg bewijs voor vervolging.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
BelowTheFlow zei:
Vorige week heb ik via "sociale media" een date gehad. Hij wilde wat (base coke) kopen bij een dealer en ik was zo gek daar in bij te dragen, cash ter plekke. Base coke valt volledig buiten mijn comfortzone, maar ik wilde het effect bij de ander wel eens observeren.

Resultaat van die date is dat ik achteraf op straat stond met een lege portemenaie zonder pinpas (betalen zonder pincode) en een bankrekening waar een aankooop mee gedaan. Doe ik aangifte of niet ?

Nee als het gaat om de voor mij nadelige aspecten, want ik ben baanzoekend. Voor de normaliter voor mij in aanmerking komende banenen mag er geen spatje zijn bij een veiligheidsonderzoek. De aangifte houdt per definitie in dat ik wel eens een verboden stof gebruik.

JA, als het gaat om harm reduction: deze vent behoort onmiddelijk buiten dienst gesteld te worden. Bij een rechtszaak over diefstal, kan ik de doorslaggevende factor zijn onderlingen losse prints van de Whatsapp onderling gesprekken gesprekken tellen. Zodat hij geen andere mensen tilt.
Maar ja, ik heb geen doorslaggevend bewijs. Was in slaap gevallen. (dealer kwam maar niet) Zijn woord tegen het mijne ...

Lastig ook de consequenties voor mij bij een antecedenten onderzoek door de De Nederlandsche bank of de Authoriteit Financiele markten, of zo.. De door mij verklaarde feiten staan dan wel in het systeem.
Best een lastig dilemma .......

Het goede doen betekent: fuck the consequences ....
Klik om te vergroten...

Weet je zeker dat je 'zomaar' in slaap viel en dat hij je niks slaapverwekkends heeft gegeven?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casrus zei:
Weet je zeker dat je 'zomaar' in slaap viel en dat hij je niks slaapverwekkends heeft gegeven?
Klik om te vergroten...
Eerste wat ik dacht
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#9
Geen last van je anus? 🫣
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Tja als dat allemaal zo belangrijk is moet je misschien zelf andere keuzes maken met wie je omgaat.
Afspreken met onbekende mensen online voor drugs enzo zit gewoon een heel groot risico aan vast.

En dat blijkt.

Als je geen aangifte enzo kan doen dan is het 100% accepteren wat er is gebeurd en verder gaan met je leven en er niet meer mee bezig zijn.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#11
@N3K0 heeft natuurlijk helemaal gelijk. Aan dit soort avontuurtjes zit een duidelijk risico.

Tot en met zaterdag was ik boos, ook op mijzelf trouwens. Een nacht dansen in Radion werkt dan therapeutisch.

Wraakgevoelens heb ik niet. Waar het mij bij de aangiftevraag vooral om gaat is de preventie. Kan ik de kans reduceren dat dit anderen ook overkomt ?

Door het hier op te schrijven en aan de hand van de reacties (bedankt daarvoor !) ben ik er inmiddels wel uit. Aangifte doen heeft in dit geval weinig zin: het gaat om te weinig geld, en de opsporingsprioriteit zal laag zijn. En vooral: de betreffende persoon zal er dan nooit iets van horen.

Oh ja, tot slot nog even: het was een slechte gastheer. ik kreeg geen drankje en kan dus ook niets slaapverwekkends hebben gekregen. Wel had ik zelf wat gbl genomen (zelf afgemeten dosis van 1,2 ml). Het lange wachten in een rustige kamer en de vermoeidheid waren de oorzaak van in slaap vallen.
Had ik enige verdenking in die hoek gehad, dan was er bij mij geen enkele twijfel geweest over al dan niet aangifte doen.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#12
BelowTheFlow zei:
@N3K0 heeft natuurlijk helemaal gelijk. Aan dit soort avontuurtjes zit een duidelijk risico.

Tot en met zaterdag was ik boos, ook op mijzelf trouwens. Een nacht dansen in Radion werkt dan therapeutisch.

Wraakgevoelens heb ik niet. Waar het mij bij de aangiftevraag vooral om gaat is de preventie. Kan ik de kans reduceren dat dit anderen ook overkomt ?

