Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBijstandsuitkering?

Bijstandsuitkering?

106 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
N3K0 zei:
Oordelen is mooi ❤

Zeker over mensen die je niet kent. Ga zo door 🥰❤
Klik om te vergroten...

Eens. Even zonder sarcasme: op deze manier oordelen is heel erg lelijk. En als deze persoon nog even lekker zo doorgaat als-ie gestart en bezig is op dit forum, dan zal zijn tijd hier vermoedelijk niet erg lang gaan duren.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zo te lezen heb je hartstikke goed bezig. Ook goed dat je de waarheid hebt gesproken. En zo zie je maar. Ze helpen je alsnog. Dat je solliciteert is ook positief.
Al is het misschien niet je droombaan. Werk is altijd beter dan geen werk. En zo creëer je ook weer extra kansen voor jezelf. 💪👍
E
EscapeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Even een update. Ik weet niet of het verstandig is om dit allemaal online te gooien maar ik moet het ergens kwijt...

Ik had vandaag de afspraak bij de gemeente.
Er werd dus wel gevraagd naar de afschriften. Dit zijn natuurlijk aanzienlijke bedragen en dat hebben ze bij de gemeente ook gezien, Ik ben eerlijk geweest en ik heb verteld dat het ook om drugs/verslaving gaat.
De mevrouw waarmee ik sprak gaf meerdere keren aan dat ik eigenlijk niet daar hoorde te zitten, dat ik jong ben met een universitair diploma, dat dit niet is hoe het hoort te gaan, etc.

Even de praktische punten (voor mezelf):
- ik ontvang straks bijstand
- ik moet 2x per week solliciteren en deze sollicitaties bijhouden in een lijst

Zoals eerder in dit topic besproken had ik gezegd naar VNN/Ixta Noa te gaan. Wat ik.... raad maar... niet gedaan heb. De mevrouw van de gemeente zei ook dat ik naar VNN moest kijken. Niet de eerste keer dat ik dit van iemand hoor. Momenteel ben ik me mentaal aan het voorbereiden om morgen bij Ixta Noa naar binnen te lopen en ik hoop dat ik dat ook echt ga doen.

Qua sollicitaties: ik heb gesolliciteerd op IT-functies/traineeships. Ik heb één sollicitatie lopen momenteel (wat ik wel positief vond klinken) waar ik deze week van terug hoor. Dit gaat om een soort startersfunctie van 40 uur per week. Ik hoop dat dit goed gaat en vooral dat ik dit aan kan. Ben wel bang dat het allemaal te veel is maar ik ga het nieuws afwachten. Als het positief is kan ik misschien vragen of minder uren (in het begin?) oké is.


er komt zoveel op me af en ik weet het gewoon niet. Ik heb de afgelopen week alleen maar zitten huilen voor mijn gevoel
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
je ben juist heel goed bezig
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Die tijd dat je van studie naar werk gaat is altijd moeilijk, vooral als je tijdens je studie niet of nauwelijks gewerkt hebt. Het zal even zoeken zijn, maar ik vermoed dat je sneller je weg gaat vinden dan je nu misschien denkt.

Even over dit:
Escape zei:
er komt zoveel op me af en ik weet het gewoon niet. Ik heb de afgelopen week alleen maar zitten huilen voor mijn gevoel
Klik om te vergroten...
Als het nu niet lekker gaat is stoppen met drugs wel prioriteit nummer één denk ik. Je moet nu niet blijven aanmodderen.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Escape zei:
Ik heb Biologie gestudeerd, hiervan heb ik een bachelordiploma. Universiteit. Was begonnen aan Informatica/Computing Science , deze niet afgerond. Wel vaardigheden qua programmeren etc.
Klik om te vergroten...
Heb je het misschien al overwogen om volwassenen onderwijs te volgen? In deze sector zijn er best wat cursussen e-learning op afstand ter beschikking.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nodoubts zei:
Kansloos figuur ben je als je zo denkt, beter ga je zelf iets bereiken maar met z’n instelling gaat dat zeker nooit lukken.
En hier gaan mijn belastingcenten dan heen, naar kansloze figuren zoals jij. Wees er maar trots op.
Klik om te vergroten...

@Casrus Dit bedoel ik dus. :smirk:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."