Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJongeren gebruiken hoestdrank als drugs

Jongeren gebruiken hoestdrank als drugs

71 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is DXM eigenlijk ook nog in pilvorm verkrijgbaar?
Lijkt me een stuk lekkerder dan die hoestdrank troep :P
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Bron: nu.nl:

AMSTERDAM - Nederlandse jongeren die een zogenoemde trip willen, gebruiken daarvoor onder meer hoestmiddelen. Deze middelen zijn bij de drogist te verkrijgen en hebben zonder vermenging een hallucinerende werking. Dat blijkt uit onderzoek van het radioprogramma Noorderlicht. Uit het onderzoek kwam naar voren dat ruim honderd Nederlandse jongeren sinds twee jaar op het internet ervaringen uitwisselen.

De Tweede Kamer zou hoestmiddelen onder 'onschuldige zelfzorgmedicijnen' scharen, die ook bij de supermarkt en benzinepomp verkrijgbaar zouden moeten zijn. Volgens het radioprogramma ligt misbruik op de loer. In Amerika is de hoestdrank als drug zo populair, dat de animatieserie South Park er een aflevering aan wijdde.

Trip

In hoestdrank zit de stof dextromethorfan (dxm), waarmee mensen in een zogenoemde trip raken. Volgens de Jellinek, een instelling voor verslavingszorg en –preventie, kan dxm een 'volledige scheiding van lichaam en geest' veroorzaken. In combinatie met andere stoffen kan het dodelijk zijn.
Klik om te vergroten...

Klinkt als iets om ook eens te proberen. Het klinkt aardig trippy!
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#3
interesting....
is dat het hele bericht of ?
en wat zijn de dosissen
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#4
dat wist ik allang al ja.
zal s kijken of we het nog verkopen,de tabletten niet meer iig.
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hihi ja is toch vrij bekend :)
De negatieve effecten die ik op Erowid lees vind ik wel wat minder. Ik weet niet of ik het ooit ga proberen.

EFFECTS LIST

POSITIVE
mood lift, euphoria
giggling, laughing
dissociation of mind from body (positive when sought)
creative dreamlike experiences
some users report empathic feelings, forgiveness, warm feelings towards others

NEUTRAL
pupil dilation
visual and aural hallucinations
decreased sexual functioning (difficulty achieving orgasm)
confusion, disorientation
skin sensitivity, alters tactile (touch) and skin sensations
robotic, zombie-like walking, "robo-walk"
discoordination, reduced agility

NEGATIVE
upset stomach, vomiting
dizzyness
body itching
rash, red blotchy skin
diarrhea
fever
tachycardia (racing, pounding heart)
some users report feeling disconnected, isolated from others
some users report hangover/depression on the following 1-2 days.
Klik om te vergroten...

http://www.erowid.org/chemicals/dxm/dxm_effects.shtml
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#6
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dextromethorphan#Dosering

mischien heb je dan hier wat aan zodat je geen overdosis neemt :)
ik wil t wel een keer proberen maar dan maar 115 ml.....
gewoon nieuwsgierig eerlijk gezegd
hmmmm nu nog ff bedenken welk merk we gaan halen bij de kruidvat :P
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#7
jullie hebben het over DXM , 2 keer gedaan is wel een aparte ervaring.
en die aflevering van southpark is hilarisch :mrgreen:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik heb eens reportage gezien over amerikaanse druggies. Die gebruiken coricidin dat is een hoestmiddel ook wel ccc genaamd.
m
mushiemadnessLid
01-01-2024, 00:00
#9
sws eens kijken of hier nog hoestsiroop staat :grin:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#10
spacekonijn zei:
jullie hebben het over DXM , 2 keer gedaan is wel een aparte ervaring.
en die aflevering van southpark is hilarisch :mrgreen:
Klik om te vergroten...
idd met dat hondenprogramma haha :)
A
Audio ScumLid
01-01-2024, 00:00
#11
Had er ook al eens wat over gehoord, best interesant maar denk dat ik het niet ga gebruiken.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#12
het komt een klein beetje overeen met keta
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#13
spacekonijn zei:
het komt een klein beetje overeen met keta
Klik om te vergroten...

t heeft dus een halicunerend ffect :confused:
dan bedank ik maar denk ik :wink:
b
buzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Waar heb je het gehaald ? kan je het bijvoorbeeld gwoon kopen bij de etos of da en dergelijken ? en hoeveel capsules raden jullie me aan te nemen, ik weeg ongeveer 80 Kg
m
mushiemadnessLid
01-01-2024, 00:00
#15
nu baal ik me tog ff de tering heb ik ier 2 evrscillende soorten hoestdrank
nl
muncho rhinathiol voor volwassen
bronchosedal
maar er staat op geen enkel doosje dat er Dextromethorphan inzit
aleen in bronchosedal zit codeine
dus maar niet gebruiken zeker ? :(
m
mushiemadnessLid
01-01-2024, 00:00
#16
ook nog junifen gevonden
weer nix :(
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#17
mushiemadness zei:
Dextromethorphan :(
Klik om te vergroten...
dat is de werkzame stof , je moet alleen oppassen wat er nog meer inzit :P
de caps die je nodig hebt zijn Daro hoestcapsules
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#18
spacekonijn zei:
mushiemadness zei:
Dextromethorphan :(
Klik om te vergroten...
dat is de werkzame stof , je moet alleen oppassen wat er nog meer inzit :P
de caps die je nodig hebt zijn Daro hoestcapsules
Klik om te vergroten...

hoeveel zou je er dan moeten slikken?
vind t n beetje raar dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden toen ze het product maakten.... dat het hallucinerend (of iets anders) kan zijn.. :confused:
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Nja hebben daar volgens mij ook al enkele topics over, maar goed, geloof trouwens dat er hier op het forum niet zo een heel erg goede reacties over kwamen. Geen aanrader in mijn ogen (iig niet met die capsules)
m
mushiemadnessLid
01-01-2024, 00:00
#20
mss iemand ervaring met de hoestsiroop?
en welke ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."