Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Oog om oog, tand om tand'

'Oog om oog, tand om tand'

29 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je blij bent dat je iemand met messteken om het leven hebt gebracht, ongeacht de reden, dan denk ik: psychopaat.

Zoiets kun je in de eerste plaats toch al niet? En als je het gedaan hebt, kun je er toch niet BLIJ om zijn?
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#2
caatje zei:
maar ik ben een lafbek en zou het nooit kunnen.
Klik om te vergroten...

misschien is dat soms maar goed ook anders raak je nog dieper in de shit en ik de knoop met jezelf
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
BobG zei:
Ontwetendheid is een bitch.
Klik om te vergroten...
verveel je je nog steeds?
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sweet_Shadow zei:
Als je blij bent dat je iemand met messteken om het leven hebt gebracht, ongeacht de reden, dan denk ik: psychopaat.

Zoiets kun je in de eerste plaats toch al niet? En als je het gedaan hebt, kun je er toch niet BLIJ om zijn?
Klik om te vergroten...

Ja wacht.... Nou vat ik 'm...
Inderdaad, blij is een erg verkeerd woord...
Het is alsnog heel verdrietig en niks om blij mee te zijn.
Het is moeilijk te beschrijven wat dan wel het gevoel zou moeten zijn... Maar blij is inderdaad een psychopatisch gevoel op zo'n moment.
Het is geen reden om de taart eens lekker aan te snijden.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sweet_Shadow zei:
Als je blij bent dat je iemand met messteken om het leven hebt gebracht, ongeacht de reden, dan denk ik: psychopaat.

Zoiets kun je in de eerste plaats toch al niet? En als je het gedaan hebt, kun je er toch niet BLIJ om zijn?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat als je moord om te moorden dat j idd een psycopaat bent maar als het met de een reden is omdat iemand jou familie ombrengt of iemand die jou (geestelijk) mishandeld, of een crime passioneel enzz dat jou op het randje brengt om die stap te nemen, ik daar best iets van kan begrijpen.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#6
caatje zei:
BobG zei:
Ontwetendheid is een bitch.
Klik om te vergroten...
verveel je je nog steeds?
Klik om te vergroten...
Ja verveling heerst hier. Maar bekijk het van de zonnige kant :sunglasses:
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sweet_Shadow zei:
Ik begrijp die gevoelens wel, maar om die stap daadwerkelijk te zetten (om iemand te doden dus)... Ik zou dat NOOIT kunnen.
Klik om te vergroten...

nee idd.. triest verhaal dit zeg! :(

"Ik ben nu blij, omdat ik de man heb gedood die mijn vader heeft vermoord", reageerde de 16-jarige na afloop." wow :|
H
HempyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als iemand mijn vader zou vermoorden, dan zou ik het liefst
deze moordenaar pijnigen.

Ik bind hem vast en snij zijn vingers eraf en doe er zout op en zou zijn ogen uitlepelepen en wachten tot hij dood is..

..
O
ObytLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kan er anders best inkomen dat die 16-jarige dit zonder problemen heeft gedaan, zou jij niet hetzelfde willen doen moest iemand jouw vader vermoorden met messteken?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Well, take an eye for an eye
A tooth for a tooth
Just like they say in the Bible
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#11
Obyt zei:
Kan er anders best inkomen dat die 16-jarige dit zonder problemen heeft gedaan, zou jij niet hetzelfde willen doen moest iemand jouw vader vermoorden met messteken?
Klik om te vergroten...

Nee, ik niet. Ik vind het te ziek.
Het is ook nog eens een openbare afslachting... Jezus Christus.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nou nou.. Is gewoon een andere manier van gerechtigheid.

Jij hebt het recht helemaal niet om te oordelen over die mensen. Zij zouden hun bek is open moeten trekken over onze vreet & neuk cultuur hier, dan worden ze ook min of meer openbaar terecht gesteld.
Jullie hebben makkelijk praten achter je pc-tje, maar je weet nog voor geen fractie hoe het is om in zo'n cultuur te leven...

Voer dan in ieder geval een discussie voordatje meteen gaat oordelen en over psychische aandoeningen gaat beginnen.
G
GalaLid
01-01-2024, 00:00
#13
zommes zei:
Nou nou.. Is gewoon een andere manier van gerechtigheid.

Jij hebt het recht helemaal niet om te oordelen over die mensen. Zij zouden hun bek is open moeten trekken over onze vreet & neuk cultuur hier, dan worden ze ook min of meer openbaar terecht gesteld.
Jullie hebben makkelijk praten achter je pc-tje, maar je weet nog voor geen fractie hoe het is om in zo'n cultuur te leven...

Voer dan in ieder geval een discussie voordatje meteen gaat oordelen en over psychische aandoeningen gaat beginnen.
Klik om te vergroten...