Door het hier op te schrijven en aan de hand van de reacties (bedankt daarvoor !) ben ik er inmiddels wel uit. Aangifte doen heeft in dit geval weinig zin: het gaat om te weinig geld, en de opsporingsprioriteit zal laag zijn. En vooral: de betreffende persoon zal er dan nooit iets van horen.

Oh ja, tot slot nog even: het was een slechte gastheer. ik kreeg geen drankje en kan dus ook niets slaapverwekkends hebben gekregen. Wel had ik zelf wat gbl genomen (zelf afgemeten dosis van 1,2 ml). Het lange wachten in een rustige kamer en de vermoeidheid waren de oorzaak van in slaap vallen.
Had ik enige verdenking in die hoek gehad, dan was er bij mij geen enkele twijfel geweest over al dan niet aangifte doen.
Klik om te vergroten...
Als het om preventie gaat, geef het beestje een naam ergens als je denkt dat het doel de middelen heiligt.
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#13
mogen we weten in welke plaats dit was?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als redelijk ervaren MSM-er, moet me van het hart dat enige ellende op dit vlak niet te voorkomen is.

Wel werkt het beter als je niet waus of dronken bent en je waardevolle spullen van tevoren veilig opgeborgen zitten/dan wel niet mee zijn gekomen.

Geef in de cruise bar bijvoorbeeld je portemonnee bij de garderobe af en neem alleen mee wat je nodig hebt.
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#15
BelowTheFlow zei:
Vorige week heb ik via "sociale media" een date gehad. Hij wilde wat (base coke) kopen bij een dealer en ik was zo gek daar in bij te dragen, cash ter plekke. Base coke valt volledig buiten mijn comfortzone, maar ik wilde het effect bij de ander wel eens observeren.

Resultaat van die date is dat ik achteraf op straat stond met een lege portemenaie zonder pinpas (betalen zonder pincode) en een bankrekening waar een aankooop mee gedaan. Doe ik aangifte of niet ?

Nee als het gaat om de voor mij nadelige aspecten, want ik ben baanzoekend. Voor de normaliter voor mij in aanmerking komende banenen mag er geen spatje zijn bij een veiligheidsonderzoek. De aangifte houdt per definitie in dat ik wel eens een verboden stof gebruik.

JA, als het gaat om harm reduction: deze vent behoort onmiddelijk buiten dienst gesteld te worden. Bij een rechtszaak over diefstal, kan ik de doorslaggevende factor zijn onderlingen losse prints van de Whatsapp onderling gesprekken gesprekken tellen. Zodat hij geen andere mensen tilt.
Maar ja, ik heb geen doorslaggevend bewijs. Was in slaap gevallen. (dealer kwam maar niet) Zijn woord tegen het mijne ...

Lastig ook de consequenties voor mij bij een antecedenten onderzoek door de De Nederlandsche bank of de Authoriteit Financiele markten, of zo.. De door mij verklaarde feiten staan dan wel in het systeem.
Best een lastig dilemma .......

Het goede doen betekent: fuck the consequences ....
Klik om te vergroten...
Zie het als wijze les voor de toekomst
sterkte
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Voor een vog hoef je echt niet bang te zijn.
Bij een aanvraag wordt alleen gekeken naar je eventuele strafblad bij de juridische documentatie.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vind het erg lullig voor je, maar dit was niet bepaald een verstandige beslissing.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Ik vind het erg lullig voor je, maar dit was niet bepaald een verstandige beslissing.
Klik om te vergroten...
Denk jij dat ze het niet weet?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
BelowTheFlow zei:
Wraakgevoelens heb ik niet. Waar het mij bij de aangiftevraag vooral om gaat is de preventie. Kan ik de kans reduceren dat dit anderen ook overkomt ?
Klik om te vergroten...

Goeie gedachte om aangifte te willen doen.
Want tegen zo iemand moet een ander beschermd tegen worden. Maar helaas komen dit soort mensen ook vaak onder vanalles uit en plegen ze feit op feit
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Toch is het belangrijk om aangifte te doen.
Je weet maar nooit wat je hiermee kunt betekenen voor het tegengaan van dit soort misdrijven.
Beroving is geen kattenpis en ik vind dat er alles aangedaan moet worden om deze zaken tegen te gaan.
Dus doen die aangifte is mijn advies.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."