Nee Neo, sorry. Dít zijn nogal lage reacties:
Lekker dan, moet je eerst staatsrecht gaan studeren voordat de staat je ziet als rechtmatige belanghebbende in de besluitvorming of je drugs mag gebruiken of niet.
Want ten eerste
ben ik de staat niet (en is het niet de staat die iets wil of vindt maar de politiek). En ten tweede hoeft die kennis helemaal niet zo vergaand te zijn als “een studie staatsrecht”. Dat zeg ik in elk geval nergens. Ik legde alleen uit hoe een burgerinitiatief procesmatig werkt, en waarom veel mensen daar vaak een verkeerde verwachting bij hebben.
In de reacties die jij (volgens mij) noemt, ben ik het gewoon niet met je eens. En daar draag ik evengoed theorieën en argumenten voor aan. Blijkbaar kun je dat niet zo goed hebben…
Ik heb niet zo’n moeite met het oneens zijn, maar wel met reacties als de bovenstaande want het is gewoon een onterechte sneer waarmee je reacties waar ik wel moeite in steek om shit vanuit mijn perspectief uit te leggen aan anderen gewoon heel erg naar beneden schopt. Ik zie ook niet helemaal hoe ik naar beneden aan het schoppen ben.
Ik reageer nog slechts selectief op je omdat je bij voorbaat al de theorieën verwerpt die ik gebruik ter onderbouwing.
Ik weet niet precies waar je op doelt, maar als het gaat over je degrowth theorieën heb ik die alles behalve verworpen. Ik heb alleen het idee verworpen dat de politiek HiEr NiEt NaAr LuIsTeRt, omdat er partijen zijn die hier al meer dan tien jaar mee bezig zijn.
Als het gaat om je theorieën over “de liberale orde” ben ik daar volgens mij ook best serieus op ingegaan. En voor een heel groot deel geloof ik ook dat de internationale politieke stroom van liberalisme te ver gaat (ik leef bij die ideologie zelfs… vgm is dat al duidelijk vanaf de seconde dat ik mn account hier aanmaakte😅). Alleen zoals ik het heb uitgelegd, zie ik het meer als politieke stroom, dan een samenwerkingsverband tussen macht en tegenmachten die dit doelbewust in stand houden. (Zo’n “conservatief machtsblok” zijn ambtenaren bijvoorbeeld niet, het grootste deel stemt zelf link-progressief blijkt uit kiezersonderzoek.) Daar mogen we toch best in verschillen? Daar verschillen wetenschappelijke theoristen ook gewoon van mening, namelijk.
Dat ik het niet eens ben, betekent niet dat ik het niet serieus neem. Sterker nog. Misschien neem ik t nog wel serieuzer dan iedereen die enkel alleen maar complimentjes gooit hier. Al kan ik me zeker voorstellen dat je dat leuker vindt om te lezen.
Daar krijg je dan naar eigen zeggen te ongemakkelijke gevoelens bij, en ga je maar naar beneden schoppen naar mensen die niet in een machtspositie zitten,
Ff terug zitten lezen maar nee, ik voel er
weerstand bij. Omdat ik er op een (heel) andere manier naar kijk dan jij. En omdat ik vind dat het narratief dat je kiest heel demoniserend werkt. Maar naar beneden schoppen? Volgens mij zie ik mezelf dat niet doen, zeker niet ik dit topic.
zodat je een beeld in stand kan houden van arme hardwerkende ambtenaren die niet genoeg complimentjes krijgen.
???
Wat een onzin. Ik benoem herhaaldelijk de verantwoordelijkheid die ambtenaren (en politici) hebben en beter moeten oppakken (in het algemeen, en in het drugsbeleid), maar ik sprak gewoon jouw anti-ambtenarenhouding tegen en de demonisering van deze mensen en dit instituut. Dat heeft niets met jou persoonlijk te maken, ook niet met dat ik vind dat ze meer veren in hun reet nodig hebben. Maar met dat ik vind dat het niet bepaald genuanceerd of realistisch is.
Ik heb je ook twee keer een PM gestuurd daarover omdat je me dingen me van zaken beschuldigde die ik niet netjes vond.
Hmn nah volgens mij klopt dit niet helemaal, maar ik zie de conversatie niet terug in mijn DM’s. Alleen de DM waar ik zelf terugkom op mijn toon maar enfin.
Ik weet dat ik soms fel kan zijn, maar dat is nooit persoonlijk (bedoeld). Dat ligt meer aan mijn schrijfstijl en aan dat ik vrij ideologisch in de meeste discussies sta.
Prima als je geen behoefte hebt met me te discussiëren, maar je geeft een ander beeld af met je vorige reacties🤷🏻♀️