:openmouth:

Volgens mij ben jij de enige hier die oordeelt over mensen.
De rest geeft alleen zijn/haar mening.
En ja, die is in sommige gevallen vrij heftig. Nou en? Daar is toch niks raars of verkeerds aan?
Het onderwerp van deze topic is namelijk ook heftig.

Lullig voor je trouwens, dat jouw cultuur er 1 van neuken & vreten is;
gelukkig zijn in mijn cultuur hele andere (en veel meer) dingen belangrijk!

Maar ach, ik heb natuurlijk maar makkelijk praten, zo zittend achter mn pc-tje....

:wave:
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#14
zommes zei:
Nou nou.. Is gewoon een andere manier van gerechtigheid.

Jij hebt het recht helemaal niet om te oordelen over die mensen. Zij zouden hun bek is open moeten trekken over onze vreet & neuk cultuur hier, dan worden ze ook min of meer openbaar terecht gesteld.
Jullie hebben makkelijk praten achter je pc-tje, maar je weet nog voor geen fractie hoe het is om in zo'n cultuur te leven...

Voer dan in ieder geval een discussie voordatje meteen gaat oordelen en over psychische aandoeningen gaat beginnen.
Klik om te vergroten...
idd ik moet je grotendeels gelijk geven hierin wat je zegt
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Elektronik_dynamite zei:
een leven voor een leven.
Klik om te vergroten...

Amen.

Ieder mens die ook maar 'iets' om zijn of haar ouders geeft zou niets anders willen dan de moordenaar daarvan dood zien. Misschien is niet iedereen in staat om het zelf te doen, maar dat gevoel MOET er zijn. Of wou iemand soms beweren van niet?
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#16
zommes zei:
Nou nou.. Is gewoon een andere manier van gerechtigheid.

Jij hebt het recht helemaal niet om te oordelen over die mensen. Zij zouden hun bek is open moeten trekken over onze vreet & neuk cultuur hier, dan worden ze ook min of meer openbaar terecht gesteld.
Jullie hebben makkelijk praten achter je pc-tje, maar je weet nog voor geen fractie hoe het is om in zo'n cultuur te leven...

Voer dan in ieder geval een discussie voordatje meteen gaat oordelen en over psychische aandoeningen gaat beginnen.
Klik om te vergroten...

Ok.
Het maakt mij niet uit om welke cultuur het gaat, ik vind het idee van een openbare executie simpelweg schokkend. Dat een kind de moordenaar van zijn vader doodsteekt, en dat dat gezien wordt als een rechtvaardige actie, dat vind ik schokkend. Wat maakt mij het uit om welke cultuur het gaat... als zulke tafarelen voorkomen binnen een cultuur dan moet ik zeggen dat ik blij ben dat ik geen deel uit maak van die cultuur, hoeveel er ook slecht is aan m'n 'eigen' cultuur.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
zommes zei:
Nou nou.. Is gewoon een andere manier van gerechtigheid.

Jullie hebben makkelijk praten achter je pc-tje, maar je weet nog voor geen fractie hoe het is om in zo'n cultuur te leven...
Klik om te vergroten...

en jij weet dat allemaal wel? aangezien je over jullie spreekt mag ik aannemen dat jij ons onwetende er alles over kunt vertellen. brand maar los.....
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#18
caatje zei:
zommes zei:
Nou nou.. Is gewoon een andere manier van gerechtigheid.

Jullie hebben makkelijk praten achter je pc-tje, maar je weet nog voor geen fractie hoe het is om in zo'n cultuur te leven...
Klik om te vergroten...

en jij weet dat allemaal wel? aangezien je over jullie spreekt mag ik aannemen dat jij ons onwetende er alles over kunt vertellen. brand maar los.....
Klik om te vergroten...

Zeg ik dat ik het wel weet? Ik zeg alleen maar dat het makkelijk is om te gaan lopen zeiken als je veilig achter je pc-tje zit... Meer niet.
Als ik zou weten hoe het was om in zo'n situatie te zitten, zou ik niet eens de mogelijkheid hebben om hierop te reageren.
D
DagsLid
01-01-2024, 00:00
#19
jongens jongens, ik denk dat niemand kwaad in de zin had :beer: .

Maareh, echt ziek verhaal dacht ik in het begin, maar het is denk wel precies wat je als familielid of kennis op zo'm moment voelt.(ik weet niet hoe dat bij jouw was caatje maar ik denk gewoon dat ik me zo zou voelen :flushed: , echt ziek dat jij dat zo dichtbij hebt meegemaakt) Ik kan me zelfs herinneren dat toen mijn fiets gejat was ik diegene wel ongelukkig wou slaan, laat staan als iemand me pa zou vermoorden :smilingimp: .
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#20
eerlijk is eerlijk.
wat je doet krijg je terug.
een leven voor een leven.
zo zie ik het.
die man had zoiets kunnen verwachten als ie goed had nagedacht
(iig een gevangenis straf)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."